Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2021?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
dlbyvisual

Re: Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2021?

14 mar 2021, 12:46

The Friends of Ringo Ishikawa

Heel toffe game imho. In de laatste podcast aflevering komt ‘ie ook terug in de game talk. Heb er een kleine 6u over gedaan en alles wel gedaan in de game wat je kan doen.

Afbeelding
Flozem

15 mar 2021, 07:14

Immortals: Fenyx Rising (Nintendo Switch)

Afbeelding

Man... wat heb ik van deze game genoten. Geen enkel moment verveeld: enorm veel content en steeds als je denkt dat je alles wel hebt gezien, komt er weer een slimme puzzelopgave voorbij. Bovendien kom je tot het einde nog nieuwe vijanden tegen.

Aanrader voor iedereen, zelfs als je BotW maar een mêh game vond... net als ik. :p
Fing3r

15 mar 2021, 12:28

Borderlands 3 (PC)
Blijf Borderlands een toffe serie vinden, games zijn vooral erg leuk om met een paar vrienden coöp te spelen. De wereld is lekker over the top en dit keer bezoek je verschillende planeten met elk een eigen smoel. Maar voor nu eerst wel weer genoeg Borderlands gezien, ben alweer druk in de weer met Control 😁

Afbeelding
Afbeelding
Fing3r

17 mar 2021, 10:37

Control (PC)

Binnen een paar dagen nu ook Control uitgespeeld, ondanks een paar schoonheidsfoutjes en vele crashes naar desktop heb ik hier erg van genoten. De game ziet er mooi uit op wat slechte karaktermodellen na en de combat vond ik erg tof, zeker als je steeds meer krachten tot je beschikking krijgt worden de gevechten steeds leuker om te doen. Al met al zou deze game bij mij een dikke 8 scoren.

Afbeelding
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

17 mar 2021, 13:27

Ha leuk dat die bevalt Fing3r. Ik ben hier zelf ook mee bezig vanuit PS Plus. Het ziet er inderdaad prachtig uit. In tegenstelling tot NioH die ik juist op 120fps speel (haalt vooral deel 2 lang niet altijd hoor), speel ik Control bewust met alle toeters en bellen aan en lagere framerate. Ziet er echt prachtig uit!
Fing3r

17 mar 2021, 18:10

Concrete Genie (PS4)

En vandaag ook nog even Concrete Genie uitgespeeld, wat mij betreft een pareltje voor de PS4. Weer eens wat anders dan de standaard shooter of actiegame, dikke aanrader wat mij betreft!

Afbeelding
Afbeelding
Swey

18 mar 2021, 11:20

Blossom Tales: the Sleeping King ( Switch)

Er zijn veel isometric Zelda clones maar dit is verreweg de beste die ik ook gespeeld heb. Leuke kleine tweaks met de puzzels en abilities, veel meer humor dan de Zelda games die vaak net iets serieuzer zijn. Hele dikke aanrader en must play voor de fans van de oude Zelda stijl. Afgetikt op net over de 12 uur
Ok Impala!
Contacteer:

22 mar 2021, 12:06

Astral Chain (NS) is een fantastische hack&slash titel. In het begin was ik nogal overdonderd door alle opties en informatie die op me afgevuurd werden, maar als je het battle system onder de knie hebt, dan speelt het heerlijk. Wat voor mij persoonlijk ook hielp in de beleving was het volume van de muziek omhoog zetten, en de sound effects omlaag. Astral Chain geeft je vaak het gevoel dat je midden in een actiefilm zit, maar dan mag jij wel lekker aan de knoppen zitten. Door de muziek meer voorrang te geven werd dat aspect nog meer versterkt voor mij. Epische battles met schermvullende monsters, afgewisseld met exploratie en een over-de-top verhaal. Lekker hoor! :cool:

Dus mocht je deze titel gaan spelen, geef 'm de kans om te klikken en dan wacht je een bijzonder mooie game ervaring! :smile:

Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

24 mar 2021, 22:19

Immortals Fenyx Rising (PS4)
Na 53 uur heb ik ook het einde bereikt van Immortals Fenyx Rising. Ik heb niet alles, maar wel lekker veel van de sidecontent gedaan. Nooit gedacht dat ik dit van een Ubisoft open-world game zou zeggen, maar eerlijk is eerlijk; deze was heerlijk :perfect:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

25 mar 2021, 21:14

C&C Rmastered GDI campaign - PC:
Afbeelding

Tof om weer te spelen na zoveel jaren. Ga ook direct door met de NOD campaign. De nieuwe remastered style bevalt ook zeker wel. Wel mis ik wat verbeteringen die ik wel in de cncnet Tiberian Dawn versie zag. Zo komen Harvesters nog steeds vast te zitten bij bruggen en dacht ik toch echt dat dit gefixed was in de CNCnet versie. Ook de verbeterde cut scenes werken soms wel en soms niet goed. Nog iemand in voor een multiplayer potje?
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 26 mar 2021, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Galious
Moderator
Moderator

25 mar 2021, 22:07

arjen1981 schreef:
C&C Rmastered GDI campaign:
Quelle plateforme? :dontknow:
nmkl pjkl ftmch
Shenglong83
Contacteer:

26 mar 2021, 11:59

Even een inhaalslag..
Crtl-C, Ctrl-V van mijn recent uitgespeelde games, uit het Backlog Challenge topic:

:switch: A Normal Lost Phone
Afbeelding

:switch: Gorogoa
Afbeelding

:switch: Donut County
Afbeelding

:switch: A Short Hike
Afbeelding

:switch: Dragon Quest XI
Afbeelding

:switch: Q.U.B.E. 2
Afbeelding

:switch: The Room
Afbeelding
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!
arjen1981

26 mar 2021, 13:35

Galious schreef:
25 mar 2021, 22:07
arjen1981 schreef:
C&C Rmastered GDI campaign:
Quelle plateforme? :dontknow:
PC
Shenglong83
Contacteer:

28 mar 2021, 09:21

:switch: Thimbleweed Park

Afbeelding

Leuke old school Point & Clicker!
Jaren geleden dat ik een spel in dit genre heb gespeeld, toffe throwback!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

28 mar 2021, 22:03

Monster Hunter Rise voor Nintendo Switch

Afbeelding

Dit is de aftiteling na het verslaan van Magnamalo, ik weet niet of je na de post-content een nieuw eindscherm krijgt maar als dat zo is dan vervang ik deze entry.
Galious
Moderator
Moderator

28 mar 2021, 22:11

Flashback 25th Anniversary Edition (PS4)
Ik heb goede herinneringen aan de SNES versie van vroeger, dus het leek me wel tof om na al die jaren nog eens door de 25th Anniversary Edition te spelen. En dat was het ook wel, maar sweet jeebus, the Frustration is strong with this one! Ik heb tot het eind zitten worstelen met de verschrikkelijk stroeve besturing. In dat opzicht vind ik dat Flashback slechter ge-aged is dan Another World, die ik een paar jaar geleden ook nog eens doorgespeeld heb in de 20th Anniversary Edition. Daar was de fun > frustratie. Hier was dat soms wel anders, al werd de frustratie wel enigszins verlicht door de rewind functie (op Normal difficulty kun je dan maximaal 2 minuten per level rewinden).

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Swey

28 mar 2021, 23:47

Yonder the Cloud Catcher Chronicles (Switch)

Soort exploration game met farming en crafting elements, een aantal esthetische opties waarmee je het uiterlijk van je character kan wijzigen. Eerlijk gezegd een game die een prachtige art stijl heeft maar waarvan alles er verder letterlijk niet toe doet. Om de game uit te spelen heb je amper crafting nodig, je hebt een farm maar daar hoef je niets mee, er is geen combat. Dit is voor mij jammer genoeg een compleet vergetelijke game die onwijze potentie had maar wat op geen enkele manier juist benut is. Wellicht een keuze voor mensen die juist een ongedwongen , relaxed game willen. Maar ik heb liever iets wat meer om het
Lijf heeft dan alleen rondlopen en fetch quests doen. En nu snel door naar iets waar ik wel warm van wordt.
Ok Impala!
Contacteer:

29 mar 2021, 08:50

Owlboy (NS) is een game met prachtige pixel art die enkele jaren geleden hoog beoordeeld werd (gem 87 op Metacritic). Helaas kon de game mij niet echt raken. Ik lees momenteel een boek over game development waarin het gaat over dat een game "fun" moet zijn. Die factor is vooral wat er ontbreekt voor mij in Owlboy. Het ziet er prachtig uit, je moet vanalles doen, maar het voelt niet echt als "fun". Het vliegen gaat te traag, het schakelen tussen partners voelt niet fijn en de besturing zit vaker in de weg waardoor je onnodig opnieuw moet beginnen. De muziek is een echte mixed bag, met prachtige stukken, afgewisseld met stukken die je snel vergeet. Het lijkt ook alsof de composer niet echt een keuze kon maken in de muziekstijl, wat ook verwarring oproept. Het ene moment luister je naar een soort 8-bit stuk, om dan weer overweldigd te worden door een orkestraal klassiek stuk.

Ik zie dat er met hart en ziel aan deze game gewerkt is, maar voor mij was het geen memorabele experience. :unsure:

Afbeelding
arjen1981

29 mar 2021, 10:50

Nioh 2 - PS5

Ik weet neit of deze mee teld voor de punten. Maar ik heb nu ook alle DLC's uit (3 stuks). En punten of niet vind ik het leuk om te melden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En daarbij ook nog even doorgezet voor Platinum! Deze speeld prachtig op de PS5 en is must buy als je het systeem hebt. Helemaal de laatste DLC was knap. Wat een prachtige en andere level design. De Jungle level en het eiland is echt wat anders dan de rest van de game.
Shenglong83
Contacteer:

31 mar 2021, 20:01

:switch: Super Mario 3D World

Afbeelding

samen met Ms. Long

Leuk, had deze nog nooit gespeeld, dus ik heb er totaal geen problemen mee dat dit (weer) een Wii U port is.
IMO zeker een van de betere Marios.
Ik vind de opzet van gestructureerde levels met een duidelijke begin en eind (zoals de 2D games) toch prettiger dan de typische open world 3D Marios.
En multiplayer is natuurlijk altijd tof!
Xenafan1985
Contacteer:

01 apr 2021, 17:26

Sparkle 2 (PS5)

Dan heb je een PS5 staan en ga je Sparkle 2 spelen, ik weet niet waarom maar blijf dit soort spelletjes altijd heerlijk vinden.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Using Tapatalk
Swey

02 apr 2021, 00:28

Evoland (Switch)

Homage aan allerhande RPG en adventure games
Door de jaren en stijlen heen. Je begint in het 8-bit green en eindigt in 3D waar ertussen allerlei combat stijlen aan bod komen. Hele leuke , korte game die echt gewoon goed gemaakt is. De lof is volkomen terecht. Sommige dingen waren wat vlak maar voor de 3,5 uur die ik erover deed om ruim 90% cleared te hebben doet de game het erg goed. Deel 2 schijnt ruim 15 uur te duren, kijk uit om dit concept op een goeie manier uitgediept te zien. Dikke kans dat ik dit jaar nog deel 2 ga spelen.
Aanradertje!
Shenglong83
Contacteer:

03 apr 2021, 20:34

:switch: Pokémon: Let's Go, Eevee!

Afbeelding

Ik heb redelijk wat negatieve verhalen over deze game gehoord, maar hij viel me reuze mee.
Zolang je je verwachtingen in toom houdt - het is een remake van de allereerste Pokemon games, niks meer, niks minder - is het prima.
Verder zijn de grootste verschillen:
1. de bedoelde integratie met Pokémon Go (dat heb ik volledig genegeerd)
en 2 Het ontbreken van random battles. In plaats daarvan zie je de Pokémon lopen (zoals in Sword/Shield) en i.p.v. ze te battlen gooi je er Pokeballs naar (wederom ala Pokémon Go)

Veder zijn er wat kleine verschillen in items (ik miste bijvoorbeeld de Moonstone in Mt. Moon voor een vroege Nidoking) en Pokémon op andere plaatsen. Maakt verder weinig uit, want zoals in zoveel Pokemon games kun je 95% met je starter steamrollen.
arjen1981

04 apr 2021, 10:07

Nu ook de NOD campaign van C&C remasterd:

Afbeelding

Het gemiste RTS genre blijkt wel het meest gespeelde op XBOX Game Pass voor mij. Alle 3 de AOE games. C&C. Nu Red Alert nog.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 apr 2021, 00:00

It Takes Two op de XsX uitgespeeld. GOTY kandidaat. Wat een game. Wat een plezier.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”