Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2021?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Shenglong83
Contacteer:

Re: Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2021?

29 jan 2021, 09:49

:switch: Yonder: The Cloud Catcher Chronicles

Walking/Crafting/Farming simulator, met een (korte) verhaallijn.
Qua graphics doet het aan Breath of the Wild denken, qua gameplay aan games als Animal Crossing..
maar helaas is deze game lang niet zo goed als die toptitels.
Desondanks is het best aardig.

68/100

Afbeelding
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!
KillingRaptor

29 jan 2021, 14:20

Astral Chain (Switch)
En we zijn er doorheen! Terug een goede titel van PlatinumGames maar voor mij kan hij zeker niet tippen aan Bayonetta, dat blijft toch mijn favoriete franchise van hun. In het begin is de combat zeer wennen maar na een tijdje voelt het echt heel goed! Maar die eindbaas man... Oh wat heb ik gevloekt! :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Fing3r

30 jan 2021, 23:14

Ion Fury (PC)

Erg fijne build engine shooter van een paar jaar terug, Duke Nukem would approve!

Afbeelding
Afbeelding
ikk
Contacteer:

31 jan 2021, 19:19

World War Z (PC):
Afbeelding

Het heeft niet echt credits, dus dan maar een screenshot van de laatste missie completed.
Best een leuke team shooter, met hele zombie zwermen die je neer moet halen.
Fing3r

01 feb 2021, 00:37

Little Nightmares PC

Toffe horror game, beetje puzzelen, rondsluipen en verstoppen. Precies een goede lengte om een middagje mee door te brengen.

Afbeelding
Afbeelding
TheDarkWanderer

01 feb 2021, 05:59

Cube Escape: The Lake (Mobile)

Afbeelding

Eindelijk een genre gevonden op mobile dat pick up and play is, geen grindfest is en dat je op rustige momenten even erbij kunt pakken. Had deze game al een tijdje op mijn mobile games lijstje staan, maar was er nog niet aan toegekomen. Ik ga zeker de andere Cube Escapes ook nog een kans geven.
Laatst gewijzigd door TheDarkWanderer op 01 feb 2021, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
I sense a soul in search of answers...
TheDarkWanderer

01 feb 2021, 21:16

Cube Escape: Arles (Mobile)

Tweede game voor mij in deze reeks. Heerlijk een beetje puzzelen in de pauze. Niks groots, maar ik vind de raadsels wel leuk en dat de setting een schilderij van Van Gogh is vond ik wel leuk.

Oh, en alle games in de reeks zijn gratis te downloaden in de app store.

Afbeelding
I sense a soul in search of answers...
Galious
Moderator
Moderator

03 feb 2021, 22:42

Blaster Master Zero (PS4)
Een van de betere retro revivals! Leuke game, voor het mooie misschien net ietsjes te lang, maar ik heb me er best mee vermaakt.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

04 feb 2021, 10:35

Bloodborne (PlayStation 4)

Even schaamteloos van mezelf gekopieerd uit het Backlog Challenge topic:
Gozert schreef:
04 feb 2021, 10:19
Afbeelding

Zo, gister Bloodborne uitgespeeld en ook de DLC volledig afgemaakt, waardoor ik beide in één keer kan afstrepen en de eerste punten sinds 2019 mag bijschrijven. :lol: Fantastische game met ontzettend veel toffe, uitdagende momenten die veel voldoening geven en een prachtigem intrigerende en sfeervolle spelwereld waar ik graag in ronddwaal, ondanks de duistere toon. M'n reis zit er echter nog niet helemaal op, want ik ga ook nog voor de laatste paar trophies in de Chalice Dungeons. :)
KillingRaptor

05 feb 2021, 14:20

Ori and the Blind Forest (Switch)
My god wat een prachtige game is me dit! Dit is puur genieten van begin tot einde, er hangt een hele mooie sfeer in de game en het speelt ook erg lekker. Zitten hele uitdagende platformstukjes in maar daar hou ik wel van eigenlijk, voelt zo goed om ze dan uiteindelijk te voltooien. Zal niet lang duren eer ik aan het vervolg begin nu. Echt geen spijt van dat ik die collector's edition heb gekocht!

Afbeelding
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 feb 2021, 18:55

Dat zijn ff twee bombshells op een rij: Bloodborne en Ori and the Blind Forest!
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

05 feb 2021, 19:15

Wat een smaakvolle figuren komen hier, hè? ;)
Fing3r

06 feb 2021, 16:28

The Medium (PC)
Aardige game, was alweer een tijd geleden dat ik een adventure heb gespeeld. Tof verhaal en goede sfeer, maar technisch niet helemaal optimaal. Moest de game op mijn SSD installeren om hem soepel te laten draaien. Ik heb er van genoten in ieder geval.

Afbeelding
Afbeelding
kingoftherain

07 feb 2021, 00:03

Fing3r schreef:
06 feb 2021, 16:28
The Medium (PC)
Aardige game, was alweer een tijd geleden dat ik een adventure heb gespeeld. Tof verhaal en goede sfeer, maar technisch niet helemaal optimaal. Moest de game op mijn SSD installeren om hem soepel te laten draaien. Ik heb er van genoten in ieder geval.

Afbeelding
Dat lijkt me wel een leuk spel, maar mijn huidige pc kan 'm in ieder geval niet aan, dus dat wordt óf op een volgende pc, of asl ik ooit een Series X koop.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
kingoftherain

07 feb 2021, 04:17

Ys IX: Monstrum Nox

Gisteravond heb ik deze eindelijk uitgespeeld. Het was wel apart, want in het begin had ik zoiets van "het is wel aardig, maar niet geweldig" en het zou tot ergens in hoofdstuk 3 duren voor het me echt pakte. Vanaf dat moment was ik toch wel echt invested en moest ik 'm gewoon uitspelen. Uiteindelijk vond ik het een heel leuk spel en ben ik, nadat ik 'm uitgespeeld had, meteen opnieuw begonnen met Ys VIII: Lacrimosa Of Dana. Daar was ik ooit eens aan begonnen, maar nooit afgemaakt. Ik was nu toch al in de Ys stemming, dus dacht deze er gewoon even achteraan te doen. Daar zit ondertussen ook alweer vijf uur in, dus al lekker op gang.

Afbeelding

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
KillingRaptor

07 feb 2021, 06:44

Mooi dat hij je alsnog zo bevallen is dan! Hoeveel uren heb je er ongeveer over gedaan. Ik heb zelf enkel de eerste Ys games gespeeld en die waren nooit zo heel erg lang.
Afbeelding
kingoftherain

07 feb 2021, 06:48

Uiteindelijk tussen de 52 en 53 uur over gedaan. Alle sidequests gedaan en heel veel exploration, dus het zal veel sneller kunnen.

Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 feb 2021, 22:27

The Medium op Xbox Series X :xbox:
Afbeelding
Afbeelding
Fing3r

08 feb 2021, 00:14

Dynamike schreef:
07 feb 2021, 22:27
The Medium op Xbox Series X :xbox:
Afbeelding
Nice, hoe beviel de game?
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 feb 2021, 00:18

Fing3r schreef:
Ja best goed hoor moet ik zeggen, wel een redelijke walking sim, maar iets meer dan die saaie meuk waarbij je alleen maar hoeft te luisteren en lopen. Puzzeltjes waren niet echt moeilijk of bijzonder, het verhaal is redelijk wazig (of heeft een flink mistwolk om zich heen hangen) maar ze doen hele leuke dingen in deze game met settings en dingen. Zoals de spiegels van het poppenhuis, de gedeeltes van Thomas en natuurlijk sowieso het splitscreen/2 realms gedeelte. Beviel die jou ook?
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

08 feb 2021, 09:27

Yakuza Like a Dragon - XBOX One

Afbeelding

Afbeelding

Nog nooit heb ik zoveel uren in een Yakuza deel gestopt. Ik speel ze al vanaf de PS2 maar dit is de eerste keer dat ik ook elke subquest (min eentje) heb gedaan. De backlog bleef zich maar opstapelen maar toch kon ik Yakuza niet aan de kant leggen of rushen. Het beste van twee werelden. Yakuza en Dragon Quests. En een prachtig begin voor nog 5 delen om de saga compleet te maken. Van mij mag het want dit is een geweldig vertrekpunt!

De grappen zijn weer kei goed en voegt een party daar een extra dimensie aan toe. Ook de inside gamefandom is geweldig gedaan. Als RPG werkt Yakuza perfect. na nog 5 delen zal ik de beat am up aspecten van Yakuza vast ook wel weer missen maar nar 70 uren hierin te hebben gestopt ben ik nog niet vlouw van het levelen. En dat komt vooral door de wereld, gekheid en toch wel weer prachtige Yakuza personages en storyline.

Ook de minigames hebben mij weer goed vermaakt in deze. Vooral de Ichiban Holdings management games. En dat terwijl ik het nooit zo had op management games. Een prachtig begin voor een nieuwe serie Yakuza games.
Fing3r

08 feb 2021, 11:17

Dynamike schreef:
08 feb 2021, 00:18
Fing3r schreef:
Ja best goed hoor moet ik zeggen, wel een redelijke walking sim, maar iets meer dan die saaie meuk waarbij je alleen maar hoeft te luisteren en lopen. Puzzeltjes waren niet echt moeilijk of bijzonder, het verhaal is redelijk wazig (of heeft een flink mistwolk om zich heen hangen) maar ze doen hele leuke dingen in deze game met settings en dingen. Zoals de spiegels van het poppenhuis, de gedeeltes van Thomas en natuurlijk sowieso het splitscreen/2 realms gedeelte. Beviel die jou ook?
Zelfde gevoel eigenlijk, het had misschien wel iets uitdagender mogen zijn wat betreft puzzels de game leende zich hier in ieder geval wel voor met de parallelle werelden. Maar zeker welk van kunnen genieten, ook de eerste keer dat ik de volle gamerscore heb gehaald zonder daarbij een walkthrough of iets dergelijks te gebruiken :evil2:
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 feb 2021, 19:12

Fing3r schreef:
08 feb 2021, 11:17
Zelfde gevoel eigenlijk, het had misschien wel iets uitdagender mogen zijn wat betreft puzzels de game leende zich hier in ieder geval wel voor met de parallelle werelden. Maar zeker welk van kunnen genieten, ook de eerste keer dat ik de volle gamerscore heb gehaald zonder daarbij een walkthrough of iets dergelijks te gebruiken :evil2:
Oh nice! Ik had 1 postcard te weinig, het monster had mij gezien bij de sluippoging en ergens heb ik toch nog een echo gemist. Nahja, so be it :smile:
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

09 feb 2021, 05:31

8 BIT COMMANDO (PC / STEAM, 2011)

Graag gedaan wereld, ik heb een half uur van mijn tijd gegeven om jullie allemaal een kernwapenoorlog te voorkomen!
Afbeelding

Hele korte, wel grappige contra nes ripoff, maar hou je lekker bij t origineel is mijn voorstel. ik had m ooit eens op mijn pc gezet en kwam m per toeval tegen.

En niet voor t een of ander, maar ik zie er best gespierd uit op deze foto. valt me weer reuze mee :confused1: :flex: :flex: :giggle: :glare:
We weten dat er in de VS vaak niet goed wordt gezorgd voor de veteranen, hoe zit dat bij de Button Bashers?
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Galious
Moderator
Moderator

09 feb 2021, 17:26

Kunstschilder1987 schreef:
09 feb 2021, 05:31
En niet voor t een of ander, maar ik zie er best gespierd uit op deze foto. valt me weer reuze mee :confused1: :flex: :flex: :giggle: :glare:
We weten dat er in de VS vaak niet goed wordt gezorgd voor de veteranen, hoe zit dat bij de Button Bashers?

Ziet er inderdaad goed uit op die foto, Kunstschilder! Valt me wel op dat je haargrens sindsdien flink gezakt is, tot onder je neus zelfs. Maar no worries, want zoals ze zeggen: eigen baard is goud waard! :flex:
nmkl pjkl ftmch

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”