Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2021?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
kingoftherain

Re: Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2021?

16 jan 2021, 20:04

Dynamike schreef:
16 jan 2021, 20:01
Immortals: Fenyx Rising - Xbox Series X

In de laatste podcast hoor je mij vertellen over de game waarin ik aangaf dat ik er (volgens mij 36 uur) in had zitten. Dat is opgelopen naar ongeveer 43/44 uur, en toen was het wel voldoende. Er is nog genoeg om te verzamelen, maar buiten de achievements is daar niet echt heel veel nut voor, want ik was sterk genoeg om de game door te beuken. Zeker een toffe game!
Klinkt goed! :thumbup: Heel veel zin om met dit spel aan de slag te gaan.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
Fing3r

17 jan 2021, 00:56

Cyberpunk 2077 (PC)

Na zo'n 85 uur spelen rolden uiteindelijk de credits over mijn scherm, ondanks de bugs is de game op PC goed te spelen. Hier en daar wel wat bugs, maar geen gamebreaking bugs waardoor ik niet verder kon. Night City is een stad die van alles te bieden heeft, interessante karakters, vette voertuigen, boeiende verhalen en veel keuze vrijheid. Ik ben er van overtuigd dat wanneer ze de game niet op de huidige consoles hadden uitgebracht er zo goed als geen backlash was geweest. Ik heb er in ieder geval ontzettend van genoten en zal op een later moment zeker nog een keer de game doorlopen met een totaal ander karakter.

Afbeelding
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 jan 2021, 01:23

Nice! Fing3r!
KillingRaptor

17 jan 2021, 17:58

Blossom Tales: The Sleeping King (Switch)
Gisteren begonnen en vandaag uitgespeeld. Heeft ongeveer 6 uurtjes geduurd in totaal, dit is wel een hele toffe game! Speelt als de 2D Zelda titels, liefhebbers van die games kan ik deze zeker aanraden.

Afbeelding
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

17 jan 2021, 22:20

Dat klinkt goed Fing3r
TheDarkWanderer

18 jan 2021, 01:32

Vandaag heb ik Super Mario Galaxy op de :switch: uitgespeeld. Ik vind dit de beste 3D Mariogame ooit gemaakt. Controls waren op de Switch wel even wennen, maar deze game speelt zo lekker weg! Ik ben heel benieuwd naar deel 2 en Sunshine, die moet ik beide nog spelen.

Afbeelding
I sense a soul in search of answers...
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

19 jan 2021, 08:19

Tetris Effect Connected - Xbox Series X
Afbeelding
Afbeelding
Xenafan1985
Contacteer:

19 jan 2021, 16:29

Skylar & Plux: Adventure on Clover Island  (PS4)

Erg leuke platformer en een ode aan de eerste Jax and Daxter. De game is niet heel lang, maar zeker leuk genoeg om voor de Platinum trophy te gaan.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Using Tapatalk
KillingRaptor

21 jan 2021, 13:33

Shadow of the Tomb Raider (PS4)
Man wat een prachtige game terug! Ik vind deze nieuwe trilogie van Tomb Raider games stuk voor stuk erg goed maar ik denk dat deze zelfs mijn favoriet is. Ik hou enorm van de jungle setting hierin en alles voelt gewoon goed aan in de game. Heb ook alle optionele tombs en sidequests gedaan in de game. De crypts weliswaar (nog) niet, niet allemaal gevonden die.

Afbeelding
Afbeelding
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

21 jan 2021, 20:05

Alsnog de platinum gehaald voor NieR: Automata (PS4)

Afbeelding

Nu helemaal van A tot Z gespeeld :cool:

Er zaten een paar leuke side quests tussen, maar het grootste deel was wel een standaard grind- en farmfestijn. :thumbdown:
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

21 jan 2021, 20:44

synergy schreef:
Er zaten een paar leuke side quests tussen, maar het grootste deel was wel een standaard grind- en farmfestijn. :thumbdown:
Oh nice! Ik ben zelf tot 10 eindes ofzo gekomen. Wat voor grindfestijn heb je moeten uithalen bijvoorbeeld?
Afbeelding
synergy

21 jan 2021, 21:42

Dynamike schreef:
21 jan 2021, 20:44
Oh nice! Ik ben zelf tot 10 eindes ofzo gekomen. Wat voor grindfestijn heb je moeten uithalen bijvoorbeeld?
Voornamelijk materials farmen voor wapen en pod upgrades. Het meeste kan je kopen bij vendors, maar niet alles, dus ben je overgeleverd aan de random drops die soms tergend lang duren. Daarnaast zijn er ook aardig wat collectibles (unit data, visjes vangen, archives). Veel backtracken dus.

Als klap op de vuurpijl nog Emil met z'n irritante hoofd die random op de map spawned waardoor je soms niet alle benodigde materials kan kopen.

Afbeelding

....maar verder was het wel genieten hoor! :lol:
TheDarkWanderer

21 jan 2021, 23:00

Ik heb zojuist de Pokemon League gewonnen in Pokemon: Let's Go, Eevee! op de :switch:

Leuke game, het mechanisme om Pokemon te vangen is wel even wennen, maar het is een leuke remake van de eerste Generatie. Alleen die superevoluties van Pokemon, dat had van mii echt niet gehoeven.

Afbeelding
arjen1981

22 jan 2021, 17:31

synergy schreef:

Afbeelding

Mooi! Die is het echt wel waard om te platinumen.
TheDarkWanderer

22 jan 2021, 19:36

Pokemon Shield :switch:

Toffe game met veel content. Heb alleen de laatste generaties van de anime niet meer goed meegekregen. Daarom komen er nogal veel Pokemon in voor die ik niet herken. Daardoor toch voor mijn team gewoon teruggegrepen op oude bekenden (Charizard, Blastoise e.d.). Zoals al iets eerder in dit topic opgemerkt: er is nog veel post-game te doen, maar dat laat ik voor nu even rusten. Maar ik pak het zeker nog eens op, eens kijken of de DLC ooit nog in de aanbieding komt (Nintendo kennende zal het nog wel lang duren, mocht het überhaupt ooit gebeuren).

Afbeelding
KillingRaptor

22 jan 2021, 19:45

TheDarkWanderer schreef:

Toffe game met veel content. Heb alleen de laatste generaties van de anime niet meer goed meegekregen. Daarom komen er nogal veel Pokemon in voor die ik niet herken. Daardoor toch voor mijn team gewoon teruggegrepen op oude bekenden (Charizard, Blastoise e.d.). Zoals al iets eerder in dit topic opgemerkt: er is nog veel post-game te doen, maar dat laat ik voor nu even rusten. Maar ik pak het zeker nog eens op, eens kijken of de DLC ooit nog in de aanbieding komt (Nintendo kennende zal het nog wel lang duren, mocht het überhaupt ooit gebeuren).
Ik vrees er ook voor dat de DLC niet snel in de aanbieding zal komen, zou die ook wel eens willen proberen. Heb je het verhaal na de credits gedaan? Dat vond ik zeker nog de moeite om te doen.
Afbeelding
TheDarkWanderer

22 jan 2021, 20:24

KillingRaptor schreef:
22 jan 2021, 19:45
TheDarkWanderer schreef:

Ik vrees er ook voor dat de DLC niet snel in de aanbieding zal komen, zou die ook wel eens willen proberen. Heb je het verhaal na de credits gedaan? Dat vond ik zeker nog de moeite om te doen.
Ik ga nog wel een keer de Battle Tower in en het verhaal na de credits uitdiepen, maar heb heel even een Pokebreak nodig.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 jan 2021, 22:13

Little Nightmares op de Xbox Series X :xbox:

Op naar de demo van deel 2 en wellicht een preorder van deel 2 als deze net zo goed of beter is dan deel 1. Afbeelding
Afbeelding
TheDarkWanderer

23 jan 2021, 23:14

Woodle Tree :ps: 4

Korte, simpele platformer van iemand die deze game volgens mij in zijn eentje gebouwd heeft. Prima om gewoon onderuit op de bank terwijl je niet nadenkt even te spelen. En voor nog geen twee euro destijds prima voor een uurtje of twee simpel vermaak. Ik denk dat dit een leuke platformer kan zijn, zeker voor kleinere kinderen.

Afbeelding

2/5 sterren wat mij betreft.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 jan 2021, 16:42

Murder by Numbers voor de Switch

Afbeelding

Hidden gem? Ja indien je zowel van detective VNs als picross houdt, maar anders zou ik deze titel laten liggen. Persoonlijk heb ik me prima vermaakt met deze game die enerzijds een aan Ace Attorney doet denken en anderzijds een hele prettige picross-implementatie kent.
Shenglong83
Contacteer:

26 jan 2021, 06:31

:switch: Phoenix Wright Ace Attorney Trilogy

De eerste 3 games van de welbekende visual novel serie, nu in HD.
Mooie collectie, tegen het einde werd het wel wat absurd, maar ik ben blij dat ik het volledige verhaal eindelijk heb doorlopen.
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!
TheDarkWanderer

26 jan 2021, 07:30

Shenglong83 schreef:
26 jan 2021, 06:31
:switch: Phoenix Wright Ace Attorney Trilogy

De eerste 3 games van de welbekende visual novel serie, nu in HD.
Mooie collectie, tegen het einde werd het wel wat absurd, maar ik ben blij dat ik het volledige verhaal eindelijk heb doorlopen.
Prachtige games, maar zeker aan het einde van de trilogie wordt het een wat merkwaardig verhaal. En soms vond ik het zelf wat te langgerekt, hoe heb jij dit ervaren?
Fing3r

26 jan 2021, 08:44

Star Wars: Battlefront II (PC)

Storymode van Battlefront 2 uitgespeeld en daarmee ook de eerste game die ik van de Epic Games Store cadeau heb gekregen :evil2:

Best wel toffe game en beter dan ik had verwacht, lekker afwisselend met hier en daar wat vliegen in een Tie/X-Wing en er komen wat bekende personages langs en dat houdt het fris. En nu snap ik ook meer de fascinatie van Heather Grace met Iden Versio, toch best wel een tof karakter.

Afbeelding
Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

26 jan 2021, 11:06

TheDarkWanderer schreef:
26 jan 2021, 07:30
Prachtige games, maar zeker aan het einde van de trilogie wordt het een wat merkwaardig verhaal. En soms vond ik het zelf wat te langgerekt, hoe heb jij dit ervaren?
Dat ben ik volledig met je eens.
Vooral de cases in Trials and Tribulations sleepte wel erg lang voort en gingen wat mij betreft iets te ver in het absurde.
Maar ondanks dat heb ik me ruim 60 uur prima vermaakt! :thumbup:
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!
TheDarkWanderer

27 jan 2021, 01:10

A King's Tale: Final Fantasy XV (PS4)

Leuke Beat 'm Up dat verteld wordt aan de hand van een bedtime story waar jij als protagonist in fungeert. Gratis beschikbaar in de Playstation Store, kun je je geen buil aan vallen. Blij dat ik deze eindelijk eens canuit mn library geprobeerd heb. 3,5/5 sterren.

Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”