Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2021?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

Re: Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2021?

20 sep 2021, 10:24

Carto - XBOX Series X

Afbeelding

Nog een aanrader. Echt een ontzettend knappe puzzel game. Je denk eerst aan Carcasone en Zelda maar de puzzels zitten uiteindelijk overal in. Echt heel uniek en vaak goed gevonden. Luke personages en ook een goed geschreven verhaal.
kingoftherain

20 sep 2021, 10:34

arjen1981 schreef:
20 sep 2021, 10:24
Carto - XBOX Series X

Afbeelding

Nog een aanrader. Echt een ontzettend knappe puzzel game. Je denk eerst aan Carcasone en Zelda maar de puzzels zitten uiteindelijk overal in. Echt heel uniek en vaak goed gevonden. Luke personages en ook een goed geschreven verhaal.
Ik had daar een kort stukje van gespeeld op Gamepass en dat zag er nog best geinig uit, ja.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
Kunstschilder1987
Contacteer:

21 sep 2021, 04:51

ICE AGE; Scrat's Nutty Adventure, XBOX ONE :xbox:

Best een leuke 3d puzzelplatformer, die wel even tijd nodig had om op gang te komen. Er zijn 4 werelden en de laatste 2 zijn stukken interessanter dan de eerste 2. De sfeer van ice age komt aardig naar boven, de levels zien er mooi uit en de cutscenes met scrat zijn gewoon leuk, maar mochten wat frequenter en/of langer zijn. game komt neer op een uurtje of 5 speeltijd.

Afbeelding

Afbeelding

Zelfs dit gevecht overwon ik en dus kon ik naar de tempel met de 4 crystal nuts :P

Afbeelding

Hoe het precieze einde van het verhaal gaat vertel ik niet om spoilers te voorkomen... maar ik kan wel stellen dat zowel ikzelf als Scrat érg verbaasd waren over de afloop!
Afbeelding
Zie je hoe verbaasd Scrat is? ik overdreef niet :D :happy: :doh:
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
KillingRaptor

22 sep 2021, 12:45

Tales of Arise (PS4)
Na 56 uren op de teller is het dan eindelijk zover, Tales of Arise is uitgespeeld! Dit is voor mij persoonlijk echt een prachtige game, van begin tot einde volop van genoten. Ook ga ik er zeker nog niet mee stoppen, er zijn nog heel wat sidequests enzo te doen en ik denk dat ik ook ga proberen om de platinum trophy te halen.

Afbeelding
kingoftherain

22 sep 2021, 15:11

Leuk dat je er zoveel plezier uit gehaald hebt en nog geeneens klaar bent

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
Ok Impala!
Contacteer:

24 sep 2021, 11:00

KillingRaptor schreef:
Tales of Arise (PS4)
Na 56 uren op de teller is het dan eindelijk zover, Tales of Arise is uitgespeeld! Dit is voor mij persoonlijk echt een prachtige game, van begin tot einde volop van genoten. Ook ga ik er zeker nog niet mee stoppen, er zijn nog heel wat sidequests enzo te doen en ik denk dat ik ook ga proberen om de platinum trophy te halen.
In hoeverre verschilt deze game van andere Tales games? Om de één of andere reden heb ik nooit echt in deze serie kunnen komen. Heb er verschillende geprobeerd, maar loop altijd vast op het battle system en het verhaal wat maar voortkabbelt. Arise lijkt echter meer richting Xenoblade te gaan, wat mij toch nieuwsgierig maakt. Wat denk jij?
KillingRaptor

24 sep 2021, 11:51

Ok Impala! schreef:
24 sep 2021, 11:00
KillingRaptor schreef:
Tales of Arise (PS4)
In hoeverre verschilt deze game van andere Tales games? Om de één of andere reden heb ik nooit echt in deze serie kunnen komen. Heb er verschillende geprobeerd, maar loop altijd vast op het battle system en het verhaal wat maar voortkabbelt. Arise lijkt echter meer richting Xenoblade te gaan, wat mij toch nieuwsgierig maakt. Wat denk jij?
Euhm ja daar vraag je me wat... De enige andere Tales games die ik heb gespeeld zijn Tales of Phantasia op GBA en Tales of Symphonia op de GameCube. Deze verschilt wel met die (van wat ik mij herinner) maar geen idee hoe hij is in vergelijking met de andere recentere delen.
Shenglong83
Contacteer:

26 sep 2021, 16:09

zover ik weet horen Remasters hier ook, toch? @administratie

Final Fantasy VIII - Remastered :switch:

Afbeelding

Final Fantasy 7 is tot de dag vandaag m'n favoriete game ooit, dus was opvolger FF8 back in 1999 een day 1 aankoop voor me.
Sindsdien heb ik deze game op verschillende consoles in m'n bezit, maar het heeft tot de dag van vandaag (20+ jaar!) geduurd om hem eindelijk uit te spelen.
Ik heb het meerdere keren hiervoor tot 2/3rde, driekwart v.d. game gered, maar ben altijd afgehaakt.

Simpele reden: FF8 is een teleurstelling. Verhaal is meh, characters zijn meh, battle en magic systeem zijn minder dan meh.
Echt slecht is het ook weer niet, (en er zijn wel degelijk highlights, zoals de fantastische muziek en verschillende set pieces) maar voor een Final Fantasy is dit gewoon niet goed genoeg.

68/100
Laatst gewijzigd door Shenglong83 op 26 sep 2021, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!

kingoftherain's spirit animal
kingoftherain

26 sep 2021, 17:33

Shenglong83 schreef:
FF8 is een teleurstelling. Verhaal is meh, characters zijn meh, battle en magic systeem zijn minder dan meh.
Echt slecht is het ook weer niet, (en er zijn wel degelijk highlights, zoals de fantastische muziek en verschillende set pieces) maar voor een Final Fantasy is dit gewoon niet goed genoeg.
Hierbij benoem ik Shenglong83 tot mijn nieuwe spirit animal.
Well said! :thumbup:

Shenglong83
Contacteer:

26 sep 2021, 18:55

Hierbij benoem ik Shenglong83 tot mijn nieuwe spirit animal.
Da's een hele eer, die ik graag accepteer! :biggrin:
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!

kingoftherain's spirit animal
kingoftherain

26 sep 2021, 19:13

Shenglong83 schreef:
26 sep 2021, 18:55
Da's een hele eer, die ik graag accepteer! :biggrin:
Hahaha, mooi man! Ik ben nooit echt een fan van Final Fantasy VIII geweest. Wat je al aangeeft is dat de muziek erg goed is. Die soundtrack kan ik wel blijven luisteren. Maar verder? Een positief punt dat ik nog wel kan noemen is dat het in ieder geval niet Final Fantasy XIII is. :tongue2:

arjen1981

27 sep 2021, 16:08

Nog een keer FF

Dit keer Final Fantasy VII Remake Intergrade - PlayStation 5:

Afbeelding

Ik heb even een screenshot van de PS App gemaakt met de trophy voor het completen van het laatste chapter. De credits foto was niet ideaal genomen.

Ik heb niet een al te beste mening over deze. Ik was zelf dan ook weer nooit echt een fan van ff7. Dat wat hiervoven besproken wordt over FF8 had ik dus met FF3/6. Zes vond ik nog altijd veel beter dan FF7. Ik vind FF8 gek genoeg zelfs een stuk beter. Veel interessantere systemen en gameplay en veel meer karakter gedreven met personages die mij een stuk meer boeide dan die van ff7.

Maar deze remake heeft echt het probleem van continue die rechte paden bewandelen en je laten meeslepen door cutscenes. Kwa gameplay of combat zit er niks bijzonders in en speel ik liever gewoon weer Dragon Quest XI verder. Ik ben nu bezig met Yuffie. maar ook dat voelt als meer van hetzelfde dat eigenlijk starte met FFX. Enkel FFXII was een uitzondering op de regel en schoot er uit voor mij. FFXi en FF14 even los gelaten blijft het niet echt meer de RPG serie voor mij.

Samenvatting: Ik verwacht niet dat deze in mijn top 10 van dit jaar beland.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

27 sep 2021, 16:51

arjen1981 schreef:
FFXi en FF14 even los gelaten blijft het niet echt meer de RPG serie voor mij.
Ik hoor je, enkele delen daargelaten is de Final Fantasy serie voor mij zo'n beetje de middelmaat en daar zitten ongeveer net zoveel andere RPGs kwalitatief boven als onder.
kingoftherain

27 sep 2021, 21:35

arjen1981 schreef:
Nog een keer FF

Dit keer Final Fantasy VII Remake Intergrade - PlayStation 5:

Afbeelding

Ik heb even een screenshot van de PS App gemaakt met de trophy voor het completen van het laatste chapter. De credits foto was niet ideaal genomen.

Ik heb niet een al te beste mening over deze. Ik was zelf dan ook weer nooit echt een fan van ff7. Dat wat hiervoven besproken wordt over FF8 had ik dus met FF3/6. Zes vond ik nog altijd veel beter dan FF7. Ik vind FF8 gek genoeg zelfs een stuk beter. Veel interessantere systemen en gameplay en veel meer karakter gedreven met personages die mij een stuk meer boeide dan die van ff7.

Maar deze remake heeft echt het probleem van continue die rechte paden bewandelen en je laten meeslepen door cutscenes. Kwa gameplay of combat zit er niks bijzonders in en speel ik liever gewoon weer Dragon Quest XI verder. Ik ben nu bezig met Yuffie. maar ook dat voelt als meer van hetzelfde dat eigenlijk starte met FFX. Enkel FFXII was een uitzondering op de regel en schoot er uit voor mij. FFXi en FF14 even los gelaten blijft het niet echt meer de RPG serie voor mij.

Samenvatting: Ik verwacht niet dat deze in mijn top 10 van dit jaar beland.
Ik vind het sowieso altijd wel grappig om te zien hoe meningen zo kunnen verschillen. Het is geloof ik ondertussen geen geheim dat Final Fantasy VI mijn favoriete spel aller tijden is. Final Fantasy VII zit daar niet ver achter, enkel van elkaar verwijderd door Secret Of Mana. Grappig genoeg vind ik deze remake wel helemaal geweldig (sterker nog, het is mijn favoriete spel van vorig jaar), terwijl ik al een aantal jaar het vertrouwen in de single player delen ben verloren. Dat begon met Final Fantasy XIII. Die vond ik zo verschrikkelijk dat het de laatste Final Fantasy was die ik op dag één heb gekocht. De twee vervolgen heb ik wel, maar eigenlijk meer om de set compleet te hebben. Final Fantasy XV heb ik zelfs geeneens. Toen ik begin van het jaar Gamepass nam heb ik het even geprobeerd. Ik weet niet wat ik heb gespeeld, maar die emo-boyband-on-tour simulator bleek totaal niet aan mij besteed. Eigenlijk wat ik al verwachtte. Maar er zullen er genoeg zijn die het weer wel een briljant spel vinden.

Maar je kan in ieder geval niet zeggen dat je het niet geprobeerd hebt. Kudo's!

arjen1981

28 sep 2021, 07:59

Ik had de demo van ffXV gespeeld en was toen al klaar. Later kwam ik XV goedkoop tegen op Marcplaats. Ik ben tot de kust gekomen waar je met een boot de oversteek moest maken. Ik kon het gewoon niet meer. FFXIVRR is echter één van de beste Final Fantasy delen. En dat geeft toch ook weer een beetje hoop voor FFVI,
KillingRaptor

28 sep 2021, 08:37

Ik vond FFXV dan wel weer heel goed, zelfs alle trophies gehaald in die game. Maarja, zelfs FFXIII vond ik echt niet slecht. Daar heb ik ook 100 uren mee gespeeld om alle achievements te halen.
Galious
Moderator
Moderator

29 sep 2021, 10:51

Shenglong83 schreef:
zover ik weet horen Remasters hier ook, toch? @administratie
Yes, remasters horen hier ook thuis :thumbup:
nmkl pjkl ftmch
gekkehenkie

01 okt 2021, 22:51

Typoman uitgespeeld, een digitale indie die voor een aanbiedingsprijsje nog wel de moeite waard is. Het is een 2D platformer waarbij je letters in het level moet samenvoegen om woorden te vormen. Het begint heel simpel met bijvoorbeeld de letters "O" en "N" waarmee je ON maakt waarna een lift gaat werken. Maar naarmate het spel vordert is enige kennis van de Engelse taal wel een pré. Het platformen stelt weinig voor maar de puzzels zijn wel interessant. Ze hebben ook een goede manier gevonden om extra letters te krijgen. Als je een LIE vormt verandert dat in een beestje die je een woord kunt voeden. Dan maakt die er een tegenovergesteld woord van waar je dan weer de letters van kunt gebruiken.

Typoman: Revised (PS4)
Afbeelding
Consider yourself a hero.
KillingRaptor

03 okt 2021, 12:29

Deltarune Chapter 1 (Switch)
Ik denk toch dat deze meetelt? Deze eerste chapter verscheen blijkbaar in 2018 en nu pas is chapter 2 verschenen. Ik vind deze wel zeer tof! Ga uiteraard gelijk ook verdergaan met chapter 2 en ik heb nu ook zin om Undertale eens te spelen. :biggrin:

Afbeelding
arjen1981

04 okt 2021, 10:03

Hades - Xbox Series X

Afbeelding

ik snap de hype. Dit is werkelijk een geweldige game. En wat een evrslaving zeg. De vorige Super Giant games konden me niet echt lang boeien. Hier zitten exact dezelfde elementen in maar de gameplay loop is dit keer echt een droom. Ik vraag me af of dit screenshot al telt? Want ik begrijp dat ik er nog 10 keer doorheen moet voor de true ending. iets wat ik denk ik ook nog wel ga doen. Als je een half uurtje hebt kun je namelijk zo even weer een run doen. Dat is dus die verslaving die ik nog echt wel voel ;)

edit:

Oja en nog even een tribute aan Gerg Kasavin:

Kunstschilder1987
Contacteer:

04 okt 2021, 23:27

The Addams Family: Mansion Mayhem, Xbox One

Alles was saai, voorspelbaar generiek en karakterloos in deze game. Je kreeg dat gevoel dat er nog een 3d platformer op de plank lag en er toen een aanvraag kwam om een Addams Family game te maken. effe erop plakken en klaar!
Enige redding om plezier hieruit te halen is deze multiplayer te spelen, wat kan tot 4 personen... echter, zou ik ook dan een ander leuker spelletje uitkiezen. Heel teleurstellend, als er met deze license iig nog niets gedurfd te maken viel??? zou je zeggen althans. Enfin screenshot:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kunstschilder1987 op 05 okt 2021, 05:29, 1 keer totaal gewijzigd.
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
KillingRaptor

04 okt 2021, 23:53

Deltarune Chapter 2 (Switch)
En ook het tweede hoofdstuk zit erop! Terug erg goed, nu is het wachten op de volgende hoofdstukken van deze game. Die zouden te betalen zijn maar kijk er zeker naar uit.

Afbeelding
kingoftherain

04 okt 2021, 23:54

Kunstschilder1987 schreef:
04 okt 2021, 23:27
The Addams Family: Mansion Mayhem (Xbox One)

Alles was saai, voorspelbaar generiek en karakterloos in deze game. Je kreeg dat gevoel dat er nog een 3d platformer op de plank lag en er toen een aanvraag kwam om een Addams Family game te maken. effe erop plakken en klaar!
Enige redding om plezier hieruit te halen is deze multiplayer te spelen, wat kan tot 4 personen... echter, zou ik ook dan een ander leuker spelletje uitkiezen. Heel teleurstellend, als er met deze license iig nog niets gedurfd te maken viel??? zou je zeggen althans. Enfin screenshot:

Afbeelding
Balen, man. Ik weet dat je hier best zin in had. :thumbdown:

synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

05 okt 2021, 19:08

Ghost Of Tsushima - Director's Cut (PS5)

Afbeelding

Ja, een pareltje hoor! De cliché open world trucjes mogen er dan wel in zitten, toch heeft de game een eigen unieke stijl en karakter waardoor het fris aanvoelt. Prachtige landschappen/graphics, een boeiend verhaal en lekker zwaaien met je katana. Een dikke :thumbup:

Nu op naar platinum, want ik ben nog niet klaar! Vrees wel dat dat een behoorlijk collectible fest gaat worden. :omg:
dlbyvisual

05 okt 2021, 19:58

synergy schreef:Ghost Of Tsushima - Director's Cut (PS5)

Afbeelding

Ja, een pareltje hoor! De cliché open world trucjes mogen er dan wel in zitten, toch heeft de game een eigen unieke stijl en karakter waardoor het fris aanvoelt. Prachtige landschappen/graphics, een boeiend verhaal en lekker zwaaien met je katana. Een dikke :thumbup:

Nu op naar platinum, want ik ben nog niet klaar! Vrees wel dat dat een behoorlijk collectible fest gaat worden. :omg:
Is deze visueel beter op de PS5 (als PS4)? Anders wacht ik nog even.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”