Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2021?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Swey

Re: Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2021?

29 aug 2021, 21:57

KillingRaptor schreef:
29 aug 2021, 16:03
Rodern?
Ik stem voor de non-binaire betiteling: bit-curious
kingoftherain

30 aug 2021, 09:53

Swey schreef:
29 aug 2021, 21:57
KillingRaptor schreef:
29 aug 2021, 16:03
Rodern?
Ik stem voor de non-binaire betiteling: bit-curious
:lol: :lol: :lol:
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
Galious
Moderator
Moderator

30 aug 2021, 17:50

Afbeelding

De lijst is weer helemaal bijgewerkt en de teller staat inmiddels op... 240 games! En dat is inclusief de eerste game uitgespeeld op een Blu-Ray speler :thumbup:

Ik moet hieruit wel helaas concluderen dat men zelfs liever games uitspeelt op een Blu-Ray speler dan op de Wii U. Die arme Wii U staat als enige systeem nog altijd op 0 games. Maar daar kan nog verandering in komen, want het jaar is nog niet om :smile: Wii u wii gaat de eerste Wie O game uitspelen? U? :dontknow:

Anyway, game on!
nmkl pjkl ftmch
Flozem

30 aug 2021, 18:54

Hmmm… ik moet darksiders nog eens uitspelen… maarja. Dan moet ik de WiiU wel nog even op een moderne tv aansluiten.

Meh…. :S
kingoftherain

30 aug 2021, 19:06

Hahaha. Ik zat net ook even naar mijn rijtje Wii U spellen te kijken, maar eigenlijk even geen zin in. :tongue2:

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
KillingRaptor

31 aug 2021, 07:53

De Wii U moet nog verhuizen naar hier zelfs! Dus voorlopig nog geen optie daarvoor.
KillingRaptor

31 aug 2021, 10:54

Zo man, ik zie net dat wel al 240 van de 250 games hebben uitgespeeld! Dat gaat hard zeg! Wij zijn goed bezig.

Misschien gaan jullie veel woorden niet begrijpen uit de lyrics want is het Vlaams, maar dat mag de pret niet drukken. :biggrin:
ikk
Contacteer:

01 sep 2021, 23:28

Yes, Your Grace (XBOX One):
Afbeelding

Ik had speciaal voor Psychonauts 2 weer een maandje XBOX Game Pass genomen dus ben maar is gaan kijken wat het nog meer te bieden heeft.
Eerst had ik Yakuza 0 een uurtje geprobeert maar dat begon zo tergend traag dat ik na dat uurtje maar weer verder ben gaan kijken.
Vervolgens kwam ik Yes, Your Grace tegen, een spel waarin je de koning bent. Er komen telkens mensen langs die wat van je willen en jij moet bepalen welke verzoeken je inwilligt en hoe je je beperkte resources besteed. Verder kun je ook beperkt rondlopen en met je familie praten enzo. Het weet zo best een leuk verhaal te vertellen.
Shenglong83
Contacteer:

05 sep 2021, 16:44

Yoku's Island Express :switch:

Afbeelding

Wat een leuke, originele, opbeurende hidden game van een game is dit, zeg!
Alleen het genre al: de Metroidvania/Pinball crossover! Dit is dus een Metroidvania waarin je niet kan springen.
In plaats daarvan vind je overal flippers waarmee je jezelf de lucht in slingert. En de dungeons/bosses zijn dus flipperkasten.
Superorigineel en het werkt verbazingwekkend goed.

De graphics, muziek en sfeer zijn ook erg goed. Tropisch, vrolijk. Een beetje Donkey Kong Country meets Ori & the Blind Forest.
Luister zelf maar (en tell me dat je hier niet vrolijk van wordt) :

Het enige kleine minpuntje zijn de controls. Die zijn over het algemeen prima, alleen heeft de Switch geen analoge triggers om de flippers te besturen. Zonder kom je de game ook prima door, maar ik miste toch die mogelijkheid om de bal harder or zachter te kunnen schieten.

Nogmaals, :lit: hidden gem :lit: en een m'n favoriete games in lange tijd.
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!

kingoftherain's spirit animal
Fing3r

05 sep 2021, 16:57

Hele toffe game inderdaad en deze week nog gratis op te pikken in de Epic games store HIER.
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

05 sep 2021, 18:53

Ja, Yoku's Island Express is inderdaad een pareltje. Ik werd iedere keer bij het opstarten spontaan vrolijk van dat titelscherm deuntje dat hierboven gepost is :love:
nmkl pjkl ftmch
KillingRaptor

06 sep 2021, 10:26

Shantae: Risky's Revenge - Director's Cut (Switch)
Nog eentje uitgespeeld! Deze is de kortste van alle Shantae games, in totaal iets van 4u30m over gedaan, maar wel terug een hele toffe game. Prachtige pixelart, goede muziek, speelt heel lekker,...

Afbeelding
kingoftherain

07 sep 2021, 06:29

Star Wars Jedi: Fallen Order (PS5 upgrade, sorry Galious :innocent: )

Nadat ik laatst de platinum trophy voor Jedi: Fallen Order op de PS4 had gehaald, leek het me wel leuk om het spel nog eens helemaal door te spelen. Het was ondertussen alweer bijna twee jaar geleden dat ik het verhaal had ervaren en omdat ik het zo'n leuk spel vond, ben ik er bijna meteen aan begonnen. Het leuke vind ik ook dat dit spel elementen van andere spellen pakt en ze samen smelt tot een vermakelijk geheel. Ik dacht dat er een vervolg op zou komen en als dat zo is, dan komt die zeker weten in huis.

Afbeelding

Xenafan1985
Contacteer:

07 sep 2021, 23:00

Fight of Animals (PS4)

Tja een aparte fighter, kon het toch niet laten in de sale en heb er toch best plezier van gehad. Wanneer speel je nou met een hond, een kat, een schaap en een vos in een fighting game.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Using Tapatalk
KillingRaptor

08 sep 2021, 09:57

Uncanny Valley (PS4)
Ik heb volgens mij het WTF einde gehad waar Galious had over had want dat gevoel had ik echt nu. Vraag mij nu wel af hoeveel eindes er in de game zitten.

Afbeelding
KillingRaptor

08 sep 2021, 10:42

Swallow the Sea (PC)
Een game die gratis op Steam staat nu zag ik (is vorige week ergens verschenen). Hij is erg kort, misschien 10 minuutjes ofzo, maar uitgespeeld is uitgespeeld! Toch wel een apart iets ook qua sfeer, niet zo happy go lucky. :biggrin:

Afbeelding
KillingRaptor

09 sep 2021, 10:56

Deepest Sword (PC)
Een gratis browser game, blijkbaar is hij ook op Steam te spelen heb ik nu gezien. Best wel toffe puzzel platformer die niet heel lang is, half uurtje over gedaan. Je moet navigeren door met behulp van je zwaard over obstakels te raken.

Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

11 sep 2021, 08:44

The Legend of Zelda: Breath of the Wild :switch:

Afbeelding

Ein-de-lijk. Ik heb m'n Switch nu bijna anderhalf jaar en dit was de eerste game die ik erop kocht en speelde. In die tijd ben 2x overnieuw begonnen, telkens het spel na een tijdje weg gelegd, maar nu toch eindelijk Ganon naar de varkenshemel gestuurd.

Voor ik de game nu verder flink bekritiseer, laat ik voorop stellen dat dit gewoon een hele goede game is. Het spel is sinds release al 4 jaar lang overladen met fantastische reviews, perfecte scores en je hebt mij dus niet nodig om uit te vogelen dat dit een Switch must-play is.

Maar ik ben eigenlijk redelijk teleurgesteld. Dit is zeker een "goede game", maar all time classic? Beste game op Switch? Beste game ooit? Wat mij betreft not-even-close! Daarvoor zitten er echt veel te veel kleine irritaties en onlogische zaken in dit spel.

Alleerst de missies in dit spel, of beter gezegd het gebrek daar aan.
Nadat je de 'tutorial' vroeg in de game hebt doorgespeeld wordt je los gelaten in de wereld met slechts 2 hoofdmissies : (waarvan je er zelfs nog 1 zou kunnen skippen) Versla Ganon en bevrijd de 4 Divine Beasts. En daarbij de vage hint om jezelf eerst toch misschien 'sterker te maken'.

En daar moet je het mee doen. Vanaf dat moment is er vrijwel geen verhaal meer en geen instructies van hoe of wat.
Gewoon gaan in die open wereld en zoek 't maar uit. Dit is ongetwijfeld iets persoonlijks, maar ik vond dit spel echt veel TE open.
Een beetje structuur om je in de juiste richting te krijgen vind ik toch wel fijn, maar hier ontbreekt dat bijna volledig.
Niks wordt je uitgelegd, of zelfs maar naar gehint.

Voorbeeld: het Master Sword. Dat is usually toch wel een groot deel van een Zelda game?
Hier niet. Het zwaard bestaat, en dat wordt je een paar keer verteld. Hoe kom je aan het zwaard? Geen freakin' idee.
Waar zou het zwaard zijn? Niemand die ik in m'n playthrough tegen kwam had zelfs ook maar een hint.
Nou ja, dan zie ik dus 2 opties: Of oneindig ronddolen en zoeken, of een guide opzoeken of Youtube. En dat moet toch nooit de bedoeling zijn?
Uiteindelijk kwam ik overigens wel in 'the Lost Woods' uit en van vorige Zelda games weet ik dat het zwaard zich daar meestal schuil houdt. Maar het was eigenlijk dus niet meer dan toeval dat ik het meest belangrijke zwaard in de serie vond.

Zo is deze hele game: Het spel IS voor 95% de wereld ontdekken, rondlopen, bergjes beklimmen, zoeken, ronddwalen en hopen dat je iets tegenkomt. En dat kan natuurlijk heel relaxed zijn.. maar ik speelde dit hele spel daardoor met een gevoel alsof ik m'n tijd aan't verspillen was.

Nog een grote irritatie: het wapen systeem. Wapens breken in dit spel na gebruik. En dan bedoel ik dus HEEL ERG SNEL.
Zeker in het begin kan het dat je in 1 gevecht met een paar Moblins 2-3 wapens breekt. En repareren bestaat in dit spel ook niet.
Waar dat voor mij op neerkwam is dat ik gevechten zoveel mogelijk meed. Zonde van m'n wapens.
En m'n betere wapens gebruikte ik expres niet. Zonde, bang dat ze zouden breken. "Bewaren voor de bosses".
Daarbij kan je ook vrij makkelijk vijanden vermijden, langs sneaken of zelfs platweg wegrennen.
Vechten is überhaupt nauwelijks nodig en komt op 2 scenarios neer: de kleine vijandjes, waarvan het zonde is je weapon durability aan ze te verspillen (en die je dus ontloopt) en de grote vijanden die jou voor een groot deel vd game kunnen 1-shotten (en die je dus ontloopt).

Zucht. Nu klink ik vast als een zeikerd en nogmaals, al met al is er echt wel heel veel leuks en moois in dit spel te vinden.
Ik heb heel veel plezier gehad in het ontdekken van de wereld van BotW en het zoeken naar Shrines was ook leuk en relaxed.
Maar ik denk dat die zee aan (te) positieve reviews het voor mij lichtelijk hebben verpest.
Het spel is echt wel tof, maar ik speelde het dus vooral met een gevoel van "Is dit 't nou?".

Voortaan vooraf geen reviews meer lezen voor mij :glare:
8/10.

dlbyvisual

12 sep 2021, 21:20

Shenglong83 schreef:The Legend of Zelda: Breath of the Wild :switch:

Afbeelding

Ein-de-lijk. Ik heb m'n Switch nu bijna anderhalf jaar en dit was de eerste game die ik erop kocht en speelde. In die tijd ben 2x overnieuw begonnen, telkens het spel na een tijdje weg gelegd, maar nu toch eindelijk Ganon naar de varkenshemel gestuurd.

Voor ik de game nu verder flink bekritiseer, laat ik voorop stellen dat dit gewoon een hele goede game is. Het spel is sinds release al 4 jaar lang overladen met fantastische reviews, perfecte scores en je hebt mij dus niet nodig om uit te vogelen dat dit een Switch must-play is.

Maar ik ben eigenlijk redelijk teleurgesteld. Dit is zeker een "goede game", maar all time classic? Beste game op Switch? Beste game ooit? Wat mij betreft not-even-close! Daarvoor zitten er echt veel te veel kleine irritaties en onlogische zaken in dit spel.

Alleerst de missies in dit spel, of beter gezegd het gebrek daar aan.
Nadat je de 'tutorial' vroeg in de game hebt doorgespeeld wordt je los gelaten in de wereld met slechts 2 hoofdmissies : (waarvan je er zelfs nog 1 zou kunnen skippen) Versla Ganon en bevrijd de 4 Divine Beasts. En daarbij de vage hint om jezelf eerst toch misschien 'sterker te maken'.

En daar moet je het mee doen. Vanaf dat moment is er vrijwel geen verhaal meer en geen instructies van hoe of wat.
Gewoon gaan in die open wereld en zoek 't maar uit. Dit is ongetwijfeld iets persoonlijks, maar ik vond dit spel echt veel TE open.
Een beetje structuur om je in de juiste richting te krijgen vind ik toch wel fijn, maar hier ontbreekt dat bijna volledig.
Niks wordt je uitgelegd, of zelfs maar naar gehint.

Voorbeeld: het Master Sword. Dat is usually toch wel een groot deel van een Zelda game?
Hier niet. Het zwaard bestaat, en dat wordt je een paar keer verteld. Hoe kom je aan het zwaard? Geen freakin' idee.
Waar zou het zwaard zijn? Niemand die ik in m'n playthrough tegen kwam had zelfs ook maar een hint.
Nou ja, dan zie ik dus 2 opties: Of oneindig ronddolen en zoeken, of een guide opzoeken of Youtube. En dat moet toch nooit de bedoeling zijn?
Uiteindelijk kwam ik overigens wel in 'the Lost Woods' uit en van vorige Zelda games weet ik dat het zwaard zich daar meestal schuil houdt. Maar het was eigenlijk dus niet meer dan toeval dat ik het meest belangrijke zwaard in de serie vond.

Zo is deze hele game: Het spel IS voor 95% de wereld ontdekken, rondlopen, bergjes beklimmen, zoeken, ronddwalen en hopen dat je iets tegenkomt. En dat kan natuurlijk heel relaxed zijn.. maar ik speelde dit hele spel daardoor met een gevoel alsof ik m'n tijd aan't verspillen was.

Nog een grote irritatie: het wapen systeem. Wapens breken in dit spel na gebruik. En dan bedoel ik dus HEEL ERG SNEL.
Zeker in het begin kan het dat je in 1 gevecht met een paar Moblins 2-3 wapens breekt. En repareren bestaat in dit spel ook niet.
Waar dat voor mij op neerkwam is dat ik gevechten zoveel mogelijk meed. Zonde van m'n wapens.
En m'n betere wapens gebruikte ik expres niet. Zonde, bang dat ze zouden breken. "Bewaren voor de bosses".
Daarbij kan je ook vrij makkelijk vijanden vermijden, langs sneaken of zelfs platweg wegrennen.
Vechten is überhaupt nauwelijks nodig en komt op 2 scenarios neer: de kleine vijandjes, waarvan het zonde is je weapon durability aan ze te verspillen (en die je dus ontloopt) en de grote vijanden die jou voor een groot deel vd game kunnen 1-shotten (en die je dus ontloopt).

Zucht. Nu klink ik vast als een zeikerd en nogmaals, al met al is er echt wel heel veel leuks en moois in dit spel te vinden.
Ik heb heel veel plezier gehad in het ontdekken van de wereld van BotW en het zoeken naar Shrines was ook leuk en relaxed.
Maar ik denk dat die zee aan (te) positieve reviews het voor mij lichtelijk hebben verpest.
Het spel is echt wel tof, maar ik speelde het dus vooral met een gevoel van "Is dit 't nou?".

Voortaan vooraf geen reviews meer lezen voor mij :glare:
8/10.
Hahaha. Ik vind BotW één van de vetste games ooit en ben het eens met al je kritiekpunten. Dat kan ook Afbeelding.
Flozem

13 sep 2021, 07:16

Prima review. Ik blijf erbij: er zijn betere games.
Fing3r

14 sep 2021, 11:02

Persoonlijk vind ik juist dat vrijgelaten worden helemaal te gek, vooral ook omdat de wereld goed gevuld is en je beloont wordt voor het zoeken naar mogelijkheden. En dat je wapens breken is niet erg omdat je juist tijdens gevechten genoeg wapens terugkrijgt.

Maar ik kan goed begrijpen dat dit voor sommige mensen juist niet tof is. Maar in mijn ogen was de serie ook wel toe aan een opfrisbeurt, hoe leuk de klassieke Zelda games ook zijn was de formule wel toe aan iets anders. Al hadden ze van mij best wel 2 a 3 klassieke dungeons mogen toevoegen buiten de shrines en beasts om. Dan was het voor mij de ultieme klassieker geweest, maar wie weet wat BotW2 ons gaat brengen 😁
Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

15 sep 2021, 20:10

Sayonara Wild Hearts :switch:

Afbeelding

Soort endless runner/rhythm game met coole graphics en nog betere muziek.
Was eigenlijk een kadootje voor Ms. Long, maar nu heb ik hem dus ook uitgespeeld.
Makkelijk te doen, ik ben er uiteindelijk zo'n 2 uur mee bezig geweest.
Lekker tussendoortje.

ikk
Contacteer:

15 sep 2021, 22:02

Twelve Minutes (XBOX One):
Afbeelding

Heb nog een paar dagen game pass, dus dan nog maar een korte game.
Best een aardige game voor een paar uurtjes.
KillingRaptor

17 sep 2021, 16:23

Katana Zero (PC)
Katana Zero op PC uitgespeeld! Hele toffe game dit, verhaal is wel behoorlijk bizar met momenten. :biggrin: Ook beetje abrupt einde, to be continued maar wanneer?

Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

19 sep 2021, 09:41

Art of rally - XBOX Series X

Afbeelding

Vorig jaar was Hot Shot Racing een grote verassing. Een geweldige Arcade Racer waarvan ik elke difficulty heb gespeeld. Dit jaars Hot Shot Racing is voor mij Art of Rally. De career mode is echt een aanrader. Het is ook geen korte game. Uren aan uren speel plezier en dit geeft je de tijd om de drifts en bochten steeds beter te kunnen nemen. Je skill groeit geleidelijk aan en wordt je zelf steeds beter tot in perfectie. En dat zijn de goede racers. De game lijkt nog get meest op een Neo Drift of Over Top maar speelt meer als een Sega Rally van boven af. Al heeft deze geen licenties van de auto in de career mode schuif je door de tijd heen. je begint in de jaren 60 en eindigt in de jaren 90. Elk jaar komen er nieuwe auto's bij die als je een beetje op hoogte bent van rally er direct uitspringen. Het is eigenlijk gek dat je dat idee van een career mode waar je door een tijdlijn gaat en zo histories een autosport beleefd niet vaker wordt gedaan. tenminste ik heb dit niet vaak gezien?

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”