Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2021?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Joey
Veteraan
Veteraan

Re: Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2021?

16 okt 2021, 10:25

Nexomon Extinction voor de Nintendo Switch.

Verrassend leuke Pokémon-kloon die sommige dingen goed doet die ik bij Pokémon juist mis. Een (semi) open wereld bijvoorbeeld en veel side quests met betekenisvolle rewards. En het is behoorlijk pittig om uit te spelen! Daar je Pokémon natuurlijk met 2 vingers in de neus uit kan spelen.

+ Uniek en grappig verhaal
+ Toffe monster designs
+ Neemt de goede elementen van Pokémon en doet daar op sommige vlakken een schepje bovenop
- Simplistische graphics wat niet iedereen zal aanspreken
- Het leent wel heel erg van Pokémon

Cijfer: 8/10
Afbeelding
KillingRaptor

16 okt 2021, 20:38

Kotodama: The 7 Mysteries of Fujisawa (Switch)
Er eindelijk doorheen geraakt! Dit is een visual novel met puzzel gameplay in verwerkt. Maar om het goede einde te krijgen moet je de juiste antwoorden geven in de visual novel stukken en daar had ik wel enkele playthroughs voor nodig (thank god for fast forward). Ze tonen wel als een antwoord goed was of niet in een volgende playthrough dus dat hielp zeker. Best wel goed mee vermaakt! Maar het is geen Doki Doki Literature Club qua twist enzo.

Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

17 okt 2021, 17:24

Metroid Dread :switch:

Afbeelding

Het komt bijna nooit voor dat ik een game op lauchday oppik en meteen in 1 ruk uitspeel, maar dit is dus de uitzondering op die regel.
Wat een vette game, zeg! Sfeervolle graphics, toffe bosses, gave muziek, DREAD, deze heeft het allemaal.

Perfect is het niet, er zijn wel wat kleinigheden waar ik me aan stoorde:
- De EMMI's - iets meer variatie daarin had weg gemogen, zijn toch vooral hetzelfde.
- het feit dat ik de controls niet kon aanpassen in de opties. Dit is vast heel persoonlijk, maar ik had graag met de D-Pad ipv analog stick gespeeld en de shoulderbuttons verwisseld.

Maar hoe langer ik speelde, hoe minder die dingen me stoorden en hoe meer plezier ik had.

Dikke aanrader dit.

8,7/10
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!

kingoftherain's spirit animal
kingoftherain

17 okt 2021, 17:56

Mooi dat-ie bevalt. :thumbup:
Ik heb geen idee hoe ver ik precies ben, maar ik loop nu voornamelijk rond in het tweede en derde gebied. Dat van die controls had ik in eerste instantie ook, maar ik denk niet dat richten me goed af zou gaan met de d-pad, dus ik vond het wel goed zo. Dat verwisselen van de shoulder knoppen snap ik dan weer wel.
Spoiler: weergeven
Ik ben nu bij die grote baas die geketend is en zijn nagels naar je gooit. Daar heb ik nog maar één poging aan gewaagd en ik ging af tijdens de tweede fase.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
KillingRaptor

17 okt 2021, 20:12

kingoftherain schreef:
17 okt 2021, 17:56
Mooi dat-ie bevalt. :thumbup:
Ik heb geen idee hoe ver ik precies ben, maar ik loop nu voornamelijk rond in het tweede en derde gebied. Dat van die controls had ik in eerste instantie ook, maar ik denk niet dat richten me goed af zou gaan met de d-pad, dus ik vond het wel goed zo. Dat verwisselen van de shoulder knoppen snap ik dan weer wel.
Ik ben nu bij die grote baas die geketend is en zijn nagels naar je gooit. Daar heb ik nog maar één poging aan gewaagd en ik ging af tijdens de tweede fase.
Je hebt nog een heel eind te gaan eigenlijk!
kingoftherain

17 okt 2021, 20:44

KillingRaptor schreef:
17 okt 2021, 20:12
Je hebt nog een heel eind te gaan eigenlijk!
Zoiets gokte ik al. Ik heb vandaag de tweede echte baas verslagen, die grote jongen die zijn nagels naar je slingert en troep uit zijn navel lekt. Net in het vierde gebied aangekomen en de dash ability gekregen. Ik ga nu weer terug naar de eerdere gebieden om te kijken wat ik met die nieuwe ability kan unlocken. Lekker op het gemak. Het spel bevalt voorlopig wel. :thumbup:
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
ikk
Contacteer:

17 okt 2021, 21:03

Pokemon Mystery Dungeon: Rescue Team DX (Switch):
Afbeelding

Was al een tijd benieuwd naar deze spin-off games, best vermakelijk alleen wel heel repetitief.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

18 okt 2021, 09:19

verplaatst
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 18 okt 2021, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
KillingRaptor

18 okt 2021, 10:11

Moet deze niet bij de retro games? :biggrin:
arjen1981

18 okt 2021, 11:28

Ik verplaats hem gelijk. Ik dacht namelijk dat ik in het retro topic zat ;)
Shenglong83
Contacteer:

24 okt 2021, 21:07

South Park: The Fractured But Whole :switch:

Afbeelding

Redelijk vervolg op Stick of Truth (die ik jaren terug heb gespeeld), wat toch vooral meer van hetzelfde is.
Als RPG heel erg basic, maar als South Park fan is hier best doorheen te komen.
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!

kingoftherain's spirit animal
Ribbelchips

25 okt 2021, 14:26

Pixeljunk Monsters 2 (PS4, gespeeld op PS5). Alle levels op 'mayhem' gehaald en de platina trophy verdiend.

Afbeelding
Afbeelding
Ribbelchips

26 okt 2021, 09:24

Afbeelding

One Night Stand (Nintendo Switch)

Leuke korte, handgetekende game (20 minuutjes per playthrough, en 12 mogelijke endings) over een vent die wakker wordt in het bed van een meid en geen idee heeft hoe hij daar is beland. De antwoorden die je geeft op haar vragen en de acties die je doet zorgen voor een verschillend verloop van het spel. Momenteel 99 cent in de eShop.
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

26 okt 2021, 11:16

Ribbelchips schreef:
26 okt 2021, 09:24
Leuke korte, handgetekende game (20 minuutjes per playthrough, en 12 mogelijke endings) over een vent die wakker wordt in het bed van een meid en geen idee heeft hoe hij daar is beland. De antwoorden die je geeft op haar vragen en de acties die je doet zorgen voor een verschillend verloop van het spel. Momenteel 99 cent in de eShop.
Dit klinkt als een verfilming vergaming van een avontuur dat ik vroeger in mijn wilde jaren heb meegemaakt :wallbash: :wallbash: :wallbash:
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Ribbelchips

26 okt 2021, 12:59

Heb jij ook foto's gemaakt van de chick terwijl ze (naakt) sliep en deze naar een vriend van je gestuurd? Om er vervolgens achter te komen dat hij ook date met haar en haar vervolgens die foto doorstuurt zodat ze jou daarmee confronteert terwijl jullie nog in bed liggen? :lol:
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

26 okt 2021, 13:02

Ribbelchips schreef:
26 okt 2021, 12:59
Heb jij ook foto's gemaakt van de chick terwijl ze (naakt) sliep en deze naar een vriend van je gestuurd? Om er vervolgens achter te komen dat hij ook date met haar en haar vervolgens die foto doorstuurt zodat ze jou daarmee confronteert terwijl jullie nog in bed liggen? :lol:
hahaha dat niet, ik heb heel andere keuzes gemaakt in mijn avontuur :D ik zal ook een heel ander einde hebben gehad dan de 12 die in de game mogelijk zijn. :dontknow: :happy:
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
gekkehenkie

26 okt 2021, 13:14

Splasher uitgespeeld op de PS4. Pittige 2D-platformer met erg zweverige controls.

Je karakter heeft de beschikking over een verfkanon waarmee ie verschillende soorten vloeistof kan spuiten. Water tegen vijanden of om verf te verwijderen, rode verf die ervoor zorgt dat je tegen muren en plafonds kan lopen en gele verf die je van een muur laat stuiteren. Toch wel een uniek spel waarbij je in het begin even aan de besturing moet wennen. Leuke uitdaging voor de liefhebber van dit genre. Je kan ook nog alle levels speedrunnen inclusief een leaderboard maar dat is niet aan mij besteedt.

Splasher (PS4)
Afbeelding
Consider yourself a hero.
Galious
Moderator
Moderator

27 okt 2021, 10:28

Earth Defense Force 5 (PS4)
Heerlijke game, vooral weer meer van hetzelfde, maar ik zou eigenlijk niets anders willen van de serie. Het loot en grind aspect is met deel 4.1 en 5 wel een stuk groter geworden dan ik gewend was van de PS2 delen, maar het is gelukkig ook nog altijd prima te spelen op de Normal difficulty zonder te hoeven grinden. Na circa 33 uur te hebben gespeeld op Normal met de ranger class rolden de credits over het scherm en popte de trophy Main Story Total Completion Rate has reached 10%. Even mijn math skills daarop losgelaten en na een uurtje hersenkraken kwam ik tot de conclusie dat 100% completion dus zo'n 330 uur zou kosten! :omg: Daar bedank ik toch wel voor, I've had my fill for now, maar ik kijk stiekem wel alweer uit naar deel 6.

Because we were, are and always will be...

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

27 okt 2021, 10:36

Nooit geweten dat hier voor een enkele playtrough al snel 33 uren in zouden zitten. En dat dat pas 10% is zeg.
ikk
Contacteer:

27 okt 2021, 22:35

This is the Police (PS4):
Afbeelding
Aardige game, heeft alleen wat te weinig variatie voor zijn speelduur.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

29 okt 2021, 10:50

Vandaag eindelijk de eindbaas verslagen van Metroid Dread

Afbeelding

Was uiteindelijk goed te doen. Toch ruim 15 uur over de game gedaan (en zit nog maar op 75% items), dat is aanzienlijk langer t.o.v. andere users hier... :wallbash: Erg van genoten ondanks een paar frustrerende dingen (controls bij die speedbooster puzzels bijvoorbeeld :biggrin:).
Galious
Moderator
Moderator

29 okt 2021, 21:53

Afbeelding

Stories Untold (PS4)
Deze "verhalende experimentele avonturengame" was een bijzondere ervaring. Vooral de eerste 3 van de 4 delen waren erg gaaf. Het einde vond ik een beetje tegenvallen, maar al met al is deze game zeker de moeite waard!
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 okt 2021, 14:36

NEO: The World Ends With You voor Switch.
Afbeelding

Het is lang geleden dat ik een game heb uitgespeeld, maar NEO The World Ends With You was een waardige sequel van een van mijn favoriete DS games.
Galious
Moderator
Moderator

30 okt 2021, 23:28

We zitten inmiddels al op 282 uitgespeelde games! Dat komt al een eind richting de record-breaking 319 van vorig jaar. Gaan we die misschien zelfs overtreffen? :omg: :flex: :smile: :thumbup:
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

03 nov 2021, 21:58

Wow ik ben NEO TWEWY helemaal uit het zicht verloren. Maar goed om te horen dat het volgens jou een geslaagde opvolger is.

Zelf heb ik Lost Judgment gister uitgespeeld ps5

Afbeelding

Is dit dan ook een waardige opvolger? Hij viel mij tegen. En dat is voor het eerst dat een nieuw deel in deze serie mij tegen viel. Lost Judgment haalt het niet bij het eerste deel en ook na de energie die je voelt in Like a Dragon is het echt even een stapje terug.

Het voelt allemaal een stuk minder diep en minder uitgewerkt. Een stuk minder subquests en ook nog eens verstopt achter een slechte mini game.

Het mist ook de juiste goede mini game. De laatste delen hadden telkens erg goede bonussen waar ik alleen al 20 uur in stopte. Er is een mario party rip off maar die is waardeloos. Je hebt de school stories en ook die stories zijn veel minder goed uit gewerkt dan ik gewend bent van eerdere delen. Het voelt vaak net even te gamaakt voor een game. De arcade port lineup is wel goed. De master system titels zijn wat minder.

Maar het heeft ook wel zijn goede momenten. De karakter ontwikkeling is weer kei goed. En heb je van die momenten dat je echt denk wow. Dat is goed gevonden, actueel of precies zoals het is en klopt met de echte wereld. Denk aan het thema pesten op school, de quest line over de game director maar ook de hele wereld. De hoekjes en de gaatjes. Dan merk je wel dat er ook veel onderzoek in heeft gezeten om het juist uit te werken. Maar allemaal op een iets mindere mate.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”