Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2021?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Swey

Re: Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2021?

08 apr 2021, 18:34

Momodora : Reverie Under the Moonlight (Switch)

Indie metroidvania, mooie graphics. Goeie progression. Ik ben wel fan van wat kleinere metroidvania’s , ik heb de neiging compleet verdwaald te raken met de grotere games en dan toch een guide te moeten pakken. Met deze game was met een beetje backtracken echt alles wel te overzien. Combat is eenvoudig maar interessant, bosses zijn een mixed bag, maar over het algemeen kun je ze niet facetanken . Er is wel een skill vereiste. Laatste boss was een leuke uitdaging.
Aanrader voor fans van het genre die een kortere game zoeken, heb er ongeveer 6 uur over gedaan met 96% completion.
Xenafan1985
Contacteer:

09 apr 2021, 00:12

It Takes Two (PS5)

En ik heb deze met een vriendin uitgespeeld op de PS5. Helemaal eens met Mike dit is voor mij op dit moment de game van het jaar!Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Using Tapatalk
Fing3r

09 apr 2021, 13:17

Axiom Verge (NS)

Uitgespeeld op de Switch, ik blijf dit een geweldige game vinden en kijk dan ook erg uit naar het vervolg dat hopelijk nog dit jaar uitkomt. Sta er nog steeds versteld van dat dit door één persoon in elkaar is gezet, komt toch wel een stukje toewijding bij kijken. Alles aan deze game is gewoon goed, het geluid en de muziek, het sfeertje en bovenal de gameplay zijn gewoon uitmunted. Game hoort echt wel in de top 5 beste Metroidvania games.

Afbeelding
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 apr 2021, 13:52

Volledig mee eens, ik ben nog steeds niet helemaal gewend aan de nieuwe 'vibes' van Axiom Verge 2 maar ik heb wel vertrouwen in de developer dat hij levert.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 apr 2021, 17:27

Café Enchanté voor Switch
Afbeelding

Als een game met koffie te maken heeft dan ben ik a priori geinteresseerd om het eens te proberen, en Café Enchanté verleidde mij met het idee dat je een vrouw speelt die een koffie-café erft van haar opa en dat zij allerlei klanten uit fantasierijke dimensies op bezoek krijgt (denk aan een 'demon king', 'fallen angel', 'elven knight' en meer) die vredig interactie hebben onder het genot van allerlei op koffie gebaseerde drankjes en versnaperingen. Al snel krijgt het plot een hele andere wending en begeef je je in die fantasierijke dimensies en speel je een sleutelrol in het oplossen van de grote existentiële conflicten die zich daarbinnen afspelen.

Al met al voldeed het niet aan mijn verwachtingen maar heb ik me ook zeker niet verveeld, het genre is het zogenaamde 'otome visual novel' wat erop neerkomt dat het een mate van romantiek kent en dat de doelgroep vrouwen zijn maar bij Café Enchanté ligt dat er niet heel dik bovenop. De route die ik heb gespeeld is de 'Canus route' waarbij het verhaal zich op een gegeven moment focust op de mooie fleurige wereld waarin elven wonen, maar niets is wat het lijkt.. ik heb er denk ik zo'n 25 uur over gedaan over de periode van 4 maanden. Of ik de andere routes ga spelen weet ik nog niet omdat ik nog zat andere games heb om te spelen, maar ik zou deze game best eens op een vakantie mee kunnen nemen bijvoorbeeld.
Flozem

09 apr 2021, 18:54

Fing3r schreef:
09 apr 2021, 13:17
Axiom Verge (NS)

Uitgespeeld op de Switch, ik blijf dit een geweldige game vinden en kijk dan ook erg uit naar het vervolg dat hopelijk nog dit jaar uitkomt. Sta er nog steeds versteld van dat dit door één persoon in elkaar is gezet, komt toch wel een stukje toewijding bij kijken. Alles aan deze game is gewoon goed, het geluid en de muziek, het sfeertje en bovenal de gameplay zijn gewoon uitmunted. Game hoort echt wel in de top 5 beste Metroidvania games.

Afbeelding
Chapeau!

Ik kom helaas niet voorbij die laatste baas... :(
Shenglong83
Contacteer:

09 apr 2021, 19:03

:switch: Aragami

Afbeelding

Toffe stealthgame die z'n inspiratie duidelijk van games als Tenchu leent.
Hidden gem!
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

09 apr 2021, 21:01

Prachtig inderdaad Axiom Verge!

Ik heb nu ook de Remaster van Red Alert uitgespeeld op de PC

Afbeelding

jeugdsentiment dit.
KillingRaptor

10 apr 2021, 10:35

Rez Infinite (PS4)
Deze eens opgestart en gelijk uitgespeeld ook. Eén van de gratis games die je nu kan downloaden op de PS4. Ik heb het origineel op de PS2 liggen ook en het blijft een enorm trippy maar vette game. Dit is wel de eerste keer dat ik hem uitspeel nu, op de PS2 lukte het me nooit en nu in één keer. :biggrin: Area X ook al even gespeeld, dit is een nieuwe area voor deze game (staat los van het origineel). Erg mooi gemaakt vooral! De game is ook geweldig met surround geluid.

Afbeelding
Zach

10 apr 2021, 10:44

Area X vond ik heel indrukwekkend in VR, terwijl ik het PS2-origineel maar een suffe game vond.
KillingRaptor

10 apr 2021, 10:45

Zach schreef:
10 apr 2021, 10:44
Area X vond ik heel indrukwekkend in VR, terwijl ik het PS2-origineel maar een suffe game vond.
Zelf heb ik geen VR (ook geen interesse in) en het ziet er al erg vet uit!
KillingRaptor

10 apr 2021, 14:37

Skullgirls: 2nd Encore (PS4)
Had deze al enkele jaren liggen en hem eindelijk eens opgestart. Echt een hele toffe fighter dit! De personages zijn echt prachtig geanimeerd en het speelt ook erg lekker. Al met twee personages door de story mode gegaan nu.

Afbeelding

Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

13 apr 2021, 20:47

:switch: Super Mario Odyssey

Afbeelding

Deze heb ik samen met de Switch console gekocht, destijds 1 middagje uitgeprobeerd en is daarna in de kast beland.
"Ga ik een keer goed voor zitten..", je kent het wel.
Na laatst Super Mario 3D World te hebben uitgespeeld vond ik het nu wel eens tijd deze weer af te stoffen.

En ik was zeer positief verrast!
Ondanks dat ik normaal niks heb met 3D platformers is dit gewoon een van de aller beste games op de Switch.
Het spel barst van de charme, het speelt heerlijk, gooi aller superlatieven er maar tegenaan.
Spoiler: weergeven
en dan komt als laatste nog de verrasing dat wanneer je het spel hebt uitgespeeld, je nog niet eens 50% van alle powermoons hebt gevonden. HUGE post game dus!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

15 apr 2021, 19:12

Deliver Us The Moon voor Xbox Series.
Afbeelding

Ik denk dat ik komende BB Bulletin nog uitgebreid bij Deliver Us The Moon stil zal staan, maar onder de streep is het een interessante ervaring met hoge productiewaarden die in de details wat rare ontwerpkeuzen kent maar zeker de moeite waard is om eens te spelen. Het begin doet een walking-sim vermoeden maar die beschrijving doet deze game te kort; het is eerder een soort Half-Life zonder schieten, maar waarbij je wel allerlei environmental puzzles moet oplossen om verder te komen.
kingoftherain

16 apr 2021, 08:01

Apenheul schreef:
15 apr 2021, 19:12
Deliver Us The Moon voor Xbox Series.
Afbeelding

Ik denk dat ik komende BB Bulletin nog uitgebreid bij Deliver Us The Moon stil zal staan, maar onder de streep is het een interessante ervaring met hoge productiewaarden die in de details wat rare ontwerpkeuzen kent maar zeker de moeite waard is om eens te spelen. Het begin doet een walking-sim vermoeden maar die beschrijving doet deze game te kort; he
t is eerder een soort Half-Life zonder schieten, maar waarbij je wel allerlei environmental puzzles moet oplossen om verder te komen.
Toevallig begin dit jaar gespeeld. Erg leuk spel. Het begint inderdaad rustig, maar er komen wel een paar "oh shit, wat nu!?" momenten voorbij waar de paniek toeslaat. Hele toffe setting en een gaaf verhaal. Ik zag dat er een ps5 versie en upgrade komen, dus mogelijk doe ik dan nog wel een playthrough. Erg benieuwd naar KeokeN's volgende project.
Recommended! :thumbup:
Laatst gewijzigd door kingoftherain op 16 apr 2021, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
arjen1981

16 apr 2021, 15:41

Red Alert - PC (Soviet Campaign nu ook)

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

16 apr 2021, 15:43

Arjen verslindt RTS games dit jaar!
KillingRaptor

18 apr 2021, 15:47

Gunman Clive (3DS)
Hier nog eens doorheen gegaan, korte game met zijn lengte van 30 minuten maar hij blijft wel gaaf om te spelen! Maar je moet verdomd snel zijn om de foto te nemen van het einde, ik herinnerde me nog zoiets en het was maar best dat ik de telefoon bij de hand had hiervoor. Dit is het enige wat je ziet als einde, geen credits ofzo en het staat zo'n 10-15 seconden op het scherm voor je terug geslingerd word naar het hoofdmenu.

Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

18 apr 2021, 22:24

Hellpoint (PS4)
Iets eerder dan de bedoeling was, want ik denk ik maak een back-up van mijn savefile, bewaar ik die ene boss nog voor later en doe ik eerst effe wat vermoedelijk de bad ending gaat opleveren. Maar zelfs al laad ik nu mijn oude savefile in, dan zit ik nog steeds aan het begin van NG+, dus die vlieger ging niet op :crying:
Nu klinkt het al de ganze avond in huize Galious:
Spoiler: weergeven
Nah ja, als ik het positief bekijk dan valt er in elk geval nog wat nieuws te beleven mocht ik ooit voor een tweede playthrough gaan :poop:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
KillingRaptor

19 apr 2021, 16:40

Chroma Squad (Switch)
Erg toffe tactische RPG dit die gelukkig niet al te moeilijk is. Doorgaans gezien is dit minder mijn genre maar doordat deze geïnspireerd is op Power Rangers wou ik hem toch hebben. Ik heb dan ook zeker niet de hoogste moeilijkheidsgraad gekozen om het toch wat tof te houden voor mezelf ook. :biggrin:

Afbeelding
Xenafan1985
Contacteer:

19 apr 2021, 20:54

A Way Out (PS4)

Na het geweldige It Takes Two ook hun vorige game gespeeld en ik moet zeggen deze was ook erg leuk om te doen!Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Using Tapatalk
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

19 apr 2021, 23:07

Atelier Ryza 2: Lost Legends & the Secret Fairy voor Nintendo Switch.

Afbeelding
Afbeelding

Niet een voor het backlog-topic aangezien de game uit 2021 komt maar ik keek even op HowLongToBeat en daar was de gemiddelde doorspeeltijd 27,5 uur, maar ik heb er toch meer dan dubbel zoveel tijd in gestopt terwijl ik mij bijna uitsluitend met de main-quest heb beziggehouden. Wel mag ik mezelf onderhand een Ryza-expert noemen want ik heb tegen het einde van de game een uur of 5 besteed aan experimenteren met crafting en uitzoeken hoe ik optimale stats in de spulletjes voor mijn team kon craften.

Al met al een goede game, niet top-10 materiaal binnen het genre maar wel een game met een sterke core gameplay-loop en interessante experimenten met sub-systemen daar omheen.
KillingRaptor

20 apr 2021, 16:18

3D Out Run (3DS)
Heb deze nu al zo lang op mijn 3DS staan maar nog nooit echt gespeeld. Echt een toffe versie van Out Run, het 3D effect geeft zeker die extra dimensie bij deze game. Al 3 van de verschillende finishes gehaald ondertussen. Ook tof dat ze er unlockables achter gestoken hebben.

Afbeelding
KillingRaptor

22 apr 2021, 15:30

flOw (PS4)
Eén van de drie games uit de Journey Collector's Edition op PS4, had deze nog nooit opgestart voorheen. Deze namiddag begonnen en ben er al doorheen ook. Relaxte game dit maar het is er niet eentje die ik snel nog eens zal opstarten denk ik.

Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

24 apr 2021, 08:43

:switch: Abzû

Afbeelding

Abzû voelt als een interactieve natuurfilm, die je speelt om te relaxen.
Spannend is anders, maar best fijn voor die 2 uur runtime.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”