Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2020?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Kennie
eBay gebruikersnaam: ken79b

Re: Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2020?

08 mar 2020, 22:03

Vanavond de remake van Uncharted 3 uitgespeeld, uiteraard op de PS4

Afbeelding

Nu nog een keer spelen op crushing, dat viel bij deel 2 eigenlijk wel mee... ben benieuwd
Afbeelding
SpitseBaas

09 mar 2020, 10:46

Battle Chasers: Nightwar (Nintendo Switch)
Afbeelding

Het spel heeft me best wel aangenaam verrast! Was even inkomen de eerste 2 uurtjes maar daarna was het erg leuk. De karakters zijn voldoende verschillend van elkaar en daar zit dan ook het grootste deel van de tactiek in vind ik. Je komt een heel eind met dezelfde acties, zeker als je je upgrades een beetje in de gate houdt. Ook leuk dat je tijdens het spel je perks kunt aanpassen (zijn dus niet permanent).
Leuk spel, maar wel blij dat ik deze eindelijk afgrond heb. Aan het einde voelde het wat grindy, maar dat heb je eenmaal bij zulke games denk ik.
Edit - vergeten te vermelden: het spel was bij mij wel redelijk buggy. Ik heb denk ik wel 6 keer gehad dat het spel zichzelf afsloot wegens een error. Dat heb ik nog niet bij andere games gehad op de Switch. Ook had ik af en toe een glitch-achtig iets, dat enemies vast bleven staan op het scherm na een van hun acties (alleen bij 2 type enemies trouwens).

Nu kijken welke de volgende game wordt! :)
Ben ondertussen ook bezig gegaan met Unravel 2 (NS) met mijn vriendin, wat als co-op een echte aanrader is.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 3a XL met Tapatalk

Xenafan1985
Contacteer:

10 mar 2020, 00:08

Freedom Planet (Switch)

Een game die is begonnen als een Sonic fangame maar uit is gegroeid tot zijn eigen ding. Stiekem speelt de game zelfs lekkerder weg als Sonic, een absolute aanrader!Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Using Tapatalk
Ok Impala!

12 mar 2020, 13:29

Metroid: Samus Returns uitgespeeld op "normal". Holy crap, wat een fantastisch episch einde! Ik had er zwetende handjes van en een paar keer opnieuw moeten proberen voordat het lukte. Deze Metroid zit zeer goed in elkaar. Spannende sfeer, veel geheimen en een gigantisch doolhoof om je weg in te vinden. Minpuntje zijn dezelfde eindbazen die vaak terugkeren. Besturing is top en met wat oefening kun je elke lastige tegenstander verslaan. Al met al een supertoffe game waarvan ik verwacht dat ie echt nog wel naar Switch geport gaat worden. Zou zonde zijn als deze titel vergeten wordt omdat het één van de laatste 3DS titels was. Ik heb in ieder geval zin gekregen om in de toekomst nog meer 2D Metroid te gaan spelen. Volgende op de lijst zijn Super Metroid en Zero Mission! (Fusion heb ik al gespeeld) :smile:

Afbeelding
Fing3r

12 mar 2020, 13:52

Ok Impala! schreef:
12 mar 2020, 13:29
Al met al een supertoffe game waarvan ik verwacht dat ie echt nog wel naar Switch geport gaat worden. Zou zonde zijn als deze titel vergeten wordt omdat het één van de laatste 3DS titels was.
Neee! Doe dan gewoon direct een nieuwe 2D Metroid voor de Switch en als ze dan toch een remaster van een oude Metroid game gaan maken laat ze de dan Metroid Prim Trilogy voor de Switch heruitgeven. :D
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 mar 2020, 14:13

Yup, ik zei het laatst ook al toen HeatherGrace de game had uitgespeeld maar ik hoop dat MercurySteam een nieuwe 2D Metroid mag bouwen. Net zoals Retro Studios begrijpen zij het DNA van de franchise.
Galious
Moderator
Moderator

12 mar 2020, 22:21

Anodyne (PS4)

Leuke Link's Awakening-achtige topdown adventure game. Beetje rough around the edges, maar veel exploratie en aardige dungeons maakten het zeker de moeite waard wat mij betreft. Het verhaal ontaardt wel al snel in typische indie vaagheden. Hoe dan ook, dit was een prima aankoop voor 0,99 cent in een van de PS Store sales.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Swey

13 mar 2020, 01:23

Atelier Ryza: Ever Darkness & The Secret Hideout op de Switch

Mijn eerste atelier game, moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Het is een JRPG die focused op alchemy en crafting. Is een coming-of-age verhaal van een stel tieners. Meer zeg ik niet om spoilers te voorkomen. Leuke afwisseling van combat heavy RPG’s zoals ik ze meestal speel. Heb er ongeveer 30 uur over gedaan waarbij ik niet gehaast heb. Was wel precies lang genoeg wat mij betreft. Combat is niet heel spannend maar leuk genoeg om interessant te blijven. Wel twee keer een crash gehad helaas, verder liep het als een zonnetje.Ben zeker van plan om in de toekomst meer van deze enorme serie games te spelen.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

13 mar 2020, 10:05

God Of War (PS4)

Afbeelding

Sinds dat ik 'm kocht op de release dag, heb ik 'm twee keer een kans gegeven, maar telkens weer in de kast gezet. De derde keer klikte ie eindelijk en man wat een prachtige game! Nu nog gaan voor platinum, want ik heb het idee dat ik ontzettend veel heb gemist.
Farokh

14 mar 2020, 13:13

Een paar van mijn titels uit het backlog challenge topic:

3DS
Laytons' Mystery Journey
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Zero Escape: Virtue's Last Reward
Afbeelding

Nintendo Switch
Luigi's Mansion 3
Afbeelding
Human Fall Flat
Afbeelding
Q.u.b.e. 2
Afbeelding
Wonder Boy: The Dragon's Trap
Afbeelding
Xenafan1985
Contacteer:

15 mar 2020, 20:51

Tools Up (Switch)

Als je van Overcooked houdt is dit zeker een aanrader! In plaats van koken mag je nu gaan verbouwen. Heb me weer kapot gelachen, hopelijk komt ook hier de nodige DLC voor uit . AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Using Tapatalk
Fing3r

15 mar 2020, 23:54

Halo: Combat Evolved Anniversary (PC)

Heerlijk om deze game weer eens te spelen, de sp vroeger een keer doorgespeeld ten tijde van de release. Vele uren doorgebracht in multiplayer en wij domineerden de ladders op Clanbase met onze twee teams van Drunk Dragons. De muziek, sound effects en alles zorgden dat er vele herinneringen weer boven kwamen drijven en dan kunnen we gaan uitkijken naar Halo 2 Anniversary die later dit jaar ook nog gaar komen :biggrin:

Mocht je dus de PC Gamepass van Microsoft hebben dan is het zeker de moeite waard de game eens een slinger te geven.

Afbeelding
Afbeelding
Swey

20 mar 2020, 01:09

Axiom Verge op de PS Vita

Echt een goeie Metroidvania, niet eentje die het genre aanhaalt als omschrijving en dan maar magertjes eraan voldoet, oh no no no ! Dit is een volbloed Metroidvania met hoofdletter M, ramvol secrets kamertjes backtracked, maps completen en rond poken in plekken waar je al bent geweest om nog meer dingetjes te vinden. Fantastische artwork, echt heel origineel en heel stijlvol, heel “ eigen”.
Overall een goeie soundtrack, behalve in 1 zone die op een negatieve manier bleef hangen a la nagels aan het schoolbord. Ik heb wel een guide nodig gehad op sommige stukken, met mijn huidige lifestyle helaas een must voor veel games. Gebruik ze niet of nauwelijks voor bosses, maar sommige dingen zijn wel heel obscuur. Minpunt was dat er wel echt heel veel slowdown was in het spel, wellicht hoorde het bij de expres gemaakte “ glitchy” game design , maar dan is het wel rete irritant te noemen. Al met al een top game, dit jaar komt deel 2 uit, die gaat zeker aangeschaft worden hier. Als extraatje nog m’n eind stats.
LesserMagic
Contacteer:

21 mar 2020, 06:21

Afbeelding

Afbeelding

Gears 5 (PC)
Fing3r

21 mar 2020, 10:47

Doom(2016)
Nu helemaal klaar voor Doom Eternal :biggrin:
Afbeelding
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

21 mar 2020, 12:39

Steamworld Heist (Switch)
Afbeelding

Afbeelding

Ook al had ik de game al op Wii U, toen hij 4 euro in de eShop was met alle DLC inbegrepen kon ik het niet laten. De Steamworld games vind ik stuk voor stuk op zijn minst erg vermakelijk (Quest heb ik nog niet gespeeld) maar Heist is met afstand mijn favoriet. Denk X-COM (of Mario + Rabbids Kingdom Battle) meets Worms maar dan van de zijkant. Op de Experienced moeilijkheidsgraad vond ik het eigenlijk nog best gemakkelijk op een paar difficulty peaks na maar al met al heb ik zeer genoten van deze sfeervolle interessante game.
Swey

22 mar 2020, 20:44

Steamworld Dig op de PS Vita TV

Leuke game,beetje een mix tussen RPG en DigDug. Gameplay bestaat uit het ontdekken van een oude mijn die je van je oom gekregen hebt, hoe dieper je komt, hoe meer het mysterie van de mijn ontrafelt...
Combat is vrij beperkt, mocht van mij wel wat meer zijn. Mooie artwork, muziek was een beetje op de achtergrond.
Lekker kort, had wat mij betreft ook niet langer moeten zijn. Perfect voor een weekendje. Aanrader als game-snack!
ikk
Contacteer:

24 mar 2020, 12:54

Persona 5 (PS4):
Afbeelding

Heel tof spel, maar voorlopig ben ik wel even klaar met dit soort hele lange RPG's. :laugh:
Galious
Moderator
Moderator

24 mar 2020, 22:37

Blasphemous (PS4)
Heerlijke game. Ik ben benieuwd wat The Game Kitchen hierna gaat bakken, want dit smaakt naar meer!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Fing3r

25 mar 2020, 23:45

Ori and the Will of the Wisps (PC)
Fantastische game, helaas wel wat bugs die soms erg vervelend zijn. Ik ben vier keer gecrashed en had constant last van een brom in het geluid, mocht je de game gaan spelen dan zou je misschien nog even kunnen wachten de genoemde issues worden gepatched.
Grafisch is het een plaatje en de muziek is betoverend, gameplay is goed iets meer actie dan in de vorige game en veel interessante platform actie en ik heb het idee dat de game wat minder zweverig aanvoelt dan het eerste deel.

Afbeelding
Afbeelding
Swey

26 mar 2020, 10:07

Cosmic Star Heroine op de PS Vita:

KOOP.DEZE.GAME!

en dan nu wat uitgebreider; het is echt een hele goeie JRPG . Sci-fi setting als de space- agent badass Alyssa LeSalle die na een heldenactie verwikkeld raakt in een web van bedrog en gevaar muahahahahaa! Turn based combat. Om het verder kort te houden bevat het spel:
Recruitable active party members die je in combat actief gebruikt
Recruitable support members die verschillende boosts geven. Deze ontmoet je vaak via mini verhaaltjes
Super gave flavor texts en verwijzingen naar anders games
Wisselende dialogen na gebeurtenissen a la Links Awakening
Mini quests
Een boel customizable opties wat combat etc betreft
Korte game: heb er 11 uur over gedaan
Mooie cutscenes die veelvuldig maar niet onnodig of te lang zijn
Goeie graphics en muziek
Optional bosses

Nadelen:
Drie keer gecrashed in die korte tijd
Op normal vond ik het spel veel te makkelijk

Al met al een fantastische JRPG voor de speler die geen zeeën van tijd heeft maar toch die Epic story itch wil krabben. Er zit precies genoeg in van alles. Een paar kleine toevoegingen of aanpassingen hadden dit een legendarische game gemaakt, zoals het nu is :8,5/10
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 mar 2020, 10:37

Swey schreef:
26 mar 2020, 10:07
KOOP.DEZE.GAME!
Goed om te horen, ik heb de game fysiek liggen maar had er nog geen begin aan gemaakt. Wordt een prioriteitje :)
Fing3r

27 mar 2020, 16:34

Yoku's Island Express(PC)
Leuke pinball metroidvania happy happy game, erg leuk om te spelen en precies lang genoeg om het principe niet boring te maken :biggrin:

Afbeelding
Afbeelding
Isegrimm

27 mar 2020, 23:16

Phoenix Wright: Ace Attorney - Sprit of Justice (3DS)

Klassieke Phoenix Wright game met humor en af en toe verrassende plots. Toch merk ik ook wel dat het hier en daar wat voorspelbaar is, maar dat kan komen omdat dit al de 4e of 5e game is uit de serie die ik heb gespeeld.

Toch blijven deze gameserie en die van Professor Layton me wel trekken. Ik ga binnenkort Azran Legacy eens proberen :-)

Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

27 mar 2020, 23:33

Gave serie is Ace Attorney ja, Spirit of Justice is de laatste toch? Volgens mij ben ik na 3 cases gestopt en moet ik dat dit jaar maar weer eens oppakken.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”