Xbox Series X - Het grote topic

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
dlbyvisual

Re: Xbox Series X - Het grote topic

10 nov 2020, 18:08

dlbyvisual schreef:Thanks Don! Lekker Mike! Die van mij is er nog niet. Moet zo online training geven, dus ik kan er toch even niets mee. Hopelijk vanavond dan.
Nou... [mention]synergy [/mention]had dus een punt. Geen Series S voor mij, maar wel een vertraagde levering. Morgen op z’n vroegst. Klantenservice gebeld van Bol en zij gaven aan dat ze heel veel problemen hebben met de levering. Beetje jammer. Kijk je toch naar uit.
kingoftherain

10 nov 2020, 18:28

Dynamike schreef:
10 nov 2020, 15:13
Het was een strijd, want Mediamarkt blijft Mediamarkt, maar hij is er!
Afbeelding
Mooi dat je 'm hebt, man! Ben benieuwd naar je bevindingen. En natuurlijk heel veel plezier ermee. :lit: :xbox: :party1:
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

10 nov 2020, 19:48

Super Mike! Knap gedaan helemaal bij een Mediamarkt. In elk geval weet je zeker dat deze niet 100 handen heeft gezien in de mediamarkt display planken.
arjen1981

11 nov 2020, 17:32

Er blijkt een groep te zijn die problemen heeft met de disc drive;
https://www.polygon.com/2020/11/11/2156 ... -microsoft

Zegt natuurlijk nog heel weinig want die groep kan wel eens heel klein zijn. Zelf had ik een probleem met mijn dag 1 Wii U destijds. Die ging helemaal niet aan. Toen was het ook terug gaan naar de mediamarkt en toen wachten op een nieuwe levering... Het zou je maar gebeuren.

Hoe bevalt het bij jou Mike? al aan Yakuza begonnen of was het toch eerst Valhalla?
dlbyvisual

11 nov 2020, 18:24

Hier nog steeds geen Xbox. . Levering is vertraagd en ze geven nu aan dat ‘ie écht morgen komt. Heeft het launch gevoel wel echt verpest zo.
Swey

11 nov 2020, 22:17

Ok mede-BBers, ik ga even een mea culpa doen en een vraag stellen omdat ik te lui ben om acht pagina’s aan comments door te lezen. Kan ik nu op dit ding ALLE generaties aan Xbox discs erin gooien en die draaien gewoon?!
Man, als dat nou zo is dan ga ik misschien toch van mijn anti-disc verzamel geloof vallen en serieus overwegen zo’n ding aan te schaffen als ze wat goedkoper worden
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 nov 2020, 02:03

Swey schreef:
11 nov 2020, 22:17
Ok mede-BBers, ik ga even een mea culpa doen en een vraag stellen omdat ik te lui ben om acht pagina’s aan comments door te lezen. Kan ik nu op dit ding ALLE generaties aan Xbox discs erin gooien en die draaien gewoon?!
Man, als dat nou zo is dan ga ik misschien toch van mijn anti-disc verzamel geloof vallen en serieus overwegen zo’n ding aan te schaffen als ze wat goedkoper worden
Nee, dat kan niet. Helaas. Het zijn nog steeds "alleen" deze games die het doen:
https://www.xbox.com/en-us/games/backwa ... ty?cat=all
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 nov 2020, 02:04

Ter info:

Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

12 nov 2020, 02:14

Dynamike schreef:
12 nov 2020, 02:04
Ter info:

hahaha wat een heerlijke tweet! nou dat wordt dus een ps5 voor mij :doh:
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
arjen1981

12 nov 2020, 10:13

Aanleiding zijn de valse berichten dat er rook komt uit de XBOXen:
https://www.eurogamer.net/articles/2020 ... ith-a-vape

@dynamike moeten we nu echt wachten op de podcast tot je verteld hoe die bevalt?
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 nov 2020, 12:10

arjen1981 schreef:
12 nov 2020, 10:13
@dynamike moeten we nu echt wachten op de podcast tot je verteld hoe die bevalt?
Toevallig kreeg ik die vraag gisteren ook van een maat van me, die wilde weten of het nu een echte next-gen ervaring is. En het probleem is dat het antwoord daarop niet zo simpel is. Daarom kan ik dat beter uitleggen in gesproken tekst. Althans, dat kost me iets minder tijd :wink:

Bevallen in het algemeen doet hij zeker. Het is een mooie machine om te zien, super stil, controller is fijn, alles. Dus ik ben er echt super blij mee. Er is geen "maar" aan dit verhaal, maar.... :lol: of het nu de echte next-gen ervaring is die je zoekt weet ik niet.
Afbeelding
arjen1981

12 nov 2020, 20:34

Nee dat snap ik. En ik denk dat je je maar ook al is het geen maar ook snap. Ik vond het goed omschreven in de interview tussen Gamespot en Phil. Deze generatie zit volgens de interview meer op gevoel dan op de beelden. En dat is ook veel moeilijker uit te leggen.

Overigens die interview is helemaal top zoals altijd met Phil. Dit stukje maakte mij ook wel heel spannend:
https://www.youtube.com/watch?v=0duvlbro4Gk&t=1707s (kunt blijkbaar geen t meegeven in de tags,
Galious
Moderator
Moderator

12 nov 2020, 22:21

arjen1981 schreef:
12 nov 2020, 20:34
Overigens die interview is helemaal top zoals altijd met Phil. Dit stukje maakte mij ook wel heel spannend:
https://www.youtube.com/watch?v=0duvlbro4Gk&t=1707s (kunt blijkbaar geen t meegeven in de tags,

Daar kan de Elden Ring subreddit wel weer even op teren. Elden Ring exists! :biggrin:
nmkl pjkl ftmch
dlbyvisual

14 nov 2020, 15:07

Hehe... was helemaal vergeten dat EA play ook meteen op je GP zat. AfbeeldingAfbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
RKR

18 nov 2020, 19:25

Heb de S nu een week in huis en ben best onder de indruk. Hij is 299, en na wat kort onderzoek maakt dat hem goedkoper dan de base PS4.

De base PS4 loopt ie er natuurlijk makkelijk uit, maar eigenlijk ook wel de Pro en One X. Hij kan niet zulke hoge resoluties aan als die systemen (al is het merendeel daarvan ook nog redelijk onder de 4k native), toch vind ik de console op alle fronten beter scoren. Neem bijvoorbeeld The Witcher. Geen 4k misschien, maar wel HDR en geen laadtijden. Game begint direct, menu verschijnt direct, de open world heeft geen pop ups, inventory is snel. Het is allemaal wel op 30fps, maar dat zijn die andere systemen ook.

Of Forza Horizon 4. Runt 1080p/60, zelfde als de framerate mode van de One X. Maar doet dat dus zonder laadtijden. Nou ja, 15 seconden voordat je kunt beginnen. Tegenover bijna 2 minuten op de One X?

Yakuza heb ik er bij gekocht, en die is op de Series S 1440p/30. Maar je kunt ook 900p/60 nemen en dat speelt heerlijk. Op de Pro en One X heb je alleen 1080p/30, wat dus minder is dan de 30fps mode op de Series S.

De console had wel wat beter kunnen zijn, de HDD is te klein. Die van de X en PS5 ook trouwens, maar deze is te. Want Smart delivery scheelt niet zoveel, op een game van 100gb ca. 20gb geloof ik. Maar voor al deze consoles geldt, je zult haast wel geheugen moeten gaan kopen. RAM had evenveel als One X moeten zijn, snap niet dat ze hier hebben lopen besparen. De Series S kan wel ray tracing en 120fps, maar ik vraag me af tegen welke prijs. Heel vet systeem verder, toffe looks, form factor, nette prijs. En echt loeisnel. En, geruisloos. Ik kan hem niet horen. Geloof me, na bijna 4 jaar Pro is dit geweldig.
arjen1981

18 nov 2020, 20:33

Ha RKR Ik zag vandaag de video van DF waar Valhalla vergeleken werdt gezien deze op alle nieuwe consoles uit komt:

Eén titel zegt natuurlijk nog helemaal niks. Het is ook net hoeveel tijd er wordt gereserveerd voor het optimaliseren voor de uitvoeringen op elk apparaat. Pas na verloop van tijd zullen we het gaan zien in 2021 wat toch het mooiste platform gaat zijn voor multi platform titels. En kan me ook goed voorstellen dat met patches de XBOX Series X versies straks een stuk beter presteren dan nu. Maar de video laat ook wel zien dat helemaal voor die prijs van 299 dit een prachtig apparaat is.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 nov 2020, 20:54

arjen1981 schreef:
18 nov 2020, 20:33
Eén titel zegt natuurlijk nog helemaal niks. Het is ook net hoeveel tijd er wordt gereserveerd voor het optimaliseren voor de uitvoeringen op elk apparaat. Pas na verloop van tijd zullen we het gaan zien in 2021 wat toch het mooiste platform gaat zijn voor multi platform titels. En kan me ook goed voorstellen dat met patches de XBOX Series X versies straks een stuk beter presteren dan nu. Maar de video laat ook wel zien dat helemaal voor die prijs van 299 dit een prachtig apparaat is.
Het is helaas op dit moment niet 1 titel. Ook Devil May Cry, Watch_Dogs: Legion en Cold War zijn games die beter draaien op :ps: dan op :xbox: . En dat is best een beetje een smerige duw in het gezicht. Nu lees je ook her en der dat de devkits van de PS5 al lang final waren en die van de Xbox Series X pas 3 maanden echt definitief waren, maar op dit moment draaien multiplatformgames op de PS5 beter dan op de XSX.
Afbeelding
RKR

18 nov 2020, 22:03

Dat verbaast me ook niet zo hoor. De PS5 zou ik een beetje met Apple vergelijken. Die halen met op papier minder specs altijd een hoger rendement dan concurrenten doen. Hij is erg customized en het begint al op OS level dat native 4K is op de PS5 en 1080p op de Xbox consoles (volgens mij door de DRAM), De PS5 pushed minder TF (wat een piek getal is), maar heeft een specifieke (wat kleinere) SSD, sneller geheugen en nog wat andere dingen die het denk ik makkelijker optimaal kan laten presteren. Series X lijkt meer op raw power. PS5 lijkt op het eerste gezicht meer doordacht.
arjen1981

24 nov 2020, 19:41

Phil geeft aan dat Xbox volgend jaar zou kunnen verschijnen als TV App: https://www.polygon.com/2020/11/24/2161 ... -interview

Streamen vanuit project x cloud.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

25 nov 2020, 08:17

Dat is wel waar het heen gaat inderdaad, streaming. Ben heel erg benieuwd hoe verbetert dat gaat worden in de komenden jaren als het gaat om inputlag en dat soort zaken. is er iemand hier nu wel van X Cloud gebruik maakt? Ik heb het 1 keer getest, maar dat was het ook eigenlijk wel.
Afbeelding
arjen1981

25 nov 2020, 09:53

Ja ik ook niet meer dan een keer testen. Voor een AC vind ik het prima maar Doom vond ik al wat minder gaan. Maar ik ben er van overtuigd dat dit alleen maar beter wordt en de toekomst wel gaat zijn. Microsoft zit daar ook goed met hun Azure technologie. Die Sony overigens ook zelf inzet. Ik ben ook benieuwd wat voor vervolg Google. Amazon en Alibaba gaan geven. Stadia is misschien een grote rommelpot binnen de Google Paraplu (de nieuwe Chromecast ondersteund het niet eens) maar er wordt daar ook vast niet stil gezeten.
Ricepuppet
Contacteer:

30 nov 2020, 13:35

Afbeelding

Ik was al een tijdje op zoek naar dit topic - wist niet dat hij er was -

Ben sinds 11-11-2020 in bezit van de Xbox Series X. Ik heb een keer via Amazon mis gegrepen. Hij was letterlijk 3 minuten op voorraad en weer uitverkocht.

De tweede keer had ik beet; toevallig was ik op mijn telefoon aan het kijken en kreeg ik een notificatie binnen dat hij weer op voorraad was. Direct besteld en de volgende dag binnen!

Mijn eerste impressies waren destijds.. hij is niet zo groot als dat ik dacht. Best wel compact en niet zo zwaar ook. Hij is vooral enorm stil en qua warmte ontwikkeling is hij vrij standaard. Als ik een game speel voor een paar uurtjes, is het wel een leuke extra verwarming in deze koude tijden.

Waar ik vooral onder de indruk over ben - en dat is de grootste reden dat ik mijn PS4 heb verkocht aan mijn broertje voor een prikkie - zijn de bizar korte laad tijden. Bij de PS4 was ik soms minuten aan het wachten met een cold boot, totdat ik in een game terecht kwam. Dat zorgde bij mij voor enorme frustraties, zeker als ik 'even snel wilde gamen', voordat ik naar werk ging.

Verder ben ik ook onder de indruk van Gamepass; het aanbod is een goede mix van indie/current games. Ik heb een aantal games dankzij de PS4 niet kunnen meemaken omdat ik nooit de Xbox One had (wie wel?)

Dus ik haal mooi de tijd in met games als Halo 5, Gears of War en Quantum Break.

Afbeelding

Qua next gen.. is het wat gaming betreft nog niks; anders dan snelle laadtijden en sommige games die in 4K worden weer gegeven - maar nog wel current gen models en animaties bevatten -

De Quick Resume, in combinatie met de snelle laadtijden van een paar seconden zijn voor mij echt de deal breaker wat dat betreft. Mijn grootste ergernis, welke zich jaren heeft opgebouwd, is in elk geval weg.

Ik heb goed nagedacht over wat ik deze generatie wilde (de keuze tussen de XSX of de PS5) en hoewel de meesten voor de PS5 zullen gaan - puur vanwege de naam en resultaten uit het verleden van de PS4 - is de glans van de PS5 dit keer niet bij mij door gedrongen.

Daar zijn meerdere redenen voor; (heel) persoonlijk vind ik het design van de PS5 gewoon goedkoop (console en controller) en geeft mij een hoog Aliexpress gehalte; er zijn zat fake consoles in deze stijl met 500 NES games erop.

Daarnaast vind ik dat Sony dit keer achter blijft als het gaat om gaming toekomst bestendig te maken; games (dankzij publishers uiteraard) worden 60-80 euro, wat ik onzin vind. De reden die publishers opgeven is ook een drog reden (games maken word duurder, dus berekenen wij de kosten door aan de koper)

Persoonlijk betoog; games worden duurder omdat gaming 'big business' is geworden voor stake holders en meer rendement willen zien. Ook willen publishers en developers extra inkomsten zien binnenkomen dankzij DLC/loot boxes en season passes. Bron: mijn broertje die een eigen gaming bedrijf heeft en mij de ins en outs verteld.

De manier waarop Microsoft dit keer te werk gaat, heeft mijn voorkeur. Zo kan je alle randapparatuur van de X1 meenemen naar de XSX, alsmede de meeste games. Ook grappig; in de Gamepass store staan een hoop classic Xbox en X360 games die ik al 15+ jaar niet meer heb gespeeld en worden geemuleerd.
Afbeelding
Marth Daul

30 nov 2020, 13:56

Mooie aankoop, ga je je zeker niet beklagen.
Ik koop mij al elke Xbox sinds de Xbox OG bij de launch van Halo dus ik hoop dat de mijne er volgend jaar ook zal staan. ( maar dan wel recht want dat vind ik mooier ... )
May the Force be Cute :cool:
RKR

30 nov 2020, 14:24

Ik vind Quick resume vrij onbetrouwbaar nog. Laatst schoot Forza Horizon 4 eruit. Juist toen ik het iemand liet zien (werkte wel tussen Yakuza en NG2, en Forza normaal ook). En waarom komen fucking apps tussen die lijst.

Als bezitter van zowel de Series S als PS5 ben ik verder wel een liefhebber van GP, ik koop tegenwoordig nog heel weinig games voor de introductieprijs. Het staat me gewoon tegen, de meeste speel ik na een week uit, of de online ervan boeit me niet. En die moet ik dan weer verkopen of ruilen, of ik laat ze liggen en doe er niks mee. Ik heb nu geen mogelijkheid meer om discs af te draaien, dus een enkele game als Demon's koop ik. Anderen zal ik in de sale kopen. Of niet. Daarom krijgt de Xbox wel meer mileage nu, omdat er een hele library in staat. Maar het is wel wat overrated. De 360 classics die echt geremasterd zijn, zijn op 1 hand te tellen (ik kan simpeler opnoemen wat er niet is: PGR, Lost Odyssey, NG Black, DoA4, Otogi etc). EA Play is een toffe toevoeging, maar zo'n Dead Space ziet er niet meer uit en speelt ook niet lekker meer (is praktisch dezelfde ervaring als PS Now streaming; lage resolutie en framerate). De nieuwe EA games vind ik allemaal slecht. Het voordeel is vooral MS Game Studios games, maar dan komt het toch vooral weer neer op Forza, Halo, Gears. Ze hebben nogal wat misfires zoals Bleeding Edge en Crackdown 3 oa. Als zij nou de first party portfolio van Sony hadden gehad, ja, dan was GP de beste deal ooit.

De PS5 vind ik wel meer next-gen dan de Xbox. De controller is vernieuwend, om te beginnen. De PS5 heeft met Demon's Souls (en Astro Playroom, Bugsnax die gratis zijn) tenminste nog een next-gen exclusive. Spiderman MM op zich ook, het is wel een nieuwe first party game. Vind de OS ook beter. PS5 heeft alleen geen quick resume, maar wel cards die ik tof vind werken in Playroom. En met die cards kun je ook vanaf OS meteen een checkpoint in een game laden. De PS Plus Collection is verrassend goed. Days Gone had ik al op de radar, is goed geboost. Monster Hunter ook. En daarnaast nog een paar evergreens. Heb er wel een partijtje van gedownload.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 nov 2020, 17:04

Ricepuppet has joined the next generation!

En @RKR ik begrijp je punt, wel denk ik dat de lineup van Xbox Studios enorm gaat aantrekken aangezien hun game studio productiecapaciteit inmiddels misschien wel groter is dan die van Playstation en Nintendo bij elkaar.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”