Sony vergeet dat de Vita bestaat

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Jalf

Re: Sony vergeet dat de Vita bestaat

05 dec 2019, 12:13

Ondanks dat ik best veel met de Vita heb gespeeld, kan ik zo geen vijf games noemen die ik écht met de Vita associeer. Uncharted Golden Abyss, Touch my Katamari.. en uhm... Eigenlijk heel erg zonde dat games als Tearaway, Danganronpa en Gravity Rush ook naar de PS4 zijn gekomen.

Het OS is op zich vrij goed, maar echt elke keer als je het ding aan slingert moet je een update draaien en die bevat eigenlijk nooit merkbare verbeteringen of toffe toevoegingen. Spul als PSNow, Youtube, Netflix of andere apps zijn er helaas nooit gekomen. PS4 Remote play hakkelt en stottert, de PLUS games waren standaard mager en de shop is echt een regelrechte ramp. Traag, lelijk en duur. Om nog maar te zwijgen van de overpriced geheugenkaartjes.

Maarrr de games die er wel zijn spelen allemaal geweldig op de Vita. Ik heb flink wat PSone en PSP klassiekers op de VITA en ook een aantal leuke indies als Pixejunk Monsters waar ik enorm veel mee heb gespeeld. Ik had er alleen ook graag spul als GTA, Dirt, LA Noire of Red Dead Redemption op gespeeld. De kracht van het ding was toch dat het portable PS3-PS4 games kon afspelen. Dan is het wel zuur om te constateren dat de meeste mensen voornamelijk indies en PSone klassiekers op het ding hebben gespeeld. En dat verklaart denk ik direct het gebrek aan succes.
Ik doe niet aan onderschriften.
Tobascoman3

05 dec 2019, 12:44

Jalf schreef:Ondanks dat ik best veel met de Vita heb gespeeld, kan ik zo geen vijf games noemen die ik écht met de Vita associeer. Uncharted Golden Abyss, Touch my Katamari.. en uhm... Eigenlijk heel erg zonde dat games als Tearaway, Danganronpa en Gravity Rush ook naar de PS4 zijn gekomen.

Het OS is op zich vrij goed, maar echt elke keer als je het ding aan slingert moet je een update draaien en die bevat eigenlijk nooit merkbare verbeteringen of toffe toevoegingen. Spul als PSNow, Youtube, Netflix of andere apps zijn er helaas nooit gekomen. PS4 Remote play hakkelt en stottert, de PLUS games waren standaard mager en de shop is echt een regelrechte ramp. Traag, lelijk en duur. Om nog maar te zwijgen van de overpriced geheugenkaartjes.

Maarrr de games die er wel zijn spelen allemaal geweldig op de Vita. Ik heb flink wat PSone en PSP klassiekers op de VITA en ook een aantal leuke indies als Pixejunk Monsters waar ik enorm veel mee heb gespeeld. Ik had er alleen ook graag spul als GTA, Dirt, LA Noire of Red Dead Redemption op gespeeld. De kracht van het ding was toch dat het portable PS3-PS4 games kon afspelen. Dan is het wel zuur om te constateren dat de meeste mensen voornamelijk indies en PSone klassiekers op het ding hebben gespeeld. En dat verklaart denk ik direct het gebrek aan succes.
wat is er bijvoorbeel jammer aan dat games als gravity rush ook op de ps4 zijn verschenen ik snap dat exclusiviteit je meer naar een bepaalde console trekt.

Maar veel Betere grapics en van 30 frames naar 60frames per second met gameplay. het is een superiere manier om de game te spelen. ik zie het punt niet. handheld modus met mindere grapics heeft zelfs in dit geval nog zijn voordelen voor on the go. voor fans van de serie is het enkel goed.

er zijn best wel wat games waarvan ik het persoonlijk erg jammer vind dat het handheld only games zijn. dat hadden prima console games kunnen zijn die betere resolutie en wellicht meer content en gameplay zouden geven gezien er dan geen handheld limitaties zijn.

verder als we naar de psp kijken. er zaten wel erg veel ps2 en ps1 ports op. ook de exclusives met name de best sellers lijken wel erg op de console counter parts.

Bij nintendo kon ik tenminste zeggen dit zijn echt unieke games waarbij het echt een verschil maakt bij handheld zowel in zeer populaire titels als bij de niche titels. er zaten meer verschillen tussen de games op de handheld vs console.

Bij de psp kon ik dit enkel bij een kleine gedeelte van de niche titels zeggen inplaats van bij een hoop titels als we naar de nintendo handheld consoles kijken. Sony had naar mijn mening qua handheld best wel een lack aan games die de handheld conole ervaring echt uniek maken. enkel met rpg's was het goed qua resterende genre's is er niet veel.

voor veel mensen was de psp een cod grantourismo gta of fifa machine. de triple A games op de psp werd ik niet echt warm van. dus wat mij betreft had sony de lack qua variety zelfs al in de psp era. rpg's was uitstekend rest erg matig.
Jalf

05 dec 2019, 13:20

Ik vind het niet zozeer jammer dat die games voor een groter publiek nu beschikbaar zijn gemaakt, maar wel voor de Vita library. Dat was al geen systeem met heel veel exclusives, maar met het 'PS4-gaan' van een aantal titels werd dat nog minder. Zelfde verhaal met de Wii U. Die is door het porten naar de Switch van games als Hyrule Warriors, Pokken Tournament, New Super Mario Bros U, Tokyo Mirage Sessions, Bayonetta 1 en 2, Captain Toad en Donkey Kong Tropical Freeze ook een stuk minder relevant geworden.
Ik doe niet aan onderschriften.
Don Cannoli 79

05 dec 2019, 13:33

Dit topic heeft meer "vita" dan de Vita ooit zelf heeft gehad.
Jalf schreef:
Zoveel updates valt wel mee toch? In vergelijking met oude consoles ja maar in vergelijking met huidige systemen voor mijn gevoel niet. De updates zijn volgens mij vooral bedoelt om proberen gaten te dichten die de hackingcommunity gebruikt.
De US heeft laatst nog een aardige store update gehad maar wij dus niet. Toen de Vita hier nog een beetje relevant was had je nog best eens een leuke sale. Dat is nu wel af ja helaas.

Of Remote play hakkelt of niet is natuurlijk sterk afhankelijk van je verbinding. Het is voor mij af en toe iets minder geweest maar over het algemeen werkte het hier verbazingwekkend goed.

Overpriced geheugenkaartjes is echt een ramp. Ik snap best dat ze een eigen geheugen oplossing wilde om er geld aan te verdienen maar dit is duidelijk waaaaaaay too much !

Ja toen ik hem kocht hoopte ik op een nieuwe God of War , Ratchet & Clank enz.
Best jammer maar zoals een posts geleden al door iemand werd opgemerkt met meer dan 1500 games hoef je je echt niet te vervelen.
kingoftherain

27 dec 2019, 17:48

Beetje laat, maar iedereen nog bedankt voor de feedback!
"My life is a chip in your pile. Ante up!" ~ Setzer Gabbiani, Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
Niets

07 mar 2020, 09:00

Oh man, de Vita... Heerlijk ding, enorm veel op gespeeld! Denk wel mijn meest favoriete handheld ooit, maar..... na 3x een corrupted geheugenkaart te hebben gehad was ik er wel klaar mee!

Tegenwoordig schijjn je wel adapters voor micro- SD kaarten te hebben, dus misschien dat ik er ooit nog eens aan ga.

Iemand zei eerder iets over de marketing van de Vita, heb daar ook weinig van gezien, hoewel er hier en daar in de begintijd wel wat reclame voor werd gemaakt. Was wel korte periode maar daardoor heb ik hem wel altijd in mijn achterhoofd gehouden. Toen was het nog geen indiemachine en wist inderdaad praktisch niemand in mijn omgeving van het bestaan ervan. Het had zo mooi kunnen worden maar helaas.

Had zelf een 1000, mooi scherm en voelde goed en stevig in mijn hand. Batterij duur vond ik iets tegenvallen en dat gedoe met die kaartjes was ook niet echt tof. Een tweede Vita zou ik denk ik toch voor de 2000 gaan denk ik. Scherm kan ik niet heel erg druk om maken, maar vooral de batterij duur lijkt mij prettiger.
"Earth" without art is just "eh"...

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”