PlayStation 5

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

Re: PlayStation 5

07 dec 2020, 14:18

Heel veel plezier ermee Arjen!
RKR

07 dec 2020, 19:08

Nice Arjen.

Ik zeg je 1 ding:

Begin niet met Demon's Souls. Je wordt gek en wilt niks anders meer spelen.

Dit is een van de beste games aller tijden. De originele vond ik destijds de game of the generation en deze is op alle fronten verbeterd. Dat ik hem 10 jaar niet gespeeld heb helpt. Ik wist niet veel meer maar ben weer helemaal verslaafd. Gisteren tot 1:30. Gelukkig werk ik thuis maar ik was wel brak. Met de headset is het zo vet, en de game is volgens mij niet eens geoptimaliseerd ervoor (geen 3D audio optie). De triggers voel je als een arrow nocked waardoor zelfs archery een feestje is... yes yes.

Astro is ideaal om de DualSense mee te leren kennen en er kwam een big smile op mijn gezicht tijdens het spelen ervan. Zo van "ja, dit is toch wel weer een reuzenstap beter dan de PS4". Die DualSense ervaring krijg je ook niet elders. PS5 heeft imo net iets extras en is voor mij het meest vernieuwend.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

08 dec 2020, 09:46

Het is jammer dat ik weer gewoon aan het werk moet. Maar ik snap wat je zeg RKR. Ik heb gister avond de eerste zone tot in alle gaatjes en hoekjes uitgedampt. Alleen de full white / full dark deur eerst laten zitten. Op naar de 2e vanavond. Was het nog in de tijd van dat het origineel was uitgekomen dan was ik de hele avond door gegaan en had ik nu nog niet geslapen. Is er helaas niet meer bij met familie en werk.

Met de familie hebben we 2 gebieden uit Astro gespeeld. Ik was al bekend met al het mooie van DualSense maar wat mij juist ook opviel is toch stiekem hoe goed die game er uit ziet. Vooral de hoge resolutie texturen en het detail in de modellen. Omdat ik al veel verwachte van de controller viel juist dat op. Zelfs Astro voelt daardoor grafisch ook echt wel als next gen wat ik niet had verwacht. En allemaal zo smooth. Ook die gameplay en responses zijn echt spot on. Voelt als één van de beste Ninentro launch games maar dan van Sony. Hij is kort dus wellicht dat ik Sackboy ook nog wel probeer.

Wat ik ook een verassend goede feature vond is deze:
Afbeelding

Hoe investeer je goed je tijd.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 dec 2020, 10:04

Fijn dat ie binnen is arjen!
RKR

08 dec 2020, 14:51

Tja, ik heb geen disc edition. Maar het is wel handig. Ik wil echter niet meer discs wisselen en ze uit de bak vissen. Zeker niet met die quick resume dingen van nu. Maar goed, de disc versie kan wel gewoon meer, digitaal alsmede fysiek. Had hem wel willen hebben achteraf. Toch als ik er bij stil sta vind ik het vrij ziek, dit apparaat voor 399! 100 euro meer dan de S (die ook goed is, maar you get the point). Hij voelt veel meer premium aan dan de PS4 en ik denk dat je dat wel beaamt. Neem alleen die controller al.

Verticaal vind ik hem overigens wel mooi. Toen ik hem liggend had stoorde ik me er aan.

Astro is een feest van herkenning. die ziplines met PS1 controller ports bijvoorbeeld. The feels.

En er zitten nog wat enorme surprises in die game. De details van de artefacts in de hub ook (je kunt ze aan en uit doen enzo). Speelt perfect. Ik zou graag een full platform release van Astro zien, want Rescue Mission was ook al geweldig.
Arnold

28 dec 2020, 23:06

Pre-order is nu zelfs niet meer mogelijk. Inmiddels maar aangemeld om direct op de hoogte gehouden te worden van een nieuwe release om in te schrijven. Bij BOL en Netgame kon dat nog. Gamemania kon zelfs dat niet meer. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt dat er voldoende geleverd kan worden.
Gameroom: 3.5 x 2.5 meter
Nintendo Nes t/m Switch
Sony Playstation 1 t/m 4
Sega Megadrive en Game Gear
Atari Lynx
Gameboy classic, color, SP en 2DS
arjen1981

29 dec 2020, 17:50

Ik begreep dat Gamemania initieel ook ontzettend veel preorders aannam en haast niks kon waarmaken.
kingoftherain

13 jan 2021, 16:58

Nieuwe gameplay trailer van Returnal. Het grappige vind ik dat de combat echt heel anders is dan ik destijds verwachtte toen ik de reveal trailer zag (de naam Housemarque was me toen ontgaan, anders had ik 't wel kunnen weten natuurlijk), maar ik vind het eigenlijk juist interessanter zo. Hopelijk wordt het een leuk spel.

"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
Don Cannoli 79

15 jan 2021, 12:43

Ik ben wel een Housemarque fan. Dit lijkt me een hele coole game worden en qua productie een huge step up t.o.v. de voorgande games.

Toch heb ik wel m'n twijfels of het echt een heel supersuccesvolle game gaat worden. De Housemarque games zijn al niet echt mainstream en Returnal staat voor de volle Next-Gen AAA-prijs van €79,99 in de store. De Deluxe versie zelfs voor €89,99.

De indie-dev prijzen van de voorgaande games hebben er juist voor gezorgd dat er nog redelijke verkoopaantallen waren denk ik.
Ik snap overigens wel dat Housemarque deze stap maakt. Ze willen dat indie-dev label ontstijgen en gezien worden als een grote dev van Playstation Studios. Terecht ook,ze maken fantastische games. Ik weet alleen niet of er heel veel mensen zijn die Returnal €80,- waard vinden.
Ik wel, ik betaal die €80,- straks graag als ik ooit een PS5 heb en met een beetje geluk kan ik de game dan al voor een stuk minder oppikken.

Ik hoop verder dat ik het helemaal mis heb en dat Returnal een daverend succes wordt en dat we in de toekomst nog veel Housemarque games gaan zien.

Oh ja 1ding,; Returnal ljkt me dus heel cool maar ik vind het wel jammer dat de main character er uitziet als Ellen DeGeneres.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

15 jan 2021, 15:29

Ik geloof dat we op het werk inmiddels een Playstation 5 hebben. Het lijkt sterk afhankelijk van waar je hebt besteld hoe lang je op levering moet wachten, want bij mijn weten hebben wij pas na de lanceringsdatum besteld (bij welke leverancier weet ik echter niet). Het is wel een incentive om weer eens op locatie te gaan werken :thinking:
kingoftherain

15 jan 2021, 17:00

Apenheul schreef:
15 jan 2021, 15:29
Het is wel een incentive om weer eens op locatie te gaan werken :thinking:
Dat geloof ik, ja. :wink:

Afbeelding

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
Ribbelchips

18 jan 2021, 14:47

Ik heb eind oktober besteld en betaald, maar nog altijd geen nieuws over wanneer ie nou uitgeleverd gaat worden.
Het zou wel fijn zijn als je daar een update over zou krijgen. Van Sony of via hen van Nedgame.
"Begin 2021" is natuurlijk een vrij ruim begrip.
kingoftherain

18 jan 2021, 16:54

Ribbelchips schreef:
18 jan 2021, 14:47
Ik heb eind oktober besteld en betaald, maar nog altijd geen nieuws over wanneer ie nou uitgeleverd gaat worden.
Het zou wel fijn zijn als je daar een update over zou krijgen. Van Sony of via hen van Nedgame.
"Begin 2021" is natuurlijk een vrij ruim begrip.
Ik heb de mijne besteld bij Nedgame op 23 september en viel ook onder "begin 2021." Een tijdje geleden was ik daar en kwam het ter sprake. Die jongen zei dat het viel onder de vierde levering en dat ik moest denken aan eind januari of begin februari. Dus ik hoop maar dat dat waar is, want dan duurt het niet zo lang meer.

RKR

19 jan 2021, 07:36

Returnal komt op mij over als een 29,99 game en die ga ik zeker niet kopen voor de volle prijs. Zakt snel genoeg.
arjen1981

20 jan 2021, 13:00

Daar heb je ene goed punt. Want ik nam aan dat de richtprijs ook zo iets zou zijn. Of misschien een 10tje meer vanwege het nieuwe aan de PS5.
Kennie
eBay gebruikersnaam: ken79b

20 jan 2021, 13:47

Don Cannoli 79 schreef: Ik ben wel een Housemarque fan. Dit lijkt me een hele coole game worden en qua productie een huge step up t.o.v. de voorgande games.
Ben ik ook en ik vind het filmpje spreekt me zeer aan. De prijs is echter veel te hoog voor wat het is naar mijn mening, €30 lijkt me genoeg.

Graag zou ik ook gewoon naar een electronica zaak rijden en een PS5 Disc versie kopen, maar dat is echt een utopie hier, hopelijk is het snel wel mogelijk, maar het zal wel van de zomer worden :glare:
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

20 jan 2021, 14:56

Ik verwacht dat dat pas op z'n vroegst eind april kan Kennie. De PS5 was de grootste console launch ooit als je naar de oplage in de eerste week kijkt, maar inmiddels zijn leveringen wereldwijd achter komen te lopen op die van toen de PS4 uit kwam, en ik herinner me dat het toen ook maanden duurde voor de console volop verkrijgbaar was.

Wat dat betreft heeft COVID-19 het ook ingewikkeld gemaakt omdat bijvoorbeeld kleine retailers wel consoles krijgen maar b.v. geen webshop hebben. Meer mensen bestellen daarom bij webshops die ook maar kleine leveringen krijgen. Wel heeft Sony de PS4 productie pipelines voor alle modellen behalve de PS4 Slim 500gb stilgelegd en die kunnen ze dan hopelijk inzetten om op korte termijn meer PS5 consoles te fabriceren en te verschepen.

Als ze de keten maar op orde hebben voor de eerste grote next-gen exclusieve game release wat denk ik niet eerder dan in de zomer van 2021 zal zijn.
Shmupz

21 jan 2021, 11:24

Ik wacht het maar rustig af wat betreft ps5 leveringen.. Ik heb al kansen genoeg gehad om een xbox series x te kopen, maar we hebben besloten dat we toch voor een ps5 willen gaan. Helaas lijken die telkens maar niet op voorraad, of worden de paar die er zijn uitgeleverd aan pre-orders, maar ook een pre-order kan ik nergens meer plaatsen. Het zal idd nog wel een tijdje duren voordat alles leverbaar is.
Er zijn (gelukkig) nog niet zoveel games uit, dus het komt wel denk ik dan maar, haha.
Sowieso is mijn vriend tegenwoordig een grotere gamer dan ik, lol.

De highlight waar ik vooral naar uitkijk is Ratchet & Clank! Zijn er games waar jullie heel erg naar uitkijken? :-D
arjen1981

22 jan 2021, 17:43

Shmupz schreef:
21 jan 2021, 11:24
De highlight waar ik vooral naar uitkijk is Ratchet & Clank! Zijn er games waar jullie heel erg naar uitkijken? :-D
Op korte termijn is het voor mij The NioH Collection. De DLC's van deel 2 heb ik bewaard voor deze:

Ik heb al ontzettend genoten van Demon's Souls en me ook vermaakt met Spider Man en Astro.
arjen1981

08 feb 2021, 10:34

Tja tempting om hier weer voor te gaan Zitten:

Moet je nagaan dan zitten we ook al weer in de derde generatie PlayStation sinds FFXIV
kingoftherain

11 feb 2021, 18:21

Ratchet & Clank: Rift apart komt op 11 juni van dit jaar uit. Helaas is dat een stuk later dan ik gehoopt had, maar met wat ik al heb liggen, mag ik nog niet klagen. Wel over het feit dat dat stinkapparaat nog steeds niet binnen is. :omg: :cursing: :lol:

Afbeelding

KillingRaptor

11 feb 2021, 18:26

kingoftherain schreef:
11 feb 2021, 18:21
Ratchet & Clank: Rift apart komt op 11 juni van dit jaar uit. Helaas is dat een stuk later dan ik gehoopt had, maar met wat ik al heb liggen, mag ik nog niet klagen. Wel over het feit dat dat stinkapparaat nog steeds niet binnen is. :omg: :cursing: :lol:
Damn nog steeds niet? Ging eigenlijk net vragen of je hem nu al had met dat ik je reactie hier zag.
Afbeelding
kingoftherain

11 feb 2021, 18:33

KillingRaptor schreef:
Damn nog steeds niet? Ging eigenlijk net vragen of je hem nu al had met dat ik je reactie hier zag.
In mijn laatste aankopenpost eindigde ik met dat er de volgende dag nog wat binnen zou moeten komen. Dat had 'm moeten zijn, maar ondertussen heeft PostNL de status veranderd in "wij weten ook niet meer wat we doen." Ik hoop dus nog voor het weekend, maar het begint erop te lijken dat ik van volgende week uit moet gaan. First world problems, dat snap ik, maar een "gevalletje Ori" vindt niemand leuk natuurlijk.

KillingRaptor

11 feb 2021, 18:48

kingoftherain schreef:
11 feb 2021, 18:33
KillingRaptor schreef:
In mijn laatste aankopenpost eindigde ik met dat er de volgende dag nog wat binnen zou moeten komen. Dat had 'm moeten zijn, maar ondertussen heeft PostNL de status veranderd in "wij weten ook niet meer wat we doen." Ik hoop dus nog voor het weekend, maar het begint erop te lijken dat ik van volgende week uit moet gaan. First world problems, dat snap ik, maar een "gevalletje Ori" vindt niemand leuk natuurlijk.
Echt kut met die omstandigheden van PostNL momenteel. Mijn broer heeft zijn PS5 ook nog niet, hij weet zelfs nog niet wanneer hij hem zal hebben. Had hem gepre-ordered bij Game Mania maar het blijft maar duren voor het aan zijn beurt is om hem op te halen.
Afbeelding
kingoftherain

11 feb 2021, 19:11

KillingRaptor schreef:
11 feb 2021, 18:48
Echt kut met die omstandigheden van PostNL momenteel. Mijn broer heeft zijn PS5 ook nog niet, hij weet zelfs nog niet wanneer hij hem zal hebben. Had hem gepre-ordered bij Game Mania maar het blijft maar duren voor het aan zijn beurt is om hem op te halen.
Da's ook balen, ja. Ik kreeg maandagochtend een mailtje dat-ie verstuurd was. Eerst zou het woensdag worden, daarna vandaag en sinds vanochtend staat het op onbekend. Het zou toch leuk zijn als ik dit weekend aan de slag kan, maar het wachten duurt helaas voort.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”