PlayStation 5

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

Re: PlayStation 5

02 jun 2022, 22:35

Nog anderhalf uur! Ik heb naast VR2 echt geen idee wat we kunnen verwachten. Een nieuwe PRO versie zie ik echt nog niet. Maar ook kwa nieuwe titels heb ik nog geen idee wat aangekondigd wordt. En dat maakt het dit jaar wel interessant. Kan nog wel eens een enorme verassing worden.
KillingRaptor

02 jun 2022, 22:36

Het enige wat we volgens mij weten is dat er iets van Horizon zal getoond worden.
arjen1981

02 jun 2022, 22:42

Dat zal dan vast ook die VR titel zijn niet?
arjen1981

03 jun 2022, 00:19

Ja, The Calisto Protocol ziet er goed uit zeg! Dead Space zie je er zeker in terug.

En ja Street Fighter 6 zit ook wel goed! Maar duurt nog wel even 2023.
arjen1981

03 jun 2022, 00:30

Tjonge wel kort zeg. Was wel verrast om Yoshida te zien. Maar de trailer voelt nog niet als summer 2023. Wat vonden jullie?
KillingRaptor

03 jun 2022, 00:31

Goede showcase moet ik zeggen. En Stray zelfs gratis met PS+, die zag ik niet aankomen.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

03 jun 2022, 07:47

Wel zin in FF16 hoor, trailer zag er veelbelovend uit!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 jun 2022, 08:42

Ik heb pas net teruggekeken maar dit was een beladen State of Play. Grote titels die aangekondigd waren hebben nu eindelijk een release date en trailer. Ik was eigenlijk van plan om de PlayStation 5 over te slaan maar als PSVR2 goede support krijgt dan koop ik er misschien daar wel een voor. Horizon was meer dan een on-rails tech demo.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 jun 2022, 09:15

Ook een mooie ontwikkeling.
Zach

03 jun 2022, 10:56

FFXVI voelt niet aan als FF.
RKR

03 jun 2022, 11:51

Ben ontzettend hyped voor FFXVI. Het lijkt meer op XIV, en XII. Mijn favoriete 2 FF games eigenlijk. Ik ben wel klaar met die edgy Nomura shit. FFVII R's art direction en character design vind ik eigenlijk verschrikkelijk. Die van XV was nog erger.

Had hem wel iets eerder verwacht, zo rond Maart 2023. Maar het lijkt erop dat ie tenminste volgend jaar komt, de game is ook al zo goed als af als je het team mag geloven.
KillingRaptor

03 jun 2022, 12:03

Die summon battles intrigeren mij enorm, zagen er echt wel epic uit.
Don Cannoli 79

04 jun 2022, 12:00

Prima State of Play wat mij betreft.

Blij om wat meer PSVR2 stuff te zien. Het waren wel veel horror-achtige games hè?! Beetje overkill missch. De échte horror vond ik al die floating hands in de VR games.
Die handjes in het luchtledige vind ik echt niks en haalt me best wel uit de game. Ik heb het al eerder gezegd; Floating hands in VR mag alleen als het Rayman is.

Als fan vd Dead Space games lijkt The Callisto Protocol me ook zeker een toffe game te worden. Hé kijk nóg een hororgame !
Shantomio

05 jun 2022, 09:44

Don Cannoli 79 schreef:Prima State of Play wat mij betreft.

Blij om wat meer PSVR2 stuff te zien. Het waren wel veel horror-achtige games hè?! Beetje overkill missch. De échte horror vond ik al die floating hands in de VR games.
Die handjes in het luchtledige vind ik echt niks en haalt me best wel uit de game. Ik heb het al eerder gezegd; Floating hands in VR mag alleen als het Rayman is.

Als fan vd Dead Space games lijkt The Callisto Protocol me ook zeker een toffe game te worden. Hé kijk nóg een hororgame !
De grootste horror is dat ik nog zo lang moet wachten op PSVR2. Ik moet bekennen dat het me daarom wel veel minder enthousiast maakt.
Maar ik zie graag ook andere soort games Don!

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk

****Vooral veel (PS/Quest)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
Don Cannoli 79

06 jun 2022, 08:22

Shantomio schreef:
05 jun 2022, 09:44
Spoiler: weergeven
Don Cannoli 79 schreef:Prima State of Play wat mij betreft.

De grootste horror is dat ik nog zo lang moet wachten op PSVR2. Ik moet bekennen dat het me daarom wel veel minder enthousiast maakt.
Maar ik zie graag ook andere soort games Don!

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
Ja daar zeg je wel wat idd. Het is voor mij ook nog wel een ver van me bed show. Ten eerste al de horror om voor een normale prijs een PS5 te bemachtigen. En dan straks hopen dat de PSVR2 een beetje normaal te verkrijgen is.
En toch krijg ik er wel weer zin in bij het zien van nieuwe trailers. Hopelijk eerste kwartaal 2023. Duurt nog wel erg lang.
RKR

17 jun 2022, 09:38

FFVII Rebirth komt eerst alleen naar de PS5. Dit is officieel Remake part 2. Ook is bekend gemaakt dat het uit 3 delen gaat bestaan. Part 2 zal dus een stuk betere pacing hebben dan part 1 die zich alleen in Midgar afspeelde. Ik verwacht dat we tenminste tot de City of the Ancients gaan komen. Dat was in het origineel ook al ver over de helft aangezien disc 1 verreweg het grootst was.

Ook komt er een Crisis Core HD, deze is multiplatform en zag er niet slecht uit.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 jun 2022, 09:48

En de trailers:

Zach

17 jun 2022, 16:21

Verschrikkelijk. Deel 1 was zon teleurstelling en dan gaat deze ook mogelijk een totaal eigen verhaal volgen. Ever Crisis is wel interessant, maar is nu alleen mobile.

Ik hou het wel bij de OG Final Fantasy VII. Veel plezier in 30-40 uur.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 jun 2022, 16:58

Zach schreef:
17 jun 2022, 16:21
Verschrikkelijk. Deel 1 was zon teleurstelling en dan gaat deze ook mogelijk een totaal eigen verhaal volgen. Ever Crisis is wel interessant, maar is nu alleen mobile.

Ik hou het wel bij de OG Final Fantasy VII. Veel plezier in 30-40 uur.
Ik was zelf verdeeld over Remake. Sommige dingen deed het beter dan het origineel, en andere minder goed. Onder de streep vind ik het origineel ook een stuk beter dan de Remake (N.B. ik heb maar tot chapter 8 gespeeld).

De combat in Remake vond ik eigenlijk veel beter dan verwacht behalve bij bosses want daarin zat je vaak in een soort loop waarin je verwaarloosbare damage deed totdat een soort QTE je de kans gaf significante damage te doen; en daarna zat je weer 5 minuten te wachten tot zich weer een kans voor deed. Maar het is nog steeds erg tactisch van aard.

De omgevingen zijn heel erg mooi, je voelt je als een soort toerist op een plek waar je vroeger met je ouders op vakantie bent geweest. Het is wel erg lineair maar in feite was het origineel dat ook. In chapter 8 begon het wel heel erg copy-paste level design te worden en dat in combinatie met de aard van de side-quests was voor mij dan ook de reden om daar te stoppen.

De karakters zijn voor mij een achteruitgang, met name Barret is een compleet 1-dimensionaal karakter geworden doordat hij de consequenties van zijn acties niet doorziet en doorzet ondanks dat er vele onschuldigen sterven door zijn handelingen. In feite is hij gewoon een 'platte' terrorist in Remake terwijl hij in het origineel (waarschijnlijk doordat hij er veel minder dia/monoloog in had) die indruk niet opwekte bij mij. Wat de remake op het gebied van karakters voor mij beter doet dan het origineel is de side-characters Jessie, Biggs en Wedge. Met name Jessie krijgt als characters meer gelaagdheid en diepgang.
RKR

17 jun 2022, 19:11

Remake vind ik in an sich geen goede game. Maar de combat vind ik grandioos. Remake had teveel 'padding', omdat het Midgar uitrekte naar 40 uur. Die hele arc met Leslie, die busywork voor een dress, die hele lange opbouw naar de Airbuster. Dat soort dingen vond ik soms overdone. Sidequests waren over het algemeen ook shit tier.

Maar toch kan ik Hard mode aanraden, het is heerlijk tactisch en je hebt alle materia + slots al. Ik had er meer plezier mee dan op Normal, een andere goede bonus is dat je de vehicle scenes volledig kunt skippen in hard mode. Ik speelde het ook makkelijker uit dan normal, omdat je alle mechanics door en door kent. De bosses zijn legit goed op Hard. Alleen inderdaad, die HP tresholds baal ik ook van. Het heeft geen zin om in het begin enorme damage te doen (lees; Limit wasten) omdat ze een phase change krijgen en hun health niet verder deplete. Wat de combat veel en veel beter maakt dan het origineel is dat trash mob je hier kan killen als je niet oplet. Ik weet nog toen ik de game net speelde, ik nam Defend niet echt serieus en ik hakte gewoon op flamethrowers in en werd zowat ge oneshot. Dat was wel een wake up call.

In het origineel doe je attack, attack, attack. Soms heal en magic. En je wint toch wel. In Remake lukt je dat niet. Je moet ATB goed managen, casts goed timen en wisselen tussen karakters om ATB te bouwen (Dit is heel goed gedaan door SE juist, je kunt niet 1 character blijven abusen). Builds maken echt uit, alle wapens hebben hun nut wel. Hardedge is puur physical, Mithril saber is magic build, Buster Sword is voor hoge defense etc. Op Hard is bijv. een puur physical build helemaal niet verkeerd, maar een magic build ook niet omdat je meer MP en minder consumption hebt en items werken niet op hard. Dan ga je ook houden van Chakra, Prayer en Soul steal.

Heb Intermission ook uitgespeeld + Weiss en die DLC is toch wel leuk. Yuffie is ontzettend leuk om mee te spelen. Dat doet FFVII R trouwens goed, ieder character is eigenlijk wel leuk om mee te spelen want ze verschillen enorm. In de oude game waren ze in feite allemaal hetzelfde.

Maar ik zit wel met vragen. Hoe wordt de traversal nu we Midgar uit zijn? Weer allemaal corridors of kunnen we inderdaad rond gaan varen in de Bronco bijvoorbeeld? Kunnen we terug of is het weer chapter based? Ik vrees eigenlijk dat het gewoon weer een volledig lineaire story driven zit wordt. Yuffie en Vincent komen vast verplicht in je party terecht (voordeel is wel dat ze dan meer character building krijgen) etc.
arjen1981

18 jun 2022, 14:32

Ik kijk heir ook niet naar uit. Ik heb de remake wel doorgespeeld en de DLC maar verveelde mij er enorm mee. Ja de combat is oke, maar traversen door de wereld en al het andere was als schaapjes tellen om in slaap te vallen. Maar smaken verschillen natuurlijk.

De RPG aankondiging die mij wel boeide was Dragons Dogma 2. Al weten we nog niks en heeft Square Enix juist alle goede combat directors bij Capcom weg gehaald ;) O.a. voor FF7 remake ;)

Afbeelding
RKR

18 jun 2022, 14:58

Dragon's Dogma is werelds.

Dat was zo'n game die te ambitieus en onspeelbaar was op de PS360. Maar ik was volledig hooked aan de remaster op PS4. Dragon's Dogma heeft veel betere mechanics dan Soulsborne. De gameplay is eigenlijk idioot goed voor een open world game. Ik heb het uitgespeeld met een Ranger build, maar eigenlijk waren alle builds wel leuk. BitterBlack Isle was eigenlijk nog beter, moeilijker en een indoor level design.
amaretosdefractor

20 jun 2022, 17:00

Playstation 5 vond het ontwerp erg mooi. Maar ik vond ook een nogal interessante website https://book-of-ra.nl . Daar kunt u veel interessante dingen vinden over het Boek van Ra. Begin met verdienen vanuit het comfort van uw huis en krijg niet alleen een hoop positieve emoties maar ook regelmatig inkomen. U kunt ook een mobiele app downloaden voor meer gebruiksgemak.
Laatst gewijzigd door amaretosdefractor op 22 jun 2022, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
arjen1981

20 jun 2022, 17:14

amaretosdefractor schreef:
20 jun 2022, 17:00
Kan niet meer wachten op GT7. De AI zal ongetwijfeld weer kut zijn, maar Sport mode is where its at.
bedoel je Gran Turismo? Die kun je al oppikken toch? Ik heb zelf de credits al gezien. En ja het was het wachten waard want ik heb er van genoten!

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”