PlayStation 5

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

Re: PlayStation 5

07 sep 2021, 08:24

Leuk :thumbup:
Fing3r

07 sep 2021, 12:23

Ik zal kijken of ik er ook even bij kan zijn.
Afbeelding
arjen1981

09 sep 2021, 21:57

Voor wie het leuk vind. We kijken nu de Playstation Show live op Discord:

https://discord.gg/NUp58Kza

RKR

10 sep 2021, 13:51

Vond de show wel okay hoor, ben het niet eens met de vele kritieken online. Ja, Marvel overkill. Die games deden me dan ook niks. Zelfs niet Wolverine en Spiderman 2. Heb ook nooit zin gehad in Miles Morales. Vond Spiderman 1 leuk maar ook weer niet zo heel bijzonder.

Maar Project Eve zag er vet uit. Gewoon een onbekende game. Een compromisloze slasher, geen sequel of Marvel. Is mijn ding wel. GT7, eindelijk een datum (4 maart) werd ik ook blij van. Ja het lijkt op een PS4 game maar het zal een volwaardige GT worden met de online mode van Sport. En Sport ziet er gewoon nog heel slick uit, GT7 wordt vast wel wat mooier dan dat op de PS5 en zal mijn go to racer voor de komende jaren worden.

God of War Ragnarok; ook niet veel mooier dan God of War 2018 op de PS5 maar dit is een van de beste games die ik in jaren gespeeld heb dus meer van dat, met hopelijk wat meer boss battles ditmaal heb ik wel weer zin in.

Forspoken. Ik haat FFXV, maar dit ziet er niet onaardig uit. Wel weer een main character die maar niet kan ophouden met praten. Komt ook al snel uit, komende lente.

KOTOR van Aspyr. Nog niks van gezien. Hoop dat ze het in ere houden.

Uncharted Remasters. Lame dat ze de PS4 games niet upgraden zoals ze hebben gedaan met TLOU, Days Gone etc. Maar misschien koop ik ze wel want ik heb deze 2 nooit gespeeld (afgehaakt na 3).

Al met al kwam ik voor releasedates van GT7, Forspoken en footage van Ragnarok. Dat hebben ze gedaan.
Zach

10 sep 2021, 17:09

Zwakke show en de richting die PS op gaat is precies waarom ik nog geen PS5 heb. Ze richten zich nu alleen maar op blockbuster games.
Project Eve en Wolverine intrigeren mij wel. Spider-Man vond ik maar een suffe game, dus matig enthousiast over Wolverine. Voor de rest waren het vooral sequels en remakes/remasters.
arjen1981

11 sep 2021, 16:23

Ik ben het eens met de remasters. Lijkt haast wel Nintendo die zijn hele Wii U library nog eens uitbrengt. Krijgen we dat nu weer met PS4 -> PS5? Maar tegelijk denk ik. Het is voor een ander publiek. Voor de genen die nooit een PS4 gehad hebben.

Ik vond de show zeker prima. En natuurlijk zie je de grootste titels in zon show. De wat kleinere uniekere games zullen anders gebracht worden. Dat gebeurt nog wel.

Ik kijk nog het meest uit naar Ghostwire en ben ook weer geïnteresseerd in GT7. Dat is wel lang geleden dat een GT mijn aandacht trok. Project Eve ben ik ook erg benieuwd naar. Ik vind de beweging naar Koreaanse studios ook erg interessant. Project Eve had een sterke presentatie. Maar ook DokeV die we eerder zagen. Wow.
KillingRaptor

11 sep 2021, 17:13

Ik behoor blijkbaar ook tot de kleinere groep die het een toffe show vond. Maar sowieso ben ik niet zo snel negatief over zoiets, er is altijd wel iets wat me interesseert. Deze had er wel meerdere eigenlijk. Project Eve, Forspoken, God of War, Spider-Man, Wolverine, Star Wars,...
kingoftherain

11 sep 2021, 18:25

KillingRaptor schreef:
Ik behoor blijkbaar ook tot de kleinere groep die het een toffe show vond. Maar sowieso ben ik niet zo snel negatief over zoiets, er is altijd wel iets wat me interesseert. Deze had er wel meerdere eigenlijk. Project Eve, Forspoken, God of War, Spider-Man, Wolverine, Star Wars,...
Toen Project Eve voorbij kwam zei ik ook dat dat echt een KillingRaptor spel was. :wink:
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
KillingRaptor

11 sep 2021, 19:05

kingoftherain schreef:
11 sep 2021, 18:25
KillingRaptor schreef:
Toen Project Eve voorbij kwam zei ik ook dat dat echt een KillingRaptor spel was. :wink:
Haha en gelijk had je! Voor een klein moment in het begin dacht ik dat het Bayonetta was. :lol:
kingoftherain

11 sep 2021, 19:21

KillingRaptor schreef:
11 sep 2021, 19:05
Haha en gelijk had je! Voor een klein moment in het begin dacht ik dat het Bayonetta was. :lol:
Daar heeft het zeker wat van weg. Ik maakte ook nog de opmerking "for the glory of mankind" en hoop dus ook dat het een beetje speelt als Nier Automata.
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 sep 2021, 10:46

Gran Turismo 7 is overigens always-online, ook voor de single player content. De fysieke versie is eigenlijk min of meer een DRM key.
The crux of the issue is that while yes, Gran Turismo 7 will feature a classic GT Campaign mod where individual players will tour properly across Europe in a grand journey, there's a frustrating requirement attached to it. Yamauchi confirms in a Gran Turismo 7 blog post that the racing game's GT Campaign mode will require a persistent internet connection in order to play. In other words, GT Campaign is an online-onlysingle-player mode.
https://gamerant.com/gran-turismo-7-sin ... onnection/
arjen1981

18 sep 2021, 09:02

Dit soort video’s zou ik wel vaker willen zien vanuit devs / publishers:

arjen1981

02 okt 2021, 15:29

Wisten we natuurlijk:

Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 okt 2021, 15:36

Goede en verwachte partner, ze zijn zeer bekend met Playstation studio's en de ontwikkelomgeving. De eerste game gaat een nieuwe (eigen) IP zijn dus ik ben benieuwd.
arjen1981

02 okt 2021, 15:44

Ja ik ook. Ze zeggen dus zelf dat we het met een paar maanden weten.
arjen1981

20 nov 2021, 18:30

Herinneren jullie de PS5 video van Mark Cerny over de hardware visie van de Playstation nog die nog voor dat de console verscheen zo eindeloos saai was?

Hij heeft voor Wired een herkansing gedaan:

Stuk beter deze.
RKR

21 nov 2021, 21:44

Is allemaal leuk en aardig maar ben inmiddels niet meer zo onder de indruk van de PS5. Er mist gewoon teveel. Nog steeds geen VRR, why? Ook geen Atmos, Vision. Deze features zijn een huge boon als je zoals ik een nieuwe LG OLED hebt. Heb ook Xcloud op de Xbox geprobeerd, speelt op 5ghz net als offline. Dan de legacy support, zonet oa Dead Space 2 geupgrade door MS. Die kun je op de PS5 niet eens spelen. Ik heb RR6 op de Xbox gekocht (US Store), ik heb RR7 ook gewoon op PS3. Maar er is geen manier om hem te spelen, tenzij ik een PS3 scoor.

Het OS ook, die cards zijn ruk. Ik ben sneller geneigd om de game app te starten, heb die cards na Astrobot tijdens launch weekend nooit meer gebruikt. Wil je even video settings aanpassen, hoppa close de game graag. Smart delivery, ook zoiets. Ik had FFVII R in de sale gekocht, moest ook de PS4 versie weer downloaden en van daaruit mijn save terughalen, why? Gebrek aan folders, die na een jaar ofzo in het PS4 OS zaten, why? Dit zijn echt oliedomme dingen. En hij maakt gewoon meer geluid. Je hoort het vooral als je op performance mode speelt. Heb ook vaak crashes trouwens. Vooral tijdens Returnal een paar keer de console van het stroom moeten halen.

Is het een upgrade tov. Pro? Absoluut. De Pro was echt een straaljager en de PS5 is wel veel en veel stiller, en de supersnelle laadtijden zijn lekker (maar van Legacy games dus vaak weer niet echt, dat steekt soms echt schril af). Maar zelfs Xbox Series S verslaat hem op teveel fronten (VRR, Atmos, Vision, QR, Smart Delivery, Cloud, enhanced classics etc) Ben niet kapot van de PS5. Ik hoop dat ze met een kleinere, stillere revisie komen die bijvoorbeeld ook zoiets als QR kan en eindelijk VRR heeft. En PS2-PS3 support, stel je voor dat je MGS2, Valkyrie Profile 2 en Infamous 2 in 4k/60 of 1440p/120 kunt spelen, dat zou toch top zijn? Wat er ontbreekt ga je vooral merken als je een zogenoemde next-gen TV in huis hebt.
TheDarkWanderer

22 nov 2021, 07:37

RKR schreef:
21 nov 2021, 21:44
Is allemaal leuk en aardig maar ben inmiddels niet meer zo onder de indruk van de PS5. Er mist gewoon teveel. Nog steeds geen VRR, why? Ook geen Atmos, Vision. Deze features zijn een huge boon als je zoals ik een nieuwe LG OLED hebt. Heb ook Xcloud op de Xbox geprobeerd, speelt op 5ghz net als offline. Dan de legacy support, zonet oa Dead Space 2 geupgrade door MS. Die kun je op de PS5 niet eens spelen. Ik heb RR6 op de Xbox gekocht (US Store), ik heb RR7 ook gewoon op PS3. Maar er is geen manier om hem te spelen, tenzij ik een PS3 scoor.

Het OS ook, die cards zijn ruk. Ik ben sneller geneigd om de game app te starten, heb die cards na Astrobot tijdens launch weekend nooit meer gebruikt. Wil je even video settings aanpassen, hoppa close de game graag. Smart delivery, ook zoiets. Ik had FFVII R in de sale gekocht, moest ook de PS4 versie weer downloaden en van daaruit mijn save terughalen, why? Gebrek aan folders, die na een jaar ofzo in het PS4 OS zaten, why? Dit zijn echt oliedomme dingen. En hij maakt gewoon meer geluid. Je hoort het vooral als je op performance mode speelt. Heb ook vaak crashes trouwens. Vooral tijdens Returnal een paar keer de console van het stroom moeten halen.

Is het een upgrade tov. Pro? Absoluut. De Pro was echt een straaljager en de PS5 is wel veel en veel stiller, en de supersnelle laadtijden zijn lekker (maar van Legacy games dus vaak weer niet echt, dat steekt soms echt schril af). Maar zelfs Xbox Series S verslaat hem op teveel fronten (VRR, Atmos, Vision, QR, Smart Delivery, Cloud, enhanced classics etc) Ben niet kapot van de PS5. Ik hoop dat ze met een kleinere, stillere revisie komen die bijvoorbeeld ook zoiets als QR kan en eindelijk VRR heeft. En PS2-PS3 support, stel je voor dat je MGS2, Valkyrie Profile 2 en Infamous 2 in 4k/60 of 1440p/120 kunt spelen, dat zou toch top zijn? Wat er ontbreekt ga je vooral merken als je een zogenoemde next-gen TV in huis hebt.

Ik was altijd meer van de Playstation dan van de Xbox. Toch heb ik na een PS3 en PS4 een Xbox Series X gekocht. Dat deed ik destijds op basis van de keuze voor Gamepass. Maar je post laat me wel inzien dat het hardwarematig wellicht ook de juiste keuze was. Iets wat jammer is, zeker gezien het geweldige aanbod exclusives op de Playstation.
I sense a soul in search of answers...
RKR

22 nov 2021, 08:43

De exclusives zijn de enige reden om hem te hebben. Uiteindelijk gaat het ook om de games, maar buiten dat is het ecosysteem etc allemaal fors minder. Xbox heeft enorm veel legacy support, goede cloud gaming, compatibiliteit over meerdere devices, gamepass (simpel 1 subscription met gold en Access), refund systeem etc. Naast ontbrekende basisfeatures voor de huidige TV setups dus. Naast dat hoef ik Halo en Forza niet eens aan te schaffen. Bij Sony betaal je voor een Rift Apart of Returnal gewoon 80 euro op launch day. Het begint een beetje uit de tijd te geraken. Cloud gaming gebruik ik ook steeds meer nu, waarom de moeite nemen om sommige games te downloaden.

Natuurlijk, ik ben weer hartstikke blij met de PS5 als FFXVI en Horizon 2 uitkomen, en GT7. Die ervaringen vind je niet echt op de Xbox (FFVII is nog steeds een no show, dus geen idee of XVI uberhaubt komt). Dat zijn wel de games waar ik een console voor koop. Maar bij Sony is het toch vooral old school kopen als je wat wilt spelen, en maar hopen dat het bevalt. Misschien kunnen ze Now eens integreren met Plus ofzo, het is toch idioot dat dit allemaal losse subs zijn en ook niet op plethora devices werken.
arjen1981

22 nov 2021, 23:13

Zelf ben ik wel enorm enthousiast over de PS5. Het verschilt natuurlijk ook wel per game. En das precies hoe ik beoordeel voor welk systeem ik ga. Gaat nu niet anders voor mij dan met PS4, One en Switch (ook in diezelfde volgorde) Net even waar de game het beste op speelt. Voor Elden Ring (de eerste test) is dat nu bijvoorbeeld wel de PS5 over de XBOX. Dat heeft vaak ook minder met de hardware te maken maar meer met de focus van de developer. Maar Game Pass blijft wel een killer voor Sony. Helemaal deze maanden. Forza Horizon 5 en Halo. Maar het is ook maanden veel minder geweest. Vison is pas net geupdate voor XBOX Series. Nog geen maand geleden voor mijn gevoel. Ik heb zelf ook een OLED LG CX. Moet zeggen dat kwa grafisch geweld dat juist wel op de PS5 de meeste indruk heeft gemaakt. Demon Souls, Ratchet en Mile bijvoorbeeld. ik denk wel dat het er deze generatie om gaat spannen voor Sony. Helemaal als MS nog van plan is rond te shoppen bij Japanse studio's.
Don Cannoli 79

23 nov 2021, 19:14

Jullie zijn vast bots. Échte mensen hebben geen PS5. Die zeuren alleen online dat ze er geen een kunnen vinden. Zoals ik dat doe. :biggrin:
Nee, ben eerlijk gezegd nog niet echt een PS5 aan het zoeken. Maar hij komt er ooit wel. De PS4 is voor mij uitgegroeid tot mijn favoriete console. Wat best knap is aangezien het jarenlang de Mega Drive en de Saturn waren die bovenaan mijn lijst stonden. De PS5 heeft op dit moment nog niet genoeg systemsellers voor mij. Al wil ik Demon Souls, Ratchet en Returnal nog steeds wel erg graag spelen. Missch na de release van GT7 maar eens serieus gaan zoeken. En ik weet sowieso dat als de PSVR2 uitkomt dat ik hem sowieso moet hebben.

Verder ben ik het zeker eens dat Sony een tuinslak is met features als VRR,Dolby Vision enz. Had er al lang moeten zijn.

Deze week voor het eerst gamepass geprobeerd op mijn nieuwe huiskamer PC. Toch wel erg gaaf om een hoop nieuwe games gelijk op release te kunnen spelen. Ik gebruik de PC als console, dus gewoon vanaf de bank met een PS4 controller. Daardoor hoef ik niet echt een Xbox ofzo.
Zach

23 nov 2021, 22:30

Na de sluiting van Japan Studio en de focus op westerse studio's en games sta ik nog niet te springen voor een ps5. PS4 had alles van obscure visual novels tot blockbuster games. Misschien na de aankondiging van Silent Hill en Chrono Cross remake denk ik er weer heel anders over.

Sowieso moet er een PS5 Mini komen.
arjen1981

23 nov 2021, 23:35

Ja vrr zie je maar niet verschijnen behalve dan dat Sony beweerd dat het komt. In NioH 2 was dat wel een gemis bijvoorbeeld.

Wat betreft een breder aanbod aan genres. Ik geloof er wel in dat die wel komt. Dat heeft gewoon wat jaren nodig tot dit van generatie schuift. Dat was met de vorige generatie niet anders. Mooie nu is dat backwards compatibiliteit nog weer beter werkt.

Opvallend is wel dat naast Sega nu ook Capcom wel opnieuw echt een focus naar buiten brengt waar PC als belangrijk platform wordt genoemd.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 dec 2021, 15:46

Nieuwe gameplay footage van Gran Turismo 7 op de PS5.

Niet de grafische stap die ik verwacht had (geen in-game raytracing, veel LOD pop-in en rare belichting van foliage) maar we weten dat de game multiplatform is en op dezelfde engine draait als GTS. Polyphony Digital kennende poetsen ze e.e.a. nog wel netjes op voor release.

Edit: en nog eentje:

arjen1981

06 dec 2021, 07:47

Spartacus, will allow PlayStation owners to pay a monthly fee for access to a catalog of modern and classic games
Ik ben een enorme fan van gamepass en dit zou wel heel tof zijn!
https://www.bloomberg.com/news/articles ... -game-pass

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”