PlayStation 5

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

Re: PlayStation 5

19 apr 2021, 08:51

Ja prachtige aflevering weer van NoClip. Die heb ik van het weekend ook bekeken. Erg interessante aspecten ook kwa game design. Ik vond de eindbaas ook heel vet. Blijkbaar de developer zelf ook ;)
RKR

25 apr 2021, 18:45

Ik ga hem nog steeds niet meteen kopen, wacht op RE en heb NieR nu. Maar de game ziet er wel ontzettend tof uit in de latest previews. Hij schijnt genadeloos moeilijk te zijn ook, iets waar ik wel trek in heb.
kingoftherain

25 apr 2021, 20:18

RKR schreef:
25 apr 2021, 18:45

Ik ga hem nog steeds niet meteen kopen, wacht op RE en heb NieR nu. Maar de game ziet er wel ontzettend tof uit in de latest previews. Hij schijnt genadeloos moeilijk te zijn ook, iets waar ik wel trek in heb.
Skill Up staat in mijn YouTube feed. Wel goeie gozer. Ik heb 'm wel in bestelling staan. Ik ben benieuwd hoe moeilijk dat-ie is, want dan ga ik er nog een hele kluif aan hebben. :innocent:
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 apr 2021, 17:12

Toffe nieuwe R&C trailer, het lijkt wel een animatiefilm.

kingoftherain

26 apr 2021, 17:28

Ziet er hartstikke gaaf uit. Laat maar komen!

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
kingoftherain

28 apr 2021, 18:07

Returnal launch trailer.

Don Cannoli 79

28 apr 2021, 18:19

Lijkt me écht een coole game. Returnal.
Ik hoop ook dat het echt een succes wordt voor Housemarque, ik gun het ze zeker. Er wordt in ieder geval wel lekker veel reclame voor gemaakt. Veel meer dan wat gebruikelijk is voor Housemarque releases. Mag ook wel natuurlijk. Gotta love that sweet Sony money.
Galious
Moderator
Moderator

28 apr 2021, 18:46

Don Cannoli 79 schreef:
28 apr 2021, 18:19
Lijkt me écht een coole game. Returnal.
Ik hoop ook dat het echt een succes wordt voor Housemarque, ik gun het ze zeker. Er wordt in ieder geval wel lekker veel reclame voor gemaakt. Veel meer dan wat gebruikelijk is voor Housemarque releases. Mag ook wel natuurlijk. Gotta love that sweet Sony money.
Een succes is ze zeker gegund en dat hebben ze wel nodig ook, denk ik na het zien van de documentaire The Name of the Game. Dat is wel een aanradertje trouwens; een toffe docu die Housemarque volgt tijdens de moeizame ontwikkeling van Nex Machina.

nmkl pjkl ftmch
kingoftherain

28 apr 2021, 18:55

Galious schreef:
28 apr 2021, 18:46
Een succes is ze zeker gegund en dat hebben ze wel nodig ook, denk ik na het zien van de documentaire The Name of the Game. Dat is wel een aanradertje trouwens; een toffe docu die Housemarque volgt tijdens de moeizame ontwikkeling van Nex Machina.

Het is nu ook een grotere release natuurlijk, dus het zou mooi zijn als-ie aanslaat. Zelf heb ik eerlijk gezegd alleen Dead Nation gespeeld, al hoor ik al jaren goeie dingen over andere spellen van ze, met name Resogun. Nex Machina lijkt me ook wel leuk. Sowieso vind ik die muziek wel tof.

Dit nummer staat regelmatig op de usb stick van m'n autoradio.

Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

28 apr 2021, 19:48

kingoftherain schreef:
28 apr 2021, 18:55

Het is nu ook een grotere release natuurlijk, dus het zou mooi zijn als-ie aanslaat. Zelf heb ik eerlijk gezegd alleen Dead Nation gespeeld, al hoor ik al jaren goeie dingen over andere spellen van ze, met name Resogun. Nex Machina lijkt me ook wel leuk. Sowieso vind ik die muziek wel tof.
Dead Nation was verschrikkelijk, de setting was zo generiek als je maar kan bedenken en door de controls waarbij je constant sticks moest indrukken heb ik jaren lang geen SixAxis controller kunnen vasthouden, gelukkig was de Dualstock 4 anders genoeg om niet meteen kramp door mijn arm te jagen.

Resogun daarentegen vond ik erg goed! Returnal lijkt me ook erg goed van alles wat ik er tot nu toe van heb gezien.
Galious
Moderator
Moderator

28 apr 2021, 22:50

Resogun is geweldig, met afstand mijn favoriete Housemarque game. Op #2 staat Nex Machina, denk ik, een van de beste twin stick shooters van de afgelopen generatie. Matterfall vond ik ook een lekkere run 'n gunner, maar daar zijn de meningen meer over verdeeld.
nmkl pjkl ftmch
RKR

29 apr 2021, 09:13

Resogun is hun beste vind ik. Returnal lijkt me heel leuk maar toch bekruipt me nog steeds het gevoel dat ie niet de volle mep waard is. Ik heb gelezen dat je niet kunt saven, maar runs ongeveer anderhalf uur duren. Dat klinkt als een arcade game zoals hun vroegere. Om daar 70 of zelfs 80 nog voor neer te tellen... ik weet het niet. Het is niet zoals een Village, een RE die je kent en je weet precies wat je krijgt.

Wat me ook wel tegenviel is dat ik las dat die RadBrad hem al uitgespeeld heeft. Dat vind ik zowat de meeste debiele lets player out there. Dan denk ik meteen dat de game niet moeilijk kan zijn.
kingoftherain

29 apr 2021, 09:23

RKR schreef:
29 apr 2021, 09:13
Wat me ook wel tegenviel is dat ik las dat die RadBrad hem al uitgespeeld heeft. Dat vind ik zowat de meeste debiele lets player out there. Dan denk ik meteen dat de game niet moeilijk kan zijn.
Oeh, ik ruik een uitdaging. Grapje, ik ruik zo goed als niks. :tongue2:

Don Cannoli 79

29 apr 2021, 11:14

Die 'Name of the Game ' docu moet ik eens opzoeken, lijkt me zeker interessant. Ik had al wel een YT filmpje gezien over de moeilijkheden rondom Nex Machina geloof ik.

Ik denk dat voor mij Nex Machina en Resogun samen op de eerste plaats staan. Kort gevolgd door Alienation. Wat eigenlijk gewoon Dead Nation is met ja , Aliens he :wink:

Over Dead Nation gesproken: Ja hij was idd best generiek, ik vond de game te donker en de controls konden voor verkramping zorgen maar toch heb ik die game met plezier gespeeld. Ik heb hem onlangs voor het eerst uitgespeeld. Op de Vita nota bene, daarop heb ik sowieso al na een paar minuten kramp. Ik had het wel verdeeld over 2 avondjes, maar goed, het was dus ff flink doorbijten maar na het killen van duizenden zombies zag ik de endcredits en had ik me gewoon goed vermaakt.

Dan heb je ook nog Matterfall en (Super) StarDust (Ultra). Die laatste is zelfs in VR te spelen. Erg leuke games.
En bijna niemand noemt Outland, wat een soort action platformer is met shoot'em up elementen. Ook een vermakelijke game.

Voor mij persoonlijk maakt Housemarque vaak precies de games die ik wil spelen. Ik hou van korte speelsessies, dus arcade-achtige games of games met veel savepoints liggen mij perfect. Ik zoek geen lange verhalende game,. Daar kijk ik altijd enorm tegenop omdat ik weet dat het bijna nooit zo lang kan boeien.
Neem bijvoorbeeld een game als Hollow Knight, na 6 uur spelen was ik er wel klaar mee. Maar onlangs heb ik Earth Defense Force 4.1 gekocht en daar heb ik ineens al 30 uur in zitten. Waarom? Omdat ik ff een leveltje kan spelen en dan wat anders kan doen.

Dat kan met de Housemarque games dus over het algemeen ook. Maar ja, ben me er wel van bewust dat lang niet iedereen zo aan het gamen is. En als je Returnal na 1,5 uur kunt uitspelen snap ik dat een hoop mensen moeite hebben om 70 / 80 euro neer te leggen voor een game. Daarom , zeer benieuwd hoe Returnal het gaat doen. Ik gun het ze maar blijft een moeilijk verhaal denk ik.
Galious
Moderator
Moderator

29 apr 2021, 12:27

Dat een run ongeveer 1,5 uur duurt zegt ook niet zoveel in roguelikes. Een run in Dead Cells was ook ongeveer 1,5 uur, maar eer ik een run succesvol kon voltooien was ik toch ruim 30 uur verder. De beste Housemarque games zijn ook vrijwel eindeloos replayable met meer dan genoeg difficulty options, dus daar heb ik echt wel vertrouwen in. Maar een critically acclaimed game betekent nog geen commercieel succes, zo liet Nex Machina al zien. Het blijven toch behoorlijke niche games die ze maken.
nmkl pjkl ftmch
Don Cannoli 79

29 apr 2021, 14:12

My thoughts exactly. Het blijven niche games.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

29 apr 2021, 23:23

Ratchet & Clank gameplay footage van de State of Play van vandaag.

Als kers op de taart: Among Us komt naar PS4 en PS5
HeatherGrace

29 apr 2021, 23:31

Au, mijn ziel. Ik hoorde het direct: Jennifer Hale (aka Cmndr Shepard, Samus Aran, Bastilla Shan, Queen of Voice Acting...) spreekt Rivet in. Zo gaaf.
Afbeelding
kingoftherain

30 apr 2021, 00:59

Zoveel zin in. Eindelijk weer een nieuw lang deel in de serie. Sorry, Nexus. Die rifts zien er supertof uit en Rivet lijkt me erg gaaf om mee te spelen. Het spel zelf ziet er ook prachtig uit. Ben benieuwd hoe alles gaat aanvoelen met de haptic feedback.

Aw, en de box art :heart: :heart: :heart:

Afbeelding

Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 mei 2021, 12:01

De Yuffy DLC staat niet op de FF7 Remake Intergrade disk voor PS5, maar zit erbij als code. Dus als je de PS4 versie al fysiek hebt dan is er geen reden om Intergrade ook fysiek aan te schaffen.

kingoftherain

10 mei 2021, 12:35

Dat is dan weer jammer. :thumbdown:
Ik heb hem wel in bestelling staan, maar meer omdat ik een uitbreiding kopen voor een upgrade van een last gen titel net iets te omslachtig vind. Zal wel een soort ocd-achtig dingetje van mij zijn. En stiekem zal Square Enix misschien hopen dat er meer mensen zo denken. Net zoals ik had gedacht dat het gewoon op de schijf zou staan. #naief

Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 mei 2021, 12:58

kingoftherain schreef:
10 mei 2021, 12:35
Dat is dan weer jammer. :thumbdown:
Ik heb hem wel in bestelling staan, maar meer omdat ik een uitbreiding kopen voor een upgrade van een last gen titel net iets te omslachtig vind. Zal wel een soort ocd-achtig dingetje van mij zijn. En stiekem zal Square Enix misschien hopen dat er meer mensen zo denken. Net zoals ik had gedacht dat het gewoon op de schijf zou staan. #naief
Ik denk meer dat Square Enix geen keuze heeft, het komt doordat save-games op Playstation niet compatible zijn tussen verschillende productcodes. Ik had daar bij The Witcher 3 bijvoorbeeld last van, dat ik in de GOTY Edition op PS4 de save-game niet kon importeren van de Day One release. Als ze een FF7:R zouden releasen met DLC inbegrepen dan zouden ze twee productcodes voor FF7:R hebben met save games die niet compatible zijn.
kingoftherain

10 mei 2021, 18:21

Is het niet mogelijk om die Yuffie episode z'n eigen savegame te geven, of is dat weer te makkelijk gedacht?

kingoftherain

27 mei 2021, 23:56

Hij komt als het goed is ook nog voor de PS4, maar ik gooit 'm hier maar even neer.
Ziet er weer helemaal gaaf aan. Nieuwe mogelijkheden zien er ook wel tof uit. Sommige zijn erg slim geleend, zal ik maar zeggen.

RKR

28 mei 2021, 08:54

De melee combat heeft een broodnodige upgrade gehad. Safe landings met hanggliden is ook wel een goede verbetering.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”