PlayStation 5

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Don Cannoli 79

Re: PlayStation 5

18 mar 2020, 20:34

Mooie overzichten Oldschool en Dynamike, thanks!

De meeste geruchten voor PS5 waren 9 á 10 Teraflops dus dat klopt wel aardig. De Xbox X is dus idd wel echt een stuk krachtiger.

Backwards compatability alleen voor PS4 hield ik ook wel btje rekening mee ivm PS Now.
Jammer is het wel, had graag alle ps games op 1 console willen spelen.

Edit: BC kan natuurlijk altijd nog via emulatie. Zeker voor de ps1 en ps2
OldSchool
Contacteer:

18 mar 2020, 21:34

Dat de PS5 niet backwards compatible is met alle software vanaf PS1 is hét gesprek van de dag. De Xbox is misschien wat krachtiger, op papier althans, maar een game wordt specifiek voor de console gemaakt. In hoe verre je dat verschil nu écht gaat zien? De specs liggen dichtbij genoeg, dat dit denk ik voor de meeste niet de doorslag zal geven. Dat recht is denk ik voorbehouden aan de price tag.

De PS5 is nog niet uit, dus er is nog een kleine kans dat Sony alsnog voor die backwards compatible gaat zorgen. Ik denk dat nu dat het de grootste selling point voor de Xbox gaat zijn. 1TB SSD lijkt me toch wel een minimum. Het feit dat de Sony dit niet matcht verbaasd me wel. Met de games die alleen maar groter worden, is dit wel een opvallende keuze.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 mar 2020, 23:15

Ik denk dat 1st party developed PS5 titels een aardige kans hebben om de meest indrukwekkende games te worden, Guerrilla Games en Naughty Dog staan bekend om het verleggen van grenzen als het gaat over visuele representatie. Maar de extra performance van de Xbox Series X is niet gering, dat zal in bijna alle multiplatform games waarschijnlijk leiden tot betere framerate of mooiere effecten (raytracing op de XSX s waarschijnlijk tot zo'n 40% sneller dan op PS5 vanwege het verschil in CUs). Je kan rustig concluderen dat games op de Xbox Series X waarschijnlijk in alles beter zullen zijn behalve in laadtijden. Maar daar ga je waarschijnlijk wel voor betalen en de SSD expansion is met proprietary accessoires op de XSX waar je bij de een gecertificeerde PS5 off-the-shelf SSD kan kopen.
Arnold

21 mar 2020, 15:01

Never change a winning team. Dat snap ik wel hoor. Maar het wordt wat sneller, wat mooier, maar geen nieuwe game-ervaring. Dat vind ik jammer, gemiste kans zelfs. Wellicht dat VR op de PS5 een vlucht krijgt.
Gameroom: 3.5 x 2.5 meter
Nintendo Nes t/m Switch
Sony Playstation 1 t/m 4
Sega Megadrive en Game Gear
Atari Lynx
Gameboy classic, color, SP en 2DS
kingoftherain

21 mar 2020, 18:59

En daar istie da...oh nee...

"My life is a chip in your pile. Ante up!" ~ Setzer Gabbiani, Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
OldSchool
Contacteer:

07 apr 2020, 22:12

Afbeelding
https://pbs.twimg.com/media/EVBr3e7UwAA ... name=large

De nieuwe controller... Any thoughts?
Galious
Moderator
Moderator

07 apr 2020, 22:29

Zolang ik er Bloodborne 2 mee kan spelen vind ik het prima :)
nmkl pjkl ftmch
Kennie
eBay gebruikersnaam: ken79b

07 apr 2020, 23:32

OldSchool schreef:
Ziet er super uit, ik hoop wel dat de knoppen rechts iets hoger komen te liggen dan de body, of ze moeten ervoor zorgen dat het randje tussen de knoppen en de behuizing rond/schuin afloopt. Mag toch hopen dat het niet om touchpads gaat en je nog gewoon een knop moet indrukken om iets te activeren.

Maar het design en de features zien er super uit.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 apr 2020, 23:48

Lijkt me een comfortabele controller die door de vorm meer in de hand ligt en minder in de vingers hangt. Ben alleen geen fan van die kleurenstrip.

Zwart zou hij er mooier uitzien IMO.

Afbeelding
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

08 apr 2020, 08:56

OldSchool schreef:
Afbeelding

De grote vraag is natuurlijk, gaat die meer dan €100 kosten? :rolleyes:
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

08 apr 2020, 09:32

Natuurlijk zit er eentje bij de console. Player twee moet dan maar met een PS4 controller. En dat is wel goed nieuws dat zowel PS5 als XBOX ook de vorige generatie controllers support.
Don Cannoli 79

08 apr 2020, 11:02

Ziet er prima uit. Een gerucht wat dus soort van klopt is dat de lightbar aan de voorkant(of is het de acherkant?) dus weg is. of gaat dat streepje onder de touchpad ook oplichten?

Wel cool dat de lightbar nu op de bovenkant naast de touchpad zit. Meeste mensen geven niet echt iets om die lightbar maar in sommige games voegde het best iets toe. Bijvoorbeeld als de politie eraan komt dat ie dan blauw/rood oplicht. Voorheen door de plaatsing moeilijk te zien. Tenzij je in een niet verlichte kamer speelde. Nu dus een stuk beter.

Wel vraag ik me dus af hoe de Z-tracking (diepte) van de controller wordt gedaan zonder die lightbar. Als de PS5 compatible moet zijn met dePS4 en dus ook PS VR games dan mis je de lightbar. Ik weet dat de Move controllers zonder camera werken op de PS4. Alle tracking behalve de diepte wordt intern door de controller gedaan. De DualSense controller heeft dat dan vast ook ingebouwd en dan ook tracking voor diepte ofzo. Ben benieuwd hoe het werkt.

Maar zoals hierboven al wordt aangegeven kan je de PS4 controller als het goed is gewoon gebruiken. Al mis je dan natuurlijk weer de haptic feedback. Wat dan weer jammer is voor eventuele nieuwe VR games op PS5.

Trouwens 100 euro voor die controller ? Nee, denk het niet. Als ik een gokje mag doen dan zeg ik, hooguit een tientje meer dan de DS4 maar anders gewoon dezelfde prijs.

EDIT: Ben geen fan vd ingebouwde microfoon trouwens. Ik hou niet van dat soort dingen. Overal microfoons en camera's in. Dan kun je misschien denken dat heeft je phone ook maar die heb ik meestal in een la liggen en gebruik ik weing. Ook de PS4 camera heb ik unplugged als ik hem niet gebruik voor VR.
Ribbelchips

08 apr 2020, 13:03

De hoofdkleur van de PlayStation systemen is op de PSone na altijd zwart geweest. Ook beide handhelds. Wel opmerkelijk dat ze nu iets wits naar buiten brengen...

Dualshocks zijn eigenlijk altijd wel prima, ik maak me er geen zorgen om of deze goed in de hand ligt. Die lightbar kan me gestolen worden, maar is nu gelukkig niet zo prominent meer aanwezig dan in de DS4. Ben erg benieuwd naar de haptic feedback techniek.
OldSchool
Contacteer:

08 apr 2020, 13:18

synergy schreef:
08 apr 2020, 08:56
OldSchool schreef:
Afbeelding

De grote vraag is natuurlijk, gaat die meer dan €100 kosten? :rolleyes:
Haha. Welke idioot schat dat nou in op 100 euro?!? :innocent: :innocent:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 apr 2020, 14:09

PS5 controller krijgt trouwens dezelfde rumble component als de Switch Pro controller. Alps Alpine Haptic Reactor. Nintendo noemt het HD Rumble, Sony noemt het haptic feedback, maar de hardware is hetzelfde. Games zoals Hollow Knight 'voelen' erg prettig daarmee :)
LesserMagic
Contacteer:

16 apr 2020, 14:53

https://www.ad.nl/tech/dreigend-tekort- ... ~a4c88f2b/
Er dreigt aan het eind van dit jaar een tekort aan PS5-consoles. Sony zou van plan zijn om ‘slechts’ 5 à 6 miljoen exemplaren van de PlayStation 5 te produceren voor maart 2021, als het financiële boekjaar afloopt. Toen de PS4 uitkwam, werden er in twee kwartalen 7,5 miljoen stuks van verkocht.

Volgens financieel persbureau Bloomberg heeft Sony de getallen gedeeld met partners die helpen bij de productie van de console. De lagere productie zou te maken hebben met de hogere prijs; Sony verwacht daardoor minder consoles te verkopen.
Wat de PlayStation 5 gaat kosten, is nog niet bekend, maar volgens Bloomberg verwachten ontwikkelaars die aan PS5-games werken, dat het apparaat 500 tot 550 dollar (460-505 euro) gaat kosten. De PlayStation 4 kwam in 2013 uit voor 400 dollar, in het eerste jaar werden daar 14,4 miljoen exemplaren van geleverd.

Sony zou moeite hebben met het vaststellen van de verkoopprijs, omdat sommige onderdelen momenteel schaars zijn. De PlayStation 5 krijgt een zeer snelle 825GB-ssd, waarvoor duur ‘flashgeheugen’ nodig is. De geheugenprijzen zijn in de afgelopen jaren flink gedaald, maar zitten weer in een stijgende lijn doordat er geen overproductie meer is.

De PlayStation 5 komt eind dit jaar uit en bronnen van Bloomberg verwachten niet dat de coronapandemie invloed zal hebben op de verschijningsdatum. Wel heeft die vermoedelijk invloed op de presentatie; een groot persevenement wordt wellicht overgeslagen.
Don Cannoli 79

16 apr 2020, 20:15

"Er dreigt aan het eind van het jaar een tekort aan PS5 consoles"
Ja, sterker nog er is nu ook al een tekort aan PS5 consoles. Kom es op met dat ding !

Die prijs van 500 -550 Dollar zal weer 1 op 1 overgezet worden in Euro's dan. Maakt mij niet echt wat ie precies gaat kosten maar ik heb wel een soort van prijs in mn hoofd wat ie max mag kosten. Tot € 500,- vind ik het allemaal prima. Daarboven koop ik hem ook wel maar vind ik het eigenlijk ineens veel geld voor een console. Ook koop ik hem niet Day 1 en ook niet Day 2. Ik wacht missch wel een half jaar tot een jaar. Tenzij er echt te gave dingen op zijn dat ik niet langer wil wachten. Hoe dan ook...Kom es op met dat ding !

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”