Nioh 2

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Galious
Moderator
Moderator

Re: Nioh 2

29 feb 2020, 14:17

Developer tips voor de Last Chance trial. Zitten nogal spoilers in voor de eerste missie, dus ik kijk het wel nadat ik er zelf eerst blind doorheen ben geploeterd :)

nmkl pjkl ftmch
kingoftherain

02 mar 2020, 11:11

Die character creation is behoorlijk uitgebreid. Ik zat een YouTube video te kijken van het weekend en ik vroeg me af in hoeverre ik de presentatrice kon namaken. Ik heb er geen foto of video van, maar het was redelijk goed gelukt. Als ik er nog wat langer mee had gerommeld, had ik het nog beter kunnen maken. Ik denk dat je gewoon jezelf bijna tot in details kan namaken.
"My life is a chip in your pile. Ante up!" ~ Setzer Gabbiani, Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

02 mar 2020, 12:54

Ook van deze demo weer kunnen genieten. Wel was ik er pas op Zondag avond aan toe dus kon dit keer geen complitionist spelen zoals bij de eerdere open beta. Maar het eerste level kunnen voltooien. Een aantal erg vette vijanden zitten daar ook in. Er wordt meer met game mechenics gespeeld in dit level dan in de levels van de eerdere bèta levels. Voelt erg vernieuwend allemaal. Vond dit level ook een stuk kleurrijker en dat spreekt mij ook aan. De battle daarna met de Samurai bombadeer was ook erg tof gedaan. Zin in!
Galious
Moderator
Moderator

02 mar 2020, 14:06

Het is echt een heel groot verschil met de eerste alpha test, moet ik zeggen. Dat level leek toen zo gerecycled uit Nioh 1, maar sinds de open beta en helemaal met deze last chance trial voelen de gebieden echt een stuk frisser en vernieuwender aan. Ook een grote hoeveel nieuwe yokai enemies. Ja, dit wordt echt een uitstekende en (vol)waardige sequel. Ook zin an!

Wat de character creator betreft, daar heb ik echt gewoon de eerste de beste fatsoenlijk uitziende preset gekozen :laugh:
Tof dat er zoveel uitgebreide mogelijkheden zijn, maar onder alle armor zie je toch weinig terug :)
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

02 mar 2020, 15:58

Ja hetzelfde hier. Preset 3 lag mij het best en hup gaan met die Samurai!

Maar over characters gesproken. Opvallend vond ik wel dat er dialoog was tijdens de gevechten. Ook bij vrij normale NPC's. Minimaal maar ik voelde me wel uitgedaagd. Dat zijn juist de mooie details die je nu ziet toegevoegd zijn.
kingoftherain

02 mar 2020, 18:47

Galious schreef:
02 mar 2020, 14:06
Wat de character creator betreft, daar heb ik echt gewoon de eerste de beste fatsoenlijk uitziende preset gekozen :laugh:
Tof dat er zoveel uitgebreide mogelijkheden zijn, maar onder alle armor zie je toch weinig terug :)
Snap ik. Bij de vorige beta en de eerste keer dat ik deze last chance trial opstartte ging ik ook voor een preset. Lekker makkelijk en gaan gaan gaan! Maar zoals ik al zei heb ik geprobeerd iemand na te maken. En de reden daarvoor was eigenlijk omdat zij een wat lange neus en hoge wenkbrauwen heeft. Ik vroeg me af of de character creation zo uitgebreid is dat je dat een beetje kan namaken. Ja dus.

Normaal gesproken ben ik ook niet zo van het uren besteden aan het uiterlijk, maar in dit geval was ik gewoon effe benieuwd.

Is trouwens deze meid die ik heb geprobeerd te creëren...

"My life is a chip in your pile. Ante up!" ~ Setzer Gabbiani, Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
Galious
Moderator
Moderator

02 mar 2020, 18:56

Nou ben ik wel beniohd naar het resultaat van je character creation :)
nmkl pjkl ftmch
kingoftherain

02 mar 2020, 19:19

Hahaha, gelukkig zijn er geen foto's van, want het klinkt zo al fout genoeg.

Galious
Moderator
Moderator

11 mar 2020, 15:57

Launch trailer time!

nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 mar 2020, 16:09

Reviews zijn erg goed, tussen de 8.5 en de 9.0 gemiddeld.
arjen1981

13 mar 2020, 12:16

Mooi. Die van mij is in huis. Maar zal pas morgen kunnen starten.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

13 mar 2020, 12:31

Vandaag wat streams gekeken, stukjes dan, en het ziet er allemaal wel erg goed uit. Toch maar weer eens Nioh 1 oppakken zodat ik misschien meer in deel twee kan komen.
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

15 mar 2020, 11:33

Voor de spelers, al denk ik wel dat ik het weet. Op welke mode spelen jullie? Performance mode gok ik, want dat is bijna 60 fps constant.
Afbeelding
kingoftherain

15 mar 2020, 12:01

Als m'n poppetje niet dood op de grond ligt, speel ik op action mode op m'n base PS4. Voor zover ik kan beoordelen, vind ik het wel een gaaf spel. Ben een paar keer opnieuw begonnen om een beetje bekend te raken met de moveset en de skills. Ben pas bij de eindbaas van de eerste missie (daar ga ik vanuit tenminste) en ik heb er best moeite mee, ook al is mijn karakter waarschijnlijk aardig overlevelled. Toch blijf ik stug doorploeteren. Ik had 'm vanmorgen bijna, dus met een beetje oefenen moet het me lukken.

arjen1981

15 mar 2020, 12:18

Ik speel ook op action mode en heb gister avond twee missions gedaan. Vanavond ga ik weer verder. Ik vond de eerste mission erg gaaf. Direct al die stier in het begin. Sla hem ook eerst over maar kom terug voor je naar de baas gaat. De key is te counteren met R2 + O zodra de grotere vijanden een Burst Move doen. Tenminste dat heb ik gemerkt. Dat en geduld hebben maakt het een stuk eenvoudiger. Nu heb ik Zelf NioH 1 helemaal grijs gespeeld dus gaat het voor mij vast sneller. Maar het is blijven oefenen tot je het eigen maakt.

Ik geloof niet dat deze al gedeeld was:

Galious
Moderator
Moderator

15 mar 2020, 14:20

Action Mode all the way.

Die Inside Nioh 2 docu lijkt me wel interessant, die ga ik zeker kijken. In Movie Mode, welteverstaan :)
nmkl pjkl ftmch
kingoftherain

15 mar 2020, 19:11

Voor de grap even de eerste Nioh weer even opgestart en een stukje van het begin gespeeld en ik vind het dan toch wel leuk dat er ik blijkbaar toch wat van geleerd heb, want ik loop er nou best makkelijk doorheen (ben nog niet bij de eerste baas), waar ik toen ik oorspronkelijk aan dit spel begon, ik behoorlijk heb lopen klootzakken.

kingoftherain

16 mar 2020, 17:20

De battle axe is toch wel m'n favoriete wapen. Voor één van de grotere wapens is die nog best vlot. Heb als 2e wapen de dual swords, maar die heb ik nog amper gebruikt.

kingoftherain

23 mar 2020, 23:07

Oeps! Meest gebruikte wapen kwijt. Ik had begrepen dat je items kon geven aan die paarse Kodama's en ik was in de veronderstelling dat je iets beters terug kreeg. Waarschijnlijk verkeerd begrepen. Nou ja, dan maar wat anders uitproberen. En beter lezen is waarschijnlijk ook handig.
kingoftherain schreef:
16 mar 2020, 17:20
Heb als 2e wapen de dual swords, maar die heb ik nog amper gebruikt.
Nou, daar gaan we dan...

Galious
Moderator
Moderator

23 mar 2020, 23:16

Whoops! Je krijgt iets van hetzelfde level en rarity terug. Je kunt die paarse Kodama's het beste gebruiken om wapens/armor/items/etc uit je inventory te traden die je toch niet gebruikt (dus niet je favo wapen :laugh: ), dan heb je de kans dat je er iets terug voor krijgt waar je wel wat aan hebt.

Maar on the bright side, zo leer je wel weer je dual swords te gebruiken! Improvise, adapt, overcome!
En anyway, er dropt zoveel loot, dat je binnen no time een wapen van hetzelfde type weer terug hebt dat nog beter is :)
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

31 mar 2020, 16:26

Nu begrijp ik waarom zoveel mensen Animal Crossing spelen :)

nmkl pjkl ftmch
arjen1981

31 mar 2020, 16:35

Geweldig! En wat een geweldige game!
kingoftherain

31 mar 2020, 17:06

Hahaha, die heeft wel humor. Prachtig.
Die Enki's had ik in de beta's echt moeite mee, maar toen gebruikte ik de speciale aanvallen als de burst counter ook niet.
De eerste keer dat ik tegen Enenra moest werd ik in no-time omgelegd. Ik dacht dat het me nooit zou gaan lukken, maar door vol te houden en z'n patroon te leren is het me (na veel doodgaan) toch gelukt. Dat voelde erg lekker.
Die slang vond ik echt een etter. Ik ben in de Yokai realm fases maar rondjes gaan rennen en alle aanvallen ontwijken, hahaha.

Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

31 mar 2020, 18:24

Toevallig had ik die Dunkey net zitten kijken. Het ziet er verdompt pittig uit moet ik zeggen, maar het is ook erg aantrekkelijk op een bepaalde manier. Hoe bevalt de game jullie in tegenstelling tot het eerste deel?
Afbeelding
kingoftherain

31 mar 2020, 19:28

Deel 1 ben ik nooit ver mee gekomen, maar ik vind Nioh 2 wel erg lekker spelen door de burst counters en de soul core aanvallen. Maar ik heb nog een lange weg te gaan, want ik zag in die video dat er 63 bazen zouden zijn, terwijl ik er zelf nog maar 5 neer heb.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”