Sega Mega Drive Mini

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
segatarian

Re: Sega Megadrive mini preorder

28 sep 2019, 21:42

De dummies zijn toch aantrekkelijker dan ik dacht.
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

28 sep 2019, 21:43

Ah, die dummies zijn te gek, maar ik kan het echt niet meer maken om nog meer plastic te kopen...
- portable-games.nl
Jeroen

29 sep 2019, 01:14

arjen1981 schreef:Nedgame vanochtend gebeld maar mochten ze de Mini nog niet verkopen hier in Groningen. Heb je geluk mee Jeroen.

Had je al gezien dat er daadwerkelijk wat een printplaat in die Mega Cd zat Don? Schroef hem maar eens open als je hem ontvangt. Luke Morse had er een video van. Die schroeft altijd alles eerst open.
Ik snap er zelf ook niks van...
Echter kwam mijn bestelling vanuit Apeldoorn naar mij toe en heb ik online besteld.
Ik was dus NIET filiaal gebonden zoals jij met Groningen.
Don Cannoli 79

29 sep 2019, 11:19

arjen1981 schreef: Had je al gezien dat er daadwerkelijk wat een printplaat in die Mega Cd zat Don? Schroef hem maar eens open als je hem ontvangt. Luke Morse had er een video van. Die schroeft altijd alles eerst open.
Yes had ik idd gezien, thanks. Komt ook in de video die ik plaatste op 6:25 voorbij. Is van karton maar dat geeft niks blijft een cool detail.
Ah Luke Morse, ik wist niet eens dat hij nog video's deed. Hij had echt hele gave video's met arcade stuff en blijkbaar doet hij dat dus nog steeds. Weet niet waarom hij van mn radar is verdwenen.
Don Cannoli 79

29 sep 2019, 11:21

segatarian schreef:De dummies zijn toch aantrekkelijker dan ik dacht.
koekiemonster schreef:Ah, die dummies zijn te gek, maar ik kan het echt niet meer maken om nog meer plastic te kopen...
Ja ik ben de dummie die dit koopt terwijl ik mijn Megadrive mini preorder heb gecanceld :wink:
Ik kan er altijd wel een dummie reden voor verzinnen om het voor mezelf te rechtvaardigen.

<insert dummie reasons here>
1. Ik had al een hele tijd niks gekocht dus dan mag het wel weer een keer.
2. Ik ben bijna jarig , kadootje voor mezelf.
3. Omdat het herfst is.

Eigenlijk weet ik gewoon dat ik uiteindelijk de megadrive mini toch wel een keer zou halen. En dan zou ik altijd blijven denken hoe cool zou het zijn als ik die mini tower zou hebben. Ik kon hem nu voor € 57,- inclusief verzenden krijgen. Er komen waarsch nog wat invoerkosten bij, dat weet ik. Er kunnen 2 dingen gebeuren;

1.Sega besluit dat ze dit ook in europa gaan uitbrengen. In dat geval heb ik missch teveel betaald voor de Japanse versie. Maar daar heb ik
vrede mee. In het ergste geval kan ik hem altijd nog verkopen.

2. De mini tower blijft exclusief voor de Japanse markt (in kleine aantallen). Dan is er een reële kans dat de prijzen weer achterlijk hoog worden
en ik echt geen dummie reden kan verzinnen om een aankoop te rechtvaardigen.

Voor mij is het dus Now or Never!
segatarian

29 sep 2019, 12:11

hahaa, duidelijk don canolli :)
ik vermoed zo, dat er toch spoedig een smd mini gaat komen bij jou .
de tower kun je maar vast hebben en wie weet inderdaad in de toekomst moeilijk verkrijgbaar
segatarian

29 sep 2019, 12:21

Ook even een dummie vraag, maar deze mini word gemaakt door het bedrijf Koch?
99% zeker dat het hem is, wil er ook 1 bestellen, maar wil natuurlijk niet de verkeerde kopen :P

https://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekr ... index.html
Don Cannoli 79

29 sep 2019, 12:53

Ja , dat is hem idd ! :thumbup1:
segatarian

30 sep 2019, 11:37

Thanks!
gekkehenkie

30 sep 2019, 19:56

Ik ben vandaag even langs gegaan bij Game Mania in Woensel (Ehv.). Daar hebben ze hem al binnen maar mag ie pas 4 oktober worden verkocht. Ik ben een lang weekend weg dus kan hem helaas pas maandag ophalen :sad: . Gelukkig wel dan de hele dag vrij om hem te testen :thumbup: .
Consider yourself a hero.
Don Cannoli 79

01 okt 2019, 10:59

@gekkehenkie : Maandag is altijd een goeie dag om vrij te zijn natuurlijk maar dan is het wel extra nice als je de mini hebt. :thumbup1:
Don Cannoli 79

01 okt 2019, 11:24

Aangezien ik de mini tower dus heb besteld zit ik nu even te kijken welke mega drive mini ik zou willen hebben.
Ik zat op Play-Asia te kijken om eventueel de Japanse versie te kopen . Ziet er beter uit i.c.m. de Japanse mini tower en de game Musha staat erop.. Maar nu kwam ik er dus achter dat er ook nog een Aziatische versie is.

https://www.play-asia.com/sega-mega-dri ... /13/70cnyj
De line-up van games op de Aziatische Mega drive mini is zo te zien grotendeels hetzelfde.
Maar... er zijn wel degelijk verschillen.Meest opvallende vind ik dat je op de Aziatische versie Alien Soldier krijgt. Deze game zit in geen 1 andere versie. En Street Fighter 2ontbreekt. Verder zie ik bjvoorbeeld Outrun 2019 er bij staan.
Nou weet ik dat als je hem zou hacken je die games ook zou kunnen toevoegen natuurlijk maar dan nog. Ik heb liever Alien Soldier dan Street Fighter.

Ook opvallend vind ik dat de Japanse versie met 1 controller €81,- kost en dat je voor datzelfde bedrag de Aziatische versie hebt met 2 controllers. De Japanse versie met 2 controllers kost € 100,-.

De taal kun je overigens gewoon op Engels zetten zoals je kunt lezen in de beschrijving en zoals in videos op YT te zien is.
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

01 okt 2019, 20:22

Oeh Outrun 2019!
- portable-games.nl
marxkemp
Contacteer:

01 okt 2019, 20:27

Wat ik zo lees in de kanalen van de devs die de sega mini software uitpluizen dat alle games aan boord zijn en zelfs als ik het goed begrijp zijn er sporen te zien van mortal kombat II e.d.

Dus het kan zo maar gebeuren dat je de officiele games via de m2 emulator kan spelen en die is tot nu de beste in mini land.

Was de japanse mini niet met 6button gamepads? Dus ik zou de japanse mini pakken, omdat die esthetisch het best past bij je tower
Don Cannoli 79

02 okt 2019, 19:43

Ja zoiets had ik ook opgevangen idd.
En ja de Japanse heeft idd 6-button pads en de Aziatische ook. Voor de rest zien ze er ook hetzelfde uit. Het liefst 1 van die 2 versies maar met invoeren erbij wordt het echt wel een prijzig dingetje. Missch toch maar gewoon de pal versie. ben er nog niet helemaal uit.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

04 okt 2019, 14:36

Ik heb de preorder net afgehaald. Vanavond even induiken. Denk dat ik start met Castlevania. Maar we zullen zien wat er gebeurd zodra ik al die titels over mijn scherm zie flitsen.
Seroczynski

04 okt 2019, 14:43

Voor mij ligt die ook klaar. Jammer van die 3-button controllers maar ach, dit is voor mij meer een verzamelitem. Speel Mega Drive op mijn OG hardware 8)
Zach

04 okt 2019, 16:57

Ik ben benieuwd. Morgen ga ik de mini ophalen. Die van ATgames was een verschrikking, maar met m2 aan het roer moet het wel goed gaan. Ik hoop dat ik het aantal spellen nog kan uitbreiden.
segatarian

05 okt 2019, 11:18

En en en??? :happy:
arjen1981

06 okt 2019, 19:00

segatarian schreef:En en en??? :happy:
Prachtig apparaat natuurlijk. Ik vind de splinter nieuwe controllers met deze mini's altijd iets speciaals. Zelf merk ik geen lag of sound issue's.

Line up is ook fantastisch. Ik ben erg onder de indruk van MW4. Deze is oorspronkelijk nooit hier uit gekomen. Pas later op Wii generatie consoles via online stores etc. Moet je nagaan dat je MW4 in 1994 speelde op de Japanse MD. Dit deel in de serie is echt heel goed uitgewerkt en voelt daardoor nog completer dan de remakes die we de laatste jaren hebben mogen spelen van eerdere delen uit de serie. De control opties zijn uitgebreider en voelt het als een erg goede Indië titel die gisteren nieuw uit kwam. Erg tof om zo verborgen klassiekers te ontdekken.
segatarian

07 okt 2019, 13:18

Super! Ga ik hem bestellen
gekkehenkie

07 okt 2019, 17:31

Ik heb hem vanochtend opgehaald en ben meteen aan de slag gegaan. Het eerste wat opvalt is dat de controllers gewoon aanvoelen als standaard Mega Drive controllers. Speelt erg fijn en ik merk geen vertraging. Sonic the Hedgehog heb ik even uitgespeeld en het enige waar ik aan moet wennen is de hogere snelheid. Dit merk je vooral aan de muziek die je zo goed uit je hoofd kent.
De lengte van de kabels van de controllers is prima met 1,90 meter. De USB-kabel (voeding) is 1,70 meter en HDMI-kabel bijna 2 meter. Ik vind ze aan de korte kant en gebruik hier dan ook verlengsnoeren voor.
Enorm pluspunt is dat je in het menu kan komen door de startknop 5 seconden in te houden. Misschien iets te lang maar dan hoef je in ieder geval niet naar de console. Kan trouwens ook met de resetknop.
Ik ben erg blij met Comix Zone, Castlevania, Shinobi 3, Earthworm Jim en Mega Man omdat ik die niet origineel heb en vrij prijzig of onbetaalbaar zijn. Verder ben ik erg benieuwd naar alle actie-RPGs en dan in het bijzonder Monster World IV. Heel even getest en het ziet er erg leuk uit.
Tetris vind ik niet fijn spelen dus daarvoor toch de NES of Gameboy. Vooral irritant dat een blokje nog niet gedraaid kan worden als het plafond in de weg zit.

Enig minpunt nu is de 10 seconden opstarttijd als je de mini aanzet.
DJR

08 okt 2019, 08:10

Mooie review Henk. Ik heb de sega vorige week ontvangen en nog niet aangesloten, deze week maar eens doen :D
Nes , Snes , Pc , GTA Collector

GTA Online with MadSanchezGaming & Langangsters
https://www.youtube.com/channel/UCSYy8k ... e2NpmAuVsA
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

08 okt 2019, 08:56

Is het probleem met de vertraging van de sound effects verholpen trouwens?
gekkehenkie

08 okt 2019, 22:46

Maandagavond samen met mijn broer nog Toejam & Earl uitgespeeld. We wilden eigenlijk maar een paar levels doen maar dit spel is zo leuk in co-op dat we uiteindelijk tot middernacht hebben doorgespeeld.
Vanmiddag heb ik zelf nog Sonic 2 uitgespeeld. Misschien dat er toch nog enige, hele lichte lag merkbaar is. Ik sprong soms net mis op het moment dat je met volle snelheid naar een rand toe rent en dan op het laatste moment moet springen. Kan ook aan mezelf liggen.
Nog 2 (min)puntjes: Om bij de savegames te komen moet je eerst het spel starten. Dus niet net als bij de andere mini's direct vanaf het hoofdmenu. En volgens mij kan je savestates niet wissen. Maar misschien moet ik maar eerst even de handleiding raadplegen :blushing: .
synergy schreef:Is het probleem met de vertraging van de sound effects verholpen trouwens?
Ik heb geen recensies gelezen. Was dit bij bepaalde spellen / momenten aan de hand? Er is me zo in ieder geval niets opgevallen.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”