Dead Cells

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Galious
Moderator
Moderator

Re: Dead Cells

22 sep 2018, 16:24

Dynamike schreef:Zojuist voor het eerst echt gaan zitten voor de game. Pittig. Heilige poep. Ik heb wel een elite verslagen dus ik kan nu iets met dat ding dat te tickelen is, maar wereld 2 kom ik nog niet door.

Merk wel dat ik die soort turrets erg graag gebruik. Zeker als ik er 2 heb, maar sommige tegenstanders zijn wel pittig. Ik enjoy het wel, maar heb nog geen strategie.
Ik zou zeker in het begin altijd voor de Ygdar Orus Li Ox (oftewel YOLO) mutation kiezen. Die beschermt je een keer van de dood, en als je hem opgebruikt hebt, kun je voor het volgende level er een andere mutation voor in de plaats kiezen.
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 sep 2018, 19:52

Galious schreef:
Dynamike schreef:Zojuist voor het eerst echt gaan zitten voor de game. Pittig. Heilige poep. Ik heb wel een elite verslagen dus ik kan nu iets met dat ding dat te tickelen is, maar wereld 2 kom ik nog niet door.

Merk wel dat ik die soort turrets erg graag gebruik. Zeker als ik er 2 heb, maar sommige tegenstanders zijn wel pittig. Ik enjoy het wel, maar heb nog geen strategie.
Ik zou zeker in het begin altijd voor de Ygdar Orus Li Ox (oftewel YOLO) mutation kiezen. Die beschermt je een keer van de dood, en als je hem opgebruikt hebt, kun je voor het volgende level er een andere mutation voor in de plaats kiezen.
Ja, deze is erg prettig. Ik ben nu ook bezig met de healing vial te upgraden naar rank 2. Dat gaat al een hele hoop schelen denk ik.
Afbeelding
Flozem

22 sep 2018, 20:53

Dat scheelt bij mij zelden, omdat het drinken van een potion te langzaam gaat om midden in de actie te genezen. Yolo scheelt in dat opzicht ook niet, omdat je niet met volle gezondheid bijkomt.

Dan heb je meer aan die skill refresh en vampire feats imho.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

22 sep 2018, 20:55

Flozem schreef:Dat scheelt bij mij zelden, omdat het drinken van een potion te langzaam gaat om midden in de actie te genezen.
Dit heb ik dus ook, die health flasks zijn handig om de levels door te komen, maar tijdens een boss battle totaal niet nuttig. Tegen de tijd dat de flask z'n werk doet ben je minimaal dezelfde health weer kwijt. Heb ik in ieder geval... :smile:
Galious
Moderator
Moderator

22 sep 2018, 22:15

Wolf Trap of Ice Grenade/Bow zijn dan nuttig om een boss vast te pinnen of te vertragen zodat je je Flask makkelijker kunt gebruiken. Ik heb mede daardoor net The Hand of the King kunnen verslaan en mijn eerste voltooide run gehaald :happy:
Ik ging ditmaal voor een Survival build en heb de game uiteindelijk uitgespeeld met de volgende equipment:
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Vooral de 20% + 35% damage reduction maakten een enorm verschil tegen de boss. Met de Wolf Trap kon ik hem aanzienlijk vertragen terwijl de Double Crossb-o-matic flink wat damage deed.
Dit was mijn 40e run en mijn derde Hand of the King attempt. Zo'n boss fight is wel extra intens als er een complete run van een uur op het spel staat, mijn hart ging al tekeer voordat ik de Throne Room binnen ging :laugh:

Ik heb net ook m'n eerste Daily Challenge gehaald. Dat levert ook leuke blueprints op :)
Nu op naar Hard Mode!
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 sep 2018, 22:54

Netjes Galious!
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 sep 2018, 12:01

Zo, ik ben in level 3 belandt. Daar wel het vaantje gestreken, maar ik kom toch steeds wel iets verder. Ik merk dat ik het heel prettig vind om de trap te combineren met de turret en dan van een afstandje ga sta kijken hoe ik per kill weer 5HP terugkrijg. Alleen dat kan niet altijd :)
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 sep 2018, 12:14

Level 3 is een ambigu begrip omdat je in feite drie 'levels 3' hebt, maar ik neem aan dat je Ramparts bedoelt omdat die zonder rune te bereiken is. Ik kom daar eigenlijk nooit meer omdat ik altijd via de sewers of prison ga :)
Galious
Moderator
Moderator

23 sep 2018, 13:39

Er zijn zelfs vier mogelijke 'levels 3', afhankelijk van de route die je neemt :)

Ik moet toch even een special mention geven aan de fantastische soundtrack van deze game. Daar geniet ik echt iedere keer weer van.

Twee van mijn favoriete tracks:
Spoiler: weergeven

nmkl pjkl ftmch
synergy

23 sep 2018, 14:01

Dit iets voor jou wellicht?

Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

23 sep 2018, 14:50

Oeh, die is wel heel vet :drool:
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

29 sep 2018, 21:17

Het is me eindelijk gelukt om drie stages door te komen achter elkaar zonder dood te gaan \o/
Helaas redde ik het niet om de eerste baas te verslaan, maar ik kom dus elke keer wel iets verder. Op naar de eerste overwinning op de eerste boss.
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

30 sep 2018, 13:19

Goed bezig :) Krijg je al een bepaalde voorkeur qua build (brutality, tactics of survival), of ben je nog aan het experimenteren?
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 sep 2018, 16:59

Galious schreef:Goed bezig :) Krijg je al een bepaalde voorkeur qua build (brutality, tactics of survival), of ben je nog aan het experimenteren?
Dat nog niet echt moet ik zeggen. Ik ga nu vooral een beetje mee in wat ik aan wapens en gadgets krijg. Trans heb ik wel een voorkeur voor +hp per kill en rage (als die zo heet, van 15seconden extra dmg als je iets killed hebt) daarmee kan ik goed uit de voeten.
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

30 sep 2018, 17:17

Ja, die Combo mutation is wel lekker om door de levels te komen, maar ik moet zeggen dat de bosses wel een stuk moeilijker zijn als melee build, en in de boss fights heb je niks aan die mutation. Ik ga eigenlijk altijd voor (een van) de cooldown reductions, dat zijn echte game changers :)
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 okt 2018, 21:58

Omdat ik klaar was met Xenoblade Chronicles 2 Torna the Golden Country en met Octopath Traveler heb ik weer eens een run gegaan, nu via de sewers, eindbaas, Spider rune en weer dat lastige level waar je in het licht moet blijven. Deze route had ik nooit eerder genomen en ik kwam weer toffe nieuwe omgevingen tegen.
Galious
Moderator
Moderator

12 okt 2018, 22:43

Forgotten Sepulcher heb ik een keer voltooid en daarna altijd gemeden als de pest! :laugh: Lastigste gebied in de game, vind ik.
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

07 dec 2018, 14:03

Dik verdiend! :thumbup1:
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 jan 2019, 13:28

Ik ben dit weer gaan spelen en de gameplay loop had mij binnen enkele minuten weer in haar dwang. Binnenkort komt er een patch uit die de laatste eindbaas meer bufft tegen tactical weapons dus ik dacht dat nu het moment was, maar helaas kreeg ik in de clock tower een bundel granaten op mij die mijn hele balk in 1 seconde compleet leeg liet lopen, daardoor activeerde de passive die je 1 keer van de dood redt maar ik kon niet optijd meer L ingedrukt houden om te healen :doh:

Het ging zo goed tot dat moment :mad1:
aapje

02 jan 2019, 17:58

Ik heb deze ook gekocht!
Had nog wat cadeaubonnen van game mania liggen en hoorde veel goede dingen hierover.
Ga er binnenkort maar eens aan beginnen :)
"Video games are bad for you? That's what they said about Rock n' Roll."Shigeru Miyamoto

Parasola w dupie nie otworzysz. 
Youtube - pink aipom
Galious
Moderator
Moderator

16 feb 2019, 13:37

Er is nu een grote update patch voor de console versies van Dead Cells. Er zitten een paar aanzienlijke game-changers in sinds ik de game maanden geleden heb uitgespeeld, dus ik krijg wel zin om de game weer eens aan te slingeren in deze nieuwe staat :)
Developer Motion Twin's wonderfully crunchy rogue-like platformer Dead Cells has just received a massive new update on consoles, bringing, among an enormous list of other things, a stable 60FPS on Switch.

Pimp My Run, as the new console update is known (it's been available on PC for a while), ushers in a vast array of impactful balances and adjustments, touching everything from item drops to skills, and mutations. Enemy auto-scaling is a thing of the past too, meaning you'll actually feel more powerful as you progress through later levels, while Cooldown Reduction has been reworked, and Legendary weapon drops are no longer tied to boss encounters.

Elsewhere, time challenge doors have been removed from stages and placed into the areas in-between, so that the emphasis is back on speed rather than tracking the elusive buggers down. There's also a new type of challenge, with its own in-between door, which rewards players for defeating a fixed number of enemies without being hit. All of which should make Dead Cells feel notably different, even if individual adjustments don't sound like much on paper.

Pimp My Run's final addition, however, is a (literal) game-changer. Once the update is installed, players who've managed to beat the game at least once will have access to a new Custom Mode editor, enabling tinkerers to set the rules of a run precisely to their tastes.

Once unlocked, Custom Mode offers the tools to adjust everything from run timers and gold reserves, to starter weapons, chest curse levels, and item drops. There are even special gameplay modifiers that can be applied, such as having enemies drop an active bomb on death, or having doors explode, or forcing players to keep killing in order to stave off an untimely demise. Full details on all of the above can be found in the exhaustive patch notes.

https://dead-cells.com/patchnotes
https://www.eurogamer.net/articles/2019 ... n-consoles
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 feb 2019, 12:20

Ik heb volgens mij nog nooit zo'n lange patch notes list gezien als die op de dead-cells website :)
aapje

12 mar 2019, 07:33

Ik heb gisteren dead cells ook voor t eerst opgestart.
Maar geen idee wat ik nou eigenlijk gedaan heb.
Heel gebied onderzocht, door een deur gegaan. Cores afgegeven, door andere deur naar buiten en daar ergens dood gegaan. :confused1:
"Video games are bad for you? That's what they said about Rock n' Roll."Shigeru Miyamoto

Youtube - pink aipom
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 mar 2019, 08:05

Die cores heb je geinvesteerd in een extra wapen dat kan droppen of een passieve ability. Die kerel staat na elk level en volgende keer dat je er langs komt in je volgende playthrough dan zitten de cores van de vorige playthrough er nog in dus je bouwt langzaam iets op zelfs wanneer je in het begin vaak af gaat. Zie het als een soort Castlevania benadering op Binding of Isaac, het gaat om zo behendig worden dat je met allerlei willekeurige situaties om kan gaan.
aapje

12 mar 2019, 13:09

Ga er binnenkort wel eens even goed voor zitten!
Controls en graphics waren in ieder geval prima :)

Youtube - pink aipom

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”