Dead Cells

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Dead Cells

11 sep 2018, 19:35

Klopt, de developers werken daaraan maar er treedt af en toe en sync issue op waarbij je een stukje wordt teruggeplaatst. Bijna elke run komt dit wel eens voor maar gelukkig altijd rond portals waar nooit vijanden zijn. Ik kom in handheld mode vaak wel verder dan in docked mode, waarschijnlijk omdat je dan minder input lag hebt zonder tv in de signaalketen en dichter op de actie zit met het scherm zo dichtbij.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 sep 2018, 19:39

Wel goed dat ze er aan werken, en wellicht worden de issues nog opgelost, maar ik ga dan liever voor de ps4 versie die het niet heeft. Heb al zoveel games liggen waarvan de developer hard werkt om het op te lossen dat ik ze nooit meer allemaal gespeeld krijg in mijn leven :)
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 sep 2018, 20:10

Hij is fysiek ook iets goedkoper op PS4 geloof ik.

Maar ze moeten het wel fixen op Switch want daar zit hun userbase naast PC, ik las dat de developer gezegd had dat de PS4 versie maar 1/5e van de Switch versie verkocht.
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

11 sep 2018, 22:02

Switch users are hungry.
- portable-games.nl
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 sep 2018, 22:34

koekiemonster schreef:Switch users are hungry.
Dead Cells is gewoon een uitermate goede game, het heeft er denk ik meer mee te maken dat PSN Plus members niet snel meer full price voor een indie game willen betalen of wachten om te zien of ie een keer een maand gratis is.

Volgende maand is de Switch library groter dan die van de Vita, geef jij een feestje dan neem ik taart mee ;)

Afbeelding
Spoiler: weergeven
Hongerige userbase en 'alleen full price ports' zijn drogredenen, er is bepaald geen tekort aan games op Switch, de library is al groter dan de complete 3DS catalogue (exclusief DS backwards compatibility) en over een maand groter dan de complete Vita catalogue (exclusief PS classics). De frequentie van releases zal wel langzaam afnemen maar het scheelt al niet meer zoveel met de PS4 en Xbox One libraries dan je misschien denkt ;)
Galious
Moderator
Moderator

11 sep 2018, 22:38

Ik heb net in mijn laatste run een hoop nieuwe gebieden gezien, heb onderweg twee bosses verslagen
Conjunctivius en The Time Keeper
en de laatste rune gevonden. Ik strandde uiteindelijk in The Castle nadat ik een beetje overmoedig werd, maar net als in de Souls games moet je toch echt altijd op je hoede blijven. Les geleerd :)

Ik wilde voor een Tactics build gaan, maar er dropten alleen maar rode items, dus dat werd improviseren. Uiteindelijk pakte dat toch goed uit en eindigde ik met een heerlijke combi van Ice Grenade en een soort ranged poison darts die erg veel DPS deden gedurende langere tijd. Dat wapen was ik nog niet eerder tegengekomen, maar werd een instant fave.
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 sep 2018, 22:42

Ah netjes Galious, ik weet niet of ik het zou redden met voornamelijk melee en ice grenades, hoewel sommige high level melee wapens wel goede status effects met zich meebrengen, als je burn + bleed + poison over een groep vijanden gooit dan is het klusje zo geklaard. The Castle is inderdaad erg lastig, ik ben er twee keer doorheen gerushed door vooral veel te dodgen en niet altijd de strijd aan te willen gaan.

Btw ik heb nog niet alle runes:
Ik heb de klimop, teleport en kan door de grond stampen
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 sep 2018, 18:16

Hij is binnen en installed! \o/
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

12 sep 2018, 18:55

Make Mike Play :)
nmkl pjkl ftmch
Galious
Moderator
Moderator

12 sep 2018, 22:50

Ik ben door The Castle gekomen, maar toen liep ik keihard tegen een Hand muur op :omg:
Damn, die boss doet massive damage en dan die spikes aan de zijkanten. Ik was al bijna door m'n flasks heen voordat ik z'n pattern doorhad (althans van de eerste fase). Ik had weer primair een brutality build en de Ice Grenade + Fireworks Technician mutation werkte echt wonderen tijdens de levels en eerdere bosses (The Time Keeper is een eitje als je hem bevriest), maar tegen deze boss was het praktisch nutteloos. Volgende keer maar andere equipment meebrengen :)
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 sep 2018, 23:03

Ja.. dat idd Galious.. ik ben er ook nog niet voorbij..
Galious
Moderator
Moderator

20 sep 2018, 23:16

Oef, ik ben nog niet veel verder gekomen in de Hand of the King fight. Ik kwam nu goed door de eerste fase, maar ik kon geen goed moment vinden om te healen toen ik in de problemen kwam in de 2e fase en ging dus dood met een volle 4 health flasks :cursing:

Volgende keer ga ik denk ik eens puur voor survivability :)
nmkl pjkl ftmch
Flozem

21 sep 2018, 06:44

Ik loop vooralsnog vast in Forgotten Sepulcher. Ik moet echt onthouden mijn sleutel niet bij de eerste deur te gebruiken...
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

21 sep 2018, 10:56

Door de drukte met werk en alles er omheen ben ik nog niet echt begonnen aan de game. Dat hoop ik dit weekend eindelijk te gaan doen. En daar bedoel ik dan mee dat ik er een uur of 3/4 minimaal in wil steken.
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

21 sep 2018, 11:30

Flozem schreef:Ik loop vooralsnog vast in Forgotten Sepulcher. Ik moet echt onthouden mijn sleutel niet bij de eerste deur te gebruiken...
Forgotten Sepulcher is echt mijn minst favoriete gebied, want bloody difficult :laugh:
Ik ben er tot dusver maar één keer doorgekomen en sindsdien mijd ik het eigenlijk op mijn route.
Maar de eerste deur moet je volgens mij wel openen, er is geen andere weg door het gebied. Je kunt nooit echt vastlopen in een level, er zitten sowieso meerdere sleutels in The Forgotten Sepulcher.

Gaan jullie trouwens voor die timed doors? Ik ben dan altijd bang dat ik scrolls e.d. mis als ik door de levels haast...
nmkl pjkl ftmch
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

21 sep 2018, 11:36

Galious schreef:Gaan jullie trouwens voor die timed doors? Ik ben dan altijd bang dat ik scrolls e.d. mis als ik door de levels haast...
Ik ben echt altijd te laat voor die timed doors... :laugh:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

21 sep 2018, 13:48

Ik ging er in het begin wel voor maar je mist dan inderdaad scrolls en dat heb ik er niet voor over. Scrolls tikken behoorlijk aan in bv recharge tijd van traps en de extra health is ook welkom.
Galious
Moderator
Moderator

21 sep 2018, 19:10

Gaan jullie ook voor Cursed Treasure Chests? Je krijgt er wel altijd een scroll voor, maar de cursed weapon drops (+20% damage taken) zijn meestal de moeite niet waard, volgens mij...

Om de een of andere reden ging ik er een keer vanuit dat curses niet overgaan naar het volgende level, dus had ik in The Graveyard eerst alle vijanden uitgeroeid en daarna 3 Cursed Chests geopend - die overigens stacken - maar in het tussengebied hoorde ik al een stemmetje in m'n hoofd: "It was at this moment he knew... he fucked up", want de curse counter van 30 stond nog steeds boven m'n hoofd. Het volgende gebied was ook nog eens The Forgotten Sepulcher, dus de afloop laat zich raden :laugh:
nmkl pjkl ftmch
synergy

21 sep 2018, 19:54

Cursed chests wel eens gedaan, maar dat was dus met een counter van 10. Dat was te doen. 3 stuks, nee bedankt!

En de challenge rifts dan?
Galious
Moderator
Moderator

21 sep 2018, 20:02

Challenge rifts zie ik graag. Ik doe ze altijd als ik ze tegenkom. Ik vind ze eigenlijk nooit erg moeilijk en ze leveren altijd een extra scroll op + mogelijk nog een nuttige item :)
nmkl pjkl ftmch
synergy

21 sep 2018, 20:08

Galious schreef:Challenge rifts zie ik graag. Ik doe ze altijd als ik ze tegenkom. Ik vind ze eigenlijk nooit erg moeilijk en ze leveren altijd een extra scroll op + mogelijk nog een nuttige item :)
Jij niet, nee :laugh:

Heb er wel eens wat gedaan tijdens een run, maar de zweet staat dan wel in m'n handen.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 sep 2018, 12:15

Zojuist voor het eerst echt gaan zitten voor de game. Pittig. Heilige poep. Ik heb wel een elite verslagen dus ik kan nu iets met dat ding dat te tickelen is, maar wereld 2 kom ik nog niet door.

Merk wel dat ik die soort turrets erg graag gebruik. Zeker als ik er 2 heb, maar sommige tegenstanders zijn wel pittig. Ik enjoy het wel, maar heb nog geen strategie.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 sep 2018, 12:21

Je richten op turrets (twee stuks) en die voor zover mogelijk upgraden is wel een goede strategie om de patronen van de vijanden mee te leren zonder dat je meteen klappen krijgt, op sommige eindbazen hebben turrets echter niet of nauwelijks effect dus vroeg of laat moet je toch primair op melee en ranged focussen maar tot die tijd lekker turrets inzetten en cells harvesten :)
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 sep 2018, 12:22

Galious schreef:Gaan jullie ook voor Cursed Treasure Chests? Je krijgt er wel altijd een scroll voor, maar de cursed weapon drops (+20% damage taken) zijn meestal de moeite niet waard, volgens mij...
In de eerste drie levels wil ik nog wel eens een Cursed Treasure Chest openen maar daarna neem ik geen risico's meer, wat je uit die chests veelal krijgt is vaak ook slechts marginaal beter dan wat je al had en daar riskeer ik in de regel geen run op :)
Flozem

22 sep 2018, 13:33

idem... ik heb er welgeteld een keer eentje geopend, maar dat was met een tactics build met twee crossbow turrets.... maar doorgaans zijn cursed chests het imho niet waard.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”