Dead Cells

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Galious
Moderator
Moderator

Dead Cells

06 sep 2018, 22:25

Afbeelding

Ik ben momenteel helemaal verslaafd aan Dead Cells. Een geweldige en diepgaande "RogueVania" met een stevige uitdaging. Deze game verdient dus een eigen topic om ervaringen en progress te delen en pro-tips uit te wisselen over de beste builds en tactics, weapons, mutations, etc. Heb je net de beste run van je leven gehad of wil je even stoom afblazen omdat je voor de zoveelste keer kapot bent gegaan en weer van voren af aan mag beginnen? Alles kun je hier kwijt!
nmkl pjkl ftmch
Carl2
Koningsdag Koning 2018
Koningsdag Koning 2018

Re: Dead Cells

07 sep 2018, 09:10

Ik heb deze game ook hoog op m'n lijstje staan maar wil hem kopen voor de Switch. Daarvoor heb ik hem nog niet kunnen vinden...volgens mij is hij inmiddels wel uit voor de Switch.
Galious
Moderator
Moderator

07 sep 2018, 10:36

De Switch versie is inderdaad ook al uit. Bij Game Mania hebben ze hem:

https://www.gamemania.nl/games/nintendo ... dead-cells

De fysieke versie van de game is best lastig te vinden in ons land. GM is volgens mij de enige zaak waar de fysieke Switch versie momenteel verkrijgbaar is. De PS4 versie heb ik daar ook vandaan, maar die is ook bij Nedgame en YGZ verkrijgbaar.
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 sep 2018, 10:55

Ik heb toevallig gisteren Dead Cells bij de Game Mania in Utrecht gekocht, had em bijna besteld van de website van de developer (waar zowel de LE als de normale versie van de Switch uitverkocht waren, maar waar nieuwe leveringen voor komen later deze maand) en toen zag ik hem toevallig in de schappen staan.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 sep 2018, 10:57

On-topic: ik wilde Dead Cells eigenlijk uitstellen tot na twee games die ik aan het spelen was maar in het kader van tactieken uitwisselen ga ik er misschien vanavond wel alvast aan beginnen :)
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

07 sep 2018, 11:04

Voor de zekerheid maar een spoilertag:
Spoiler: weergeven
Ik kom maar niet voorbij The Time Keeper... Die move waarbij hij je met z'n Scorpion-achtige speer zich naar je toe trekt doet mij telkens teveel schade (soms lukt het om daar langs te parry-en). Ik heb gebruik vaak de Wolf Traps icm met een Sinew Slicer, maar bij deze baas heeft dat dus geen nut. Ik ga eens kijken of een Frost Blast kan helpen.
Vaktix

07 sep 2018, 11:20

Leek me niet zo heel erg interessant toen hern nog in early access was. Nu het volledig is uitgebracht en ik het iets meer het spel begrijp, ben ik zeker wel geïnteresseerd. Ik hou van roguelites en ik hou vooral van metroidvanias. Volgende maand wou ik misschien Final Fantasy XV oppikken, maar misschien wordt dat nu toch wel Dead Cells :smile:
Space? SPAAACE!
Galious
Moderator
Moderator

07 sep 2018, 16:41

synergy schreef:Voor de zekerheid maar een spoilertag:
Ik kom maar niet voorbij The Time Keeper... Die move waarbij hij je met z'n Scorpion-achtige speer zich naar je toe trekt doet mij telkens teveel schade (soms lukt het om daar langs te parry-en). Ik heb gebruik vaak de Wolf Traps icm met een Sinew Slicer, maar bij deze baas heeft dat dus geen nut. Ik ga eens kijken of een Frost Blast kan helpen.
Zo ver ben ik nog niet gekomen. Ik ben nu twee keer tot de Clock Tower gekomen, maar daar lopen grote vijanden rond die me beide keren met een paar hits sloopten. De eerste keer had ik bijna een pure melee build (met een paar punten in survival), en gisteren had ik een melee/tactics build (toevallig ook met Wolf Traps en Sinew Slicer). Een schild om te blocken/parryen heb ik nog nooit gebruik, dat ga ik misschien de volgende keer eens proberen :)
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 sep 2018, 10:00

Ik heb zojuist de game alvast eens opgestart puur om te proberen en ik moet zeggen dat het mij ook goed bevalt. Ik dacht oorspronkelijk dat ik wel genoeg metroidvania's gespeeld had dit jaar maar Dead Cells voelt niet zoals een Axiom Verge of een Hollow Knight, het heeft meer SOTN vibes en blijft echt een roguelike op de eerste plaats. Het speelt allemaal erg vloeiend en bijna elke knop heeft op een gegeven moment wel een actie. Het is soms wel even wennen als je doordat je bent afgegaan een granaat die je vaak gebruikte niet meer hebt, dan storm ik een kamer binnen, druk ik op ZR en er gebeurt niets :)
Galious
Moderator
Moderator

08 sep 2018, 13:16

Ja, hij is goed, he? :) Het voelt inderdaad heel anders dan de meeste Metroidvania's, het is echt een roguelike first. Backtracken zit er niet in, maar nieuwe abilities stellen je wel in staat om bij een volgende run andere routes, tactics en opties te verkennen en dat houdt het fris. Door het gebrek aan backtracken zit er ook een erg lekker voorwaarts momentum in de game. Ik ben gisteren niet aan een nieuwe run toegekomen vanwege de Mega Man 11 demo, maar vandaag ga ik weer een poging wagen!
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 sep 2018, 15:51

Zojuist nog een tijdje zitten spelen en ik maak gestaag progressie. Ik kan inmiddels die vines uit de grond laten komen omdat ik een eindbaas heb verslagen in "The Promenade of the Condemned" en daarna ben ik op de kantelen beland waar ik even de naam van kwijt ben wat nog aardig goed te doen was, maar uiteindelijk werd ik gemauled door tig van die kleine vliegende beestjes terwijl iemand ijs op me aan het schieten was.

In de run daarna vond ik een vine die ik uit de grond liet groeien in het eerste gebied waarna ik in de Toxic Sewers kwam, en dat duurde niet zo lang want die schorpioenen met hun poison hadden mijn HP al redelijk snel op 1 gezet. Het is een van de eerste roguelikes die echt klikt bij mij, het heeft een heel hoog "one more run" gehalte :)
Galious
Moderator
Moderator

08 sep 2018, 18:10

Mijn eerste keer door de Toxic Sewers duurde ook niet lang, ik liep al vrij snel tegen de boss van het gebied aan en was binnen no time kapot. In mijn laatste run heb ik hem wel kunnen verslaan en dat leverde ook weer een rune op :)
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 sep 2018, 19:09

Net heb ik een run gehad waarin ik de Toxic Sewers wel haalde (incl eindbaas), The Rampards ook had gehaald en via een portal uit kwam bij The Black Bridge en oef.... die eindbaas gaf niet mee..
Galious
Moderator
Moderator

08 sep 2018, 22:34

Ik wilde vanavond één run doen, maar het werden er drie :)
Ik heb weer twee nieuwe zijpaden ontdekt
(The Ossuary en The Forgotten Sepulcher)
maar geen van beide kunnen halen. De laatste run ging wel lekker, ik had ditmaal voornamelijk gefocussed op brutality voor mijn zwaard + ice bomb combi en later dropte een colorless wapen met goede bonus attributen wat ik als secundair wapen kon gebruiken. Massive DPS :evil:
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 sep 2018, 12:06

(zie vanaf 21:00)

De developer is van plan om twee stuks gratis DLC uit te brengen, einde van dit jaar komt een balance-update met wat extra's en begin volgend jaar komt er een met meer omgevingen, bosses en wapens.
Galious
Moderator
Moderator

09 sep 2018, 13:08

Dat interview duurt langer dan m'n gemiddelde run :)
Maar was wel tof om te volgen. Mooi nieuws van de gratis DLC in elk geval!
nmkl pjkl ftmch
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

09 sep 2018, 13:15

Lijkt mij toch echt ook wel een toffe game als ik jullie allemaal zo hoor!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 sep 2018, 16:44

Ik ben net eens all-out gegaan op tactics scroll upgrades en automatisch schietende turrets, daarmee was Concierge een eitje ^_^
arjen1981 schreef:Lijkt mij toch echt ook wel een toffe game als ik jullie allemaal zo hoor!
Zeker weten, ik kon nooit in games zoals Binding of Isaac komen dus wist ik niet zo goed wat ik hiervan moest verwachten maar het is na Hollow Knight misschien wel de beste game die ik dit jaar tot nu toe gespeeld heb. Het speelt een beetje alsof je een Bloodborne-achtige sidescrolling action game probeert te speedrunnen; elke run voegt wel iets toe aan je skills (door cells te investeren) of je grip op de patronen van de vijanden en de randomization is in tegenstelling tot mijn verwachting juist een pluspunt omdat het elke run fris maakt.
Galious
Moderator
Moderator

09 sep 2018, 22:20

Ik vind het erg gaaf dat je gedwongen wordt om je speelstijl steeds aan te passen aan de weapon en item drops. Ik kreeg in mijn run vanavond drops waarvan ik eerst dacht van: deze run gaat echt niks worden, maar het tegendeel was waar :)
Ik eindigde met allemaal purple wapens en traps (Electric Whip + Frost Blast en Wolf Traps + Sinew Slicer), dus alle upgrades in Tactics gestopt en daarmee lukte het om door
The Ossuary
te komen, wat weer een nieuwe rune opleverde waarmee ik nu nieuwe paden kan gaan exploren in de eerste gebieden. Ik ging helaas weer kapot in
The Forgotten Sepulcher, dat gebied is net zo hostile als de Dark World in Metroid Prime 2.
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 sep 2018, 23:41

Galious schreef:Ik ben nu twee keer tot de Clock Tower gekomen, maar daar lopen grote vijanden rond die me beide keren met een paar hits sloopten.
Ik kwam zojuist ook in de Clock Tower en holy @#$%^ die aanvallen van de grote nieuwe vijanden komen hard aan. Ik had een geupgrade Sinew Slicer IV+ en een Ice Bow II waarmee ik me veilig voelde maar nee, ik kreeg niet eens de kans om te healen. Wat wel grappig is; zo'n whip gedraagt zich totaal niet zoals je van een zweep verwacht maar in de Daily Challenge kwam ik Valmont's Whip tegen en die is precies zoals in Castlevania :D
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 sep 2018, 17:50

synergy schreef:Voor de zekerheid maar een spoilertag:
Ik ben voorbij de Time Keeper gekomen door elke keer als ie iets doet voor de zekerheid te springen en als ie niet op je af komt om dan in de lucht te dodgen omdat het dan meestal die move waar jij het over hebt is. Verder had ik de Electric Whip VI+ als wapen, die is zowel melee als ranged, ern Hokuto's Bow IV-L om de baas van een afstand te beschieten. Voor de rest chipte zo'n Sinew Slicer III-L HP van de boss weg en gaf steeds 'bleed damage'. Uiteindelijk lukte het me en ik hoefde maar 1 potion te gebruiken.
Hand of the King echter...
Galious
Moderator
Moderator

10 sep 2018, 22:13

Afbeelding

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 sep 2018, 22:14

^ Lol
synergy

11 sep 2018, 18:55

Haha, touché!

@Apenheul, thanks ik heb al een tijdje geen run meer gedaan. Ga dat ook eens proberen. Die whip had ik al, maar dan een klasse lager. Die bow nog niet geprobeerd. :)
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 sep 2018, 19:08

Ik heb gisteren bij een kameraad Dead Cells geprobeerd. Hij heeft een Switch (kuch jailgebreekt kuch) en dus was het makkelijk om de game eens te proberen. Voordat ik het wist zat ik ineens een uur te spelen. Toen heb ik hem neer gelegd en zojuist heb ik hem besteld. Ik wilde hem eerst digitaal aanschaffen, maar ik zag dat er nog maar twee shops zijn, die ik zo snel kon vinden in NL, die de game hadden, en bij YGZ was hij niet op voorraad. Dus toen snel besteld bij Nedgame. Want ik wil deze wel fysiek hebben.

"Maar Mike, waarom dan niet voor de Switch?!" Nou, daar vond ik de performance niet helemaal 100%. Ik bemerkte slowdowns en soms even een halve seconde beeld dat soms stilstond en dan ineens doorschoot. Was vooral als ik bij een portal aankwam en er dus iets groots in beeld ineens moest oplichten.

Ik heb voor een heel groot deel nog niet door wat alles is, hoe het werkt en wat ik nog meer moet verwachten dan wat er tot nu toe gebeurd is, maar ik heb er wel zin in!
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”