Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Welke games speel je momenteel?

02 apr 2021, 19:31

Met de silkbug kun je super agressief spelen

OldSchool
Contacteer:

02 apr 2021, 21:43

Ik ben, geïnspireerd door het SNES draft topic, begonnen aan Zelda. Het spreekt me aan, maar voel ook enige aversie tegen doelloos rondlopen. Moet er denk ik nog even echt inkomen.

Gelukkig heb ik een personal assistant, die gelukkig beter Zelda adviezen kan geven, dan dat hij kan schilderen 😂.
Galious
Moderator
Moderator

02 apr 2021, 22:24

Ik heb de handdoek in de ring gegooid met Thumper. Ik was vanavond aan level 5 begonnen en kwam met veel pijn en moeite tot de eerste boss van 5-10 en toen hield ik het maar voor gezien. De game was al een behoorlijke sensory overload, maar met de nieuwe mechanic van level 5 erbij slaat mijn brein op TILT :happy: Ik kan me overigens niet voorstellen hoe het moet zijn om dit in VR te spelen. Dear lord, ik denk dat dan mijn ogen er via mijn oren uit zouden knallen :omg:

Anyway, ik ga me nu dus volledig focussen op Hellpoint! Deze sci-fi Soulslike bevalt me tot dusver erg goed, en ondanks de PEGI 12 rating heeft de game echt wel een creepy sfeer die me ergens aan Event Horizon doet denken. Wat ik tot dusver van de world building en lore heb meegekregen is ook erg gaaf gedaan. I dig it :cool:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
LesserMagic
Contacteer:

03 apr 2021, 01:32

Gisteren een rondreis gemaakt op zoek naar moerascryptes, waar je ijzer uit kunt minen. We zijn achterna gezeten door goblins, verdwaald op zee, hebben een slagveld tussen dwarfs en goblins gezien en eentje van ons was zo slim om een trol vanaf de kant naar ons schip te harpoenen. Maar uiteindelijk missie geslaagd, mijn collega heef nu een volledige uitrusting in ijzer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

04 apr 2021, 11:24

Tof hoor lesser. Deze lijkt mij stuk toegankelijker dan andere in zijn soort. Maar toch ben ik bang dat ik dan niks anders meer zou doen.
Zach

05 apr 2021, 11:50

Tales of the Abyss (PS2)
Eigenlijk sinds de plottwist in Akzeriuth is het verhaal in overdrive. Ik ga van hot naar her, met elke keer weer iets wat het verhaal voortstuwt. Gelukkig laat de game je soms ook stukken skippen door direct naar een stad te gaan. Het voelt eigenlijk dat ik al 15 uur in de endgame zit, maar dat dit gewoon ergens in het midden van de game is.

Ik kan nu wel zeggen dat de game een stuk beter is als Eternia. De laatste Tales of die ik heb gespeeld en zorgde voor dat ik nauwelijks meer Tales of games heb gespeeld. Symphonia heeft een meer cliche-verhaal, maar het heeft voor mij zoveel nostalgie. Abyss is wel een goede tweede. Ik zit te denken op Vesperia hierna te gaan spelen. Of Berseria, Xillia duology of toch de snes-versie van Phantasia, hmm genoeg keuzes.
Swey

06 apr 2021, 00:05

Heb even kort Sea of Solitude gespeeld, uurtje of twee. De toon van de game is erg somber en dealt met op het oog zo vrij nare thema’s. Ik merkte tijdens het spelen dat ik het gewoon echt niet zo leuk vond. Open world game die vrij leeg is tot zo ver. Die heb ik even neergelegd. Tis een korte game dus misschien dat ik die nog finish om een totaal beeld te krijgen of zo’n genre voor mij is.
Verder gegaan met Momodora op de Switch. Dit is echt mijn ding, pixelart metroidvania met intrigerende verhaallijn en uitdagende boss fights? Hellllll yes! Zit op driekwart van de map % en tis echt te gek.
toejam

06 apr 2021, 09:41

Little Nightmares II. Eerste chapter gespeeld en dat is anders dan het eerste deel maar toch wel prettig. Wat meer Limbo met wat invloeden van Brothers. Tal van gave details en een omgeving die een heel duister verhaal vertelt.
Professional dabbler
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

06 apr 2021, 10:50

Ik had een paar dagen vrij genomen afgelopen week, die tijd is grotendeels gevuld met online high-rank quests in Monster Hunter Rise maar ik heb ook voortgang gemaakt in Atelier Ryza 2 (volgens mij moet ik nog 2 dungeons) en heb een begin gemaakt aan Neo Cab.

Afbeelding

Ik doe inmiddels wat rustiger aan omdat ik niet 'klaar' wil zijn met Monster Hunter Rise voordat de extra content komt en de HR-cap eraf gaat. Geld is tamelijk schaars in Rise omdat je veel wapens moet craften om styles te unlocken en daarom help ik af en toe mensen online die nog in low-rank zitten, wat mij dan weer de kans geeft om wapens uit te proberen waar ik nog niet zo in getrained ben zoals de light-bowgun. Een ding wat ik sowieso aanraadt is om de drie submarines te unlocken zodat je automatisch genoeg honing farmed, daarvoor heb ik gewoon een guide gebruikt.

Afbeelding

Ryza 2 is nog steeds vermakelijk ook al liep ik gigantisch tegen een difficulty-spike aan met een golemn-eindbaas. In tegenstelling tot Ryza 1 ben je in dit deel in grotere mate afhankelijk van battle-items om te buffen of te healen, toen ik de battle-combo's i.c.m. de items eenmaal onder de knie had kreeg ik de eindbaas neer. Inmiddels zit ik zo'n 35 uur in de game, dat betekent dat deze game een stuk groter is dan deel 1.

Afbeelding

Neo Cab is een Apple Arcade game die naar PC en Switch gepoort is, en dit is echt een Apenheul-game qua thema. Dit spel stelt de vraag "what if", en dan specifiek 'hoe zou het voelen om een van de laatste menselijke taxi-chaffeurs te zijn in een wereld waarin AI alles goedkoper en efficienter lijkt te kunnen?'. De gameplay bestaat voornamelijk uit dialogen voeren met je passagiers om je rating op peil te houden en daarbij je emoties in bedwang te houden. Ook moet je goed je routes plannen om niet te veel geld uit te geven aan energie 'tanken' zodat je aan het eind van de dag in ieder geval nog wat winst maakt. Wel ligt de game wat zwaar op de maag waardoor ik korte speelsessies doe.
KillingRaptor

06 apr 2021, 11:12

Ik ben momenteel vooral bezig met mijn MUGEN project, neemt heel veel tijd in maar blijft ook erg tof om te doen. Zou graag wat meer retro gaan spelen eigenlijk maar daarvoor moet ik wachten op de toekomstige gameroom. Kijk er wel erg naar uit om daaraan te beginnen!
Afbeelding
RKR

06 apr 2021, 14:19

Oddworld Soulstorm

En ik weet niet of ik hem beter vind dat de vorige remake. Die vorige was vrij bagger op PS4, maar op PS5 is ie perfect. Soulstorm ziet er mooier uit enzo, maar het speelt als een basic platformer en het craften en looten van enemies doet de game naar mijn mening weinig goed. Constant loop je items te gooien, en je moet ook anders kom je niet verder.
arjen1981

06 apr 2021, 18:40

Ik weet al genoeg RKR. Ik vond ook dat de video's van gameplay demo's mij niet aanspraken. Ik denk dat ik deze ook zelfs vanuit plus niet installeer. Dan kan ik beter mijn tijd steken in het verder oppakken van de vorige plus game Control. Die bevalt mij wel goed zover.
RKR

06 apr 2021, 23:04

Waar ik nu ben is ie wel goed hoor. Het begin, de eerste 2 of 3 levels, dat zijn gewoon set pieces. Rennen, springen over explosies en rennen. Je redt daar ook nog niemand. Wat je daar veel moet doen is water gooien op vlammen zodat je verder kunt. Daarna heb je zo'n Blimp die je sniped en die moet je ontwijken door achter muren te wachten enzo. Op dat punt wilde ik eigenlijk stoppen. Maar daarna (na een toffe tower defense achtig iets waarbij je 200 survivors moet beschermen door glukkons te possessen en anderen snel weg te schieten) wordt het classic Abe's Exodus. Moet je mudokons vinden, veel secrets waar hidden survivors zitten, en ze begeleiden terwijl je de enemies outsmart. Met het craften heb ik eigenlijk nog geen reet gedaan, en ben toch al wel een aantal uren onderweg. Ik heb een paar smoke screens gemaakt, en die zijn wel handig. Die gooi je onder een detector en je kunt er veilig onderdoor. Level design is in veel levels zoals de classics.

Hij is eigenlijk wat minder frustrerend dan de vorige game. De checkpoints zijn dichterbij, en je hebt dus meer tools als je dat wilt gebruiken.
LesserMagic
Contacteer:

06 apr 2021, 23:23

Apenheul schreef:
06 apr 2021, 10:50
Afbeelding

Neo Cab is een Apple Arcade game die naar PC en Switch gepoort is, en dit is echt een Apenheul-game qua thema. Dit spel stelt de vraag "what if", en dan specifiek 'hoe zou het voelen om een van de laatste menselijke taxi-chaffeurs te zijn in een wereld waarin AI alles goedkoper en efficienter lijkt te kunnen?'. De gameplay bestaat voornamelijk uit dialogen voeren met je passagiers om je rating op peil te houden en daarbij je emoties in bedwang te houden. Ook moet je goed je routes plannen om niet te veel geld uit te geven aan energie 'tanken' zodat je aan het eind van de dag in ieder geval nog wat winst maakt. Wel ligt de game wat zwaar op de maag waardoor ik korte speelsessies doe.
Dit doet me erg denken aan Night Call, waarin je als taxi chauffeur gedwongen wordt om een onderzoek in te stellen naar een moordenaar, omdat je zelf de hoofdverdachte in de zaak bent. Dit onderzoek doe je door tijdens je werk gesprekken te voeren met passagiers die ogenschijnlijk niets met de zaak te maken hebben. Ook hier moet je je financien beheren, zodat je genoeg geld hebt voor benzine e.d. Een kleine game die je binnen een uur of wat hebt uitgespeeld, maar wel verschillende uitkomsten heeft naar gelang welke passagiers je hebt gesproken, wat je met heb hebt besproken en welke keuzes je hebt gemaakt.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

06 apr 2021, 23:28

LesserMagic schreef:
06 apr 2021, 23:23
Dit doet me erg denken aan Night Call, waarin je als taxi chauffeur gedwongen wordt om een onderzoek in te stellen naar een moordenaar, omdat je zelf de hoofdverdachte in de zaak bent. Dit onderzoek doe je door tijdens je werk gesprekken te voeren met passagiers die ogenschijnlijk niets met de zaak te maken hebben. Ook hier moet je je financien beheren, zodat je genoeg geld hebt voor benzine e.d. Een kleine game die je binnen een uur of wat hebt uitgespeeld, maar wel verschillende uitkomsten heeft naar gelang welke passagiers je hebt gesproken, wat je met heb hebt besproken en welke keuzes je hebt gemaakt.
Zo dat heeft wel gelijkenis zeg! Als Neo Cab naar meer smaakt dan zal ik Night Call ook zeker eens proberen.
HeatherGrace

07 apr 2021, 10:17

Ik heb gisteren Fable uitgespeeld. Ik was verbaast over de hoeveelheid detail die er in die game zit. Je kunt huizen kopen, decoreren, verhuren, reseller worden, trouwen, het bed in duiken... En je inventory is infinite. Ook eens leuk! Zeker van genoten. De combat kon ik me meteen in vinden en het soort volwassen "sprookjes" idee vond ik ook heerlijk om in te duiken. Wel vond ik het jammer dat je, zoals de BioWare games van die tijd, niet je eigen dialoog kunt kiezen, maar zoals boven genoemd: meer dan zat andere dingen om van te genieten!

Afbeelding
Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

07 apr 2021, 11:01

Ik wacht momenteel met smart op m'n bestelling van Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning.
Leek me altijd een supervette game, kijk ernaar uit hem alsnog op Switch te kunnen spelen.

Tot die binnen is ben ik Aragami aan het spelen.

Vette ninja stealth game die me in veel aspecten aan de oude Tenchu games doet denken.
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!
Ok Impala!
Contacteer:

08 apr 2021, 08:35

Shenglong83 schreef:
07 apr 2021, 11:01
Ik wacht momenteel met smart op m'n bestelling van Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning.
Leek me altijd een supervette game, kijk ernaar uit hem alsnog op Switch te kunnen spelen.
Deze staat ook op mijn wishlist! Ben benieuwd wat je ervan vindt! :smile:
Fing3r

08 apr 2021, 11:48

Ik ben momenteel bezig met Final Fantasy VII Remake, tot mijn blijdschap moet ik toegeven dat ik de game echt wel tof vind. Ik was zeer sceptisch over hoe ze dit zouden vertalen naar een modernere tijd, maar ik ben helemaal bekeerd. Zit nu zo'n tien uur in de game en vermaak me kostelijk en heb ook de drive om hem steeds weer op te pakken en dat is een poosje geleden dat ik zoveel op de PS4 aan het spelen ben.

Op de Switch ben ik druk bezig met Ni No Kuni: Wrath of the White Witch waar ik in een ver verleden op de PS3 al eens aan begonnen was maar heb hem destijds nooit uitgespeeld. Zit nu zo'n elf uur in de game en heb de vulkaan weten te stoppen en ik heb het gevoel dat ik meer van de game geniet dan ik destijds op de PS3 deed, waarom weet ik niet maar mogelijk is de game beter op zijn plek op de Switch.

Als laaste ben ik op de PC druk bezig met Greedfall en ondanks dat de game behoorlijk wat problemen heeft kan ik die door de vingers kijken, de setting en de verhaalvertelling zijn leuk en de graphics voldoen. Maar de game is lekker groot en er valt van alles te ontdekken wat goed past bij een semi open wereld RPG.
Afbeelding
Zach

08 apr 2021, 21:24

Tomb Raider (2013)
Ik word er soms een beetje ongemakkelijk van hoeveel ellende Lara te verduren krijgt. Het eerste uur sloeg echt alles en dat stuk met dat vliegtuig. Het speelt wel lekker vlot weg en het lijkt wel een compactere versie van Uncharted. Een serie die voor mij teveel shootouts had. Lara is wel een tof character, maar andere characters om haar heen zijn hebben tot nu toe niet veel diepgang. Het plot vind ik maar chaotisch. Tsja ik weet nog niet wat ik er van moet vinden.
Ok Impala!
Contacteer:

09 apr 2021, 09:13

Zoals jullie wellicht weten ben ik een groot liefhebber van JRPGs. Theia: The Crimson Eclipse (PC) weet voor mij precies de juiste snaar te raken. Heerlijke old-school graphics, prachtige muziek, meeslepend verhaal en veel te exploreren. En dan te bedenken dat deze game door één persoon is gemaakt! Prachtig om te zien waar creativiteit toe kan leiden als mensen hun hart volgen bij het ontwikkelen van een game! Vooralsnog ben ik verliefd op deze game, hopelijk blijft het zo mooi de komende uren! :love:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zach

09 apr 2021, 10:38

Ok Impala! schreef:
09 apr 2021, 09:13
Zoals jullie wellicht weten ben ik een groot liefhebber van JRPGs. Theia: The Crimson Eclipse (PC) weet voor mij precies de juiste snaar te raken. Heerlijke old-school graphics, prachtige muziek, meeslepend verhaal en veel te exploreren. En dan te bedenken dat deze game door één persoon is gemaakt! Prachtig om te zien waar creativiteit toe kan leiden als mensen hun hart volgen bij het ontwikkelen van een game! Vooralsnog ben ik verliefd op deze game, hopelijk blijft het zo mooi de komende uren! :love:
Tof, hou mij op de hoogte!
Shenglong83
Contacteer:

10 apr 2021, 11:00

Fing3r schreef:
08 apr 2021, 11:48
Op de Switch ben ik druk bezig met Ni No Kuni: Wrath of the White Witch waar ik in een ver verleden op de PS3 al eens aan begonnen was maar heb hem destijds nooit uitgespeeld. Zit nu zo'n elf uur in de game en heb de vulkaan weten te stoppen en ik heb het gevoel dat ik meer van de game geniet dan ik destijds op de PS3 deed, waarom weet ik niet maar mogelijk is de game beter op zijn plek op de Switch
Ik heb nog een savegame van zo'n 40 uur van Ni No Kuni staan, ben er al zeker 7 a 8 maanden met die game bezig.
Dat wil zeggen, ik pak hem steeds weer op, maar haak ook telkens weer af.

Die setting, graphics, JRPG feel, allemaal heel tof.
Maar de combat slaat voor mij echt de plank mis. Heb bij iedere boss het gevoel dat ik totaal geen controle heb over de andere party members en dat er dus ook weinig strategie aan te pas komt. Geef mij maar het oude, vertrouwde menuutjes klikken!
Wel een goede voor het Backlog topic, wil hem toch eindelijk eens uitspelen.

Verder ben ik opnieuw aan Super Mario Odyssey begonnen.
Dat spel heb ik samen met de Switch console gekocht, destijds een middagje uitgeprobeerd en is daarna in de kast beland.
"Ga ik een keer goed voor zitten..", je kent het wel.
Na laatst Super Mario 3D World te hebben uitgespeeld vond ik het nu wel eens tijd deze weer af te stoffen.

Nu zullen 3D platformers nooit helemaal mijn genre worden, maar voorlopig gaat het lekker.
Prima game-pie!
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 apr 2021, 12:48

Afbeelding

Toen deze game werd aangekondigd keek ik er erg naar uit. Tetris 99 is mijn favoriete Tetris game, en Super Mario 35 gaf een compleet nieuwe dimensie aan een platformer die nostalgische waarde voor mij heeft maar wanneer je deze speed-runt tegen een community gaan je skills naar standje 11. Pac-Man 99 speelt zoals je verwacht en het wordt enorm intens maar niveau Pac-Man Championship Edition weet het voor mij niet te halen om 1 simpele reden: power-pills maken je onoverwinnelijk en daarom zie je veel spelers gewoon rond de power-pills campen zodat ze alle tegenstand zonder effort af kunnen weren. Ik hoop dat de developer iets bedenkt om deze speelstijl minder aantrekkelijk te maken.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 apr 2021, 12:54

Shenglong83 schreef:
10 apr 2021, 11:00
Die setting, graphics, JRPG feel, allemaal heel tof.
Maar de combat slaat voor mij echt de plank mis. Heb bij iedere boss het gevoel dat ik totaal geen controle heb over de andere party members en dat er dus ook weinig strategie aan te pas komt. Geef mij maar het oude, vertrouwde menuutjes klikken!
Wel een goede voor het Backlog topic, wil hem toch eindelijk eens uitspelen.
Ik had persoonlijk exact dezelfde ervaring met Ni no Kuni, de game had ook weinig te bieden naast de graphics met de typische generieke Level-5 quest designs. Maar het was voor mij ook voornamelijk de boss fights (die vaak enorme difficulty spikes met zich meebrachten) en gebrek aan tactische mogelijkheden die mij na een uur of 15 de game deden wegleggen.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”