Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
KillingRaptor

Re: Welke games speel je momenteel?

09 mar 2021, 16:29

Ik zit nu rond de 48 uren gameplay in Persona 5 dus denk dat ik ergens halverwege ben? :lol: Heb nog wel even te gaan eigenlijk! Blijft wel een hele vette game. De éne dag speel ik er wel meer op dan de andere maar er is geen haast bij eigenlijk.
Afbeelding
SegaMegaPlayer

10 mar 2021, 21:03

KillingRaptor schreef:
09 mar 2021, 11:40
SegaMegaPlayer schreef:
09 mar 2021, 10:26
Hier nu vooral Fortnite laat in de avond, soms Civilization VI. Met mijn zoon af en toe Brawl Stars :lol:
Ik heb zelf niets met Fortnite maar de franchises die ze er momenteel allemaal in verwerken vind ik echt wel vet! Alien, Predator, The Mandalorian, Tron, Street Fighter,...
Deadpool niet vergeten, dat was echt gaaf :flex: :cool:
Swey

13 mar 2021, 00:15

Ben nu bezig met Blossom Tales op de Switch. Tot nu toe een uitstekend Zelda clone die meer aanvoelt als een soort sequel-light van een Zelda game, in de beste zin van het woord dan wel, heb er zin in!
Galious
Moderator
Moderator

13 mar 2021, 12:25

Ik ben de 40 uur aan het naderen in Immortals Fenyx Rising terwijl ik net het vierde gebied heb betreden. Heb me echt nog geen moment verveeld met deze game :smile:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

13 mar 2021, 15:55

Galious schreef:Ik ben de 40 uur aan het naderen in Immortals Fenyx Rising terwijl ik net het vierde gebied heb betreden. Heb me echt nog geen moment verveeld met deze game Afbeelding

Afbeelding
Cool om te lezen. Toen je hem had gekocht wist ik niet of het je ding zou zijn, maar vind het nice om te lezen dat hij vermaakt.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

13 mar 2021, 21:08

Afbeelding

Gisteren weer een paar uurtjes Sea of Thieves gespeeld met twee collega's en Mike en hoewel ik de game al jaren speel was het de tweede keer dat ik een echte quest-line heb afgerond; meestal raken we afgeleid door een Kraken, ghost ship, Skeleton Fort o.id. en komen we niet aan quests toe maar het was leuk om er weer eens eentje af te ronden.
KillingRaptor

14 mar 2021, 19:59

Gisteren The Ninja Saviors: Return of the Warriors op Switch opgestart en gelijk ook uitgespeeld. Vandaag een tweede playthrough begonnen met het nieuwe personage Yaksha, damn die is niet simpel om mee te spelen! Eenmaal je alles wat doorhebt is het wel tof om te doen maar verdorie, fuck die baas van stage 5! :lol: Wel super dat ik door de eerste playthrough ook de muziek van de originele arcadegame heb vrijgespeeld, heb dat altijd een toffe soundtrack gevonden.

Afbeelding
Afbeelding
HeatherGrace

15 mar 2021, 09:49

Opnieuw Shadow of the Tomb Raider gespeeld. Deze keer de Definitive Edition met een aantal extra Challenge Tombs en kleine side stories. Wat een prachtige afsluiter van één van mijn favoriete trilogieën! Rise is naar mijn mening het beste, 2013 is mijn favoriete, maar Shadow heeft de mooiste locatie. Onwijs prachtige game en die credits muziek... hmm. :love: :heart:

Grappige is dat ik deze alvast gekocht had toen ik de kans had, maar nog niet op de planning stond hem al op te starten. Maar begin dit jaar kreeg ik tijdelijk last van tinnitus. Had blijkbaar al jaren wat gehoorverlies, maar toen dat weer terug kwam... Alles had helse bijgeluiden. Ik las dat natuurlijke ruis heel erg helpt bij het maskeren ervan. Daarom heb ik deze toen toch opgepakt; heeft me in het begin er heel goed doorheen gesleept met alle jungle geluiden. :smile:

Afbeelding
Afbeelding
Fing3r

15 mar 2021, 12:21

Momenteel druk bezig met het opnieuw spelen van Axiom Verge op de Switch, alweer de nodige nieuwe dingen ontdekt en hoop nog steeds dat het vervolg nog dit jaar gaat uitkomen.

Daarnaast op de PC begonnen aan Control, tot nu toe erg vermakelijk, de game is niet perfect maar het doet veel dingen toch wel erg goed.

En ook nog bezig met Concrete Genie op de PS4, deze zat bij PS+ ergens in de afgelopen maanden, erg leuke game die weer eens iets anders doet. Vooral het gamedesign is van een hoog niveau en het is een genot om te zien hoe een donkere saaie stad langzaamaan transformeert in een kleurijke omgeving.
Afbeelding
KillingRaptor

15 mar 2021, 20:12

Raiden in Ninja Saviors...

Afbeelding

Overigens ook wel iets dit, in de SNES versie was ik nooit zo'n fan van Ninja in de game maar in deze versie is hij echt goed! Net met hem de game uitgespeeld en het ging zelfs beter dan met m'n oude main Kamaitachi.
Afbeelding
RKR

15 mar 2021, 23:05

Goddelijke game is dat. Ik heb hem in een weekendje uitgespeeld op Normal en daarna ook op Hard. Destijds in de sale gekocht omdat ik door SoR4 helemaal weer in de scrollers zat. Mijn main is Kunoichi. Zij is echt improved tov de SNES. die wall kicks waarmee je tussen enemies kan blijven kicken, die upward throw juggle en kunai stab ender etc. Goede mobility ook. Ninja is ook gruwelijk. Die kan ook nog wel wat combos en die volgens mij UP+special is overpowered (die nunchuck barrage). Met die backflips en dash is hij ook niet eens traag. Met Raiden en die andere nieuwe kan ik niet veel maar ze zijn wel tof.

Perfecte remaster gewoon, laat de SNES versie heel ver achter zich. Alleen al door widescreen en wat je tegelijk on screen hebt.

Sicke muziek van Boss 5:

https://youtu.be/7MJG3UUhY4c

Doet me denken aan die golden age of 2D tijden.
KillingRaptor

15 mar 2021, 23:16

Oh god, boss 5... Gisteren zo hard op zitten vloeken met Yaksha, is me ook niet gelukt om hem te verslaan met haar. Kunoichi heb ik al even mee gespeeld maar het lukte me nog niet echt met haar, haar bereik is zo klein hé. De up special van Ninja is inderdaad OP maar ik vind zijn throws ook geweldig. En zijn dash attack niet te vergeten, zoals je zegt is hij daardoor zeker niet traag. Ik heb één leveltje met Raiden gedaan en dat ging ook erg vlot, morgen eens meer proberen met hem. Ga het toch eens met één van de nieuwe personages moeten uitspelen om de originele soundtrack vrij te spelen. :biggrin:

Speel je overigens iets vrij door hem op hard uit te spelen ook?

Heb je Wild Guns Reloaded ook gespeeld van hun? Ook zo'n goddelijke remake dat! Ik kijk ook enorm uit naar Pocky & Rocky Reshrined nu.
Afbeelding
Flozem

16 mar 2021, 06:56

Legend of Heroes: Trails in the Sky (PSP)

Na twee jaar eindelijk weer opgepakt. Ben nu in het "Final Chapter" van deel 1. Ik ben benieuwd of ik deze keer de aandacht erbij houd... :p
RKR

16 mar 2021, 12:20

KillingRaptor schreef:
Oh god, boss 5... Gisteren zo hard op zitten vloeken met Yaksha, is me ook niet gelukt om hem te verslaan met haar. Kunoichi heb ik al even mee gespeeld maar het lukte me nog niet echt met haar, haar bereik is zo klein hé. De up special van Ninja is inderdaad OP maar ik vind zijn throws ook geweldig. En zijn dash attack niet te vergeten, zoals je zegt is hij daardoor zeker niet traag. Ik heb één leveltje met Raiden gedaan en dat ging ook erg vlot, morgen eens meer proberen met hem. Ga het toch eens met één van de nieuwe personages moeten uitspelen om de originele soundtrack vrij te spelen. :biggrin:

Heb je Wild Guns Reloaded ook gespeeld van hun? Ook zo'n goddelijke remake dat! Ik kijk ook enorm uit naar Pocky & Rocky Reshrined nu.
Wild Guns wel op de korrel gehad ooit maar nooit gespeeld. NW kende ik van vroeger en ik had de originele ntsc snes cart zelfs. Van die game wist ie dat ie bruut was.

Ik dacht dat Raiden beschikbaar werd na Hard mode. Verder krijg je er niks voor geloof ik.

Hard is wel beter dan Normal vind ik. Je moet echter de mechanics wel door hebben. Ik ging vaker dood op Normal omdat ik toen minder goed was. Kunoichi is niet heel moeilijk, ze is snel, haar upward throw kun je opvolgen met een jump d+attack (die cartwheel), en dan een kunai stab (forward circle geloof ik?) en jump kick. Blocken is ook goud waard, en je kunt blockend weg springen, dan block je ook attacks van bijv. die grote bosses.

https://youtu.be/5_rn9neQAv4

Ik speelde kunoichi soortgelijk als deze. Wel wat deaths en slechter overall :D
Laatst gewijzigd door RKR op 16 mar 2021, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Blossom
Contacteer:

16 mar 2021, 12:29

Ik ben tegenwoordig alleen nog maar Team fortress 2 regelmatig aan het spelen, mijn goal is 1000 uur dit jaar en ik loop voor op schema. Ik moet 250 uur hebben aan het eind van deze maand en ik zit daar al over heen.
Ik probeer nu gewoon beter te worden
(zij/haar) Mijn Collectie/database is GROOT
Team fortress 2 FAN
KillingRaptor

16 mar 2021, 12:56

RKR schreef:
16 mar 2021, 12:20
KillingRaptor schreef:

Wild Guns wel op de korrel gehad ooit maar nooit gespeeld. NW kende ik van vroeger en ik had de originele ntsc snes cart zelfs. Van die game wist ie dat ie bruut was.

Ik dacht dat Raiden beschikbaar werd na Hard mode. Verder krijg je er niks voor geloof ik.

Hard is wel beter dan Normal vind ik. Je moet echter de mechanics wel door hebben. Ik ging vaker dood op Normal omdat ik toen minder goed was. Kunoichi is niet heel moeilijk, ze is snel, haar upward throw kun je opvolgen met een jump d+attack (die cartwheel), en dan een kunai stab (forward circle geloof ik?) en jump kick. Blocken is ook goud waard, en je kunt blockend weg springen, dan block je ook attacks van bijv. die grote bosses.

https://youtu.be/5_rn9neQAv4

Ik speelde kunoichi soortgelijk als deze. Wel wat deaths en slechter overall :D
Ja blocken heb ik ook geleerd nu, zeker voor bij Ninja tegen sommige bazen! Raiden kreeg ik na mijn tweede playthrough op normal dus die heeft niets met de moeilijkheidsgraad te maken. Ga zeker wel eens proberen op hard ook! En Kunoichi ga ik me ook eens wat meer in verdiepen dan.

Begrijp ik van Wild Guns, ik heb ze beide origineel liggen op SNES en vond ze daarop al geweldig. Dus heb ik wel hetzelfde met beide wat jij hebt met Ninja Warriors. :biggrin:
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

16 mar 2021, 13:55

Twee keer uitspelen op welke difficulty dan ook is inderdaad genoeg om de nieuwe characters te unlocken. De Hard difficulty geeft verder geen specifieke in-game unlockable, maar in real-life krijg je opeens ballen van staal :flex:
nmkl pjkl ftmch
RKR

19 mar 2021, 22:49

Prey

Uitgespeeld en dit is een van de beste games die ik ooit heb gespeeld. Was er sinds release al fan van, ben groot liefhebber van System Shock en Deus Ex, maar vond hem quasi onspeelbaar en de laadtijden enorm irritant. Daar heeft Microsoft wat aan gedaan nu. Op de Series zijn de game locked 60fps en zijn de laadtijden reduceert naar iets van 10 seconden voor een nieuwe area. Respawns en quick loads zijn praktisch instant.

Het level design is belachelijk goed. De sfeer is super sterk. De muziek neemt een backseat maar het is echt lekkere 80's sci fi stuff.

Mijn build?

Human abilities only.

Materials experts (een must, de eerste die ik nam.. meteen loot bonus)
Mobility 2 (de gameplay wordt er gewoon super lekker van, daarom doen),
Combat Focus 3 (okay, deze had een nerf moeten hebben; een hogere Psi usage en geen damage bonus)
gunsmith 2 (maxed wapens is OP maar is kinda the point),
Firearms 2 (alsof je niet OP genoeg bent)
Sneak attack 2 (tja, als je ongezien een enemy in 1 schot wil killen..),
Psysician 2 (oftwel medkit upgrade. Overkill, want 1 geeft je toegang tot,
Metabolic Boost (je vind veel food en drinks, dit verdubbeld de heals er van, well fed bonus is een regen effect)
Toughness 2 (niet nodig, de eerste gaat al naar 150 health en kost maar 1 mod.. dat is echt zat)
Stealth 2 (deze had ik wel willen maxen, complimenteert sneak attack)
Suit Modification 3 (is nooit weg, maar je hebt ook genoeg inventory space en chips met de 2e.. de 3e is duur en zoveel goede chips zijn er volgens mij niet, ik had er misschien 3 of 4 nuttige)
Necropsy (nodig als je neuromods wilt maken)
Dismantle (niet nodig),
hacking 1 (niet nodig),
Repair 2 (een paar keer vrij handig, early Q-beam bijv. en turrets repareren is op sommige plekken wel chill).

Had de shotgun volledig gemaxed, de Artemis golden gun power gemaxed en magazine eentje, Stun gun duration gemaxed, range en mag ook increased (maar eigenlijk is mag genoeg, want is ie ook zuiniger met ammo en de basic 5 seconden stun is genoeg) en volgens mij nog 1 of 2 in de Q-Beam. Die shotgun heeft 10 kogels en reload ook gewoon binnen een seconde of 2 ofzo haha.

Tja, Combat Focus breekt deze game echt te veel, helemaal icm maxed shotty, Firearms 2 en sneak attack. Ik overdrijf niet dat een Nightmare in 3 seconden en 4, 5 shotgun shots dood ging. Was niet eens een sneak attack volgens mij. Heb eigenlijk alleen shotgun shells gemaakt. Medkits in het begin paar keer, spijt van. En Neuromods, dat hoeft ook helemaal niet. Die Hypo's maakte ik niet, en toch had ik er 20-30 over toen ik de credits zag rollen. Misschien een 2e run, Typhon doen. Moet je wel oppassen voor turrets lol.
Zach

20 mar 2021, 08:52

Flozem schreef:
16 mar 2021, 06:56
Legend of Heroes: Trails in the Sky (PSP)

Na twee jaar eindelijk weer opgepakt. Ben nu in het "Final Chapter" van deel 1. Ik ben benieuwd of ik deze keer de aandacht erbij houd... :p
Ik speel nauwelijks op handhelds, maar Sky is mijn handheld game. Ik ben bij het begin van chapter 3. De dynamiek van Estelle en Joshua vind ik prachtig en het gevoel van avontuur heb ik niet meer zo meegemaakt sinds Skies of Arcadia. Alleen is er nauwelijks sprake van een verhaal, er worden hier en daar interessante plotpoints gedropt en niet meer opgepakt. Je gaat naar een stadje, er is een probleem, je lost het op en gaat naar de volgende stad. Ik hoop dat het verhaal meer oppakt in Final Chapter of in deel 2.
KillingRaptor

20 mar 2021, 09:03

Ik moet eens gaan verderdoen met Persona 5, heb er even een break van genomen want het is toch wel een hele lange game. :biggrin: Ga hem zeker nog eens fysiek oppikken ook als ik hem zie voor een mooi prijsje, voorlopig heb ik hem digitaal staan op de PS4. Want ik vind het echt wel een goede game! Zit er nu zo'n 60 uren in dus nog voldoende te doen als ik zo de gemiddelde tijd bekijk waarin mensen hem uitspelen.
Afbeelding
Don Cannoli 79

20 mar 2021, 11:06

RKR schreef:
Prey

Uitgespeeld en dit is een van de beste games die ik ooit heb gespeeld. Was er sinds release al fan van, ben groot liefhebber van System Shock en Deus Ex, maar vond hem quasi onspeelbaar en de laadtijden enorm irritant. Daar heeft Microsoft wat aan gedaan nu. Op de Series zijn de game locked 60fps en zijn de laadtijden reduceert naar iets van 10 seconden voor een nieuwe area. Respawns en quick loads zijn praktisch instant.

Het level design is belachelijk goed. De sfeer is super sterk. De muziek neemt een backseat maar het is echt lekkere 80's sci fi stuff.
Dit is wel een game die ik graag wil spelen maar lange laadtijden trek ik niet. Hopelijk draait ie ook beter op een PS5, als ik die ooit heb ga ik Prey zeker spelen.
RKR

20 mar 2021, 11:14

Don Cannoli 79 schreef:
RKR schreef:
Prey

Dit is wel een game die ik graag wil spelen maar lange laadtijden trek ik niet. Hopelijk draait ie ook beter op een PS5, als ik die ooit heb ga ik Prey zeker spelen.
Denk dat de laadtijden op PS5 misschien iets sneller zijn zoals bij Bloodborne enzo, maar niet zo snel als op Xbox. Daarnaast zal de 30fps en input lag op PS5 niet gefixed zijn en zal ook niet meer gebeuren. Zelfs de S versie is in dat geval veel beter dan de PS5 versie. Het blijft wel een topgame en als je niet beter weet is het te doen.
Don Cannoli 79

20 mar 2021, 11:38

Afbeelding

In afwachting van DOOM 3 VR die zeer binnenkort uitkomt op de PS4 speel ik DOOM VFR weer eens een keer door.
In VR in combinatie met de aim-controller lijkt het of je linker arm uit je hoofd steekt en de resolutie is laag en je bent er in een paar uur doorheen geknald. De game is dus zeker niet perfect maar ondanks dat is de snelle actie en vele demons zoals je van Doom gewend ook hier gewoon aanwezig. Dit is dit gewoon mijn favoriete DOOM ever.

En dat komt eerlijk gezegd doordat het in VR is. De Cacodemons, Hell knights e.d. voelen een stuk groter in VR an dat is echt awesome !
Don Cannoli 79

20 mar 2021, 11:47

RKR schreef:
20 mar 2021, 11:14
Don Cannoli 79 schreef:
RKR schreef:
Prey

Denk dat de laadtijden op PS5 misschien iets sneller zijn zoals bij Bloodborne enzo, maar niet zo snel als op Xbox. Daarnaast zal de 30fps en input lag op PS5 niet gefixed zijn en zal ook niet meer gebeuren. Zelfs de S versie is in dat geval veel beter dan de PS5 versie. Het blijft wel een topgame en als je niet beter weet is het te doen.
Ah , 30 fps vind ik niet echt een probleem als het locked is, tuurlijk liever 60 maar ok. De bijbehorende input lag bij 30fps kan wel een issue zijn. Daar ben ik niet supergevoelig voor maar ben er ook weer niet immuun voor.

Volgens mij heb ik bij de demo op de PS4 niet echt last gehad van de lag dus missch pak ik Prey gewoon binnenkort op.
Thanks voor de info !
Flozem

21 mar 2021, 09:48

Afbeelding

Op de switch. Ik ben normaal niet zo van de Rogue-likes. Maar deze is echt leuk.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”