Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
RKR

Re: Welke games speel je momenteel?

23 feb 2021, 10:38

Zach schreef:
22 feb 2021, 20:20
RKR schreef:
22 feb 2021, 14:43
Royal of de oude?

Ik heb ze beide helemaal uitgespeeld, en Royal is een ziek goede verbetering. Die heeft een relatief makkelijke platina ook, al is dat nooit mijn doel. Ik zou zelfs zeggen, stop indien met de oude game en haal Royal ergens cheap op.

De oude game heb ik ca 100 uur over gedaan en Royal denk ik 120. En dan heb je niet alles 100%.
Ik heb P5 uitgespeeld en deze week komt Strikers. Wat voegt Royal toe, naast een nieuw character en meer confidants? Krijgt de main cast eindelijk wat diepgang?
Een derde semester die ik echt weergaloos vond en waar je 30 uur mee bezig bent, met de beste boss in de game. Het heeft betere graphics (pro enhanced), laad sneller, combat is leuker met ammo wat na ieder gevecht weer vult, betere skills, dungeons zijn getweaked en leuker (vanwege de hookshot onder meer), morgana stuurt je veel minder vaak naar bed, nieuwe confidants zijn tof (de beste zelfs, denk ik, de Akechi confidant is heel bare bones in de main game maar vond ik hier heerlijk). Meer locaties en hangouts.

Je krijgt ook alle DLC, die maken de game wel heel makkelijk maar die hoef je niet te gebruiken. Ik vond Merciless heel coole difficulty, omdat je double damage op weaknesses doet maar ook krijgt. Je wordt dus geforceerd om ze te exploiten en om ze zelf niet te showen maar de battles verlopen veel sneller als je het goed speelt. De catherine outfits zijn heel cool, Ann lijkt echt op Catherine dan lol.

Royal is gewoon een superieur product, ik vind het de beste game in de reeks.

Strikers is gek genoeg een sequel op de oude release. Dus daarvoor hoef je Royal niet te ervaren.
Zach

23 feb 2021, 22:11

Persona 5 Strikers (PS4)

Battle gameplay vind ik erg druk, maar wel beter dan dat ik van Hyrule Warriors en Dragon Quest Heroes ben gewend.
De rest van de gameplay is als vanouds. Het voelt niet echt als een rasechte sequel, maar wel een toffe side story.
KillingRaptor

24 feb 2021, 18:59

Tweede palace in Persona 5 gedaan na 20 uren gameplay. Serieus gevloekt op die baas daar! Heb uiteindelijk ervoor gekozen om te herbeginnen van die morgen en al m'n geld uit te geven aan nieuwe equipment en medicijnen. Heeft wel geholpen want toen heb ik hem plat gekregen, was wel nog steeds close. :biggrin:
Afbeelding
RKR

26 feb 2021, 10:49

Die is generfed in Royal dacht ik.

Wat je eigenlijk moet doen is de confidant bouwen met die dokter. En Sojiro. Dan kun je SP makkelijker managen en efficienter te werk gaan.
Kunstschilder1987
Contacteer:

26 feb 2021, 11:10

Vannacht eens aan Timespinner begonnen!

ik speel m op de psvita :)
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Galious
Moderator
Moderator

26 feb 2021, 22:51

De teller is inmiddels de 20 uur gepasseerd in Immortals: Fenyx Rising en ik ben eigenlijk nog maar net goed en wel begonnen aan het tweede gebied op het eiland. Zoveel afleidingen steeds :) Ik vermaak me er in elk geval nog steeds opperbest mee!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 feb 2021, 23:05

Je moet toch vroeg of laat BOTW eens spelen dan Galious, de dingen die je in deze game aanspreken zitten daar nog vele malen sterker in :)
seffen99

26 feb 2021, 23:12

Apenheul schreef:Je moet toch vroeg of laat BOTW eens spelen dan Galious, de dingen die je in deze game aanspreken zitten daar nog vele malen sterker in :)
Ik kan alleen maar voor BOTW spreken en zeggen dat deze het meest in de buurt komt van een neverending story/ choose your own adventure. Zooooo veel te beleven en te ontdekken. Dus ja Galius, ga die game spelen.
Galious
Moderator
Moderator

26 feb 2021, 23:36

Breath of the Wild voert samen met Elden Ring zo'n beetje de lijst aan van games die ik het meest zou willen spelen. Vroeg of laat komt het er zeker een keer van! Ik heb niet het idee dat Immortals: Fenyx Rising in de buurt komt van de vrijheid, de sfeer, de world building, het gevoel en de schaal van avontuur etc etc in BOTW, maar dat neemt niet weg dat de (vrij "dense') open wereld en de quest van Fenyx Rising me ook heel erg aanspreekt. Het is echt een hele toffe game. Maar het is daarom misschien wel een des te mooier idee dat BOTW nog in het verschiet ligt :smile:
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 feb 2021, 23:59

Ik heb alleen de demo gespeeld (waar ik het in de aankomende BBB ook kort over heb), maar als Immortals je heel erg tegen had gestaan dan had ik je BOTW ook afgeraden, want raakvlakken zijn er zeker. Combat vind ik in Immortals dan weer iets interessanter uitgevoerd dan BOTW.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

27 feb 2021, 09:57

Dat maakt mij ook wel echt geinteresseerd in Immortals: Fenyx Rising. Ook is mijn zoon bijna jarig en is ook helemaal weg van BotW. Wat denken jullie zal Fenyx Rising net zo aanslaan?
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

27 feb 2021, 10:09

Michael kan die vraag het beste beantwoorden denk ik want die heeft beide games veel gespeeld. Ik heb 120 uur in Zelda en 2 uur in Immortals dus mijn indrukken zijn beperkt maar ik denk dat de kans groot is dat je zoon Immortals ook leuk vindt.
dlbyvisual

27 feb 2021, 10:16

Apenheul schreef:Michael kan die vraag het beste beantwoorden denk ik want die heeft beide games veel gespeeld. Ik heb 120 uur in Zelda en 2 uur in Immortals dus mijn indrukken zijn beperkt maar ik denk dat de kans groot is dat je zoon Immortals ook leuk vindt.
Same here. Hoewel Immortals imho niet de betoverende vibe heeft als Zelda, vind ik het wel een leuke game.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

27 feb 2021, 22:24

Lapis x Labyrinth
Afbeelding

Deze quirky game van Nippon Ichi software kun je denk ik het beste omschrijven als een side-scrolling hack & slash dungeon crawler. Met letterlijk een stap van 4 karakters moet je proberen om binnen 5 minuten de uitgang te vinden van een doolhof terwijl je ondertussen bestookt wordt met aanvallen door vijanden. De levels zijn letterlijk labyrinten (maar niet randomized) en het voelt als een race tegen de klok om door het doolhof heen te snellen en ... FEVER MODE . holy @$#&! zoveel muntjes dat ik de actie niet eens meer kan zien. Combo-combo-combo-combo-combo dopamine, dopamine, dopamine.. how nog ff een schatkist meepakken. ai.. eindbaas!!

Erg vermakelijk en lekker speelbaar tot nu toe, ik verwacht geen verrassingen verderop in de game; volgens mij speelt het na 10 uur hetzelfde als na 1 uur.
KillingRaptor

28 feb 2021, 10:27

Seasons After Fall begonnen op PS4, deze kleinere game is prima te combineren met Persona 5. Had hem al uitgespeeld op PC maar aangezien ik daar niet meer op game... Nog eens op de PS4 dus nu! Blijft een hele mooie game dit.

Afbeelding
Afbeelding
Zach

28 feb 2021, 16:49

13 Sentinels: Aegis Rim (ps4)
De plottwists blijven maar komen. Het verhaal zou een enorme chaos kunnen zijn, maar het is meestervol gedaan. Toch maar de andere Vanillaware games eens gaan spelen.

Tales of the Abyss (ps2)
Wow ik zat al jaren vlak voor een enorme plottwist (13 uur) en nu wordt de game wel erg interessant :investigate:. Deze gaat boven aan de to-play lijst naast 13 Sentinels: Aegis Rim. Na het afgelopen jaar veel moderne JRPG's gespeeld te hebben gaat zo'n standaard JRPG er bij mij erg goed in.
Laatst gewijzigd door Zach op 28 feb 2021, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
dlbyvisual

28 feb 2021, 21:18

*The friends of Ringo Ishakawa*

Een ‘open world’ 2D beat ‘m up whatever genre. Hele gave sfeervolle game in 80’s of 90’s Japan. Ben zelf kort in Japan geweest en het sfeertje is echt goed gedaan. Geweldige soundtrack en heerlijk scrollen in een klein stadje als bendebaasje, beetje matten, studeren, Miso eten en what not. Echt een verrassing voor me - kende de hele game niet.

https://youtu.be/d7XJxI0RZNo
Kunstschilder1987
Contacteer:

03 mar 2021, 03:25

Vannacht kwam mijn digitale pre-order uit op de XBOX one: Sir Lovelot! en ik heb er een half uurtje inzitten... and i :heart: it!
Sir lovelot is een super meat boy kloon, zeg maar celeste met een knipoog. Je bent een ridder die op zoek is naar de liefde, waar je een prinses in de toren wil ontmoeten, want zij zal toch wel de ultieme liefde zijn? Voor ze haar haren naar beneden laat zakken moet je eerst voorwerpen vinden die ze eist voor je uitgenodigt wordt, in wereld 1 is dat bvb een bloem. Nadat je binnen mag en er een nacht vol liefde volgt, ga je naar het volgende level. Dit begint iedere keer nadat je nacht de passionata is omgeslagen tot ruzie en je het kasteel wordt uitgezet, gevolg: je gaat op zoek naar de nieuwe liefde in het volgende kasteel :D

Op het einde van wereld 1 (er zijn zo lijkt het 4 werelden) was er een soort eindbaas.... wat ik een erg leuke touch vond. hoe dat precies in zn werk gaat vertel ik niet om spoilers te voorkomen.

Leuke game, besturing is goed, mooie pixelgraphics....
Als ik een switch had gehad zou ik m daarop kopen omdat deze ook handheld prima zal werken. Op de xbox one heeft ie trouwens een 15 min trial modus om m uit te proberen alvorens te kopen. Wel heb ik het vermoeden dat deze game niet zo lang is, dus een tientje is misschien wat veel voor deze digi-game? tenzij je net als ik écht dol bent op dit soort games is op een wishlist zetten en wachten op een sale ook een prima optie. om je een idee te geven:
Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

07 mar 2021, 17:30

Ik zit inmiddels ruim 50 uur in Dragon Quest 11.
Dit is pas m'n 2de Dragon Quest game ooit (na DQ8 op de PS2) maar door deze game ga ik zeker terug om de andere delen ook te spelen.
Wat een prachtgame tot dusver! Nu al een van m'n favoriete JRPGs ooit.

Sinds ik ben ermee ben begonnen heb ik de game nog niet neer kunnen leggen en heb eigenlijk al m'n game-tijd hierin gestoken.

Verder speel ik momenteel alleen (in die korte momenten tussendoor, als ik geen tijd heb voor een JRPG sessie) Asphalt 9. Nu weet ik dat gratis en/of mobile games onder gamers eigenlijk een vies woord is, maar deze gratis racegame (die ook verkrijgbaar is als mobile game) valt me 100% mee. De single player campaign is gigantisch, de graphics zijn naar Switch maten prima, de controls zijn goed en de pay2win aspecten (en advertenties) zijn minimaal.
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!
Flozem

07 mar 2021, 19:09

Galious schreef:
26 feb 2021, 22:51
De teller is inmiddels de 20 uur gepasseerd in Immortals: Fenyx Rising en ik ben eigenlijk nog maar net goed en wel begonnen aan het tweede gebied op het eiland. Zoveel afleidingen steeds :) Ik vermaak me er in elk geval nog steeds opperbest mee!

Afbeelding
Inmiddels ben ik in Fenyx Rising in het vierde gebied aanbeland. Wellicht vloeken in de kerk, maar ik vind de game misschien wel leuker dan BotW.

De puzzels zijn afwisselend, de combat én
vijanden interessant, en dialoog / commentaar is grappig. Ik ben volgens mij over de helft van de officiële campaign en kom nog steeds nieuwe vijanden tegen; niet alleen reskins. En mijn wapens blijven heel...

De afleiding herken ik: er is gewoon onwijs veel te doen en ontdekken. Ik word blij van deze game... :)
Zach

07 mar 2021, 21:39

Shenglong83 schreef:
07 mar 2021, 17:30
Ik zit inmiddels ruim 50 uur in Dragon Quest 11.
Dit is pas m'n 2de Dragon Quest game ooit (na DQ8 op de PS2) maar door deze game ga ik zeker terug om de andere delen ook te spelen.
Wat een prachtgame tot dusver! Nu al een van m'n favoriete JRPGs ooit.

Sinds ik ben ermee ben begonnen heb ik de game nog niet neer kunnen leggen en heb eigenlijk al m'n game-tijd hierin gestoken.

Verder speel ik momenteel alleen (in die korte momenten tussendoor, als ik geen tijd heb voor een JRPG sessie) Asphalt 9. Nu weet ik dat gratis en/of mobile games onder gamers eigenlijk een vies woord is, maar deze gratis racegame (die ook verkrijgbaar is als mobile game) valt me 100% mee. De single player campaign is gigantisch, de graphics zijn naar Switch maten prima, de controls zijn goed en de pay2win aspecten (en advertenties) zijn minimaal.
Speel ook zeker deel 5 eens!
Galious
Moderator
Moderator

08 mar 2021, 15:51

Flozem schreef:
07 mar 2021, 19:09
Inmiddels ben ik in Fenyx Rising in het vierde gebied aanbeland. Wellicht vloeken in de kerk, maar ik vind de game misschien wel leuker dan BotW.

De puzzels zijn afwisselend, de combat én
vijanden interessant, en dialoog / commentaar is grappig. Ik ben volgens mij over de helft van de officiële campaign en kom nog steeds nieuwe vijanden tegen; niet alleen reskins. En mijn wapens blijven heel...

De afleiding herken ik: er is gewoon onwijs veel te doen en ontdekken. Ik word blij van deze game... :)
Ja, ik word ook nog iedere avond blij van deze game. Elke speelsessie vliegt echt zo om :)
Ik ben momenteel bezig in het derde gebied (War's Den). De variatie tussen de gebieden is echt tof en ik vind ze stuk voor stuk een genot om te verkennen. De vaults en andere afleidingen blijven ook nog steeds erg vermakelijk, ik pak echt alles mee wat ik tegenkom. Heerlijke game :love:
nmkl pjkl ftmch
SegaMegaPlayer

09 mar 2021, 10:26

Hier nu vooral Fortnite laat in de avond, soms Civilization VI. Met mijn zoon af en toe Brawl Stars :lol:
KillingRaptor

09 mar 2021, 11:40

SegaMegaPlayer schreef:
09 mar 2021, 10:26
Hier nu vooral Fortnite laat in de avond, soms Civilization VI. Met mijn zoon af en toe Brawl Stars :lol:
Ik heb zelf niets met Fortnite maar de franchises die ze er momenteel allemaal in verwerken vind ik echt wel vet! Alien, Predator, The Mandalorian, Tron, Street Fighter,...
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

09 mar 2021, 15:41

Midnight Resistance, C64

onlangs heb ik m uitgespeeld op de evercade, de data east collectie heeft daar de megadrive versie. jaartje terug heb ik de arcadeversie gespeeld, en nu -met de komst van de c64mini, heb ik de c64 versie onder de loep.
Het speelt even erg moeilijk omdat ik de joystick nog niet gewend ben, maar verder is het ook in snelheid enzo verrassend trouw aan het origineel en de megadrive port. en ik vind het er stiekem prachtig uitzien, misschien wel mooier als de megadrive versie
Afbeelding

Afbeelding

ergens vind ik het wel jammer dat de openingsscène eruit is gehaald, waar je achter een jeep met een blonde dame aanloopt... verder hele gave versie!

Ik kom nog niet verder dan een kort stukje ná de eerste hoofdbaas, want ik wil m uit gaan spelen zonder cheats, unlimited lives, savestates etc. weet niet of het me gaat lukken, we shall see! :innocent:
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”