Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Welke games speel je momenteel?

21 mar 2020, 21:04

Afbeelding
Yo-Kai Watch zit ik nu 11 uur in, ik moet een Sawtooth Stag vinden door een Yo-Kai die me verder kan helpen. Ik vermaak me hier nog altijd goed mee.

Afbeelding
Sea of Thieves speel ik nog steeds wekelijks, gisteren hebben we een Skeleton Ford veroverd en dat levert ontzettend veel loot op. Echter wil ik een aap kopen en die kost Ancient currency die ik pas erg weinig heb. Naja, ik zal de komende maanden nog wel blijven spelen waarschijnlijk.

Afbeelding
Trials of Mana Remake demo heeft mij overtuigd dat dit een veel betere remake is dan die van Secret of Mana. Hij is trouw aan het origineel qia omgevingen maar het battle systeem is op de schop gegaan. Wordt misschien een aankoop wanneer de prijs wat lager wordt.

Afbeelding
Hard West heb ik op Switch gekocht voor 2 euro in de eShop. Dit is een harcore horror X-Com achtige game in het wilde westen, briljante sfeet!
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

22 mar 2020, 10:35

Hard West zojuist gekocht dankzij Apenheul lol..
- portable-games.nl
Swey

23 mar 2020, 08:55

Hier gaat de backlog attack stevig door, na Steamworld Dig uitgespeeld te hebben ben ik begonnen aan Cosmic Star Heroine op mijn geliefde Vita. Erg grappige, lekker wegspelende Indie JRPG.
Ik ben vooral de wat kortere titels aan het spelen. Mocht mijn verplichte thuis-zijn verlengd worden, ga ik toch grotere titels zoals BotW of dragon quest XI S aanslingeren.
koekiemonster
Contacteer:

23 mar 2020, 09:14

Goed bezig Swey!
- portable-games.nl
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 mar 2020, 11:18

Ik ben benieuwd wat je van Cosmic Star Heroine vindt Swey! Ik heb die game ook gekocht na veel positieve dingen gelezen te hebben, plus het thema spreekt mij wel aan.
HeatherGrace

25 mar 2020, 09:05

Heb gisteren Star Wars: Obi-Wan uitgespeeld. Jaren geleden heb ik die abandoned, maar vond het tijd om hem een tweede kans te geven! Het was heel erg wennen, maar uiteindelijk voelde de first-person-movement in een 3rd person game en ook het besturen van je Lightsaber met RS heel natuurlijk.

Story begon ergens vlak voor Phantom Menace en voegde zich daar later in. Een aantal scenes uit de film hebben ze op een toffe manier verwerkt! Dus ondanks dat ik deze bij aankoop al snel weer terug in het hoesje heb gedaan, zou ik nu zeggen dat dit een van de betere games is uit dat tijdperk!

(Ohja, en ik realiseerde me ineens dit spel 20 jaar oud is. Is 2001 zo lang geleden? :blushing: )

Afbeelding
Afbeelding
Joey
Moderator
Moderator

25 mar 2020, 09:28

Ik heb dit weekend een begin gemaakt aan Ni No Kuni voor de Switch. Heb er bijna 10 uur in zitten nu en vind het tof om te ontdekken hoe de wereld in elkaar steekt en hoe ik monsters kan vangen etc. Probeer zo min mogelijk online op te zoeken en zoveel mogelijk zelf te ontdekken. Bevalt goed tot nu toe!

Afbeelding
Zach

25 mar 2020, 11:44

Xenosaga 3
Ik ben de serie aan het herspelen en het verhaal gaat in een razend tempo, wat ik overigens wel prettig vind. In deel 2 werden veel interessante verhaallijnen gedumpt voor de Jr. verhaallijn. Wel jammer dat het xenogears-achtige battle systeem is ingeruild voor een simpelere variant.

Benieuwd of ik de game nog zo goed gaat vinden dan al die jaren geleden.
Ribbelchips

25 mar 2020, 13:07

Ik ga me straks thuis ook maar eens verdiepen in Hardwest dan!

Ik ben weer eens op meerdere borden tegelijk aan het schaken...

Op de Switch ben ik nog druk bezig met het geniale Wargroove. Geen idee hoe ver ik in de game zit, maar ik heb nu eens pittige missie waarin ik met een select gezelschap steeds flarden van een gesprek met die dooie koning moet verzamelen,terwijl ik ondertussen belaagd wordt door undeads.

Ik heb gisteravond eindelijk een begin gemaakt aan de Phoenix Wright: Ace Attorney trilogy op de PS4 (Jap import). Ik heb de eerste twee delen al eens gespeeld op de DS destijds, maar wil de serie graag weer oppakken en hoop dat er nog remakes in de pijplijn zitten van Apollo Justice, Miles Edgeworth Investigations, Spirit of Justice en die Layton crossover. Zit nog in de eerste zaak met Larry Butz.

Op de Xbox One ben ik begonnen aan een re-run van Tales of Vesperia Nog niet zover in de game, ben net the lower quarter uit en ben ontsnapt uit de gevangenis met behulp van Raven. Mooi om weer eens een echt goeie Tales serie te spelen na die talloze miskleunen die op deze game volgden op PS3 en PS4.
Galious
Moderator
Moderator

27 mar 2020, 22:27

Het is veel vroeger dan verwacht voor mijn volgende Yakuza game, maar nadat ik de film een tijdje terug weer eens had gezien, heb ik nu toch zin gekregen om in de Fist of the North Star spin-off te duiken!

"Omae wa mō shindeiru"
Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Swey

28 mar 2020, 01:18

Speel nu een genre waar ik niet zo bekend mee ben, de loot dungeon crawler. Tot nu toe alleen Dungeon Hunter gespeeld op de Vita en dat was niet het beste voorbeeld,speel nu Heroes of Ruin op de 3DS. Speelt tot nu toe lekker weg,niet al te moeilijk. Ik merk wel dat dit type games voor mij het beste in korte bursts gaan, 20-30 minuutjes en dan wegleggen voor het saai wordt.
Daarnaast begonnen aan een Roguelite,namelijk Sparklite op de switch! Heerlijke graphics, wel een beetje wonky controls ,moet er erg aan wennen . Ik dacht eerst dat het aan mijn controller lag maar het is echt het spel zelf. pas een half uurtje erin zitten, kan er nog niet veel over zeggen
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

28 mar 2020, 13:29

Yo-Kai Watch is uitgespeeld, net optijd voor de opname van Club Button Bashers. Steamworld Heist is ook uitgespeeld zoals je wellicht in de laatste BB Bulletin hebt gehoord. Eindelijk begint er wat rust in mijn agenda te komen, dat is ook wel nodig want Animal Crossing New Horizons eist veel tijd op.

Animal Crossing: New Horizons
Afbeelding
Mijn oude maat Zucker is terug, ik kende dit figuurtje al van Animal Crossing City Folk en de eerste conversaties herinnerden mij er al snel aan dat alles bij Zucker om eten draait. Inmiddels wonen er al aardig wat dieren op het eiland en alles blijft voortdurend in ontwikkeling.

The Witcher 3
Afbeelding
Een tijdje geleden ben ik een nieuwe playthrough begonnen en op bases van Galious' advies om me te beperken tot main en side quests (en dus niet alle points of interest te onderzoeken) ben ik inmiddels verder dan in mijn oorsponkelijke playthrough. Wederom ben ik in Novigrad aangekomen maar deze keer heb ik alle main en side quest content tot aan mijn level afgerond en heb ik hele andere dingen gedaan dan vorige keer. Het blijft verbluffend hoe goed quests ontworpen zijn.
Galious
Moderator
Moderator

28 mar 2020, 14:02

Het is mooi dat je voor jezelf zo een goede balans hebt kunnen vinden voor main en side quests in The Witcher III zonder overspoeld te worden door points of interests. Dan is het echt heerlijk questen en avonturieren :)
nmkl pjkl ftmch
Don Cannoli 79

28 mar 2020, 15:32

Galious schreef:
27 mar 2020, 22:27
Het is veel vroeger dan verwacht voor mijn volgende Yakuza game, maar nadat ik de film een tijdje terug weer eens had gezien, heb ik nu toch zin gekregen om in de Fist of the North Star spin-off te duiken!

"Omae wa mō shindeiru"
Afbeelding

Nani? ATATATATATAAA

Sorry ben niet zo goed in memes :smile:

Maar goed , deze game staat ook nog steeds op mijn shortlist. Ik heb hem ooit een keer voor een leuke prijs gezien en toen niet gekocht en nu vind ik hem steeds iets te prijzig als ik kijk. De demo op PS4 heb ik wel gespeeld en die smaakte naar meer.
Galious
Moderator
Moderator

28 mar 2020, 15:38

Don Cannoli 79 schreef:
28 mar 2020, 15:32
Nani? ATATATATATAAA

Sorry ben niet zo goed in memes :smile:

Maar goed , deze game staat ook nog steeds op mijn shortlist. Ik heb hem ooit een keer voor een leuke prijs gezien en toen niet gekocht en nu vind ik hem steeds iets te prijzig als ik kijk. De demo op PS4 heb ik wel gespeeld en die smaakte naar meer.

Op amazon.nl staat 'ie voor € 20,33 met gratis verzending.
Het is wellicht de Duitse versie, maar als dat geen bezwaar is, is het een hele mooie deal!

https://www.amazon.nl/Fist-North-Star-L ... B07DY289X8
nmkl pjkl ftmch
Don Cannoli 79

28 mar 2020, 15:52

Oh jij kijkt op betere momenten dan ik blijkbaar. Ik heb hem gelijk besteld. Ik zag ook dat Resident Evil 2 remake daar voor € 19,28 te krijgen was dus die heb ik ook maar gelijk meegepakt. FotNS is niet op voorraad dus ik moet tot ergens volgende maand wachten maar dat vind ik niet erg want ik heb meer dan genoeg andere games die ik in de tussentijd kan spelen.

Thanks voor de tip Galious ! :thumbup1:
koekiemonster
Contacteer:

28 mar 2020, 19:35

Level 28 van DooM64 is insane...

I’m stuck haha
- portable-games.nl
LesserMagic
Contacteer:

28 mar 2020, 22:02

Afbeelding

Een kleine 4 uurtjes mee bezig. De 'horror' gedeeltes kunnen me minder bekoren en ik snap weinig van de lore, maar verder is het echt genieten.
Don Cannoli 79

28 mar 2020, 22:41

Door HL:Alyx is het upgraden van m'n pc nu top prioriteit geworden. Dan nog een VR headset kopen.
Gaat nog wel ff duren denk ik.

Mooi dat je je er mee vermaakt :thumbup1:
Joey
Moderator
Moderator

29 mar 2020, 09:20

Ik ben ook begonnen aan Animal Crossing. Wat me vooral opvalt is dat de Nederlandse vertaling briljant is. Dit is met heel veel zorg gedaan. Normaal zet ik de taal altijd op Engels, maar voor deze game maak ik een uitzondering!
Swey

01 apr 2020, 10:30

Speel nog steeds Sparklite, langzaamaan kom ik vooruit , zoals dat nu eenmaal gaat in een roguelite. Daarnaast begonnen aan Zelda a Link Between Worlds op de 3DS, weer lekkere Link’s Awakening feels bij deze!
TJ@Retrogameland
Contacteer:

01 apr 2020, 14:02

Momenteel Bayonetta op PS4, terwijl ik ongeduldig wacht tot wanneer Resident Evil 3 remake hier in de bus ligt :p
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 apr 2020, 15:58

koekiemonster schreef:
22 mar 2020, 10:35
Hard West zojuist gekocht dankzij Apenheul lol..
Alvast een tip: na de eerste missie kun je naar verschillende locaties afreizen om goud te zoeken, doe dit voorzichtig want als je te weinig geld hebt kun je op geen enkele locatie meer iets doen.

De sfeer *knocks it out of the park*.
koekiemonster
Contacteer:

01 apr 2020, 19:30

Dank voor de tip! Had je die ook niet in de podcast?
- portable-games.nl
Flozem

01 apr 2020, 20:33

Nog steeds Disgaea 4. Ik ben nu bezig met post-game content. Net Ni No Kuni gekocht in de aanbieding, dus voorlopig verveel ik me niet...

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”