Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Ok Impala!

Re: Welke games speel je momenteel?

24 feb 2020, 10:41

Tof hoor! Ik heb Witcher 3 nog nooit gespeeld, maar ik moet zeggen dat het wel echt begint te kriebelen elke keer als ik er iets over lees. :smile:

Zelf speel ik nog altijd Star Fox 64 3D (3DS). Het is nog niet gemakkelijk om de geheime uitgangen te vinden omdat de voorwaarden tamelijk obscuur zijn. Zal er wel aan liggen dat dit een game uit de N64 tijd is. Ik ben nu ook bij de zon gekomen. Dat is een erg tof level met hoge lavagolven en meteorieten die je om de oren vliegen. Ik probeer me zo voor stellen dat dit level waarschijnlijk nog veel toffer zou overkomen als ik het op een groter scherm zou kunnen spelen. Je raakt toch al snel verwend met zo'n Switch. :blushing:

Afbeelding

Ik heb ook nog steeds erg veel plezier met Super Blood Hockey (NS). Heb in de franchise mode season 1 als winnaar afgesloten. Je team wordt steeds sterker met elke overwinning die je boekt dankzij een klein RPG systeem. Nu begint season 2 met Noord-Korea als de laatste grote uitdaging in de finale. Erg leuke arcade actie die je snel even oppikt! :smile:

Afbeelding

En tot slot speel ik Lufia V: For the Savior (PC). Dit is een fangame die al meer dan 10 jaar in ontwikkeling is. Part 1 is eindelijk af en de passie voor Lufia spat er vanaf! Alles voelt als een nieuwe Lufia game in de stijl van Lufia II (SNES). Goed ontworpen puzzels, zichtbare vijanden (dus weinig encounters), strak dungeon design en verrassend goede dialogen en karakters. Kortom, een aanrader als je Lufia een warm hart toedraagt. :love:

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 feb 2020, 12:24

Ik heb de oorsponkelijke Lufia niet meer dan een uur gespeeld maar het is wel gaaf dat een fangame de essentie zo goed weet te benaderen!
Ok Impala! schreef:
24 feb 2020, 10:41
Tof hoor! Ik heb Witcher 3 nog nooit gespeeld, maar ik moet zeggen dat het wel echt begint te kriebelen elke keer als ik er iets over lees. :smile:
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het je tegen zou vallen. De game heeft een grote dichtheid aan (voornamelijk optionele) quests die bijna altijd uniek aanvoelen en verbonden zijn met de wereld. Hoe het verhaal met de game verweven is doet denken aan Metroid Prime, in de quests leer je in principe alles wat je moet weten over de wereld maar als je meer details en achtergrond wilt weten dan kun je overal teksten vinden.
Ok Impala!

24 feb 2020, 13:19

Ja, dat aspect spreekt me ook enorm aan. Ik vind het erg leuk om een grote wereld te exploreren op m'n eigen tempo. Maar dan moet er wel enig doel zijn om die wereld te redden. De Witcher lijkt wat dat betreft een meer "urgente" wereld te hebben dan Skyrim. Bij die laatste game leken je acties niet veel uit te maken en kreeg ik geen connectie met de wereld.
Galious
Moderator
Moderator

25 feb 2020, 22:47

Ik nader het einde van The Surge 2...

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Kunstschilder1987
Contacteer:

25 feb 2020, 23:56

AmyBlob schreef:
22 dec 2013, 13:57
Ik ben brothers: a tale of two sons aan het spelen, ben vandaag begonnen. erg leuk
ja is het een aanrader? ik heb m een tijdje geleden op de xb1 gehaald maar ligt nog op de 'te spelen stapel'... het lijkt me wel echt een game die anders is.

Ben zelf momenteel even hooked aan axiom verge op de vita. Voor het eerst dat een metroidvania me écht heeft gegrepen en ik ook iedere dag wel even een momentje vind om m te spelen.
Daarnaast ook bezig met undertale ( :wub: ) op de psvita en een beetje aan het aanklooien met shock troopers op de neo geo mini.
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Fing3r

26 feb 2020, 10:12

Children of Morta
Blijft een erg toffe game en het einde nadert zo langzaamaan, voor een ieder die wel van een lekkere Roguelike houdt is dit echt wel een dikke aanrader! Het verhaal is onderhoudend, het geluid en de muziek zijn sfeervol en de graphics vind ik om te smullen. Wat ik ook wel fijn vindt is dat je lichtelijk gedwongen wordt om ook echt van alle leden van de familie Bergson gebruik moet maken, wat ervoor zorgt dat je echt verschillende stijlen van spelen moet gebruiken.
Afbeelding

Xenoblade Chronicles
Al een behoorlijk stuk opgeschoten in deze game, zit er nu zo'n 15 uur in en ik begin nu echt alle mechanics een beetje goed te begrijpen. Kijk er al naar uit om hier weer verder mee aan de slag te gaan.
Afbeelding

En dan moet ik nog beginnen aan Blasphemous die ik deze week van Limited Run games heb ontvangen en dan staat er voor de komende tijd nog veel andere leuke games op de planning :biggrin:
Afbeelding
toejam

26 feb 2020, 15:32

Kunstschilder1987 schreef:
AmyBlob schreef:
Ik ben brothers: a tale of two sons aan het spelen, ben vandaag begonnen. erg leuk
ja is het een aanrader? ik heb m een tijdje geleden op de xb1 gehaald maar ligt nog op de 'te spelen stapel'... het lijkt me wel echt een game die anders is.

Ben zelf momenteel even hooked aan axiom verge op de vita. Voor het eerst dat een metroidvania me écht heeft gegrepen en ik ook iedere dag wel even een momentje vind om m te spelen.
Daarnaast ook bezig met undertale ( :wub: ) op de psvita en een beetje aan het aanklooien met shock troopers op de neo geo mini.
Vind Brothers een semi-aanrader. Het concept is leuk, maar natuurlijk wel vaker gedaan om met meerdere karakters puzzels op te lossen. En dan gaat het richting het einde in zo'n melodramatische rollercoaster die mij persoonlijk niets deed. Maar je kunt hem gerust op een regenachtige zondagmiddag aanzetten, dan ben je voor het eten klaar.

En Axiom Verge vond ik ook heel tof tot ik ergens vast ben gelopen wat schijnbaar heel onlogisch in elkaar zit. Helaas daarna nooit meer naar omgekeken.
Yo, homeboy gimme five!
Ok Impala!

26 feb 2020, 15:33

Kunstschilder1987 schreef:
AmyBlob schreef:

Brothers: A tale of two sons is één van mijn favoriete verhalende games geworden. Prachtige manier van storytelling en leuke gameplay. Speel 'm wel met koptelefoon als je een paar uur achter elkaar kunt spelen, dan komt het verhaal het meest tot z'n recht.
Ok Impala!

26 feb 2020, 15:35

Fing3r schreef:
26 feb 2020, 10:12

Xenoblade Chronicles
Al een behoorlijk stuk opgeschoten in deze game, zit er nu zo'n 15 uur in en ik begin nu echt alle mechanics een beetje goed te begrijpen. Kijk er al naar uit om hier weer verder mee aan de slag te gaan.
Afbeelding
Xenoblade Chronicles (Wii/3DS) of Xenoblade Chronicles X (WiiU)? Het plaatje is namelijk van de laatste. Als je die game aan het spelen bent is een pro tip om met L en rechtcontrolstick uit te zoomen. Dat maakt de game een stuk makkelijker om te navigeren, maar er is niemand die je dat zegt in de game... :huh:
Fing3r

26 feb 2020, 18:16

Ik speel hem op de 3DS, heb er gewoon een random plaatje bijgezocht

Sent from my J9210 using Tapatalk

Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

27 feb 2020, 22:36

Ik heb vanavond eens Ghost Pilots gespeeld, uit de Arcade Archives serie. SNK goes Taoplan met deze oldschool shoot 'em up, helemaal in de stijl van Flying Shark, Twin Cobra, Fire Shawk, etc. Helemaal mijn ding, ware het niet dat de controls een vreemde eigenschap hebben. Het is een verticale shooter, maar het scherm kan ook een beetje naar links en rechts scrollen en dat lijkt je plane een soort versnelling te geven die je weer mist wanneer het scherm niet meer verder scrollt naar links of rechts. Dan beweeg je opeens veel trager en dat maakt het best lastig als je kogels en vijanden wilt ontwijken omdat je snelheid steeds lijkt te wisselen. Heel vreemd... maar hopelijk went het nog.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

28 feb 2020, 07:16

Heya Bloody Baron van Velen, lang niet gezien!
Ok Impala!

28 feb 2020, 13:02

Ik speel Metroid: Return of Samus (3DS). Dit is pas de 2e Metroid game die ik speel (na Fusion). Wat een fantastische ervaring. De game zit erg goed in elkaar en er is altijd iets nieuws te ontdekken. Ben benieuwd welke epische gevechten er nog aan gaan komen! :smile:

Afbeelding
Fing3r

28 feb 2020, 16:00

Ok Impala! schreef:
28 feb 2020, 13:02
Ik speel Metroid: Return of Samus (3DS). Dit is pas de 2e Metroid game die ik speel (na Fusion). Wat een fantastische ervaring. De game zit erg goed in elkaar en er is altijd iets nieuws te ontdekken. Ben benieuwd welke epische gevechten er nog aan gaan komen! :smile:

Afbeelding
Dit is dan ook één van de betere 2D metroid games, heb er ook behoorlijk van kunnen genieten!
Afbeelding
Ok Impala!

28 feb 2020, 16:13

Yes. Ik heb de Metroid smaak ook helemaal te pakken nu en ga later ook zeker Zero Mission nog spelen op de WiiU. :smile:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

28 feb 2020, 17:52

Zeker, ik was in de podcast ook erg enthousiast over Samus Returns. Ik hoop dat die studio nog een side scrolling Metroid mag maken. Ze wilden eigenlijk oorspronkelijk Fusion remaken.
Ok Impala!

28 feb 2020, 22:45

Fusion remaken zou echt niet nodig zijn. Die game ziet er prima uit in al zijn 2D pixel glorie! :smile:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

29 feb 2020, 12:30

The Witcher 3
Afbeelding

Ik heb zojuist de Bloody Baron quest-line afgerond in mijn nieuwe The Witcher 3 playthrough en ben opweg naar Novigrad. Vergeleken met mijn eerste playhrough heb ik veel meer overzicht over de lopende quests, in principe tik ik altijd eerst de (side)quests af met de laagste level requirements en mocht ik onderweg iets tegenkomen dan weeg ik af hoe afleidend dat is. Ik voel me met deze speelstijl ook meer betrokken op een of andere manier.

Steamworld Heist
Afbeelding

Inmiddels ben ik in de 2e map aangekomen, ooit meen ik gelezen te hebben dat er 3 maps zijn maar ik weet niet of dat inclusief of exclusief DLC is. Volgens mij had ik dit al eerder gezegd maar van alle Steamworld games is Heist met afstand mijn favoriet. Ik merk ook dat ik gedreven ben om alle levels op 3 sterren te halen. en sommige levels speel ik daarom twee keer. Overigens speel ik op de "experienced" stand welke niet per se moeilijk is maar waarbij je wel goed op moet blijven letten. Heerlijke game die niet onder doet voor iets als Mario + Rabbids Kingdom Battle!

Breath of Fire
Afbeelding

In de "Draken in december" aflevering van Club Button Bashers vertelde ik dat ik een begin had gemaakt aan de eerste Breath of fire game,. Inmiddels heb ik een party van 3, naast Nina heeft Bo zich inmiddels ook aangesloten en daarmee krijgt het tot nu toe simplistische battlesysteem ook iets meer diepgang. Het blijft wel een vrij recht-toe-recht-aan spel en ik begrijp nog niet zo goed hoe dit de voedingsbodem is gebleken voor een franchise, maar het is ook zeker geen slecht spel. Zo heel af en toe laad ik mijn laatste save-state in om verder te gaan maar het heeft geen prioriteit.
Galious
Moderator
Moderator

02 mar 2020, 14:13

Ik ben eens begonnen aan Pankapu uit m'n backlog. Fraai ogende platform adventure, maar het heeft een van mijn grootste pet peeves in gaming: analogue stick controls in 2D games. De d-pad wordt niet ondersteund :thumbdown: Ik speel toch nog even door, want het went wel en de game is tot dusver best leuk, maar het blijft knagen dat het met de d-pad zoveel lekkerder zou spelen...

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
HeatherGrace

02 mar 2020, 20:34

Judge Dredd Vs. Death
Heb sinds kort een nieuwe liefde gevonden in de Judge Dredd franchise, dus ik wilde ook erg graag de games uitproberen om eens lekker door die universe heen te lopen! Deze Xbox game "scratched all my itches". Een typisch Judge Dredd verhaal--voor zo ver ik dat kan baseren op het materiaal dat ik tot nu toe heb gelezen. Wat ik vooral erg tof vind is dat je zelf iemand kunt "judgen". Moet ie dood, of gaat ie naar de iso-cubes? Door iemand in z'n been te schieten, warning shots te lossen of naar ze te schreeuwen kun je ze dwingen op hun knieën te gaan zodat je ze kan boeien. En zo zitten er wel meer niffty dingetjes in die volgens mij best hun tijd vooruit waren. :smile:

Afbeelding
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

08 mar 2020, 22:23

Ik ben vanavond begonnen aan Anodyne op de PS4. De game heeft veel weg van Link's Awakening, compleet met GBC-achtig grafisch stijltje, maar qua thema en sfeer is het een heel eigen beestje. Veel exploratie en toffe dungeons tot dusver! Me likes.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Joey
Moderator
Moderator

09 mar 2020, 08:52

Ik heb met een vriend besloten om wat vaker een retro game op te starten samen. Gisteren hebben we een begin gemaakt met Soleil voor de Mega Drive. Toffe Zelda-kloon! En het hoofdpersonage heeft wel een erg actuele naam. :)
The story centers on Corona, a boy who has just turned 14 years of age and must inherit his late father's sword to fight the monsters that threaten the human race's existence.

Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 mar 2020, 14:31

PC op New Zealand gezet en daar gaan we!
Afbeelding
Afbeelding
Fing3r

10 mar 2020, 14:34

Dynamike schreef:
10 mar 2020, 14:31
PC op New Zealand gezet en daar gaan we!
Afbeelding
Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen, ik ben zelf nog bezig met Halo: CE Anniversary Edition maar daarna hoop ik weer in de wereld van Ori te duiken :D
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 mar 2020, 14:47

Eerste is dat het niet lekker genoeg loopt, wellicht even videodrivers updaten. Want vloeiend is het nog niet. Of even van HDD afhalen en op SSD zetten, dat zal ook wel schelen.
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”