Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

Re: Welke games speel je momenteel?

04 sep 2021, 10:37

DF heeft de patch wel uitgebreid behandeld. Toch wacht ik nog even op de PS5/Series X release. Ik kijk daar echt wel naar uit.
KillingRaptor

04 sep 2021, 12:11

Ik ben begonnen met Shantae: Risky's Revenge op de Switch! Het is echt al lang geleden dat ik deze nog heb uitgespeeld, waarschijnlijk van indertijd op de Wii U. Sowieso is het weer heel erg tof, prachtige pixelart ook.

Edit:
Correctie. Blijkbaar had ik hem eerst gespeeld op de 3DS via de DSi versie (de originele dus).

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 sep 2021, 14:37

Legend of Mana
Afbeelding

Hoewel ik de laatste jaren wat kritischer ben geworden op de Mana serie ligt Secret of Mana mij nog nauw aan het hart en vond ik Trials of Mana (de SNES versie) erg vermakelijk om te spelen. De laatste 'goede' Mana game is volgens velen Legend of Mana voor PS1 die onlangs een remaster voor moderne platformen gekregen heeft, daarna ging het hard bergafwaarts. Maar Legend of Mana is zelf eigenlijk best wel een buitenbeentje, het is geen episch RPG avontuur zoals de eerdere delen maar meer een playground met quests en systemen, een beetje zoals Final Fantasy Tactics A2 of Disgaea. Er zit zeker wel verhaal in maar dat wordt niet op een lineaire manier aangeboden zoals in de meeste RPGs.

Beetje wennen, maar het bevalt wel. Het helpt dan ook dat het er werkelijk fantastisch uitziet. Ik ben dat ze deze game geremasterd hebben. Ik denk niet dat het kan tippen aan de eerdere delen voor mij, grotendeels vanwege de nostalgie om echt zo'n grote epische game met 2 spelers uit te spelen. Maar ik denk voor single player dat Legend of Mana wel eens de beste zou kunnen zijn.
RKR

05 sep 2021, 23:22

LoM is voor mij de beste. Ik heb het destijds 2x uitgespeeld op de PS1, en nu voor het eerst met een guide en ik ben quests en gebieden tegen gekomen die ik nog nooit gezien had. En ook skills die ik nooit had unlocked (hiervoor moet je specifieke combos van 2 skills onder de knoppen zetten en die een x aantal maal gebruiken). Heb ook meer gedaan met het crafting systeem ditmaal (dat is heel obscuur, en zonder guide niet te doen). Niet dat het nodig is, LoM is een van de makkelijkste games ooit. Zelfs met basic gear zul je nauwelijks verliezen, maar het is wel lachen om te zien dat bosses met 1 special kapot gaan. Er zit een mate van diepgang in, je kunt met de juiste inputs blijven chainen zonder dat je hoeft te recoveren. Maar het is gewoon niet nodig omdat de game te simpel is (er is wel een No Future mode in NG+). LoM, Chrono Cross en Vagrant Story hebben ook nostalgische waarde, ze brengen me terug naar 2000. Toen was ik hooked aan deze games.

De OST vooral, van Shimomura, is legendarisch. Volgens mij vind ze het zelf ook haar beste werk. En ik vind de remastered versies eigenlijk nog beter (zijn niet meer online te vinden zo te zien).

https://youtu.be/ZcLr70_t71c

Dit blijft een van mijn favoriete tracks. Ook mijn favoriete story arc.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

06 sep 2021, 07:45

Zonder guide kijkt er idd veel langs je heen te gaan, maar ik speel vooral in de trein en heb dan geen zin om steeds mijn telefoon erbij te pakken. Misschien voor een volgende playthrough ;)
RKR

06 sep 2021, 15:47

Apenheul schreef:
06 sep 2021, 07:45
Zonder guide kijkt er idd veel langs je heen te gaan, maar ik speel vooral in de trein en heb dan geen zin om steeds mijn telefoon erbij te pakken. Misschien voor een volgende playthrough ;)
Eerste playthrough moet je ook blind doen. Daarna merk je wat je allemaal niet hebt gedaan. Ook de placement van de artefacts heeft invloed op bepaalde events, loot en monster levels enzo.
Mark

06 sep 2021, 16:30

Apenheul schreef:
04 sep 2021, 10:20
Fijn dat ie goed draait, wel apart dat ik daar niets over gelezen heb in de mainstream media. Misschien vinden ze het niet nieuwswaardig, of ik heb het gewoon niet opgemerkt.
Tsja, wat had je verwacht? 'Video game draait na updates naar behoren', zeer nieuwswaardig.
KillingRaptor

07 sep 2021, 11:06

Even een kleinere game opgestart voor Tales of Arise er is vrijdag, begonnen met Uncanny Valley op de PS4. Een 2D survival horror game, de sfeer is zeker al goed! Ik heb ook al een einde gehad maar dit was volgens mij het easy einde dus tel hem nog niet mee als uitgespeeld. :biggrin:

Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

07 sep 2021, 19:06

deze jongen is inmiddels in het vreemde 8bit avontuur dat "stuntman" heet belandt. platformen, klimlevels, racelevels, shmuplevels, eindbazen en bomontmantelpuzzels komen voorbij, vreemd maar niet verkeerd spelletje.

Afbeelding
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
OldSchool
Contacteer:

07 sep 2021, 20:56

Afgelopen weekend eindelijk eens Buzz gedaan op de PS3, met 8 personen. Dat is wel echt tof. Buzz blijft gewoon de leukste quiz game en dit keer kon iedereen mee doen 😂.
Galious
Moderator
Moderator

07 sep 2021, 22:14

KillingRaptor schreef:
07 sep 2021, 11:06
Even een kleinere game opgestart voor Tales of Arise er is vrijdag, begonnen met Uncanny Valley op de PS4. Een 2D survival horror game, de sfeer is zeker al goed! Ik heb ook al een einde gehad maar dit was volgens mij het easy einde dus tel hem nog niet mee als uitgespeeld. :biggrin:

Afbeelding
Dat is inderdaad wel een Intrigerende en creepy indie horror game. Het deed me que setting en sfeer een beetje denken aan de films Nattevagten (Nightwatch) en Session 9. Mijn eerste playthrough werd overigens ook al snel afgekapt door een of ander onverwacht einde met een hoog WTF gehalte :biggrin:
Ik zou hier eigenlijk ook nog een keertje naar terug moeten keren om er wat meer van te zien :smile:
nmkl pjkl ftmch
kingoftherain

08 sep 2021, 07:15

OldSchool schreef:
Afgelopen weekend eindelijk eens Buzz gedaan op de PS3, met 8 personen. Dat is wel echt tof. Buzz blijft gewoon de leukste quiz game en dit keer kon iedereen mee doen 😂.
Laat maar, Roos. Dit weten ze al. :lol: :lol: :lol:
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
OldSchool
Contacteer:

09 sep 2021, 13:56

kingoftherain schreef:
08 sep 2021, 07:15
OldSchool schreef:
Laat maar, Roos. Dit weten ze al. :lol: :lol: :lol:
Klassieker inderdaad 😂. Volgens mij is Roos wel gesneuveld bij de migratie van PS2 naar PS3 … Arme Roos…
kingoftherain

09 sep 2021, 18:09

OldSchool schreef:
09 sep 2021, 13:56
Klassieker inderdaad 😂. Volgens mij is Roos wel gesneuveld bij de migratie van PS2 naar PS3 … Arme Roos…
Die quote was inderdaad van de PS2 spellen. Van de PS3 heb ik er nog niet zoveel van gespeeld, dus dat weet ik dan weer niet. Maar erg scherp van je. :thumbup:

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
kingoftherain

09 sep 2021, 18:36

Op het moment ben ik bezig met The Dark Pictures Anthology: Little Hope. Ik vond Until Dawn erg leuk, ook al ben ik geen fan van jumpscares, dus alle spellen van deze reeks moesten ook in huis komen. Het zijn op zichzelf staande delen, dus er zit geen volgorde in. Het eerste spel, Man Of Medan, heb ik ook nog niet gespeeld. Misschien dat ik die hierna nog ga spelen. Het derde deel, House Of Ashes, moet dit jaar nog verschijnen.

En ja, die tweede van rechts is Will Poulter van The Maze Runner en We're The Millers.

Afbeelding

Galious
Moderator
Moderator

10 sep 2021, 11:05

Ik game op dit moment erg weinig wegens een nieuwe baan, maar wanneer ik daar gesetteld ben, komt dat wel weer. Verder dan een paar missies in EDF5 ben ik de laatste tijd niet gekomen, maar dat blijft wel erg tof en ideaal voor een korte pick up and play sessie :smile:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
KillingRaptor

11 sep 2021, 12:00

En game plaats ik in pre-order om hem gelijk te spelen uiteraard, dus nu volop bezig met Tales of Arise! Al zo'n drie uurtjes bezig en hij bevalt mij echt enorm. :biggrin:

Afbeelding
RKR

12 sep 2021, 19:49

Tales of Arise

Ja dit is wel degelijk een van de beste games in de franchise. In het begin was ik wat teleurgesteld. Het gebied en de dialogen met Iron Mask zijn nog vrij basic en saai. De combat is ook nog heel basic omdat je maar 2 characters hebt en nauwelijks specials en je hebt maar 3 AG (3 artes op rij). Het wordt leuker vanaf dat je 3 personages hebt. Dungeon design is goed, zoeken naar keys, verborgen loot, springen over gaps. Het is af en toe vrij verticaal. Ze zijn ook niet te lang, precies goed eigenlijk. De game is wel heel erg last gen, de grafische stijl is heel mooi maar de pop in is nasty. En ook korte laadschermen als je een gebouw in gaat, dat is echt PS4 generatie.

De combat is wennen, locken is vrij lomp en je mist veel slagen. Maar als het eenmaal clicked is het leuk. Je moet een beetje uitvogelen welke artes elkaar goed opvolgen zonder dat de combo spaak loopt, en elemental weaknesses natuurlijk. Later in de game kun je enemies volledig kapot maken met arte combos en stun je ze in no time voor een finisher. Ik ben een fan van de boost attacks. Zodra je een enemy magic ziet laden roep je dat mage chickie in, en als een enemy de lucht in gaat voor een attack roep je die blonde.

Ik speel grotendeels op hard mode, de reguliere mobs zijn op normal al dood voordat je iets tofs kunt doen. Bosses blijven lastig, en vereisen een mate van tactiek. Die CP pool is tricky. Als dat leeg is ben je eigenlijk de sjaak en kun je alleen nog met items healen. Maar het is wel een voordeel dat je alleen daar op hoeft te letten. Wat ook tof is, je kunt weapon skins aanpassen. Dus je als een bepaald wapen cool vind dan kun je dat uiterlijk behouden terwijl je een sterker (maar misschien lelijk) wapen gebruikt. Er zijn ook costumes, maar die probeert Namco je nogal door de strot te duwen. Vind die Nina Williams costume voor Kisara wel tof maar ga niet betalen.

Stick with it, na de eerste boss wordt ie goed, en na het 2e gebied vind ik hem zelfs geweldig.
KillingRaptor

21 sep 2021, 18:26

Ik zit ergens in de laatste dungeon van Tales of Arise nu. Maar vandaag ben ik toch al even begonnen met Kena: Bridge of Spirits op PS4 ook! Eerste uurtje gespeeld, eerste indrukken zijn echt zeer goed. Zelfs op base PS4 ziet de game er prachtig uit en het speelt ook erg lekker allemaal. Dit smaakt sowieso naar meer.

Afbeelding
kingoftherain

21 sep 2021, 18:31

KillingRaptor schreef:
21 sep 2021, 18:26
Eerste uurtje gespeeld, eerste indrukken zijn echt zeer goed. Zelfs op base PS4 ziet de game er prachtig uit en het speelt ook erg lekker allemaal. Dit smaakt sowieso naar meer.

Afbeelding
:crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying:

Nee, heel veel plezier ermee. Serieus. Ik meen het. Echt... :rolleyes:

Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

21 sep 2021, 18:34

Lijkt me ook echt een KR game, ik las in een review dat het voelt als een GameCube game en dat is alleen maar positief bedoeld.
KillingRaptor

21 sep 2021, 18:39

kingoftherain schreef:
21 sep 2021, 18:31
:crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying:

Nee, heel veel plezier ermee. Serieus. Ik meen het. Echt... :rolleyes:
Haha zo'n soort reactie had ik wel verwacht van je! :lol:
Nou ik ga er zeker heel veel plezier mee hebben.
kingoftherain

21 sep 2021, 18:43

KillingRaptor schreef:
21 sep 2021, 18:39
Nou ik ga er zeker heel veel plezier mee hebben.
En gelijk heb je! :thumbup:

kingoftherain

21 sep 2021, 21:20

Life Is Strange: True Colors (PS5)

Ik was even een beginnetje aan dit spel aan het maken, maar al gauw moest ik snel een screenshot maken die ik als wallpaper op de PC wil gebruiken.

Afbeelding

Kunstschilder1987
Contacteer:

23 sep 2021, 18:46

Max Payne, Xbox (classic)

Tussen alle platformers door was ik even toe aan iets compleet anders, dat heb ik ook echt gevonden. Erg grappige humor, rockstar is ook in deze lekker edgy bezig geweest. Vroeger als tiener had ik deze, ook op de xbox, maar had deze nooit gespeeld toen ik de console wegdeed voor een ps3 te halen als inruil (idd ik heb mijn geliefde xbox destijds weggedaan).

om deze scène moest ik erg lachen. Waar herken je een Russische mobster aan? juist, het kenteken!

Afbeelding

Zat vannacht op missie 5 van de 22, als ik het goed begrepen heb. Over een paar uurtjes waarschijnlijk weer effe verder spelen. Eerste keer dat ik game met de duke controller! speelt zeker niet verkeerd, al vind ik de s controller net effe fijner.... kan ook puur door gewenning komen uiteraard.
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”