Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
KillingRaptor

Re: Welke games speel je momenteel?

26 aug 2021, 12:01

Begonnen met Senran Kagura Burst Re:Newal, de remake van de 3DS game op PS4. Eerste paar missies gedaan en ik vermaak me alweer prima hiermee!

Afbeelding
Fing3r

27 aug 2021, 10:52

Afbeelding

Ik ben momenteel helemaal verslingerd aan Hades, nooit een fan geweest van de ontwikkelaar maar boy wat is dit een fijne game 😎
Afbeelding
Joey
Veteraan
Veteraan

27 aug 2021, 12:16

Wat maakt Hades zo'n pakkende game voor jou? De gameplay filmpjes spreken mij niet echt aan eigenlijk, maar ik hoor er zoveel goeds over!
HeatherGrace

29 aug 2021, 00:45

Why is a raven like a writing desk?

Ik pak het zeepkistje weer, want in mijn vakantie speelde ik American McGee's Alice! Van alle sprookjes die rondzwerven is Alice is Wonderland met uitstek mijn favoriet. Nog altijd is het verhaal uniek gebleven.

McGee's Alice is een "twisted" versie van de kleurrijke wereld die we allemaal van de klassieke Disney film kennen. De game gebruikt Wonderland als representatie Alice Liddell's mentale gezondheid nadat ze haar ouders en zus verliest in een woningbrand. De hele game draait om haar "survivor's guilt" en het onder ogen zien van haar trauma. Dus waar in de werkelijkheid Alice catatonisch op een bed ligt, vecht ze in haar gedachten tegen de Red Queen die Wonderland--haar mentale toestand dus--in het duister heeft gegooid. En met duister bedoel ik duister. Horror die op de naarste manieren bij je onder de huid kruipt.

Afbeelding

Ik vind het een heel boeiend onderwerp en ken maar weinig games die zo'n mooie betekenis weten te verwerken in hun wereld. Het dichtste bij komt mijn favoriete Judge Dredd comic: Wonderwall, welke 4 jaar eerder uit kwam en stiekem precies hetzelfde verhaal verteld, alleen dan in de toekomst ipv het jaar 1800.

Anyway. Dit alles zit in een pakketje van een N64-stijl platformer. Iedere locatie heeft zijn eigen grafische handtekening en challenges specifiek en alleen in dát level. Ook veel puzzels werken zoals destijds alleen op PC mogelijk waren en maken tot een sferisch en uitdagend geheel. Met verschillende wapens die je verzameld bouw je strategieën voor elke enemy type.

Afbeelding

Ik vond de game in het begin overgeeflijk moeilijk. Checkpoints liggen heel ver uit elkaar en beginner's traps zitten overal. Net toen ik tot mijn grote frustratie wilde opgeven, kwam ik er achter dat de game "save anywhere" heeft. Oepsie. Naast autosave heb je ook een handmatige save functie. Anywhere; any time. Dus óók midden in een boss battle. Dat hielp met de lichtelijk verouderde game design en moeilijkheidsgraat.

En daar ben ik heel blij om! Games zo dubbelzinnig als deze zijn er maar weinig en kan hem zeker aanraden! Dit is er zoeentje die je gewoon gespeeld moet hebben. :smile:

Afbeelding
Afbeelding
Joey
Veteraan
Veteraan

29 aug 2021, 09:08

HeatherGrace schreef:Why is a raven like a writing desk?

Ik pak het zeepkistje weer, want in mijn vakantie speelde ik American McGee's Alice! Van alle sprookjes die rondzwerven is Alice is Wonderland met uitstek mijn favoriet. Nog altijd is het verhaal uniek gebleven.

McGee's Alice is een "twisted" versie van de kleurrijke wereld die we allemaal van de klassieke Disney film kennen. De game gebruikt Wonderland als representatie Alice Liddell's mentale gezondheid nadat ze haar ouders en zus verliest in een woningbrand. De hele game draait om haar "survivor's guilt" en het onder ogen zien van haar trauma. Dus waar in de werkelijkheid Alice catatonisch op een bed ligt, vecht ze in haar gedachten tegen de Red Queen die Wonderland--haar mentale toestand dus--in het duister heeft gegooid. En met duister bedoel ik duister. Horror die op de naarste manieren bij je onder de huid kruipt.

Afbeelding

Ik vind het een heel boeiend onderwerp en ken maar weinig games die zo'n mooie betekenis weten te verwerken in hun wereld. Het dichtste bij komt mijn favoriete Judge Dredd comic: Wonderwall, welke 4 jaar eerder uit kwam en stiekem precies hetzelfde verhaal verteld, alleen dan in de toekomst ipv het jaar 1800.

Anyway. Dit alles zit in een pakketje van een N64-stijl platformer. Iedere locatie heeft zijn eigen grafische handtekening en challenges specifiek en alleen in dát level. Ook veel puzzels werken zoals destijds alleen op PC mogelijk waren en maken tot een sferisch en uitdagend geheel. Met verschillende wapens die je verzameld bouw je strategieën voor elke enemy type.

Afbeelding

Ik vond de game in het begin overgeeflijk moeilijk. Checkpoints liggen heel ver uit elkaar en beginner's traps zitten overal. Net toen ik tot mijn grote frustratie wilde opgeven, kwam ik er achter dat de game "save anywhere" heeft. Oepsie. Naast autosave heb je ook een handmatige save functie. Anywhere; any time. Dus óók midden in een boss battle. Dat hielp met de lichtelijk verouderde game design en moeilijkheidsgraat.

En daar ben ik heel blij om! Games zo dubbelzinnig als deze zijn er maar weinig en kan hem zeker aanraden! Dit is er zoeentje die je gewoon gespeeld moet hebben. Afbeelding

Afbeelding
Is dit een dezelfde game als Alice: Madness Returns? Lijkt er wel op namelijk.
KillingRaptor

29 aug 2021, 09:33

Joey schreef:
Madness Returns is de sequel van deze. :wink:

Het origineel ben ik vroeger ook ooit eens aan begonnen, als ik me niet vergis zat er een downloadcode ofzo van het origineel bij Madness Returns.
HeatherGrace

29 aug 2021, 09:34

HeatherGrace schreef:
Joey schreef:
Zelfde serie! Dit is deel 1. Madness Returns is deel 2 en kwam 10 jaar later. :wink:
Sniped door KR, haha. Bij Madness Returns zat inderdaad een download code. Maar bij backwards compatibility zijn ze zo vrij geweest om deze gratis beschikbaar te maken. Code of niet. :smile:
Laatst gewijzigd door HeatherGrace op 29 aug 2021, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
KillingRaptor

29 aug 2021, 09:39

HeatherGrace schreef:
Sniped door KR, haha. Bij Madness Returns zat inderdaad en download code. Maar bij backwards compatibility zijn ze zo vrij geweest om deze gratis beschikbaar te maken. Code of niet. :smile:
Oeps. :lol:

Afbeelding

Oh dat is wel nice van ze van de gratis download! Zoveel vrijgevigheid zie je niet vaak meer. :biggrin:
Het origineel zou ik eigenlijk nog wel eens willen vinden voor PC, helaas gaat die wel al aan de prijs tegenwoordig.
HeatherGrace

29 aug 2021, 09:44

Is dat zo? Ik ken die game alleen als eentje die niet aan de straatstenen kwijt kan worden geraakt. Ik kwam hem ook regelmatig tegen op rommelmarkten en kringloops (nu ik hem wil toevoegen aan de collectie vast niet meer...) Op Marktplaats zie ik er nu eentje voor €4.

Als je de console versie nog hebt staan op je Madness, dan zou ik die wel aanraden. Weet niet hoe het met de Steam versie zit, maar die heeft een widescreen update en wat texture verbeteringen.
Afbeelding
KillingRaptor

29 aug 2021, 09:48

HeatherGrace schreef:
Is dat zo? Ik ken die game alleen als eentje die niet aan de straatstenen kwijt kan worden geraakt. Ik kwam hem ook regelmatig tegen op rommelmarkten en kringloops (nu ik hem wil toevoegen aan de collectie vast niet meer...) Op Marktplaats zie ik er nu eentje voor €4.

Als je de console versie nog hebt staan op je Madness, dan zou ik die wel aanraden. Weet niet hoe het met de Steam versie zit, maar die heeft een widescreen update en wat texture verbeteringen.
Misschien hangt het er vanaf welke versie? Het is deze die ik graag zou willen:

Afbeelding

Ik noem het een mini big box versie. :lol: Of is het nu gewone big box? Ik zie het moeilijk op de foto.
Je hebt ook nog de DVD case versie enzo, misschien dat die goedkoper is?
HeatherGrace

29 aug 2021, 09:50

KillingRaptor schreef:
29 aug 2021, 09:48
HeatherGrace schreef:

Misschien hangt het er vanaf welke versie? Het is deze die ik graag zou willen:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Ik noem het een mini big box versie. :lol: Of is het nu gewone big box? Ik zie het moeilijk op de foto.
Je hebt ook nog de DVD case versie enzo, misschien dat die goedkoper is?
Aaaah. Zo'n ding! De gevreesde bigbox. Ik zat met mijn hoofd bij een DVD hoesje, inderdaad. :biggrin:
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

30 aug 2021, 18:09

Ik ben nog steeds bezig met Earth Defense Force 5. Zit nu ongeveer op 1/3 van de missies als ik het goed heb. Gisteren een onwijs vette missie gedaan waarbij je een gigantisch mobiel fort moest slopen waar hordes aliens uit spawnen. Met m'n ranger duurde de battle wel een half uur en was behoorlijk intens. Dit is gewoon pure arcade run 'n gun actie maar dan in 3D, heerlijk :love:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Flozem

30 aug 2021, 18:57

Kingdom of Amalur. Een hack’n slash loot rpg in 3D. Ik zit in mijn dom vermaak fase van het jaar. :p
Joey
Veteraan
Veteraan

31 aug 2021, 08:03

Flozem schreef:Kingdom of Amalur. Een hack’n slash loot rpg in 3D. Ik zit in mijn dom vermaak fase van het jaar. :p
Daar heb ik me destijds prima mee vermaakt! Vermakelijke gameplay in ieder geval en kleurrijke graphics.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

31 aug 2021, 10:23

Neo: The World Ends With You
Afbeelding

Dag 7 van The Reapers' Game en we zitten op zo'n 10 uur speeltijd, dus ik heb al zo'n idee wat me te wachten staat. Op Normal is de game tot nu toe erg gemakkelijk, slechts 1 keer kwam ik dichtbij een 'game over' tot nu toe, maar van de andere kant kan ik wel gemakkelijker experimenteren met verschillende pins op deze moeilijkheidsgraad.

Etrian Odyssey 2 Untold: The Fafnir Knight
Afbeelding

Fantastische game, zit er weer helemaal in! Ik ben blij dat het 'gewoon dungeon crawlen' is zonder overworld, maar er zit wel een optioneel city-development systeem in waarmee je passief geld kunt verdienen. Inmiddels ben ik bij de eindbaas van het 1e stratum aanbeland en mijn eerste poging werd zoals verwacht een mislukking; maar dat is nou exact Etrian Odyssey! Je moet soms de confrontatie aangaan om de situatie te leren kennen en dan kun je tijdens je volgende poging beter beslagen ten ijs komen.
KillingRaptor

31 aug 2021, 10:33

Hier is het nog steeds volop Senran Kagura! Net de derde chapter van de tweede school gedaan (in totaal zijn er vijf chapters) dus het einde en de platinum trophy nadert zeker.
KillingRaptor

02 sep 2021, 11:53

Nog één trophy en de platinum van Senran Kagura is binnen! Het enige wat ik nog moet doen is twee free missions, sidequests zeg maar. Duren niet zo lang dus morgen heb ik deze zeker. :biggrin:
Fing3r

02 sep 2021, 11:58

Joey schreef:
Wat maakt Hades zo'n pakkende game voor jou? De gameplay filmpjes spreken mij niet echt aan eigenlijk, maar ik hoor er zoveel goeds over!
Oeh, lees je reactie nu pas. Ik vind in deze game voornamelijk het roguelike principe erg tof gedaan en de progressie is in mijn ogen precies goed zodat je steeds weer net wat verder komt en ook weer eens wat anders kunt gaan proberen om de volgende ontsnappingspoging een andere draai te geven.

Daarbij is de aankleding erg tof en is de voiceacting erg goed gedaan, dus ja ik blijf er naar terugkeren. En het fijne is je kunt even een paar encounters doen en het na een kwartiertje weer aan de kant leggen of er drie uur achter elkaar aan spenderen 😁
Afbeelding
Fing3r

02 sep 2021, 16:52

Ik heb Ni No Kuni aan de kant gelegd, ben aangekomen bij de Miasma Marshes en met mijn lvl 42 karakter lijkt het erop dat ik veel te zwak ben om hier wat normaal doorheen te komen. Bijna alle zijmissies en bounties al afgerond en ik heb dus geen zin om urenlang te gaan grinden om verder te kunnen komen. Paper Mario nu van mijn zoon ingepikt (scheelt weer in de centen als kinderen zelf ook games gaan kopen 😁) kijken of dat wat is!
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 sep 2021, 17:02

Fing3r schreef:
Ik heb Ni No Kuni aan de kant gelegd, ben aangekomen bij de Miasma Marshes en met mijn lvl 42 karakter lijkt het erop dat ik veel te zwak ben om hier wat normaal doorheen te komen. Bijna alle zijmissies en bounties al afgerond en ik heb dus geen zin om urenlang te gaan grinden om verder te kunnen komen. Paper Mario nu van mijn zoon ingepikt (scheelt weer in de centen als kinderen zelf ook games gaan kopen 😁) kijken of dat wat is!
Paper Mario: the Origami King? Vond ik wel de moeite waard om te spelen.
RKR

02 sep 2021, 19:54

Momenteel speel ik Psychonauts 2 op de Series S via GP. Het is echt een heel leuke platformer met een perfecte sfeer. Je merkt dat hier echt een ziel in zit. Ik heb Rift Apart niet gekocht maar ik denk niet dat die game beter is dan deze. Psychonauts is heel origineel, vol met persoonlijkheid. Alsof Tim Burton een platform game maakt. Hij is van die andere Tim, wiens classics ik vooral goed vond en zijn moderne games als Broken Age en Brutal Legend minder. Maar hier is hij in topvorm.
Fing3r schreef:
02 sep 2021, 11:58
Joey schreef:
Oeh, lees je reactie nu pas. Ik vind in deze game voornamelijk het roguelike principe erg tof gedaan en de progressie is in mijn ogen precies goed zodat je steeds weer net wat verder komt en ook weer eens wat anders kunt gaan proberen om de volgende ontsnappingspoging een andere draai te geven.

Daarbij is de aankleding erg tof en is de voiceacting erg goed gedaan, dus ja ik blijf er naar terugkeren. En het fijne is je kunt even een paar encounters doen en het na een kwartiertje weer aan de kant leggen of er drie uur achter elkaar aan spenderen 😁
Ja Hades is de enige roguelike die ik tof vind eigenlijk. Het komt door de stijl, VA, humor, sfeer. En inderdaad, hij is perfect voor een short burst. Mijn eerste completion was na 20-25 keer denk ik, en daar deed ik een half uur over. Met nog meer perks, en slim upgrade management doe je een run nog sneller.

Je pakt hem even op, doet 2 of 3 pogingen en legt hem weer weg. Daarom vind ik hem tof. Soms heb ik zo'n run, dan krijg ik meteen al de beste wapen upgrades en kill ik de eerste boss in seconden. Dan voel ik dat ik hem makkelijk ga uitspelen en blijf ik zitten.
Flozem

02 sep 2021, 21:54

Fing3r schreef:
Gewoon wat poms grinden in de vorige area. Dan ben je zo 20 levels verder. :p
Fing3r

02 sep 2021, 23:44

Flozem schreef:
02 sep 2021, 21:54
Fing3r schreef:
Gewoon wat poms grinden in de vorige area. Dan ben je zo 20 levels verder. :p
Misschien dat ik nog wat ga proberen, maar het blijft slecht gamedesign.
Apenheul schreef:
Fing3r schreef:
Paper Mario: the Origami King? Vond ik wel de moeite waard om te spelen.
Yup, nog niet begonnen maar heb er wel zin in 😁
Afbeelding
toejam

04 sep 2021, 10:18

Cyberpunk 2077 op de Xbox One X. Kan hem met patch 1.3 van harte aanbevelen want de game loopt prima en het is qua verhaalvertelling echt wel top notch. De diepgang van de wereld is op het niveau van The Witcher 3. Elke side quest is uitgedacht, van depressieve taxi's tot suicidale buren. Er zitten maar weinig fetch quests in en daar waar je iets moet fetchen krijgt het meestal een uniek vervolg tot dusver. De wereld heeft mij echt wel gegrepen.

De opening kwam voor mij wel heel chaotisch over waarin er in no time zoveel mogelijk gameplay-mechanics en mini-games door je strot gedrukt worden maar inmiddels is dat op en begint alles al wel redelijk vertrouwd aan te voelen.
Professional dabbler
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

04 sep 2021, 10:20

Fijn dat ie goed draait, wel apart dat ik daar niets over gelezen heb in de mainstream media. Misschien vinden ze het niet nieuwswaardig, of ik heb het gewoon niet opgemerkt.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”