Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Welke games speel je momenteel?

05 nov 2021, 09:56

Afbeelding
Metroid Dread
Ik heb gisteren de Morph Ball unlocked na zo'n netto 2 uur speeltijd (helaas nog niet veel tijd in kunnen steken). Het bevalt me nog steeds erg goed. In een podcast hoorde ik iemand die de EMMI stukken niet uit kon staan maar ik blijf die stukken erg spannend vinden (helemaal in nieuwe gebieden). Nu heb ik er pas 3 gehad dus misschien verandert dat nog. Wel merk ik dat ik soms heel lang op de map moet zoeken waar ik heen moet, de map is zo ontzettend groot voor Metroid begrippen dat ik maar niet kan onthouden hoe een level ook alweer in elkaar stak, terwijl ik de layout van Super Metroid kan dromen. Maar MercurySteam heeft weer een prestatie van formaat geleverd, hopelijk mogen ze nog een 2D Metroid maken.

Afbeelding
Animal Crossing New Horizon
Gisteren kwam de update binnen en omdat er een paar zeer gewenste features van mij tussen zitten heb ik vanochtend weer een poosje zitten spelen. In totaal heb ik nu zo'n 200 uur speeltijd in deze game en ik ben benieuwd hoe lang de extra content dit nog weet te rekken.
RKR

05 nov 2021, 13:10

Scarlet Nexus

Dit is echt een lekkere game. De demo destijds op PS5 een spin gegeven, toen pakte het me niet. Nu op Gamepass op de Series S mee bezig en het begin moest ik wel even doorheen komen, je kunt weinig en het is niet veel aan nog. Maar inmiddels ben ik wat avondjes verder en het is echt een fijne action RPG gewoon. De abilities van je party members zijn tof (je moet ook ala Persona met ze bonden voor betere co-op skills), de visuele effecten zijn cool, de electronische soundtrack is heerlijk. Je kunt snel vanuit de world map overal heen warpen en backtracken. De pacing is goed. De vele dialogen en cutscenes (voornamelijk stills) zijn wel wat minder, al kun je ze desnoods skippen.
Shenglong83
Contacteer:

06 nov 2021, 09:26

Met nog maar een paar weken in 2021 te gaan probeer ik nog snel wat van m'n backlog weg te werken.
En met die gedachte heb ik voor de zoveelste keer dit jaar Ni no Kuni opgepakt.

Afbeelding

Ben al bijna 2 jaar met deze game bezig. Half uurtje hier, uurtje daar, maar telkens haak ik toch weer af.
Graphics zijn prachtig, verhaal is cute, maar de gameplay (en dan vooral combat) doet het niet voor me.

Toch wil ik hem nu eindelijk eens van m'n lijst kunnen strepen, dus even doorzetten..
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!

kingoftherain's spirit animal
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

06 nov 2021, 15:56

Je bent niet de enige Shenglong83, ik heb die game op de PS3 gespeeld en kwam er niet doorheen vanwege de combat en side-quests. Ik heb de game ook op DS en Switch maar kan het niet opbrengen het opnieuw te proberen.
Flozem

06 nov 2021, 17:01

In het begin had ik er ook wat moeite mee omdat de game wat traag op gang komt en veel sidequests heeft. Maar toen ik het als een soort Pokemon rpg ging beschouwen, klikte het.

Grinding viel gelukkig reuze mee. Enerzijds omdat NNK de eigen equivalent van metal slimes (DQ) heeft. Anderzijds omdat je in een mum van tijd een hele sloot xp kan krijgen. Ook met karakters die je te lang niet gebruikt hebt.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

06 nov 2021, 18:40

Flozem schreef:
06 nov 2021, 17:01
Grinding viel gelukkig reuze mee.
Totdat je voor de platinum trophy wilt gaan. :lol:

Ik heb mij prima vermaakt met Ni No Kuni (+ deel 2). Allebei tot platinum gegrind en dat was een beste klus, maar stiekem ook wel weer leuk om te doen.

Om on-topic te blijven, momenteel speel ik:

Resident Evil Village

Afbeelding

en voor het contrast:

Kena: Bridge of Spirits

Afbeelding

Beide bevallen prima tot dusver!
Galious
Moderator
Moderator

06 nov 2021, 22:11

Bij chapter 3 aanbeland van Little Nightmares II. Those mannequins, man... they freak me out! :omg:
Wat een heerlijk creepy setpieces weer in deze sequel. Lovin' it :smile:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 nov 2021, 22:51

Ik heb lekker rustig aan gedaan dit weekend en daarmee aardig wat kunnen spelen.

Afbeelding

Zo begon mijn weekend op vrijdag-avond met Mario Party Superstarts, in de Nintendo 64 tijd heb ik me af en toe wel eens vermaakt met games uit deze serie maar sindsdien heb ik ze allemaal links laten liggen. Super Paper Mario (het vorige deel) heb ik als surprisecadeau aan mijn broer gegeven en die heb ik zodoende twee keer kunnen spelen maar dit nieuwste deel brengt mij weer terug naar die oldschool Mario Party fun. Dat is niet zo gek want er zitten een aantal borden uit de N64 games in en 100 mini-games als een soort best-of-Mario-Party collectie. We speelden afgelopen vrijdag op het Space bord en uiteindelijk won ik doordat ik twee extra sterren kreeg, voor meeste muntjes en iets wat ik vergeten ben. Ik kijk er naar uit om het nog eens te spelen.

Afbeelding

Zaterdag stond vooral in het teken van Metroid Dread en als de game dit niveau aan weet te houden dan kan het wel eens mijn favoriete Metroid game sinds Super Metroid worden. Mij bevalt de focus op combat goed en ik vind de EMMI stukken erg goed bij Metroid passen. Het enige wat ik jammer vindt is dat het net als Metroid Fusion vrij lineair aanvoelt; ja je moet wel grote gebieden exploreren en backtracken maar het is redelijk recht-toe-recht-aan. Maar die combat.. en die eindbazen, zo gaaf!

Afbeelding

Tot slot speelde ik 's avonds nog Back 4 Blood met collega's via Game Pass Ultimate. Deze Left4Dead clone heeft een heerlijke game feel en sfeer. Inmiddels zijn we halverwege Act 2.
Ribbelchips

08 nov 2021, 10:18

Shenglong83 schreef:
Ben al bijna 2 jaar met deze game bezig. Half uurtje hier, uurtje daar, maar telkens haak ik toch weer af.
Graphics zijn prachtig, verhaal is cute, maar de gameplay (en dan vooral combat) doet het niet voor me.

Toch wil ik hem nu eindelijk eens van m'n lijst kunnen strepen, dus even doorzetten..
NNK was juist één van de weinig moderne RPG's die me direct pakte. Ik heb Ys geprobeerd. Ik kwam niet lekker in Persona 5 en met Dragon Quest XI heb ik precies wat jij hierboven beschrijft. Op het moment dat ik op een paard terecht kwam en de wijde wereld in kon, haakte ik af.

Ik kom op de één of andere manier niet lekker in Metroid Dread. De sfeer doet het voor mij nog niet echt denk ik. Ik zit nog in het eerste uur te ploeteren. Ik weet ook nog niet helemaal wat ik van die EMMI stukken moet vinden. Het is een leuke afwisseling, maar ik hoop dat je ze op een gegeven moment wel defintief kunt verslaan zodat je ook op je gemak door die gebieden kunt trekken...

Ik heb Animal Crossing dus maar weer opgestart. The gift that keeps giving. Dit is mijn derde eiland en ik heb al 150 uur in de game zitten. Ik doe niet aan time traveling en de vorige twee keren heb ik het van maart tot juli en van december tot maart gespeeld. Dit was dus mijn eerste keer in de herfst. Ik viel met Halloween met de neus in de boter :happy: . En nu overal paddestoelen.. mooi man. Het voelt echt anders. Het enige wat een beetje vervelend is, zijn die verplichte opstart dingetjes als 30 ijzerklompjes, en 30 stuks van alle soorten hout voor de winkel verzamelen en het uitbreiden van je zakken door die verplichte nook-miles missies te voltooien.
Afbeelding
TheDarkWanderer

08 nov 2021, 10:53

Speel momenteel Sonic The Hedgehog 4: Episode 1. Leuke game, al is er zeker niet in elk level dat enorme gevoel van snelheid waarvoor ik Sonic games toch graag speel.
I sense a soul in search of answers...
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 nov 2021, 13:28

Forza Horizon 5
Afbeelding

Na Metroid Dread had 2021 nog twee belangrijke releases voor mij in petto: Shin Megami Tensei V en Forza Horizon 5. Die eerste viel vanochtend al op de mat en die tweede heb ik gisteren via Game Pass binnengehaald. Wat een spectaculaire release is dit, het speelt ontzettend lekker en draait als een zonnetje op mijn Xbox Series S zowel in Graphics Mode als in Performance Mode. Bij aankondiging vond ik Mexico maar een eigenaardige keuze maar ik ben om, er zit zoveel afwisseling in de wereld van jungle tot woestijn, kleurrijke dorpen tot kusten.

Verder is de structuur ongeveer hetzelfde als in Forza Horizon 4, je rijdt dus naar events toe en zo nu en dan unlock je nieuwe auto's. Omdat ik FH4 ook niet helemaal kapot heb gespeeld verwacht ik ook niet dat dat bij FH5 wel gaat gebeuren, maar het is voor mij wel de perfecte game als ik ff lekker wil rauzen.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

12 nov 2021, 16:22

Ja vind het ook leuk. Na AoE 4 is Game Pass nu echt wel lekker aan het doorstomen. Ik heb deel 4 ook ontzettend veel gespeeld dus ik heb wel een klein beetje een deja vu en ben dan ook alleen voor korte sessies te grijpen door horizon 5. Ik zou het niet nu de hele middag spelen bijvoorbeeld. Grafisch is dit echt wel een showcase. Ik stop regelmatig om de dorpen van dichtbij te bekijken. De inrichting binnen de huisjes en meer dat soort kleine details.
Zach

13 nov 2021, 08:47

Ribbelchips schreef:
08 nov 2021, 10:18
Shenglong83 schreef:

NNK was juist één van de weinig moderne RPG's die me direct pakte. Ik heb Ys geprobeerd. Ik kwam niet lekker in Persona 5 en met Dragon Quest XI heb ik precies wat jij hierboven beschrijft. Op het moment dat ik op een paard terecht kwam en de wijde wereld in kon, haakte ik af.

Ik kom op de één of andere manier niet lekker in Metroid Dread. De sfeer doet het voor mij nog niet echt denk ik. Ik zit nog in het eerste uur te ploeteren. Ik weet ook nog niet helemaal wat ik van die EMMI stukken moet vinden. Het is een leuke afwisseling, maar ik hoop dat je ze op een gegeven moment wel defintief kunt verslaan zodat je ook op je gemak door die gebieden kunt trekken...
NNK is een van de meest suffe moderne JPRG die ik heb gespeeld ondanks de briljante opening en mooie graphics. Dat heb ik met elke Level 5 game. Behalve Dragon Quest VIII, maar dat is ook geen pure Level 5 game.

Gewoon doorspelen met Metroid Dread. Het wordt beter. Alleen vind ik hoe de maps in elkaar lopen niet erg prettig, sowieso vind ik de map onoverzichtelijk. Er was een moment dat ik totaal niet meer wist waar ik heen moest. Tsja die Emmi zones had ik na 3 x wel gezien. Ik vind het wel tof, maar het had ook 1 groter gebied mogen zijn, maar niet dat het in meerdere gebieden herhaald wordt. Het is een goede game, mijn favoriete switch game. Alleen mist het die Nintendo-polish wat ik ook al merkte bij Samus Returns. Ik vind het daarom ook wel de minste Metroid van de 5 main-delen (als ik de originele metroid 1 en 2 niet meetel). Het speelt wel beter dan Samus Returns, maar dat ligt ook wel aan het onergonomische van de 3DS.

1. Super Metroid
2. Metroid Zero Mission
3. Metroid Fusion
4. Metroid Samus Returns
5. Metroid Dread

Fire Emblem: The Binding Blade
Heerlijke game dit en een enorme zonde dat deze nooit in het westen is uitgekomen. Ze hadden beter deze kunnen releasen dan Sacred Stones. Daarbij vind ik het ook een verademing om te spelen na de 'populaire' FE's zoals Awakening, Fates en Three Houses.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

13 nov 2021, 19:08

Ik begin richting het einde van Metroid Dread te komen, zojuist de Power Bomb bemachtigd en weer een Chozo boss verslagen. Tenzij de laatste baas alles verknalt is dit na Super Metroid mijn favoriete in de serie maar afgezien daarvan kan ik me wel in Zach zijn ranking vinden.

1. Super Metroid
2. Metroid Dread
3. Metroid Zero Mission
4. Metroid Fusion
5. Metroid Samus Returns
6. Metroid Other M
7. Metroid

Wat Dread voor mij zo goed maakt zijn de controls en combat, Dread heeft de beste boss fights uit de serie en omdat de controls zo vloeiend zijn is het een genot om te spelen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

13 nov 2021, 19:10

Alleen de Ori games vind ik betere moderne Metroidvania games.
KillingRaptor

13 nov 2021, 20:36

Met twee games begonnen. Als eerste Kirby Triple Deluxe op 3DS, echt een hele charmante Kirby game terug! Heb me hier al prima mee vermaakt.

Afbeelding

En ook met een retro PC game begonnen op GOG, namelijk de point & click Flight of the Amazon Queen. Al uurtje gespeeld en hij is erg tof tot nu toe, ook al paar keer goed moeten lachen ermee.

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

13 nov 2021, 22:04

KillingRaptor schreef:
Met twee games begonnen. Als eerste Kirby Triple Deluxe op 3DS, echt een hele charmante Kirby game terug! Heb me hier al prima mee vermaakt.
Dit was een van de grootste verassingen op de 3DS voor mij. Ik vond Kirby games meestal niet zo bijster boeiend maar had een voucher om een gratis Nintendo Select game te downloaden en dat werd dus Kirby Triple Deluxe, en toen was ik om :)

Het is leuk om alle sterren te verzamelen en geheime levels te unlocken. De game is ontzettend creatief ook.
Galious
Moderator
Moderator

13 nov 2021, 23:22

Ik heb net mijn eerste sessie van 3 uur in de Elden Ring closed network test erop zitten. Eh oooooooh, het is alles wat ik ervan gehoopt had en nog zoveel meer. From Soft nailt het open world aspect, wat mij betreft. Het is enorm uitnodigend en rewarding om te exploren. Ik vond het in de Souls games altijd al heerlijk om elk hoekje en gaatje te verkennen, maar met deze enorme wereld wordt dat nog eens extra versterkt. Ik ging echt van hot naar her over de map naar alles wat mijn aandacht trok :) Ik ben al Chalice Dungeon-achtige catacombes tegengekomen, Stonefang Tunnel-achtige mijnen, ruïnes, kastelen, diverse bosses, etc, etc. En wat de challenge betreft, het is nog steeds Dark Souls: ik ben echt vaak genoeg kapot gegaan! Dus de 3 uur vlogen zo voorbij, maar gelukkig kan ik morgenmiddag nog een sessie van 3 uur lekker verder hands-on gaan :lit:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

14 nov 2021, 14:44

Oh wat je bent geselecteerd! Wat gaaf zeg!
synergy

14 nov 2021, 15:53

Super dat ie zo goed bevalt Galious, ik ben nu nog meer hyped!
Zach

14 nov 2021, 16:17

KillingRaptor schreef:

Afbeelding

Cool, ik heb onlangs Planet Robobot gekocht, die is best duur geworden. Triple Deluxe moet ik ook maar eens aanschaffen.
Shin Megami Tensei V (Switch)
The king is back. Het battlesysteem van Tokyo Mirage Sessions, de grafische pracht van de demonen van Persona 5 en een evolutie van de world maps van Shin Megami Tensei IV/Apocalypse. En daarnaast voelt het als een volwaardige opvolger van Nocturne.

Wel jammer dat het (alleen) op de Switch is. Ik had de game liever op de PS4.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

14 nov 2021, 18:52

Zach schreef:
14 nov 2021, 16:17
Shin Megami Tensei V (Switch)
The king is back. Het battlesysteem van Tokyo Mirage Sessions, de grafische pracht van de demonen van Persona 5 en een evolutie van de world maps van Shin Megami Tensei IV/Apocalypse. En daarnaast voelt het als een volwaardige opvolger van Nocturne.

Wel jammer dat het (alleen) op de Switch is. Ik had de game liever op de PS4.
In een Unreal settings bestand zijn wel PC en PS4 profile instellingen gevonden, en voor PC lijnt dat uit met het gerucht dat ie daar heen komt (iig via Geforce Now) dus misschien geldt hetzelfde voor een PS4 versie. Het is niet bekend wat voor deal Atlus met Nintendo heeft rondom SMTV.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

14 nov 2021, 22:41

Holy sh&^t die eindbaas van Metroid Dread, ik ben denk ik al 30 keer dood gegaan.
KillingRaptor

14 nov 2021, 23:33

Apenheul schreef:
14 nov 2021, 22:41
Holy sh&^t die eindbaas van Metroid Dread, ik ben denk ik al 30 keer dood gegaan.
Dat heb ik al van zoveel mensen gehoord. :biggrin:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem niet zo heel erg lastig vond, had hem na 4-5 keer al plat. Heeft misschien wel geholpen dat ik 100% van de items had.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

14 nov 2021, 23:52

Ik heb wel een hele hoop items en upgrades gevonden, maar ik mis nog een kwart van de energy upgrades denk ik.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”