Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
KillingRaptor

Re: Welke games speel je momenteel?

23 sep 2021, 19:24

I'm getting my ass kicked in Kena. :lol:
Ben bij de eerste echte boss battle beland (de andere waren blijkbaar meer minibosses) maar damn, deze is verdomd moeilijk.
kingoftherain

23 sep 2021, 19:37

KillingRaptor schreef:
23 sep 2021, 19:24
I'm getting my ass kicked in Kena. :lol:
Ben bij de eerste echte boss battle beland (de andere waren blijkbaar meer minibosses) maar damn, deze is verdomd moeilijk.
Oh jee! :omg: :omg: :omg:
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

24 sep 2021, 08:27

Dat had ik er niet van verwacht.
KillingRaptor

24 sep 2021, 08:29

Ik ook niet, hij slaat echt goed door! En je kan ook maar twee maal healen in deze battle dus het is echt het patroon doorkrijgen en hopen dat alles goed gaat. Maar we geven niet op!
kingoftherain

24 sep 2021, 11:01

KillingRaptor schreef:
24 sep 2021, 08:29
Ik ook niet, hij slaat echt goed door! En je kan ook maar twee maal healen in deze battle dus het is echt het patroon doorkrijgen en hopen dat alles goed gaat. Maar we geven niet op!
Misschien dat Death's Door ook wel wat voor je is.

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

25 sep 2021, 09:15

Ik ben begonnen aan de Director's Cut van Ghost Of Tsushima en het is tot nu toe een erg vermakelijke open wereld met genoeg te doen. De sfeer, setting en graphics zijn :perfect:

Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

25 sep 2021, 12:14

EDF5 zit al anderhalve maand in mijn PS4. Ik zit nu ergens bij mission 70 en het blijft gewoon lekker om er een of twee op een avondje te doen als ik tijd heb. En zo blijft het ook leuk, want de herhaling is wel groot. Maar tegen het einde worden de missies wel steeds hectischer en de battles steeds epischer, dus ik blijf me er nog zeker de komende maand opperbest mee vermaken :smile:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 sep 2021, 19:33

NEO: The World Ends With You
Afbeelding

Ik heb een week of twee zo goed als niet kunnen gamen, maar ik heb de draad weer opgepakt vanaf zo'n 15 uur gameplay in NEO: The World Ends With You. Zo rond de 10 uur begon de verveling in te slaan maar inmiddels zit er weer vaart in de game en wat tof is is dat een veel groter deel van Shibuya gemodeled is vergeleken met TWEWY op de DS, en dat het omdat het in 3D is ook allemaal veel herkenbaarder is. Zo van "oh daar heb ik ooit eens koffie gedronken" of "in deze winkel heb ik toen een agenda gekocht". Een feest van herkenning dus en op een gegeven moment gaan de setting en de karakters ook vertrouwd voelen.

Vanaf deze week ga ik weer meer tijd krijgen voor gaming en ik heb de laatste tijd zoveel gekocht dat ik maar eens aan die backlog moet werken.
kingoftherain

26 sep 2021, 19:36

Gisteravond weer verder gegaan met Death's Door. Ben nu redelijk dicht bij het eind. Dit is toch wel één van de betere spellen die ik gespeeld heb dit jaar.

Afbeelding

Zach

27 sep 2021, 10:35

Metroid: Samus Returns(3DS)
De enige 2d-metroid die ik nog niet heb uitgespeeld (m.u.v. Metroid 1 en 2). Metroid Dread komt er binnenkort aan en ik dacht dit is perfecte timing. Bij launch al eens een paar uur gespeeld, maar gisteren kreeg ik de smaak echt te pakken. Het uitzoeken en puzzelen is wat het voor mij zo leuk maakt. De controls zorgen wel voor lamme handen. Op een gegeven moment had ik geen gevoel meer in mijn handen. Ik speel op een New 3ds XL, het zou nog erger zijn op een originele 3ds. Het aimen is tof en flashy, maar erg onpraktisch. Ik vermaak mij prima met deze game, maar het is geen Super Metroid, Fusion of Zero Mission. Less is more wat mij betreft qua controls. Metroid II heb ik ook gespeeld en dat was ook niet echt om naar huis te schrijven, sowieso zijn Gameboy games niet leuk meer om te spelen behalve Pokemon of Link's Awakening wat mij betreft.

Nu wel benieuwd naar Metroid Dread.
Ribbelchips

27 sep 2021, 13:44

Ik ben momenteel weer verslingerd aan Pixeljunk Monsters 2. Afgelopen weekend de season pas gekocht voor 1,60 ofzo en al weer uren en uren plezier gehad van beide DLC packs. Ik heb alle stages inmiddels 'perfect' gehaald op de 'fun' en 'tricky' moeilijkheidsgraad en doe nu een poging om dat ook op 'mayhem' voor elkaar te krijgen. Wel erg frustrerend als ver in wave 14 nog even een spin met een schild door je verdediging sneakt en een chibi te pakken krijgt :D
Afbeelding
KillingRaptor

27 sep 2021, 19:13

Gisteren de eerste main boss platgekregen in Kena: Bridge of Spirits, nu volop bezig met het tweede gebied. Vooral verkennen momenteel en af en toe wat story stukjes doen, er zijn zoveel dingen te vinden in de wereld! Blijf het echt een hele mooie en goede game vinden.
Joey
Veteraan
Veteraan

01 okt 2021, 13:10

Ik ben bezig met Nexomon Extinction voor de Nintendo Switch. Vermakelijke Pokémon-kloon die mij prima weet te vermaken tot de remakes van Diamond en Pearl verschijnen later dit jaar. Ik heb er inmiddels zo'n 10 uur in zitten. De game neemt zich niet al te serieus en toch is het verhaal best vermakelijk!
KillingRaptor

02 okt 2021, 19:06

Heb eens Deltarune Chapter 1 & 2 afgheaald voor Switch, ze zijn toch gratis. Ik heb Undertale nooit gespeeld dus dit is echt volledig nieuw voor mij. Het bevalt me wel enorm tot nu toe! Heel erg gaaf gemaakt allemaal.

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 okt 2021, 19:14

KillingRaptor schreef:
02 okt 2021, 19:06
Heb eens Deltarune Chapter 1 & 2 afgheaald voor Switch, ze zijn toch gratis. Ik heb Undertale nooit gespeeld dus dit is echt volledig nieuw voor mij. Het bevalt me wel enorm tot nu toe! Heel erg gaaf gemaakt allemaal.

Afbeelding
GOD FUCKING damn it KRIS, where the FUCK are we?
LesserMagic
Contacteer:

03 okt 2021, 05:08

Afbeelding

Begonnen met New World. Tot nu toe heerlijk aan het grinden (jagen, vissen, hout kappen, kruiden verzamelen, mijnen, koken, craften, etc., etc.). RIP vrije tijd.
Shantomio

03 okt 2021, 09:12

kingoftherain schreef:Op het moment ben ik bezig met The Dark Pictures Anthology: Little Hope. Ik vond Until Dawn erg leuk, ook al ben ik geen fan van jumpscares, dus alle spellen van deze reeks moesten ook in huis komen. Het zijn op zichzelf staande delen, dus er zit geen volgorde in. Het eerste spel, Man Of Medan, heb ik ook nog niet gespeeld. Misschien dat ik die hierna nog ga spelen. Het derde deel, House Of Ashes, moet dit jaar nog verschijnen.

En ja, die tweede van rechts is Will Poulter van The Maze Runner en We're The Millers.

Afbeelding
Men of Medan vond ik tegenvallen. Untill Dawn juist fantastisch. Hoe is Dark Pictures?

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

****Vooral veel (PS/Quest)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
kingoftherain

06 okt 2021, 15:26

Shantomio schreef:
03 okt 2021, 09:12
Men of Medan vond ik tegenvallen. Untill Dawn juist fantastisch. Hoe is Dark Pictures?
Sorry, beetje laat antwoord. Until Dawn vond ik ook geweldig. Mijn favoriete scene is
Spoiler: weergeven
als Ashley de deur dicht doet terwijl Chris naar het huis vlucht, omdat je haar slecht hebt behandeld.
Ik ben nog niet zo ver met Little Hope. Ik ben een beetje een watje geworden in de loop van de jaren. Ik zat op een gegeven moment in een donker gebouw and I noped out of there and put something cheerful on. :innocent:

Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 okt 2021, 00:12

Final Fantasy Explorers
Afbeelding

Final Fantasy explorers voor 3DS is een soort Phantasy Star Online lite, best aardig om in online co-op te spelen (de servers zijn nog online). Elk soort quest is zoals oude MMORPGS met flink wat 'versla X beestjes' achtige quests maar het ziet er voor een 3DS game erg mooi uit en de wereld is gevarieerd.
Shenglong83
Contacteer:

07 okt 2021, 20:28

Afbeelding
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!

kingoftherain's spirit animal
kingoftherain

08 okt 2021, 00:42

Shenglong83 schreef:
07 okt 2021, 20:28
Afbeelding
Ja hoor! Hij wel!
Veel plezier, man. Ik kan 'm helaas zaterdag pas spelen.

Net viel me pas je aangepaste onderschrift op. :lol: :lol: :lol:

Ribbelchips

08 okt 2021, 09:54

Jaloers man. Ik heb m'n launchmodel verkocht om een OLED te halen, maar die is momenteel alleen voor scalperprijzen te halen. :lol: Dus ik moet nog even wachten met Metroid. Veel plezier er mee in ieder geval!

Niet echt een game, maar ik ben gister de hele avond bezig geweest met het inrichten van mijn NES Classic Mini
Ik heb 'm eerst gehackt met Hakchi en het ding toen vol gegooid met zo ongeveer elke game die me interessant lijkt. Daarna heb ik op https://gamesdb.launchbox-app.com/ voor elke game de boxart in hetzelfde formaat gedownload en zaken als de uitgever en het jaar van release toegevoegd. Ik wil alleen nog even op zoek naar mogelijkheden voor een eigen indeling. Hij gooit nu games zelf op alfabet in mapjes en heeft een mapje met de originele games.
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

08 okt 2021, 10:03

Ik heb mezelf gisteren eens getrakteerd op twee kleine indie games uit de PS Store, want ik had wel zin in een beetje afwisseling na wekenlang alleen maar EDF5 gespeeld te hebben. Dus in plaats van aliens aan het afknallen ben ik nu ouderwets soldaatjes aan het afknallen in Thunderflash, een leuke retro-inspired run 'n gunner en loveletter aan Ikari Warriors (maar er zijn ook invloeden van andere games uit het genre zoals Bloody Wolf en Mercs). Deze game was nog geen 3 euro in de sale, en dat is 'ie wat mij betreft zeker waard :smile:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Zach

08 okt 2021, 18:22

Afbeelding

Een replay vlak voordat Metroid: Dread op de deurmat valt. Ik vind de korte speelduur erg fijn in vergelijking tot Samus Returns, maar moet zeggen dat het Chozodia stuk niet heel bijzonder vond. Wel even cool om met Zero Suit Samus te spelen. Na Dread ook maar eens fusion en super metroid opnieuw spelen en misschien zelfs Other M.
KillingRaptor

08 okt 2021, 18:24

De eerste twee uren van Metroid Dread al gedaan, echt een prachtige game tot nu toe! Hij bevalt me nog meer dan ik had verwacht zelfs.

Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”