Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
KillingRaptor

Re: Welke games speel je momenteel?

06 feb 2023, 23:08

Apenheul schreef:
06 feb 2023, 23:05
Gefeliciteerd dan nog!

NEO is qua verhaal wel echt een sequel dus het is mooi dat je eerst het origineel speelt :)
Thanks! De verjaardag zelf was een weekje of twee terug maar deze gift kwam er nog bij.

Had het gelezen dat het een sequel is maar zag ik ook dat je hem op zich kan spelen zonder het eerste deel gedaan te hebben. Kwam wel bij dat je dan best wat backstory van personages mist en dat wou ik niet. Gelukkig had ik de eerste al een heel eind liggen.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

07 feb 2023, 08:22

De Persona serie is altijd zo lang. Volgens mij tikken ze snel de 100 uur aan. Dat weerhoudt mij toch telkens om ze te proberen. Want het lijkt mij wel een hele mooie serie.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 feb 2023, 14:07

Persona 4 Golden
Afbeelding

Ik zit nu zo'n 25 uur in de game, in de game is het nu juli en de examens voor de zomervakantie zijn achter de rug. Wat een heerlijke game is het toch als je gewoon je eigen pad kiest en niet achter trophies of achievements aan hoeft te gaan (dan moet namelijk je bij alles wat je doet in een guide checken of je dan nog wel 100% completion kan halen). Ik heb nu zoveel social links met characters dat ik gewoon kies voor het personage met het interessantste verhaal, omdat ik op Normal speel hoef ik ook geen optimale keuzes te maken.

Demon's Souls remake
Afbeelding

Afgelopen donderdag heb ik deze gespeeld toen ik me realiseerde dat ie ook in Playstation Premium+ zit. Meesterlijke remake, het ziet er grafisch erg goed uit al brengt het wel een andere sfeer met zich mee dan het origineel. Het origineel was erg duister en somber, dat heeft de remaster niet maar het zet hier wel veel tegenover zoals dat het veel vloeiender speelt. De controls voelen een tikkeltje anders dan From Software games maar binnen een uurte ben je er ook aan gewend. Heel gaaf dat ze Demon's Souls hebben gekozen voor een remake.
arjen1981

12 feb 2023, 07:47

Tof dat je die speelt Niels. Deamon Souls is voor mij de beste exclusive op de PS5.
RKR

12 feb 2023, 11:27

Heb Tactics Ogre gekocht. Wel te duur maar na de 2 hour trial was ik weer verslaafd. Slim gedaan dus van Sony.
toejam

12 feb 2023, 12:21

Ik speel Returnal op de PS5. Heb wel het idee dat ik af en toe wat verder kom maar ook regelmatig dat ik in de tweede kamer al wraak probeer te nemen op een gevallen voorgangster en weer opnieuw kan beginnen.
Professional dabbler
Swey

12 feb 2023, 16:31

Ik was begonnen aan Knytt Underground op de Vita, maar daar knapte ik op af om de een of andere reden. Nu ligt de Vita op het nachtkastje met PuyoPuyo Tetris erin en ga ik vanavond beginnen aan Deedlit in Wonder Labyrinth op de Switch
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

12 feb 2023, 17:01

Swey schreef:
12 feb 2023, 16:31
en ga ik vanavond beginnen aan Deedlit in Wonder Labyrinth op de Switch
Have fun, ik vond die erg leuk! Veel SotN invloeden ook.

Apenheul schreef:
11 feb 2023, 14:07
Het origineel was erg duister en somber, dat heeft de remaster niet
Ik vond de Prison of Hope anders bijzonder duister en somber in de remake. :lol:
RKR

12 feb 2023, 20:09

toejam schreef:
Ik speel Returnal op de PS5. Heb wel het idee dat ik af en toe wat verder kom maar ook regelmatig dat ik in de tweede kamer al wraak probeer te nemen op een gevallen voorgangster en weer opnieuw kan beginnen.
Dat had ik ook vaak. En je houdt weinig over al je doodgaat. Maar de key is gewoon wapens blijven gebruiken want die perks blijven wel hangen. En sommige zijn behoorlijk OP.

Ik heb de game meerdere malen uitgespeeld en eigenlijk waren mijn beste runs niet eens met de beste loadouts. Meestal ging ik dood door malignant effects die steeds lastiger worden, dus eigenlijk door hebberigheid. Ik moet alleen nog alle scans in een paar zones voor platinum.

Returnal is echt een geweldige game als ie eenmaal clicked.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 feb 2023, 21:20

Over een paar dagen verschijnt Returnal op Steam. Ik denk dat ie dan pas echt populair wordt, dat verdient Housemarque ook.
Don Cannoli 79

13 feb 2023, 13:02

toejam schreef:
Ik heb hem aan de kant gelegd maar wil hem wel weer een keer oppakken. Ik ben gek op de Housemarque games maar heb niks met rogue-achtige gameplay. Dus ik was al bang dat er geen klik zou komen en na 8 uur spelen had ik er genoeg van. Maar zoals gezegd, ik pak hem wel weer een keer op. Ik wil echt die klik alsnog voelen.
Shantomio

14 feb 2023, 12:07

Zach schreef:
Shantomio schreef:
24 jan 2023, 22:58
Blade Runner enhanced (1997) uitgespeeld.
Het maakt mij niet uit wat ze zeggen, de game heeft een extreem vette soundtrack, de atmosphère is prachtig en het verhaal blijft boeiend.
Hier en daar paar frustraties maar dit is de eerste point and click die wel klikte tot aan het einde en die ik heb afgemaakt (lengte is ook heel behapbaar).
AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
De game is erg goed, maar ik heb wel horror verhalen gehoord over de enhanced edition. Gelukkig heb ik de classic edition gewoon.
Ik vind het meevallen, ik heb met Reshade de sharpness wel omhoog gegooid en met crt-filter zoals te zien op beide schermen, speelt dat heel fijn.
Maar goed, het is persoonlijk of je hem lekker vindt spelen. Naar mijn idee hebben ze wel wat problemen die er waren verholpen.

****Vooral veel (PS/Quest)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
Shantomio

14 feb 2023, 12:08

arjen1981 schreef:Het origineel heb ik een paar maanden terug nog gespeeld. We hebben nu op film ook een vervolg. En die is ook erg goed. Maar de adventure game is een must play voor Blade Runner fans. Vroeger en nog steeds een favoriet.
Ooh vet!

****Vooral veel (PS/Quest)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
HeatherGrace

16 feb 2023, 21:11

Met de aankomende Tomb Raider Netflix serie is er eergisteren ook een nieuwe mobile game gelanceerd genaamd Tomb Raider: Reloaded. Het is geen Lara Croft: Go, maar wel leuk gedaan. De main theme in het menu klinkt super en daar besteed ik momenteel de meeste tijd. Het is echt zo'n "grind game" die bewust moeilijk is en je continu hetzelfde level speelt om coins en gems te verzamelen om je stats te upgraden... Maar wel zonder pay-to-win concept. Dat dan weer wel. :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Zach

19 feb 2023, 17:35

Valkyrie Profile 2: Silmeria (PS2)
Ik heb het origineel sinds release, maar nooit lang gespeeld. Nu met een HDD en een undub versie lijkt het mij een prima moment om deze game dit jaar toch echt te gaan uitspelen. Samen met Digital Devil Saga 2 en Devil Summoner 2 stond deze al lang op mijn lijstje van sequels die ik toch echt moet gaan uitspelen. DDS2 is kortgeleden gelukt en nu is het tijd voor Valkyrie Profile 2.

Deze game is bizar. In de game beweeg je in dungeons en dorpjes zoals een 2d sidescroller, maar in gevechten is het juist 3d. Sfeer, muziek is prachtig. De game doet mij ergens denken aan Vagrant Story qua complexiteit van alle systemen, maar ook de sfeer in de game.

Tot nu toe vind ik de game erg tof en zelfs wat toegankelijker dan deel 1. Misschien is het wel Tri-Ace beste werk.
ghoul

21 feb 2023, 19:28

Weet niet of deze inmiddels langzaam in de retro hoek thuishoort maar ik heb weer 40+ uurtjes in EVE: Online zitten sinds vorige week.

De laatste keer dat ik het wat serieuzer speelde was alweer in 2016. Ooit begonnen in 2011, toen de game al 8 jaar oud was.
Maar het blijft heerlijk om bezig te zijn met plannen, uitzoeken, schepen en bijbehorende uitrusting uit te pluizen voor specifieke content en nu ik ook een vriend van me weer terug in de game heb spelen we elke avond een uurtje samen en hebben we vandaag onze eigen Corporation gestart zodat we kunnen gaan werken aan ons meesterplan voor universal domination 😏.

Met alle (grafische) updates van de laatste jaren blijft het voor mij een ultieme sandbox MMO. Op dit moment ben ik helemaal in de ban van Abyssal Deadspaces. Dat is PvE content die de spanning behoorlijk opvoert omdat je een instance met drie "kamers" moet clearen in 20 minuten, voordat de Deadspace instort en je je schip en pod voorgoed kwijt bent. In elke kamer moet je vijanden clearen en die zijn random, dus je weet nooit precies wat je tegen gaat komen en dat vereist improvisatie en direct afstemmen van je tactieken en zelfs welk schip je meeneemt kan het maken of breken.

Er zijn in Abyssals 6 moeilijkheidsgraden die je in je eentje of met tweeën kunt doen en waarvoor je steeds "dikkere" schepen en skills nodig hebt. Vanaf level 5 kun je wel van end-game PvE content spreken. We zitten momenteel nog op het laagste niveau. Leuke en verslavende content om te doen terwijl je verder werkt aan de opbouw van je Corporation, waar we straks vooral de industrie mee in willen gaan die de game (dus andere spelers) voorziet van materialen en de schepen die iedereen vliegt (en kwijtraakt) in de PvP sandbox. Dat zij nog steeds zo'n 22.000 actieve spelers op 1 server/universum.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Ok Impala!
Contacteer:

27 feb 2023, 13:37

Ik speel Forgotton Anne (PC). Na een tip van @KillingRaptor besloot ik deze game eens op m'n lijstje te zetten op de Switch. Helaas werd de game afgelopen jaar ineens uit de e-shop gehaald (licentie issues), waardoor ik 'm maar snel op de kop getikt heb op Steam. Forgotton Anne is een prachtige titel in de stijl van de Japanse tekenfilms van vroeger. Denk aan een soort tekenfilm versie van Inside. Ik heb er nu zo'n 4u in zitten en voel me helemaal verbonden met de wereld. Ik heb gelezen dat het na zo'n 8u alweer voorbij is. Dus ik ga er nog even goed voor zitten de laatste paar uur. :love:

Afbeelding
KillingRaptor

27 feb 2023, 13:39

Jaaaa die is zo goed! Wist niet dat hij niet meer beschikbaar was op de Switch, heb ik helemaal gemist. Doet me qua stijl en verhaal echt aan een Studio Ghibli film denken ook. Ben blij dat jij er ook zo van kan genieten net als ik dat deed.
Fing3r

28 feb 2023, 10:19

ghoul schreef:
21 feb 2023, 19:28
Weet niet of deze inmiddels langzaam in de retro hoek thuishoort maar ik heb weer 40+ uurtjes in EVE: Online zitten sinds vorige week.

De laatste keer dat ik het wat serieuzer speelde was alweer in 2016. Ooit begonnen in 2011, toen de game al 8 jaar oud was.
Maar het blijft heerlijk om bezig te zijn met plannen, uitzoeken, schepen en bijbehorende uitrusting uit te pluizen voor specifieke content en nu ik ook een vriend van me weer terug in de game heb spelen we elke avond een uurtje samen en hebben we vandaag onze eigen Corporation gestart zodat we kunnen gaan werken aan ons meesterplan voor universal domination 😏.

Met alle (grafische) updates van de laatste jaren blijft het voor mij een ultieme sandbox MMO. Op dit moment ben ik helemaal in de ban van Abyssal Deadspaces. Dat is PvE content die de spanning behoorlijk opvoert omdat je een instance met drie "kamers" moet clearen in 20 minuten, voordat de Deadspace instort en je je schip en pod voorgoed kwijt bent. In elke kamer moet je vijanden clearen en die zijn random, dus je weet nooit precies wat je tegen gaat komen en dat vereist improvisatie en direct afstemmen van je tactieken en zelfs welk schip je meeneemt kan het maken of breken.

Er zijn in Abyssals 6 moeilijkheidsgraden die je in je eentje of met tweeën kunt doen en waarvoor je steeds "dikkere" schepen en skills nodig hebt. Vanaf level 5 kun je wel van end-game PvE content spreken. We zitten momenteel nog op het laagste niveau. Leuke en verslavende content om te doen terwijl je verder werkt aan de opbouw van je Corporation, waar we straks vooral de industrie mee in willen gaan die de game (dus andere spelers) voorziet van materialen en de schepen die iedereen vliegt (en kwijtraakt) in de PvP sandbox. Dat zij nog steeds zo'n 22.000 actieve spelers op 1 server/universum.
Dit blijft toch een heel bijzondere game, heb hem ook wel eens kort gespeeld maar het was behoorlijk overweldigend en ook voelde het soms meer als werk dan lekker gamen. Zo nu en dan hoor je wel weer eens berichten over een grote battle in space met duizenden spelers, of over dat iemand jaren bezig is geweest om een factie te infiltreren om vervolgens als spion van een andere factie informatie naar de vijand door te spelen. Heerlijk om te zien dat mensen zo ver gaan in iets wat eigenlijk gewoon een game is.
AfbeeldingAfbeelding
Fing3r

28 feb 2023, 10:27

Ik ben ondertussen bezig met verschillende games, op de Switch druk doende met Unsighted een prachtige pixelart game met invloeden van Zelda, Soulslike en Metroidvania.

Afbeelding

Op PC ben ik begonnen aan Child of Light op aandringen van Oldschool, prachtige game die soms net iets te zoet is, maar hij heeft mij nu wel meer te pakken dan destijds bij release en ga hem nu dan ook echt wel uitspelen.

Afbeelding

En op de PS5 spelen we Jedi: Fallen Order (die ik van mijn Secret Santa heb gekregen) nog eens door voordat het vervolg in de winkels ligt. De game blijft een genot om te spelen en is zeker één van de beste Star Wars game van de afgelopen 10+ jaar.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
HeatherGrace

28 feb 2023, 18:54

Eén van mijn aankopen van Zwolle uitgeprobeerd, helaas valt ie nogal tegen. Na Firefighter FD18 op PS2 was ik benieuwd naar andere brandweer games. Real Heroes: Firefighter 3D op 3DS stond bovenaan mijn lijstje, maar na 1 minuut wist ik eigenlijk al dat dit geen succes ging worden. Nou denk je op 3DS: Tof! Aiming met gyro controlls! Niet dus. Daarvoor gebruik je de stylus. Nou is dat geen groot probleem, maar dan verwacht je wel dat je geen lazy effect hebt waardoor het lijkt alsof de game constant op 10 FPS draait. Je omdraaien is nog moeilijker dan classic Tomb Raider! Ik denk dat ie maar gewoon "leuk in de kast" zal staan. :unsure:

Afbeelding
Afbeelding
Mark

01 mar 2023, 06:35

HeatherGrace schreef:
28 feb 2023, 18:54
Je omdraaien is nog moeilijker dan classic Tomb Raider!
Gewoon rondje indrukken en je bent 180 graden gedraaid, zo moeilijk is dat toch niet?
HeatherGrace

01 mar 2023, 10:27

Mark schreef:
01 mar 2023, 06:35
Gewoon rondje indrukken en je bent 180 graden gedraaid, zo moeilijk is dat toch niet?
En de overige graden? :smile:
Afbeelding
RKR

01 mar 2023, 10:30

Like a Dragon: Ishin

Hij is geweldig weer. Maar helaas schijnt door dat het een PS3 generatie Yakuza game is. Dus het speelt houteriger dan de Dragon Engine games, er zijn meer laadschermen en alles is wat trager. Dat terzijde is Ishin een fantastische Samurai game. De combat, qua controls dus ook inferieur, is erg goed vanwege de 4 stijlen die je hebt. Ik hang nog in chapter 5, ben chicken races aan het grinden. Dit is de beste source of income. Heb zo'n beetje 100k tags, daarmee kun je talloze platinum medals kopen en doorverkopen voor near unlimited funds.

De game heeft ook wel een tof crafting systeem. Ishin is denk ik de meest RPG achtige Yakuza game, misschien op 7 na die natuurlijk turn based is.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 mar 2023, 11:09

Ik zit in de laatste dungeon van Persona 4 Golden. Door mijn ervaring met de Shin Megami Tensei games ga ik er doorheen als een speer want het is qua moeilijkheid een meer casual game. Toch boeit de gameplay me net genoeg om door te zetten, en inmiddels klikt het social link systeem ook beter. Al met al begrijp ik wel waarom dit voor sommigen de beste game ooit gemaakt is, voor mij is het in ieder geval top 20 materiaal maar geen top 10 materiaal.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”