Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
KillingRaptor

Re: Welke games speel je momenteel?

16 jan 2023, 14:37

Ik ben enkele dagen terug begonnen met Mario & Luigi: Paper Jam Bros. op de 3DS. Nu bijna 8 uren bezig en ik vind hem echt heel erg tof! Enige uit de franchise die ik hiervoor had uitgespeeld was Bowser's Inside Story (die ik ook heel goed vond).

Afbeelding

En ik speel sinds een tijdje ook Vampire Survivors op de PC, in het begin was ik nog niet meteen verkocht maar uiteindelijk vond ik het een echte verslaving. Nu speel ik weliswaar wat minder dan vorige week maar start hem nog steeds wel af en toe op. Voelt zo goed als je je echt godlike voelt.

Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

17 jan 2023, 09:30

Niemand ontkomt eraan blijkbaar ;)
Zach

22 jan 2023, 18:13

Het komt niet vaak voor dat ik twee geweldige games in de rotatie heb zitten.

Suikoden II (Vita)
Niet echt een fan van deel 1 en kan mij maar weinig herinneren van dat deel, maar deel 2 heeft een pacing en een verhaal om u tegen te zeggen. Elk dorpje gebeurt er wel weer iets nieuws en ik ben als de dood voor Luca Blight. Elk dorpje wat ik bezoek wordt even later afgebrand. In tijden ben ik niet zo onder de indruk van een vijand, terwijl ik hem vrijwel nooit zie.

Shin Megami Tensei: Digital Devil Saga 2 (PS2)
Deel 1 was blijkbaar vooral setup voor dit deel 2. Het verhaal haalt de eerste uren vooral inspiratie uit jaren 70 sci-fi films. De sfeer van deel 1 was uniek, maar ik ben erg benieuwd wat deel 2 gaat doen qua verhaal. Ook hier vind ik de pacing erg fijn. Er is veel verhaal na elk stukje dungeon, meer dan ik gewend ben van SMT-games. Ik vind dit een erg indrukwekkende game en baal ervan dat ik deze game net als Suikoden II niet eerder heb gespeeld.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 jan 2023, 21:07

Ik ben maar voor de derde keer aan Persona 4 Golden begonnen.
kingoftherain

22 jan 2023, 21:20

Zach schreef:
22 jan 2023, 18:13
Suikoden II (Vita)
Niet echt een fan van deel 1 en kan mij maar weinig herinneren van dat deel, maar deel 2 heeft een pacing en een verhaal om u tegen te zeggen. Elk dorpje gebeurt er wel weer iets nieuws en ik ben als de dood voor Luca Blight. Elk dorpje wat ik bezoek wordt even later afgebrand. In tijden ben ik niet zo onder de indruk van een vijand, terwijl ik hem vrijwel nooit zie.
Ik deel je mening dat Suikoden II beter is dan het origineel, maar ik ben wel blij dat ik die toch eerst heb gespeeld. Omdat de spellen zich in andere regio's van dezelfde wereld afspelen, overlapt er nog wel eens wat en dat voegde zeker wat toe voor me toen ik Suikoden II speelde.
"Tears stream down your face, when you lose something you cannot replace"
Coldplay - Fix You
arjen1981

23 jan 2023, 08:30

Suikoden II is meesterlijk inderdaad. En vond ik deel 3 ook nog heel leuk.
Ok Impala!
Contacteer:

24 jan 2023, 08:38

Apenheul schreef:
22 jan 2023, 21:07
Ik ben maar voor de derde keer aan Persona 4 Golden begonnen.
Oh jee... ik heb dit ook verschillende keren geprobeerd omdat iedereen er zo lyrisch over is. Maar bij mij heeft het nooit geklikt. :unsure:

Romancing Saga 3 daarentegen... ik vermaak me er veel meer mee dan ik ooit gedacht had! Heerlijk om weer eens een RPG te spelen met weinig tekst, geen karakterontwikkeling, maar wel lastige gevechten en mysterieuze omgevingen. Ik merk dat ik het random upgrade systeem ook erg fijn vind. Ieder gevecht levert je wel een upgrade op, maar je weet nooit welke. Krijg je extra HP, SP of MP... of spark je toch ineens een supercoole nieuwe skill? Of ben je superlucky en dropt het monster ineens een sterk wapen?

Ik ben blij dat ik me ingelezen heb over deze game voordat ik begon, nu kan ik helemaal genieten van wat de game wél is. Aanradertje! :smile:

Afbeelding
Shantomio

24 jan 2023, 22:58

Blade Runner enhanced (1997) uitgespeeld.
Het maakt mij niet uit wat ze zeggen, de game heeft een extreem vette soundtrack, de atmosphère is prachtig en het verhaal blijft boeiend.
Hier en daar paar frustraties maar dit is de eerste point and click die wel klikte tot aan het einde en die ik heb afgemaakt (lengte is ook heel behapbaar).
AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk

****Vooral veel (PS/Quest)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
Zach

25 jan 2023, 20:17

Shantomio schreef:
24 jan 2023, 22:58
Blade Runner enhanced (1997) uitgespeeld.
Het maakt mij niet uit wat ze zeggen, de game heeft een extreem vette soundtrack, de atmosphère is prachtig en het verhaal blijft boeiend.
Hier en daar paar frustraties maar dit is de eerste point and click die wel klikte tot aan het einde en die ik heb afgemaakt (lengte is ook heel behapbaar).
AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
De game is erg goed, maar ik heb wel horror verhalen gehoord over de enhanced edition. Gelukkig heb ik de classic edition gewoon.
arjen1981

25 jan 2023, 21:13

Het origineel heb ik een paar maanden terug nog gespeeld. We hebben nu op film ook een vervolg. En die is ook erg goed. Maar de adventure game is een must play voor Blade Runner fans. Vroeger en nog steeds een favoriet.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 jan 2023, 10:29

Ok Impala! schreef:
24 jan 2023, 08:38
Oh jee... ik heb dit ook verschillende keren geprobeerd omdat iedereen er zo lyrisch over is. Maar bij mij heeft het nooit geklikt. :unsure:
Ik ben inmiddels verder dan in mijn vorige pogingen, na een uur of 8 kom ik wat meer in de groove. Het ding met Persona is dat de dungeon crawling en demon fusion op zich zo slecht nog niet zijn, maar de school-setting en hoe alles aan tijd en deadlines gebonden zit trek ik niet zo goed. Social links zijn voor mij tactische keuzes om stats te boosten, de verhaaltjes geef ik eigenlijk vrij weinig om.
RKR

26 jan 2023, 18:34

Forspoken

Ik ben weer voor een underdog gegaan. Natuurlijk, Dead Space had gekund maar dat is een remake van een game die ik al vaak gespeeld heb. Forspoken is echt nieuw en ik heb er geen spijt van. Ik kon niet stoppen met spelen en dat is heel positief natuurlijk.

Ten eerste is Frey gewoon een verrassend leuk personage. Ze heeft grappige one liners, zelfspot en af en toe maakt ze een mockery van haar NYC accent. De soundtrack is daarnaast ook erg sterk, het klinkt allemaal erg fijn. De sidekick is your typical sidekick, probeert grappig en bijdehand te zijn en dat lukt soms.

Maar Athia is een volledig gerealiseerde spelwereld met settlements, secrets, side quests en fast travel. Ik vind het tot nu toe wel een toffe wereld, met interessante lore en goede NPC. Het hoogtepunt vind ik de parkour en de combat. Het is uniek, tenminste, een sorceress die als een ninja over het veld beweegt heb ik niet eerder gezien. Het is misschien wel een beetje vergelijkbaar met Infamous, maar Forspoken voelt dynamischer. Je danst om enemy attacks heen terwijl je spells op ze cast en vanuit je handpalmen projectiles op ze vuurt. Er is ook een loot en crafting systeem, dus je kunt je gear improven etc.. ik dig het allemaal wel. Tot zover leuk.
kingoftherain

26 jan 2023, 18:48

RKR schreef:
26 jan 2023, 18:34
Forspoken

Ik ben weer voor een underdog gegaan. Natuurlijk, Dead Space had gekund maar dat is een remake van een game die ik al vaak gespeeld heb. Forspoken is echt nieuw en ik heb er geen spijt van. Ik kon niet stoppen met spelen en dat is heel positief natuurlijk.

Ten eerste is Frey gewoon een verrassend leuk personage. Ze heeft grappige one liners, zelfspot en af en toe maakt ze een mockery van haar NYC accent. De soundtrack is daarnaast ook erg sterk, het klinkt allemaal erg fijn. De sidekick is your typical sidekick, probeert grappig en bijdehand te zijn en dat lukt soms.

Maar Athia is een volledig gerealiseerde spelwereld met settlements, secrets, side quests en fast travel. Ik vind het tot nu toe wel een toffe wereld, met interessante lore en goede NPC. Het hoogtepunt vind ik de parkour en de combat. Het is uniek, tenminste, een sorceress die als een ninja over het veld beweegt heb ik niet eerder gezien. Het is misschien wel een beetje vergelijkbaar met Infamous, maar Forspoken voelt dynamischer. Je danst om enemy attacks heen terwijl je spells op ze cast en vanuit je handpalmen projectiles op ze vuurt. Er is ook een loot en crafting systeem, dus je kunt je gear improven etc.. ik dig het allemaal wel. Tot zover leuk.
Leuk om naast al het gezeik en geklaag ook een positiever geluid te horen lezen. Ik heb zelf alleen het eerste hoofdstuk nog maar gespeeld, maar ik ben wel benieuwd naar wat er nog komen gaat. Overigens is mijn exemplaar van Dead Space onderweg. :lit: :lit: :lit:
"Tears stream down your face, when you lose something you cannot replace"
Coldplay - Fix You
Galious
Moderator
Moderator

26 jan 2023, 21:29

Ik ben momenteel bezig met Ghosts 'n Goblins Resurrection. De originele Ghosts 'n Goblins is een cakewalk vergeleken bij dit nieuwste deel. It's stupid hard!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

27 jan 2023, 07:18

Dat het nog moeilijker kan. Bizar!
Don Cannoli 79

05 feb 2023, 15:56

Afbeelding

Ik vond het hoog tijd dat ik The Callisto Protocol maar eens ging spelen. Helaas denkt PostNL daar anders over want zit al bijna een week te wachten en heb hem nog niet binnen.

Dus ik moest wat anders verzinnen. Ik heb sinds kort weer een PS Plus abonnement en ik zag dat ik Star Wars Fallen Order(PS5) in m'n bibliotheek had zitten. Die wilde ik al een keer gaan spelen en toevallig had ik net alle films weer eens gekeken dus het leek me een goede keuze.

En dat is het ook ! Echt wel een leuke game dit. Op technisch vlak heb ik wel wat te zeuren met aardig wat glitches en tot 2x toe een volledige crash maar ach, de gameplay maakt het wel goed. En ik vond de laadtijden nogal lang maar ik zag dat die op de PS4 2x zo lang zijn. Dus ok prima , ja vermaak me er goed mee. PostNL doet maar lekker rustig aan want voorlopig speel ik deze wel.
Galious
Moderator
Moderator

05 feb 2023, 16:48

Ik heb momenteel Atari 50: The Anniversary Celebration in m'n PS4. Deze compilatie/documentaire met een enorm uitgebreide interactieve trip door de geschiedenis van Atari is een absolute aanrader voor iedereen die ook maar iets met retro games heeft. Er is zo verschrikkelijk veel aandacht en liefde in deze package gestopt, dat is echt tof. De games zelf speel ik misschien maar een paar minuutjes voordat ik alweer terug ga naar de docu, het is meeste is toch wel errug primitief, maar ik heb ook alweer enkele leuke nieuwe verrassingen ontdekt (zoals Quantum, Akka Arrh en Cloak & Dagger). Ik moet daarbij zeggen dat de controls van met name de trackball en steering wheel arcade games een stuk beter omgezet zijn naar de moderne controllers dan op voorgaande compilaties. Dat was iets wat me op de Atari Flashback Collections vaker irriteerde, maar hier speelt het doorgaans een heel stuk fijner. Al blijft een pet peeve dat je een game als Black Widow als twin stick shooter moet spelen met beide analoge sticks, en dat vertaalt gewoon niet lekker naar de oorspronkelijke 8-way joysticks van de arcadekast. Maar dat is tot nu toe gelukkig een van de weinige gripes.

Anyway, ik ben net pas door het arcade gedeelte van de tijdlijn, dus ik heb nog ongelofelijk veel content te gaan!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
KillingRaptor

05 feb 2023, 20:11

Don Cannoli 79 schreef:
Afbeelding

Ik vond het hoog tijd dat ik The Callisto Protocol maar eens ging spelen. Helaas denkt PostNL daar anders over want zit al bijna een week te wachten en heb hem nog niet binnen.

Dus ik moest wat anders verzinnen. Ik heb sinds kort weer een PS Plus abonnement en ik zag dat ik Star Wars Fallen Order(PS5) in m'n bibliotheek had zitten. Die wilde ik al een keer gaan spelen en toevallig had ik net alle films weer eens gekeken dus het leek me een goede keuze.

En dat is het ook ! Echt wel een leuke game dit. Op technisch vlak heb ik wel wat te zeuren met aardig wat glitches en tot 2x toe een volledige crash maar ach, de gameplay maakt het wel goed. En ik vond de laadtijden nogal lang maar ik zag dat die op de PS4 2x zo lang zijn. Dus ok prima , ja vermaak me er goed mee. PostNL doet maar lekker rustig aan want voorlopig speel ik deze wel.
De laadtijden op PS4 zijn echt immens, ik ga hem dan ook niet verderspelen tot er hier een PS5 in huis komt.
RKR

05 feb 2023, 21:11

Forspoken uitgespeeld. De traversal en animaties zijn echt top tier. Het is super snel en vloeiend. De story is ook wel leuk en de lore is interessant. Maar na een uur of 30 zit je automatisch te jugglen tussen diverse movesets en gooi je de een na de andere nuke er uit en het never gets old. Post game is ook wel leuk met wat nieuwe quests die extra closure geven.

Grafisch vind ik hem geweldig trouwens. Ik speel 120hz RT en alleen in het 2e gebied, Praenost, is de fps wat lager bij tijden. Maar de skyboxes vind ik prachtig, met soms diverse kleuren. In combinatie met de animaties en alle particles vind ik dit toch wel een looker. Je moet de settings wat aanpassen, maar ik vind Forspoken wel degelijk goede HDR hebben.
Don Cannoli 79

06 feb 2023, 12:54

KillingRaptor schreef:
05 feb 2023, 20:11
Spoiler: weergeven
Don Cannoli 79 schreef:
Afbeelding

De laadtijden op PS4 zijn echt immens, ik ga hem dan ook niet verderspelen tot er hier een PS5 in huis komt.
Ja, dat is wel begrijpelijk. :smile:
KillingRaptor

06 feb 2023, 18:05

Ik heb eens een begin gemaakt met The World Ends With You op DS. De combat is echt enorm wennen maar tot nu toe vind ik hem wel heel tof. Ben wel overgeschakeld naar spelen met de 3DS stand die bij Kid Icarus Uprising zat, mijn handen deden pijn om die 3DS XL vast te houden met 1 hand. :lol:

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

06 feb 2023, 23:00

KillingRaptor schreef:
Ik heb eens een begin gemaakt met The World Ends With You op DS. De combat is echt enorm wennen maar tot nu toe vind ik hem wel heel tof. Ben wel overgeschakeld naar spelen met de 3DS stand die bij Kid Icarus Uprising zat, mijn handen deden pijn om die 3DS XL vast te houden met 1 hand. :lol:

Afbeelding
Het is even inkomen maar op een gegeven moment heb je een paar pins die goed samenwerken en veel damage doen, pas toen klikte de game voor mij. Het is een van mijn favoriete games op DS en NEO The World Ends With You was in 2020 ook een van mijn favoriete games!
KillingRaptor

06 feb 2023, 23:03

Apenheul schreef:
06 feb 2023, 23:00
KillingRaptor schreef:
Het is even inkomen maar op een gegeven moment heb je een paar pins die goed samenwerken en veel damage doen, pas toen klikte de game voor mij. Het is een van mijn favoriete games op DS en NEO The World Ends With You was in 2020 ook een van mijn favoriete games!
Neo heb ik sinds gisteren, was een birthday gift. Maar wou toch eerst deze eens spelen voor ik aan Neo begon. Het stijltje vind ik ook heel gaaf.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

06 feb 2023, 23:04

Afbeelding

Ik speel Persona 4 Golden op Switch. Ik had de game al eens voor een deel op PS Vita gespeeld maar toen is er iets anders tussendoor gekomen dus hopelijk speel ik de game deze keer wel helemaal door.

Het begin van de game vind ik nog altijd erg vervelend en traag, en omdat je met de vrije tijd weinig opties hebt voelt de helft van de game dan nog wat gekunsteld aan. Maar gelukkig verandert dat na een uur of 10, je moet dan echt keuzes maken in welke activiteiten je overdag doet en de dungeon crawling wordt ook wat interessanter. Inniddels zit ik er bijna 20 uur in en ben ik hooked.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

06 feb 2023, 23:05

KillingRaptor schreef:
06 feb 2023, 23:03
Neo heb ik sinds gisteren, was een birthday gift. Maar wou toch eerst deze eens spelen voor ik aan Neo begon. Het stijltje vind ik ook heel gaaf.
Gefeliciteerd dan nog!

NEO is qua verhaal wel echt een sequel dus het is mooi dat je eerst het origineel speelt :)

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”