Welke games speel je momenteel?
- HeatherGrace
Bericht
Re: Welke games speel je momenteel?
Klinkt goed voor Frontiers! Toch maar op mijn lijstje zetten. Sinds Generations is er voor mij geen Sonic game meer langs gekomen waar ik warm voor liep.

Bericht
Ik vond de lage moeilijkheidsgraad een voordeel, zo van lekker exploren en battlen en je haalt het toch wel. Het is een hele relaxte game, mede door de muziek en settings.
Wel miste ik, als ik cyberspace levels deed, wel eens de classic Sonic scenery in de main story. Ik zie Sonic het liefst in Green Hill achtige gebieden.
Ik vond die 3e dus wel goed, ik ken de kritiek inderdaad. Ik had geen problemen met die 2D sections, vind het wel afwisseling eigenlijk. Wel was de 3e zone het lastigst te navigeren maar daardoor ook meer rewarding als je uiteindelijk op een eiland ver weg terecht kwam. Die pinball was kut, maar had ik na een minuut en een death gecleared. Kwestie van een stuk of 7x die multiplier pakken, meer hoef je niet te doen. Ik had 256x en eigenlijk meteen de target score. Ik heb het meeste moeite gehad met het vernielen van die dozen voor 600 parts, totdat ik alleen de gele 1x sloeg en doorging. De laatste batch geeft verreweg het meest.KillingRaptor schreef: ↑07 jan 2023, 16:34Ik vond de derde zone de minste in die game. Constant geforceerd worden in die 2D stukken terwijl je dat niet wil is echt kut en die pinball minigame daar heeft echt slechte physics. Verder zeker wel een toffe game.
Ik vond de lage moeilijkheidsgraad een voordeel, zo van lekker exploren en battlen en je haalt het toch wel. Het is een hele relaxte game, mede door de muziek en settings.
Wel miste ik, als ik cyberspace levels deed, wel eens de classic Sonic scenery in de main story. Ik zie Sonic het liefst in Green Hill achtige gebieden.
- KillingRaptor
Bericht
Volgens mij waren er maar 3 of 4 omgevingen in die cyberspace levels ook, daar mocht wel meer variatie in! Dat vond ik net super in Sonic Generations.
- Galious
- Moderator
Bericht
Ik heb nu een paar uurtjes erop zitten in Axiom Verge 2 en ben er inmiddels wel wat positiever over. De combat is nog steeds crap en de bosses stuk voor stuk enorm underwhelming, maar wat de game wel goed doet, is de exploration. Je maakt vrijwel constant progressie met nieuwe upgrades die weer nieuwe paden openen, zowel in menselijke vorm als in drone vorm. De wereld voelt wat dat betreft wel erg gekunsteld met obstructies waarvoor je deze nieuwe upgrades nodig hebt, maar dat past op zich wel weer in de setting van het verhaal, en de rifts die je regelmatig betreed is alsof er een Metroid game in een Metroid game is gestopt, wat wel een beetje too much kan zijn. Ik denk dat ik na deze game wel even een break nodig heb van het genre 🥲

nmkl pjkl ftmch
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ik heb zo'n beetje alle beschikbare ruimte op de Xbox Series S en PS5 vol gezet met downloadable games.
Op Xbox Series S heb ik Dragon Age inquisition en A Plague Tale Requiem gedownload, op de PS5 staan nu alle Annapurna games uit de PS+ Premium catalogus geinstalleerd.
Ondertussen ben ik voor de zoveelste keer Diablo 2 gaan spelen, deze keer de remaster op de Switch.
Op Xbox Series S heb ik Dragon Age inquisition en A Plague Tale Requiem gedownload, op de PS5 staan nu alle Annapurna games uit de PS+ Premium catalogus geinstalleerd.
Ondertussen ben ik voor de zoveelste keer Diablo 2 gaan spelen, deze keer de remaster op de Switch.
- Fing3r
Bericht
Diablo!!!! Altijd goed Niels, speel hem zelf ook nog regelmatig op PC. En die poetsbeurt die het gehad heeft heeft het Diablo vuur in mij in ieder geval weer flink aangewakkerd, dus mocht Diablo 4 tegenvallen dan hebben we in ieder geval nog deel 2!Apenheul schreef: ↑09 jan 2023, 09:46Ik heb zo'n beetje alle beschikbare ruimte op de Xbox Series S en PS5 vol gezet met downloadable games.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Haha, ja het is een feestje die Diablo II Resurrection. In eerste instantie vroeg ik me af wat ze veranderd hadden want het zag er precies zo uit als ik me herinnerde. Toen switchte ik met de oude graphics...
- HeatherGrace
Bericht
Eerste keer dat je Inquisition probeert? Voor mij is dat een combi tussen al het beste van Origins en DA2. Prachtige game.

- Fing3r
Bericht 
Wel een teken dat ze hier wel alles goed hebben gedaan.
Sent from my J9210 using Tapatalk
Dat is dus precies wat ik ook dacht, in mijn gedachten zag het er altijd al zo uitApenheul schreef:Haha, ja het is een feestje die Diablo II Resurrection. In eerste instantie vroeg ik me af wat ze veranderd hadden want het zag er precies zo uit als ik me herinnerde. Toen switchte ik met de oude graphics...

Wel een teken dat ze hier wel alles goed hebben gedaan.
Sent from my J9210 using Tapatalk
Bericht
Ja het viel me eerst niet zo op omdat de volgorde redelijk goed in balans is. Maar inderdaad het is volgens mij Green Hill, Sky Sanctuary, Chemical Plant en de City. Het is een beetje weinig, hadden er 2 meer mogen zijn.KillingRaptor schreef: ↑08 jan 2023, 16:08Volgens mij waren er maar 3 of 4 omgevingen in die cyberspace levels ook, daar mocht wel meer variatie in! Dat vond ik net super in Sonic Generations.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Niet eerder gespeeld, ik had hem al sinds release liggen op PS4 maar ik ben er nooit echt aan toegekomen. Nu kriebelde het weer om Dragon Age te doen, vandaar. Ik zie vaak kritiek op DA2 maar dat is eigenlijk voor mij persoonlijk een betere game dan DA:O, een mix zou natuurlijk helemaal mooi zijn.HeatherGrace schreef: ↑10 jan 2023, 16:58Eerste keer dat je Inquisition probeert? Voor mij is dat een combi tussen al het beste van Origins en DA2. Prachtige game.![]()
- HeatherGrace
Bericht
Eensch. Voor Inquisition was DA2 ook mijn favoriet. Origins heeft wel een breder spectrum aan locaties om te bezoeken en dat heeft Inquisition ook meegenomen. Je kijkt echt wel je ogen uit.Apenheul schreef: ↑11 jan 2023, 09:02Niet eerder gespeeld, ik had hem al sinds release liggen op PS4 maar ik ben er nooit echt aan toegekomen. Nu kriebelde het weer om Dragon Age te doen, vandaar. Ik zie vaak kritiek op DA2 maar dat is eigenlijk voor mij persoonlijk een betere game dan DA:O, een mix zou natuurlijk helemaal mooi zijn.HeatherGrace schreef: ↑10 jan 2023, 16:58Eerste keer dat je Inquisition probeert? Voor mij is dat een combi tussen al het beste van Origins en DA2. Prachtige game.![]()

- Galious
- Moderator
Bericht
Ik heb een beginnetje gemaakt met Star Wars Jedi: Fallen Order die deze maand bij PS Plus zat. Ik weet niet of dit iets voor mij gaat zijn, want ik heb niets met het SW universum, maar ik wil eerst nog wat meer van de combat meemaken voordat de keuze valt om hier all the way in te gaan. Grafisch ziet het er wel fraai uit, hoor.

nmkl pjkl ftmch
- HeatherGrace
Bericht
Yay! Als Star Wars fan vond ik het een prachtige game! Best pittige bosses en enemies ook, waar ik van verwacht dat je naar opzoek bent.

- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht 
Looney Tunes voor de GameBoy heb ik van KillingRaptor gekregen voor Secret Santa, ik speel het op de Analogue Pocket waarop je de game ook kan pauzeren en de handheld in slaapstand kan houden zonder dat je weer helemaal van voor af aan moet beginnen. Tot nu toe (5 levels achter de rug) bevalt ie erg goed. Elk level speel je met een ander Looney Tunes character en is de gameplay verschillend: platformen met Daffy Duck, shoot-'em-up met Porky Pig, soort Balloon Fight met Tweety, zo snel mogelijk alles kapot maken en punten pakken met de Tazmanian Devil, etcetera. Het ziet er ook nog eens behoorlijk goed uit. Dit is hidden gem materiaal.

Looney Tunes voor de GameBoy heb ik van KillingRaptor gekregen voor Secret Santa, ik speel het op de Analogue Pocket waarop je de game ook kan pauzeren en de handheld in slaapstand kan houden zonder dat je weer helemaal van voor af aan moet beginnen. Tot nu toe (5 levels achter de rug) bevalt ie erg goed. Elk level speel je met een ander Looney Tunes character en is de gameplay verschillend: platformen met Daffy Duck, shoot-'em-up met Porky Pig, soort Balloon Fight met Tweety, zo snel mogelijk alles kapot maken en punten pakken met de Tazmanian Devil, etcetera. Het ziet er ook nog eens behoorlijk goed uit. Dit is hidden gem materiaal.
- KillingRaptor
Bericht
Super dat hij zo bevalt! Ik vond hem ook echt heel tof en de verschillende genres werken ook stuk voor stuk erg goed.
Bericht
Na een korte pauze heb ik Danganronpa 1 weer opgepakt. Ik begon me op een gegeven moment wat te storen aan dat verplichte slapen, en andere dagelijkse, vertragende, ritueeltjes, maar ik was toch wel heel nieuwsgierig hoe het verhaal nou af liep. Er zijn volgens mij inmiddels 5 studenten gesneuveld, de laatste afgelopen nacht in de dames kleedkamer van het zwembad. Het is trage kost en heel veel lezen, maar het is wel compleet gestoord, super Japans en fun.
- Ok Impala!
- Contacteer:
Bericht
Romancing Saga 3 (NS): Een klassieke SNES JRPG in een mooi nieuw jasje gestoken door Square. Dit is een hele nette remake die de stijl van de oorspronkelijke game in stand houdt en wat kleine QOL elementen toevoegt. Saga speelt totaal anders dan je gewend bent in een JRPG, dus het voelt allemaal spannend en nieuw. Ik maak voorzichtig progressie en geniet van alle mooie dingen die op me afkomen. Dit zou zomaar een prachtig avontuur kunnen worden!

- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ik ben hier echt onwijs benieuwd naar, ik heb alle Romancing SaGa games in de kast staan maar ik ben huiverig om te beginnen.Ok Impala! schreef: ↑13 jan 2023, 13:17Romancing Saga 3 (NS): Een klassieke SNES JRPG in een mooi nieuw jasje gestoken door Square. Dit is een hele nette remake die de stijl van de oorspronkelijke game in stand houdt en wat kleine QOL elementen toevoegt. Saga speelt totaal anders dan je gewend bent in een JRPG, dus het voelt allemaal spannend en nieuw. Ik maak voorzichtig progressie en geniet van alle mooie dingen die op me afkomen. Dit zou zomaar een prachtig avontuur kunnen worden!![]()
![]()
- Ok Impala!
- Contacteer:
Bericht
Dat had ik dus ook... mijn enige ervaring met Saga is Saga 2 op de Gameboy (FFL2). Toen was ik echter nog heel jong en heb me echt door die game heen geworsteld. Ik hoop nu wat beter beslagen ten ijs te komen. Ik heb me alvast wat ingelezen. Romancing Saga 3 lijkt een goed startpunt voor nieuwkomers te zijn.Apenheul schreef: ↑13 jan 2023, 13:35Ik ben hier echt onwijs benieuwd naar, ik heb alle Romancing SaGa games in de kast staan maar ik ben huiverig om te beginnen.Ok Impala! schreef: ↑13 jan 2023, 13:17Romancing Saga 3 (NS): Een klassieke SNES JRPG in een mooi nieuw jasje gestoken door Square. Dit is een hele nette remake die de stijl van de oorspronkelijke game in stand houdt en wat kleine QOL elementen toevoegt. Saga speelt totaal anders dan je gewend bent in een JRPG, dus het voelt allemaal spannend en nieuw. Ik maak voorzichtig progressie en geniet van alle mooie dingen die op me afkomen. Dit zou zomaar een prachtig avontuur kunnen worden!![]()
![]()

Bericht
Welke versie is dit?
Er zijn twee fysieke versies. De Hong Kong versie schijnt gecomprimeerd te zijn en heeft slechtere graphics.
Ergens wil ik liever de Super Famicom versie spelen, maar de quality of life functies zijn wel erg helpend bij Saga games.
Deze moet je hebben voor betere graphics, de recente release van 3 en ook van 2 hebben mindere graphics. Ik weet niet hoe het zit met de digitale versies.

De remasters van DQ 1-3 vind ik ook echt lelijk, leuk om het te hebben in een fysiek doosje, maar ik speel liever de Super Famicom versies via een everdrive.
Ok Impala! schreef: ↑13 jan 2023, 13:17Romancing Saga 3 (NS): Een klassieke SNES JRPG in een mooi nieuw jasje gestoken door Square. Dit is een hele nette remake die de stijl van de oorspronkelijke game in stand houdt en wat kleine QOL elementen toevoegt. Saga speelt totaal anders dan je gewend bent in een JRPG, dus het voelt allemaal spannend en nieuw. Ik maak voorzichtig progressie en geniet van alle mooie dingen die op me afkomen. Dit zou zomaar een prachtig avontuur kunnen worden!![]()
![]()
Welke versie is dit?
Er zijn twee fysieke versies. De Hong Kong versie schijnt gecomprimeerd te zijn en heeft slechtere graphics.
Ergens wil ik liever de Super Famicom versie spelen, maar de quality of life functies zijn wel erg helpend bij Saga games.
Deze moet je hebben voor betere graphics, de recente release van 3 en ook van 2 hebben mindere graphics. Ik weet niet hoe het zit met de digitale versies.

De remasters van DQ 1-3 vind ik ook echt lelijk, leuk om het te hebben in een fysiek doosje, maar ik speel liever de Super Famicom versies via een everdrive.
- Ok Impala!
- Contacteer:
Bericht
Ik speel de digitale versie (ik koop uitsluitend digitaal op Switch). Ik vermoed dat daar geen compressie gebruikt is, want het ziet er allemaal superstrak uit. Check online... klopt... digitale versie is de optimale versie. Dit is echt een mooie remaster die trouw lijkt te blijven aan het origineel. Ik denk dus dat je prima deze versie boven de SF versie kunt spelen.Zach schreef: ↑14 jan 2023, 09:37Welke versie is dit?

Bericht
Vengeful Guardian: Moonrider
Ik keek hier best naar uit maar tegelijkertijd hield ik er ook rekening mee dat deze niet helemaal het niveau van Joymasher's laatste game Blazing Chrome zou zijn. Ik kon niet helemaal precies aangeven wat, maar van alle gameplay die ik over de jaren heen had gezien plus de laatste trailers had ik het gevoel dat er wat miste.
Qua style lijkt het in ieder geval wel op Blazing Chrome. Veel van de vijanden zou je zo kunnen verwisselen tussen beide games zonder dat het zou misstaan. Ook qua sound en sound fx doet het ook daar aan denken.
De gameplay is wel anders. Het eerste gevoel wat ik er bij kreeg is Shinobi III op de Mega Drive. Het is voornamelijk door de levels heen slashen, dashen, divekicken en walljumpen. De controls zijn wel goed en het walljumpen (wat ik in veel games nogal slecht vind werken) gaat prima. Verder zijn er nog allerlei upgrades en weapons te krijgen.
Wat me daarna opviel is dat de game makkelijker is dan z'n voorganger. Er is geen moeilijkheidsgraad in te stellen en ik vloog zo door een stuk of 5 van de geloof ik 8 levels heen zonder al teveel moeite. Er zijn ook best wat health items te vinden en de checkpoints zijn over het algemeen ook wel op de juiste plek. Aan het einde van het level krijg je een Rank score, dus daar zit denk ik de replayability in. Als je alles op S rank wil halen mag je bepaalde items niet gebruiken. En er is bijvoorbeeld ook een item te installeren waarbij je maar 1 hitpoint hebt om het moelijk te maken.
Er zitten wel aardig wat spelfouten in de schermteksten, of het voor de "retro vibe" is weet ik niet maar denk het eerlijk gezegd van niet. En de mid-level bosses zijn vaak interessanter en moelijker dan de endlevel bosses. En het doet ook niet echt wat nieuws, en dat hoeft ook niet wat mij betreft. Het is een oldschool game.
Al met al vermaak ik me er wel prima mee, of het helemaal Blazing Chrome niveau gaat worden weet ik niet maar zeker wel een toffe game en ga hem zeker nog wel een tijdje spelen.
Vengeful Guardian: Moonrider
Ik keek hier best naar uit maar tegelijkertijd hield ik er ook rekening mee dat deze niet helemaal het niveau van Joymasher's laatste game Blazing Chrome zou zijn. Ik kon niet helemaal precies aangeven wat, maar van alle gameplay die ik over de jaren heen had gezien plus de laatste trailers had ik het gevoel dat er wat miste.
Qua style lijkt het in ieder geval wel op Blazing Chrome. Veel van de vijanden zou je zo kunnen verwisselen tussen beide games zonder dat het zou misstaan. Ook qua sound en sound fx doet het ook daar aan denken.
De gameplay is wel anders. Het eerste gevoel wat ik er bij kreeg is Shinobi III op de Mega Drive. Het is voornamelijk door de levels heen slashen, dashen, divekicken en walljumpen. De controls zijn wel goed en het walljumpen (wat ik in veel games nogal slecht vind werken) gaat prima. Verder zijn er nog allerlei upgrades en weapons te krijgen.
Wat me daarna opviel is dat de game makkelijker is dan z'n voorganger. Er is geen moeilijkheidsgraad in te stellen en ik vloog zo door een stuk of 5 van de geloof ik 8 levels heen zonder al teveel moeite. Er zijn ook best wat health items te vinden en de checkpoints zijn over het algemeen ook wel op de juiste plek. Aan het einde van het level krijg je een Rank score, dus daar zit denk ik de replayability in. Als je alles op S rank wil halen mag je bepaalde items niet gebruiken. En er is bijvoorbeeld ook een item te installeren waarbij je maar 1 hitpoint hebt om het moelijk te maken.
Er zitten wel aardig wat spelfouten in de schermteksten, of het voor de "retro vibe" is weet ik niet maar denk het eerlijk gezegd van niet. En de mid-level bosses zijn vaak interessanter en moelijker dan de endlevel bosses. En het doet ook niet echt wat nieuws, en dat hoeft ook niet wat mij betreft. Het is een oldschool game.
Al met al vermaak ik me er wel prima mee, of het helemaal Blazing Chrome niveau gaat worden weet ik niet maar zeker wel een toffe game en ga hem zeker nog wel een tijdje spelen.
- Galious
- Moderator
Bericht
Ik denk toch niet dat Jedi: Fallen Order aan mij besteed is, dus ben ik begonnen aan The Pedestrian. Leuke puzzelgame!

nmkl pjkl ftmch
- kingoftherain
Bericht
Aan de andere kant, The Pedestrian is errug leuk gedaan.
Ah, jammer. Ik vond Fallen Order juist hartstikke gaaf, al ben ik niet de grootste Star Wars fan ter wereld. Heb zowel de PS4 game als de PS5 upgrade platinum en kijk erg uit naar Survivor.
Aan de andere kant, The Pedestrian is errug leuk gedaan.

"Tears stream down your face, when you lose something you cannot replace"
Coldplay - Fix You
Coldplay - Fix You