GoudTheDarkWanderer schreef:Zit weer heel veel uurtjes te spenderen in Slay The Spire
Welke games speel je momenteel?
- marxkemp
- Contacteer:
Bericht
Re: Welke games speel je momenteel?
- kingoftherain
Bericht
Dat leek me wel een spel voor jou, ja.Galious schreef: ↑28 dec 2022, 16:28Ik speel momenteel Blue Fire, een toffe 3D platformer / action adventure die z'n inspiraties vanuit Hollow Knight en Zelda niet onder stoelen of banken steekt. Er ligt een grote nadruk op platformen, wat verrassend lekker werkt in 3D, al blijft het soms tricky om diepte goed in te schatten. Maar over het algemeen no complaints there! Ik vind vooral de precision platforming mini dungeons erg tof die me doen denken aan de abstracte bonus stages van Super Mario Sunshine. Het enige echte minpuntje is eigenlijk de combat, die weight en impact mist. Maar ik vermaak me hier prima mee! Benieuwd wat ik hier allemaal nog ga tegenkomen.
![]()

"Tears stream down your face, when you lose something you cannot replace"
Coldplay - Fix You
Coldplay - Fix You
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht 
Ik wilde eigenlijk Titan Quest nog uitspelen in 2022 maar dat is niet gelukt, de game blijkt zoveel langer te zijn dan ik me kan herinneren van mijn playthrough van vroeger. Maargoed, we zijn bij Elysium aanbeland en dat is volgens mij de laatste grote portal van Act 4 (de laatste act van het oorspronkelijke spel). Wat de Ragnarok expansion qua extra speelduur nog gaat toevoegen in wat dan volgens mij Act 5 moet gaan zijn heb ik nog geen idee van, maar ik ben wel benieuwd.

En dan ben ik zoals ik in mijn meest recente aankooptopic had gezegd begonnen aan Witch on the Holy Night, dit moet namelijk volgens kenners iets bijzonders zijn. Enerzijds is het al bijzonder dat je de hele game op auto-play kan zetten tot nu toe (zo'n 10 uur speeltijd er op zitten) en dat je dan letterlijk de controller niet hoeft aan te raken. Eigenlijk is het gewoon een serie kijken van plaatjes en teksten, maar het is wel sfeervol en erg mooi gemaakt.

Ik wilde eigenlijk Titan Quest nog uitspelen in 2022 maar dat is niet gelukt, de game blijkt zoveel langer te zijn dan ik me kan herinneren van mijn playthrough van vroeger. Maargoed, we zijn bij Elysium aanbeland en dat is volgens mij de laatste grote portal van Act 4 (de laatste act van het oorspronkelijke spel). Wat de Ragnarok expansion qua extra speelduur nog gaat toevoegen in wat dan volgens mij Act 5 moet gaan zijn heb ik nog geen idee van, maar ik ben wel benieuwd.

En dan ben ik zoals ik in mijn meest recente aankooptopic had gezegd begonnen aan Witch on the Holy Night, dit moet namelijk volgens kenners iets bijzonders zijn. Enerzijds is het al bijzonder dat je de hele game op auto-play kan zetten tot nu toe (zo'n 10 uur speeltijd er op zitten) en dat je dan letterlijk de controller niet hoeft aan te raken. Eigenlijk is het gewoon een serie kijken van plaatjes en teksten, maar het is wel sfeervol en erg mooi gemaakt.
- kingoftherain
Bericht
Die screenshot ziet er wel tof uit, in ieder geval.Apenheul schreef: ↑01 jan 2023, 23:07
Coldplay - Fix You
Coldplay - Fix You
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ja, ongeveer alles heeft deze kwaliteit. Ik heb niets met anime maar Witch On The Holy Night is praktisch precies dat.
Bericht
Momenteel bezig met Oreshika :Tainted Bloodlines op de Vita en Overlord: Escape from Nazarick op de Switch. Oreshika is een JRPG met turn based combat waarbij je characters snel sterven door een vloek, het is dus zaak vlot kinderen te maken met goden om zo een manier te vinden de vloek te doorbreken. Wel anime-ish maar wel smaakvol
Gedaan , geen anime-tiddies in deze game.
Escape from Nazarick is een metroidvania die een vervolg is op een van de beroemdste afleveringen van de anime. Tot nu toe speelt het lekker weg.
Gedaan , geen anime-tiddies in deze game.
Escape from Nazarick is een metroidvania die een vervolg is op een van de beroemdste afleveringen van de anime. Tot nu toe speelt het lekker weg.
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Ik ben met vakantie en heb vorige week Xenoblade Chronicles eindelijk uitgespeeld. Ik ga nu door met YS 9. En YS9 bevalt mij vooral erg goed. Ben in chapter 4 en kan nu net uit de stad.
- kingoftherain
Bericht
Mooi dat-ie bevalt. Ik vond 'm zelf heel erg leuk, terwijl ik heel veel las dat-ie in de verste verte niet in de buurt van Ys VIII kwam. Die is dan wel stukken kleurrijker door de setting, maar toch heb ik meer met IX.
Coldplay - Fix You
Coldplay - Fix You
- arjen1981
Bericht
Ja datzelfde las ik ook. Het duurde wel even tot 9 op gang kwam. 8 heb ik ook nog niet gespeeld. Die wil ik hierna ook snel oppakken.kingoftherain schreef: ↑02 jan 2023, 18:34Mooi dat-ie bevalt. Ik vond 'm zelf heel erg leuk, terwijl ik heel veel las dat-ie in de verste verte niet in de buurt van Ys VIII kwam. Die is dan wel stukken kleurrijker door de setting, maar toch heb ik meer met IX.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Dit jaar moet als het goed is Ys X ook uitkomen. Oorspronkelijk had ie in 2022 uit moeten komen om te vieren dat Ys 35 jaar bestond maar de ontwikkeling is uitgelopen. Wat we in ieder geval weten aan de hand van interviews met Falcom is dat:
- Ys X ook nieuwe fans aan moet spreken;
- Adol een stuk jonger is vergeleken met voorgaande delen;
- Er iets van de Souls games meegenomen wordt, maar in screenshots lijkt de combat nog steeds vrij flashy vergeleken met Souls;
- Ship combat a la Assassin's Creed Black Flag een rol speelt.
Ook draait de game als het goed is op een nieuwe engine, dat is maar goed want de vorige twee Ys games draaiden nergens echt goed op en al helemaal niet op Switch waar Ys IX soms diep onder de 20 fps kon duiken. Switch is het lead platform voor Ys X dus ik verwacht dat de framerate en image quality er een stuk op vooruit gaan, en daar kunnen krachtigere platformen alleen maar van profiteren.
- Er iets van de Souls games meegenomen wordt, maar in screenshots lijkt de combat nog steeds vrij flashy vergeleken met Souls;
Ook draait de game als het goed is op een nieuwe engine, dat is maar goed want de vorige twee Ys games draaiden nergens echt goed op en al helemaal niet op Switch waar Ys IX soms diep onder de 20 fps kon duiken. Switch is het lead platform voor Ys X dus ik verwacht dat de framerate en image quality er een stuk op vooruit gaan, en daar kunnen krachtigere platformen alleen maar van profiteren.
Bericht
Ik ben vanaf de kerst bezig met Tales of Phantasia voor de SNES. Een prachtige JRPG en tot nu toe mijn favoriete Tales of game. Ik heb alleen Symphonia, Eternia en Abyss gespeeld. Deze game kan zich wat mij betreft gemakkelijk meten met titanen zoals Final Fantasy IV, VI en Chrono Trigger. Tales of Phantasia heeft alleen mindere battle gameplay, maar toch hak ik er gemakkelijk 25 uurtjes flink op los. Als die andere games 10'en zijn is dit minstens een 9,5.
De game kent veel re-releases op de PS1, PSP en op de GBA. Raar dat wij alleen die slechte GBA-port kregen, daardoor is de game toch wel erg underrated gebleven volgens mij. Net zoals met Star Ocean 1 heeft de SNES-versie toch de meeste charme, hoewel de PSP-versie van Phantasia er ook wel tof uit zit.
Ik vlieg nu op mijn airbirds de hele world map rond en heb net de Fenrir dungeon gehaald en ben aanbeland in de Odin-dungeon. Ik kan niet wachten om Dhaos eindelijk te verslaan.
De game kent veel re-releases op de PS1, PSP en op de GBA. Raar dat wij alleen die slechte GBA-port kregen, daardoor is de game toch wel erg underrated gebleven volgens mij. Net zoals met Star Ocean 1 heeft de SNES-versie toch de meeste charme, hoewel de PSP-versie van Phantasia er ook wel tof uit zit.
Ik vlieg nu op mijn airbirds de hele world map rond en heb net de Fenrir dungeon gehaald en ben aanbeland in de Odin-dungeon. Ik kan niet wachten om Dhaos eindelijk te verslaan.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Citizen Sleeper via Xbox Game Pass.

Deze game was genomineerd voor de categorie 'games for impact' op The Game Awards en ik hoorde het ineens voorbij komen in een RPG podcast; dus ik heb het gedownload via Game Pass. Het is op z'n minst gezegd een merkwaardige game. Het is een soort kruising tussen een text-adventure en een RPG zoals Disco Elysium met sim-elementen; alles gebeurt in tekst en interfaces. Je zou denken dat dat snel saai wordt maar ik ben echt ontzettend geboeid door de setting en door de gameplay, je moet jezelf namelijk van inkomsten en voeding voorzien, en jezelf onderhouden. Dat betekent dat je elke cycle (in-game dag) goed moet plannen wat je die dag wilt bereiken, en daarbij overleven te priotiseren hoe graag je ook je side-missions wilt voltooien.

Deze game was genomineerd voor de categorie 'games for impact' op The Game Awards en ik hoorde het ineens voorbij komen in een RPG podcast; dus ik heb het gedownload via Game Pass. Het is op z'n minst gezegd een merkwaardige game. Het is een soort kruising tussen een text-adventure en een RPG zoals Disco Elysium met sim-elementen; alles gebeurt in tekst en interfaces. Je zou denken dat dat snel saai wordt maar ik ben echt ontzettend geboeid door de setting en door de gameplay, je moet jezelf namelijk van inkomsten en voeding voorzien, en jezelf onderhouden. Dat betekent dat je elke cycle (in-game dag) goed moet plannen wat je die dag wilt bereiken, en daarbij overleven te priotiseren hoe graag je ook je side-missions wilt voltooien.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Ik speel om diverse redenen heel veel door elkaar! Normaal deed ik dat nooit, maar momenteel bevalt het goed. Dus hier de lijst:
Asterix & Obelix XXL2 - Switch
Castlevania - Switch (NES)
Cathedral - Evercade
Koro Koro Puzzle Happy Panechu - GBA
Little Nightmares - Switch
Ori and the Blind Forest - Switch
Pac-Man 99 - Switch
She Wants Me Dead - Switch
En dan dus de twee tower defense games die ik net heb uitgespeeld.
Asterix & Obelix XXL2 - Switch
Castlevania - Switch (NES)
Cathedral - Evercade
Koro Koro Puzzle Happy Panechu - GBA
Little Nightmares - Switch
Ori and the Blind Forest - Switch
Pac-Man 99 - Switch
She Wants Me Dead - Switch
En dan dus de twee tower defense games die ik net heb uitgespeeld.
Laatst gewijzigd door OldSchool op 03 jan 2023, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Ik speel korte bursts zeg maar. Little Nightmares is tof, maar ook frustrerend soms. Dan gewoon wegleggen en wat anders doen. She Wants Me Dead is er opgemaakt dat je zo veel mogelijk afgaat. Dat is even leuk, en dan weer tijd voor wat anders. Ori pas vandaag aan begonnen. Heel erg vet. Dat is wel een game die ik waarschijnlijk langer achter elkaar zal spelen.
- arjen1981
Bericht
Een nieuwe engine zou ook niet verkeerd zijn. Al zie ik het ook wel als plus dat deel 9 de sfeer heeft en aanvoelt als ps2 game. Ys9 is echt comfort food. Je speels er vlot door en is het nooit echt lastig of het de bedoeling dat je hard gaat grinden. Sterker nog ik heb nog geen enkele tower defence lager dan een S rank gescored. Maar dat brengt me ook steeds wel terug.Apenheul schreef: ↑03 jan 2023, 13:12Dit jaar moet als het goed is Ys X ook uitkomen. Oorspronkelijk had ie in 2022 uit moeten komen om te vieren dat Ys 35 jaar bestond maar de ontwikkeling is uitgelopen. Wat we in ieder geval weten aan de hand van interviews met Falcom is dat:
- Galious
- Moderator
Bericht
Net een klein eerste uurtje in Axiom Verge 2 erop zitten. Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden...

nmkl pjkl ftmch
- arjen1981
Bericht
Hmmm. Ik ga deze ook proberen binnenkort. Kan me nog moeilijk voorstellen dat die tegen valt. Maar we hebben wel ons buikje vol van het genre wellicht inmiddels. Heeft dat er mee te maken?
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ik meen gelezen te hebben dat het een ander soort game is dan het origineel. Persoonlijk heb ik de game daarom ook niet gespeeld.
- synergy
- Winnaar Gameroom Award 2018
Bericht
Ja deel 2 is beduidend anders dan deel 1. Ik vond 'm helaas tegenvallen.
Bericht
Axiom Verge 2 is wel echt anders ja. Vind het op zich wel een goede game maar zeker minder dan het origineel. Ik kreeg pas in de laatste uurtjes een beetje het echte Axiom Verge gevoel.
Ik zou graag een deel 3 zien waarin de beste elementen van beide games samen komen.
Ik zou graag een deel 3 zien waarin de beste elementen van beide games samen komen.
- Galious
- Moderator
Bericht
Misschien heeft dat er wel een beetje mee te maken, alhoewel ik de Metroidvania formule doorgaans net zo sterk vind als de Soulslike formule en ook van sommige mindere games in het genre kan genieten. Maar Axiom Verge 2 voelt heel anders dan deel 1, en dat hoeft op zich niet slecht te zijn, maar wat het tot dusver doet, vind ik gewoon niet heel sterk. Het eerste uurtje is heel erg Metroidvania by the numbers, voelt heel uninspired, de combat zuigt, de setting spreekt me een stuk minder aan en ook de grafische stijl vind ik erg unappealing. Maar goed, ik heb er nog maar heel weinig tijd in zitten, dus misschien komt de klik nog. Ik zet in elk geval nog even door, dus wordt vervolgd!
nmkl pjkl ftmch
Bericht 
Sayonara Wild Hearts. Pakkende soundtrack. Visueel erg tof gedaan. Game zelf is vermakelijk, maar nog geen hoogvlieger.

Sayonara Wild Hearts. Pakkende soundtrack. Visueel erg tof gedaan. Game zelf is vermakelijk, maar nog geen hoogvlieger.
I sense a soul in search of answers...
Bericht
Sonic Frontiers
Uitgespeeld en secret boss verslagen (krijg je alleen op Hard mode, maar ook die mode is veel te makkelijk). Ik blijf erbij, dit is een goede game. Ik vond praktisch alle cyberspace levels tof om te doen, de 2D iets minder maar nog wel leuk.
De open world gameplay loop vond ik ook tof, het zit soms slim in elkaar. Er zijn iets teveel open zones. Na 2 heb je dat wel gezien omdat er weinig variatie in de game zit, maar na de 3e breekt de game met die opzet en de laatste zone is niet groot. Ik vond vooral die 2e zone saai. Die hadden ze mogen cutten en je hebt nog steeds een game die approx. 20 uur duurt.
Vette combat ook, helaas te zwakke vijanden. Maar Sonics moveset is cool en een lust voor het oog.
De muziek is 10/10. Luister het ook wel eens op Spotify.
Uitgespeeld en secret boss verslagen (krijg je alleen op Hard mode, maar ook die mode is veel te makkelijk). Ik blijf erbij, dit is een goede game. Ik vond praktisch alle cyberspace levels tof om te doen, de 2D iets minder maar nog wel leuk.
De open world gameplay loop vond ik ook tof, het zit soms slim in elkaar. Er zijn iets teveel open zones. Na 2 heb je dat wel gezien omdat er weinig variatie in de game zit, maar na de 3e breekt de game met die opzet en de laatste zone is niet groot. Ik vond vooral die 2e zone saai. Die hadden ze mogen cutten en je hebt nog steeds een game die approx. 20 uur duurt.
Vette combat ook, helaas te zwakke vijanden. Maar Sonics moveset is cool en een lust voor het oog.
De muziek is 10/10. Luister het ook wel eens op Spotify.
- KillingRaptor
Bericht
Ik vond de derde zone de minste in die game. Constant geforceerd worden in die 2D stukken terwijl je dat niet wil is echt kut en die pinball minigame daar heeft echt slechte physics. Verder zeker wel een toffe game.