Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
TheDarkWanderer

Re: Welke games speel je momenteel?

27 dec 2021, 17:22

Straks maar eens Serious Sam 4 uitproberen op de Xbox Series X
I sense a soul in search of answers...
TheDarkWanderer

28 dec 2021, 01:43

Update: Serious Sam 4 is echt niet mijn ding. Terwijl ik 1 en 2 echt wel geinig vond.
KillingRaptor

28 dec 2021, 08:19

Ik ben met twee games bezig momenteel. Als eerste Axiom Verge op Switch, dit voelt echt aan als Metroid en ik vind het geweldig tot nu toe! Zitten best pittige stukjes in ook. So far so good met deze! Geweldige muziek ook in de game.

Afbeelding

En ben ook bezig met Velocity 2X op PS4, deze stond nog tussen mijn PS+ games en besloten hem eens te proberen. Hij bevalt mij erg goed! Het is een combinatie tussen een shoot 'em up en run & gunner, het speelt erg lekker eigenlijk.

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

28 dec 2021, 12:28

Axiom Verge is erg goed, over de sequel hoor ik wisselende geluiden. Het is iig niet 'meer van hetzelfde' wat spelers misschien hoopten.
toejam

28 dec 2021, 13:11

Begonnen aan Greedfall. Merk meteen dat het niet een enorm grote productie is maar wat ik gezien heb bevalt wel uitstekend.
Professional dabbler
KillingRaptor

28 dec 2021, 17:17

Apenheul schreef:
28 dec 2021, 12:28
Axiom Verge is erg goed, over de sequel hoor ik wisselende geluiden. Het is iig niet 'meer van hetzelfde' wat spelers misschien hoopten.
Wisselend inderdaad, mijn broer vind de sequel dan weer beter zelfs.
Het is vaak wel goed zoeken waar je naartoe moet in die game man, net een uur of twee rondgedoold en dan eindelijk mijn doel gevonden.
Shenglong83
Contacteer:

01 jan 2022, 10:40

Zoals wel eens vaker gebeurd ben ik de laatste paar weken met veel teveel games tegelijkertijd begonnen, waardoor ik nu eigenlijk niet weet met welke ik het eerst verder moet.

Afbeelding

Shin Megami Tensei 3 ben ik al een aardig eindje mee, maar ik heb hem uit frustratie even weggelegd nadat ik voor de zoveelste keer doodging bij een boss. Dood gaan op zich vind ik niet erg, maar de bosses in deze game voelen heel erg trail & error: Als ik toevallig met de verkeerde setup aan een bossfight begin lijkt het alsof het niet uitmaakt hoe goed ik speel. Je kan gewoon niet winnen en er zit niks anders op dan terug te komen na een re-specc en/of grind sessie met 'beter passende' demons.

Afbeelding

Omdat ik daarna iets relaxders zocht ben ik aan Aggelos begonnen. Simpele metroidvania met een cute Wonderboy-esque artstyle. Dat ging heel erg lekker en ik heb nu denk ik zo'n driekwart v.h. spel achter me. Wat als een heel relaxt spel begint verandert alleen op zo'n tweederde van het spel, wanneer er opeens een flinke difficultyspike optreedt. En ik was juist op zoek naar iets ontspannends..

Afbeelding

Toen heb ik voor het eerst Phantasy Star 4 opgestart. Leuk, lekker. Maar toch na 1 speelsessie weer afgezet en sindsdien vergeten dat ik ermee bezig was, tot ik er nu voor dit topic weer aan dacht.

Afbeelding

Verder ben ik op m'n 3DS met Pokemon SoulSilver bezig. Pokemon games vind ik altijd lekkere verstand-op-nul games, maar echt 'pakkend' is anders.

Afbeelding

En finally ben ik aan gisteren Eastward begonnen. Heerlijke game, hij valt heel erg in de smaak. Dit voelt er als eentje die ik in 1 ruk uit zou kunnen spelen... ware het niet voor die 5 andere games waar ik dus ook mee bezig ben. :dontknow:
Backlog Overwinnaar 2021: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Swey

01 jan 2022, 12:17

Heb de eerste twee uur Skyrim erop zitten, tis verwarrend als de nete, je wordt er met minimale tutorial ingegooid. Ik moet erg wennen aan de gameplay en navigatie. Zal vast beter worden
KillingRaptor

01 jan 2022, 21:14

Ik ben eergisteren begonnen met The Liar Princess and the Blind Prince op Switch, echt een hele toffe puzzel platformer met een prachtig grafisch stijltje. Ga ik vanavond zeker nog mee verdergaan.

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 jan 2022, 00:33

De eerste game die ik in 2022 speelde was Children or Morta.
Afbeelding

Een erg interessante roguelike waar ik een jaar geleden al aan begonnen was maar waar ik eindelijk het eerste gebied uit ben na bijna 10 uur speeltijd. De grafische stijl is top, de verschillende playable characters en skills-trees zijn top; weliswaar haalt het niet het niveau van Dead Cells en Hades maar IMO is het een gem.
Kunstschilder1987
Contacteer:

04 jan 2022, 00:54

Apenheul schreef:
02 jan 2022, 00:33
De eerste game die ik in 2022 speelde was Children or Morta.
Echt zo'n game die samen met een paar andere (bendy, rustler, crash 4, south park) al een lange tijd mij met argus ogen aankijken vanaf de :xbox: One shelf, die volstaat met heel veel backlog, bijna alleen maar :D. Tof dat ie bevalt! ga m toch binnenkort zeker eens opstarten.

TIME TRAX, SNES
Zelf ben ik momenteel bezig, puur per toeval, in Time Trax. Een (zonder dat ik het wist, maar tegenwoordig vinden ze zelfs mij ipv enkel andersom!?!?!) licensed game, met een verhaal dat een beetje terminator-achtig aandoet. ik ben nu in missie 8, en moet neonazi's in een robotpak uitschakelen die in het jaar 2193 (in de omgeving van een waterval, niet bepaald robotpakvriendelijk denk ik dan :evil2: ) iets evils van plan is. Ik kan me neit voorstellen dat een serie hiervan het goed zou doen eigenlijk :D

Afbeelding

Tot nu toe zou ik het omschrijven als: 2d max payne. Het is namelijk een run n gun (met wat afwisselende levels, red.), met daarbij een "TIMESTALL-FUNCTIE". je kunt tijdelijk (de balk rechtsboven gaat dan leeg en vult zich daarna weer langzaam vanzelf) dan zelf op normale snelheid bewegen terwijl de omgeving even trager gaat dan anders, en dus ook trager reageert. Eigenlijk vergeet ik het vaak, maar de enkele keer dat je eraan denkt en het ook echt nodig hebt, is het superhandig.

Afbeelding

Ik had dit mechanisme nooit eerder gezien in een run n gun, en zeker niet al op de snes. misschien is het er wel, maar weet ik er niet van, dat kan uiteraard goed.

Afbeelding

Verder zijn er ook afwisselende levels, zo moest ik een keer op een motor een helikopter uit de lucht schieten (terwijl er van alles op je afkomt) en ook vanuit een jetski kwam een dergelijk level. enfin; chaos, een vreemd verhaal, run n gun action maakt dit alles voor mij een hidden gem... want ik had er nog nooit van gehoord, laat staan dat het een licensed game was. Hulde voor deze weirde maar vermakelijke (echter ook erg moeilijke) game! zal ik nog wel een dagje, misschien 2, zoet mee zijn. :love:

Afbeelding

UPDATE: inmiddels uitgespeeld... ik was al nagenoeg op het einde blijkbaar.
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Zach

05 jan 2022, 09:14

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (Xbox)

Heerlijke creepy sfeer. Ik ben benieuwd waar het verhaal naar toe gaat.

Jammer dat er verschillende sequels zijn gecancelled.
KillingRaptor

05 jan 2022, 11:10

Allemaal beestjes hierzo! Als eerste ben ik bezig met Away: The Survival Series op PS4. In deze speel je met een suikereekhoorn, het speelt eigenlijk als een documentaire (met narrator en al) en tot nu toe vind ik het zeker wel tof.

Afbeelding

En dan ook nog eentje met minder schattige beestjes, Deadly Creatures op de Wii. Vandaag begonnen en tot nu toe is dit ook wel goed! Het zit echt vol met de creepy crawlers dus niets voor de mensen die daar echt een afkeer voor hebben lijkt me. :lol:

Afbeelding
Ok Impala!
Contacteer:

06 jan 2022, 14:24

Xanadu Next is een erg toffe ARPG / Dungeon Crawler van Falcom. Komt uit dezelfde serie als Faxanadu. Dus dan weet je een beetje wat je kunt verwachten. De game doet ook wel een beetje denken aan Pandora's Tower (Wii). Ik speel Xanadu Next op PC (Steam).

Afbeelding
TheDarkWanderer

06 jan 2022, 16:07

Ik speel momenteel Teenage Mutant Ninja Turtles op de GBA. Leuk spel dat voor alle vier de turtles 4 andere levels in petto heeft, 2 down, 2 to go

Afbeelding

Daarnaast vanavond maar weer wat foto's maken in New Pokemon Snap

Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

06 jan 2022, 16:21

Afbeelding
Talmit’s Adventure, Mega Drive. Gezien deze al heel lang in mijn bezit is (zo’n 30 jaar), moet ik hem nu toch maar eens moet gaan uitspelen. Ik leerde vandaag twee dingen: 1. Hij heet Marvel Land in Japan.
2. Nooit twijfelen aan Kempy.

Afbeelding
Chase HQ, een van mijn vroegere favorieten. Ik had hem destijds niet zelf, maar leende hem bij een neef. Nooit uitgespeeld. Gelukkig inmiddels zelf in de collectie, nu maar eens uitspelen!
Galious
Moderator
Moderator

06 jan 2022, 23:02

Ik ben begonnen aan Deadeus van de Indie Heroes Collection 1 op de Evercade. Geen idee waar het heen gaat, maar het Game Boy stijltje spreekt me wel aan.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

07 jan 2022, 00:44

Ik ben echt weer als een malle Hades gaan spelen deze kerstvakantie. Zojuist heb ik de eindbaas kunnen verslaan op 32 Heat (moeilijkheidsgraad) in Hell Mode om de laatste in-game beloning daarvoor vrij te spelen (achievements gaan maar tot 16). Het was zowaar meteen raak bij de eerste poging (hiervoor was 25 m'n maximum), maar het zat absoluut niet tegen qua upgrades. Ik kon namelijk een vrij aardige build maken om bazen makkelijk neer te halen. Sommige kamers in Elysium waren wel echter wel keihard billenknijpen. :lol:

Afbeelding

Er zijn nog wel een aantal zaken vrij te spelen voor de volle 100%, maar de moeilijkste uitdaging is geklaard! :evil2:
KillingRaptor

07 jan 2022, 10:46

Galious schreef:
06 jan 2022, 23:02
Ik ben begonnen aan Deadeus van de Indie Heroes Collection 1 op de Evercade. Geen idee waar het heen gaat, maar het Game Boy stijltje spreekt me wel aan.
Die vond ik wel goed! Game heeft ook een aantal verschillende eindes heb ik vernomen. Ben benieuwd dewelke jij zal hebben!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 jan 2022, 16:25

Pillars of Eternity
Afbeelding

Ik ben vandaag weer verder gegaan met Pillars of Eternity op de Xbox Series S. Na de storm overleefd te hebben werd ik getuige van een vreemd ritueel waarbij mensen moedwillig hun zielen lieten extraheren met een apparaat; althans zo kwam het op mij over. Het gevolg was een enorme straling die mijn companen fataal werd. Mijn Monk was nog als enige over en na een paar vage hallucinaties vervolgde ik mijn route via een bos waarin ik een kamp vond met een man die op de vlucht was voor een beer. Volgens hem had de beer zijn reisgezel al te pakken gekregen en moesten ze zich snel uit de benen maken naar het zuidelijk gelegen dorpje Gilded Vale.

Eenmaal in Gilded Vale aangekomen moest ik even terugdenken aan de intro van The Witcher 3 met de boom met lijken. Ik ben echter niet welkom en moet een verblijfsvergunning aanvragen, maar dat kan nu niet want de vrouw van de lord verwacht elk moment een kind. Wel mag ik bij de herberg de nacht doorbrengen dus dat doe ik maar. Voor de herberg zie ik een dronken wizard ruzie maken met wat lokale bewoners. Ik meng me in de strijd en kies de kant van de ietwat dubieuze wizard in de hoop van dat ie mijn reisgezel wordt. En hoewel ik hem niet vertrouw heeft ie zich inderdaad aangesloten. We boeken de goedkoopste kamers in de herberg en 's nachts droomt mijn Monk dat hij de lokale medicijnvrouw ontmoet, ze is echter opgehangen aan de boom enkele dagen geleden omdat de lord niet tevreden was over de voortgang bij de zwangerschap.

De volgende dag bezoek ik haar lichaam aan de boom en dat triggert een visioen waarin mijn Monk met haar kan praten. Ze vertelt dat de Monk een zogenaamde Watcher is, iemand die verloren zielen zie door de wereld dwalen kan zien, en wijst me de weg naar een andere plaats. Dat herinnert me ineens aan het verhaal met de beer, die zou in een grot ten noorden van Gilded Vale liggen en leek mij een side-quest. Samen met de wizard zoek ik in het bos naar de ingang die we tegen de noordelijke grens van het bos vinden. Eenmaal in de grot komen we al snel de beer tegen die zonder al teveel moeite neer gaat. Daar ziet mijn Monk dankzij zijn Watcher ability de ziel van de overledene, hij schijnt te zijn verraden door zijn reisgezel en werd met een dolk in de rug gestoken in de grot van de beer. Wel verdraaid! Laat ik die kerel eens even opzoeken, ik geloof dat ie in het kamp richting Gilded Vale zat. Helaas bleek hij al de benen genomen te hebben.

Afbeelding

Start -> Save -> Turn off console. Wordt vervolgd.
KillingRaptor

07 jan 2022, 19:05

Begonnen met Forgotton Anne op Switch. Eerste uurtje al gespeeld en hij is zeker wel goed tot nu toe! Een puzzel platformer met prachtige animaties. Doet me echt denken aan een Ghibli film.

Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

08 jan 2022, 22:05

Droppin' some F-bombs met The Angry Video Game Nerd II: ASSimilation op de PS4.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Ribbelchips

10 jan 2022, 11:45

Afbeelding

Ni No Kuni remastered op de PS5

Ik heb hele warme herinneringen aan deze game en ook aan de tijd waarin ik het origineel op de PS3 speelde. Hij verscheen in het jaar waarin mijn dochter werd geboren en ik weet nog dat ik hem speelde en tussendoor regelmatig luiers aan het verschonen was. Nu speel ik de game met diezelfde dochter, die inmiddels 10 jaar oud is. :love: De sfeer en de stijl van deze game zijn voor mij nogal altijd ongeëvenaard.

Ik herinnerde me de game al als vrij eenvoudig, maar het valt me nu wel op dat je constant wel héél erg bij de hand wordt genomen. Voor mijn dochter natuurlijk ideaal, maar het is gewoon onmogelijk om vast te komen zitten want op de minimap zie je constant het gele sterretje waar je naartoe moet. Als je spirit van iemand moet lenen gaat je ketting gloeien als die persoon in de buurt is.. dat soort dingetjes. Het is echt een RPG-light zoals Mystic Quest op de SNES dat destijds voor mij was, maar daardoor niet minder leuk om nogmaals te doorlopen met iemand voor wie dit allemaal nieuw is.
Afbeelding
Swey

12 jan 2022, 14:06

Ben nu lekker bezig is Skyrim, momenteel lvl 11.
Ik begin de systemen door te krijgen en vooral dat je nog niet met trolls moet stoeien. Ben eigenlijk niet eens zo op de mainline quest maar meer een beetje alles aan het ontdekken en als ik een leuke quest tegenkom doe ik die. Misschien niet de meest efficiënte manier van spelen maar ik ga ervan uit dat ik de komende drie maanden hier nog wel mee bezig ben. Is voor het eerst sinds BOTW dat ik een game meer als een ervaring beschouw ipv iets wat uitgespeeld moet worden. Ik ga nu gewoon elke avond een uurtje het verhaal van Skyrim meemaken en dat speelt heel anders, superfijn!
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

12 jan 2022, 15:41

The Medium - XBOX Series X
Afbeelding
Layers of Fear of de daarop volgende spelen heb ik nooit gespeeld van deze Poolse developer maar grepen vaak wel mijn interesse. Ik ben immers een groot fan van survival horror in de form van Fatal Frame en Silent Hill. En daarbij was dit lange tijd een mooie Series X exclusive en sclusives trekken mij ook altijd wel. Maar The Medium viel mij echt ontzettend tegen. Het begon goed maar werd al snel eentonig langdradig en een slecht bestuurbare walking simulator. Niet voor deze ervaring.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”