Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
dlbyvisual

Re: Welke games speel je momenteel?

11 dec 2021, 20:01

Apenheul schreef:
dlbyvisual schreef:
11 dec 2021, 19:28
Inmiddels ben ik halverwege het 2e gebied. Ik vermaak me er goed mee, je voelt de 'roots' in het dungeon crawling genre ook al is de wereld veel groter.
Waarom niet even de campaign proberen? De moeite waard hoor.
Ik moet Mike eerst zover kwijgen Halo 2 t/m 5 in co-op te spelen :)[/quote]
Stuur mij dan ook een invite. Speel die graag met jullie mee - vanaf 3 dan hè. Volgens mij kan 2 niet met 3+ stoere pappies. En infinite campaign coop is pas later blijkt.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 dec 2021, 20:53

dlbyvisual schreef:
11 dec 2021, 20:01
Stuur mij dan ook een invite. Speel die graag met jullie mee - vanaf 3 dan hè. Volgens mij kan 2 niet met 3+ stoere pappies. En infinite campaign coop is pas later blijkt.
Goed idee :)
RKR

13 dec 2021, 00:17

Halo Infinite is een knockout.

Geweldige SP so far en een geweldige MP waar ik al ongeveer 10 uur ingestoken heb.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

13 dec 2021, 01:01

Ik speelde vanmiddag Halo Infinite multiplayer nog even en werd zowaar eerste van mijn team al heb ik de grootste moeite met controllerbesturing. Voelde toch een wel goed :)
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

13 dec 2021, 08:55

Ik heb toch wel een paar opmerkingen op Halo Infinite. Ik vind de multiplayer echt helemaal geweldig maar de campaign haalt het voor mij nog niet bij ODST of Reach. De open wereld gimmicks zijn zoals dat vaker gaat snel eentonig. Steeds hetzelfde riedeltje. Nu voelt het allemaal zo lekker en heb ik tot nu toe volgens mij nog niks op de map gemist. Maar ik merk dat ik met tegenzin naar de iconen op de map wandel. Tweede punt is dat teammates niet werken op de manier. Op dat je zo snel mogelijk naar een icoon op de map wil kunnen teammates jou onmogelijk bijhouden. Zij jumpen niet als mij over rotsen en hebben al zeker geen grapeling hook. Ook zijn de bossfights makkelijk te cheesen met de grappeling hook viel mij op. De campaign is het leukst zodra je een mission gebied in gaat en misschien moet ik het zo ook spelen vanaf hier want dit soort open wereld wordt voor mij snel saai. Nog niet perfect de campaign maar MP is dat zeker weten wel.
arjen1981

13 dec 2021, 09:01

Ook de Matrix experiance uitvoerig gespeeld. Echt heel bijzonder visueel. Ik dacht eerst dat het realisme deels door de filmgrain tot uiting kwam want ik had toch het idee naar iets te kijken dat een trucage toepaste. Maar ook als je die filters uit zet ziet het er nog ongelofelijk uit. Vooral de exterieuren van gebouwen zien er erg realistisch uit. Maar ook de intro en closeups van de personages. Alleen de ogen zijn nog niet dat je denkt dit zijn echte mensen. Voor op de box cover: Het ziet er realistischer uit dan Luke in The Mandalorian,
RKR

13 dec 2021, 17:32

arjen1981 schreef:
13 dec 2021, 08:55
Ik heb toch wel een paar opmerkingen op Halo Infinite. Ik vind de multiplayer echt helemaal geweldig maar de campaign haalt het voor mij nog niet bij ODST of Reach. De open wereld gimmicks zijn zoals dat vaker gaat snel eentonig. Steeds hetzelfde riedeltje. Nu voelt het allemaal zo lekker en heb ik tot nu toe volgens mij nog niks op de map gemist. Maar ik merk dat ik met tegenzin naar de iconen op de map wandel. Tweede punt is dat teammates niet werken op de manier. Op dat je zo snel mogelijk naar een icoon op de map wil kunnen teammates jou onmogelijk bijhouden. Zij jumpen niet als mij over rotsen en hebben al zeker geen grapeling hook. Ook zijn de bossfights makkelijk te cheesen met de grappeling hook viel mij op. De campaign is het leukst zodra je een mission gebied in gaat en misschien moet ik het zo ook spelen vanaf hier want dit soort open wereld wordt voor mij snel saai. Nog niet perfect de campaign maar MP is dat zeker weten wel.
Deels kan ik me hier in vinden. Ik vind de traversal en moment to moment gameplay van heel hoog niveau. De set pieces, de AI, de mechanics die je hebt (oa grappling hook, barrels gooien, rennen, sliden etc) maken de fights echt een feestje soms. Zo agile is Master Chief nog nooit geweest. Hierdoor vervelen de side missies mij niet echt. Maar inderdaad mist er variatie. Je hebt, waar ik ben, strongholds (tof), squads en VIPs. En FOB's wat spawn en fast travel plekken zijn. Na iedere FOB die je captured verschijnen er allicht wel iets te veel squads. Maar zoals ik zeg, de traversal is super en de combat tof dus ik schiet graag op enemies en dit levert je dan wat op. De main missies daarentegen, heb er 2 of 3 gedaan, zijn sterk. Die zijn van classic Halo niveau. Dus ja je kunt veel laten voor wat het is en lekker main missies doen. Maar mijzelf kennende ga ik toch de map clearen.

Een Ghost of Tsushima was beter qua missies. Die had camps die je stealth of full assault kon doen, foxes, haikus, legendary tales, 1 on 1's etc. Halo zit wat meer op Spiderman niveau, met de Squads die je kunt vergelijken als crimes. Er zijn wel wat teveel van.
Zach

13 dec 2021, 22:26

Resident Evil (remake)
Na 15 jaar eindelijk uitgespeeld. De beginuren zijn wel het beste, erg spannend. Jammer dat er allemaal andere enemies komen in de 2e helft. Ik denk dat dit wel mijn favoriete RE is.

Resident Evil 2 Remake
Wow, erg indrukwekkend. Nog niet zoveel gespeeld, maar ik vind het al beter dan het origineel.

Resident Evil 7
Ik ben nu bij het boot-gedeelte, niet heel erg boeiend meer helaas. Het eerste huis in VR was bijna net zo indrukwekkend als de eerste keer REmake. VR is wel vele malen beter dan het origineel.
arjen1981

14 dec 2021, 09:23

RKR schreef:
13 dec 2021, 17:32
Een Ghost of Tsushima was beter qua missies. Die had camps die je stealth of full assault kon doen, foxes, haikus, legendary tales, 1 on 1's etc. Halo zit wat meer op Spiderman niveau, met de Squads die je kunt vergelijken als crimes. Er zijn wel wat teveel van.
Ja ik ben ook echt iemand die allergisch is voor Open wereld gameplay als dit. Het is de voornaamste reden dat ik Ghost of Tsushima heb geskipped zelfs ook al is de chanbara setting echt voor mij gemaakt. MGS V en BOTW trek ik door de geweldige sandboxen die het zijn maar de Bathesda's, CD Projects en Ubisofts lukken mij maar telkens niet om langer dan een 4 uur te blijven boeien. Dus neem dat in gedachte bij mijn opmerking. Het is helemaal waar dat de gameplay zo fantastisch voelt dat je toch blijft spelen.

VRR op CX icm. Quality mode
Nog iets anders mochten anderen hier wat aan hebben. Ik ben er achter. Ik had telkens een witte flickering. Met name zichtbaar op de map en pauze scherm. Dit lag aan de VRR in combinatie met quality mode. VRR uitzetten op de LG CX loste dit op. Of switchen naar performance mode. Daarom zag ik het ook niet in multiplayer want dan switchte ik telkens naar performance. Zo kwam ik er ook achter. Dit is de eerste keer dat ik zo'n issue heb met een XBOX titel.
RKR

17 dec 2021, 22:32

Zach schreef:
13 dec 2021, 22:26
Resident Evil (remake)
Na 15 jaar eindelijk uitgespeeld. De beginuren zijn wel het beste, erg spannend. Jammer dat er allemaal andere enemies komen in de 2e helft. Ik denk dat dit wel mijn favoriete RE is.

Resident Evil 2 Remake
Wow, erg indrukwekkend. Nog niet zoveel gespeeld, maar ik vind het al beter dan het origineel.

Resident Evil 7
Ik ben nu bij het boot-gedeelte, niet heel erg boeiend meer helaas. Het eerste huis in VR was bijna net zo indrukwekkend als de eerste keer REmake. VR is wel vele malen beter dan het origineel.
VII verliest eigenlijk zijn glans na die 2e boss. De rest is nog wel okay, maar niet zo goed als de eerste helft. Village is consistenter, maar ook minder creepy in het geheel.

RE2R is de beste RE full stop, imo. Het is een samensmelting van RE2 en de gecancelde RE1.5. Helaas verandert het bepaalde dingen tov het origineel waardoor niet alles beter is. Maar man, man, wat een meesterwerk is dit. Een van de beste games van de PS4 generatie full stop.

En RE3R is trouwens de lekkerste RE om snel uit te spelen. Wat een zalige popcorn game is dat.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 dec 2021, 23:54

Shin Megami Tensei V
Afbeelding

Ik zit nu zo'n 25 uur in de game, elke tussenbaas of eindbaas vormt een enorm obstakel en steeds moet ik dan demons fusion en grinden. Gevoelsmatig is deze game moeilijker dan SMT IV en Apocalypse maar gemakkelijker van SMT III en Strange Journey. Het exploren blijft erg leuk, het dungeon crawling gevoel zit er ondanks dat je redelijk wat vrijheid hebt om rond te lopen toch nog goed in.

Ys Origins
Afbeelding

Vergeleken met de moderne Ys games (XIII en IX) voelt deze Ys als een ietwat gedateerde maar wel lekker spelende action RPG. Ik vermaak me er goed mee maar het arcadey karakter van de gameplay grijpt me nog niet helemaal. Ik heb pas een paar uur achter de rug dus misschien moet het nog komen, de boss battles zijn in ieder geval weer heel goed gedaan zoals je van een Ys game mag verwachten.
Flozem

18 dec 2021, 10:27

Apenheul schreef:
17 dec 2021, 23:54
Shin Megami Tensei V
Afbeelding

Ik zit nu zo'n 25 uur in de game, elke tussenbaas of eindbaas vormt een enorm obstakel en steeds moet ik dan demons fusion en grinden. Gevoelsmatig is deze game moeilijker dan SMT IV en Apocalypse maar gemakkelijker van SMT III en Strange Journey…
Ik zit inmiddels al weer wat uurtjes in SMTiii. Daar staat me nog wat te wachten dan… :S
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 dec 2021, 12:54

Waarschijnlijk ja :)
RKR

18 dec 2021, 19:56

Call of Duty Vanguard free MP

Ik vind het echt heel leuk om te spelen. Het is ongebalanceerd as fuck, maar matches starten binnen 3 seconden en het schieten voelt zeer aardig. Kan redelijk wat killstreaks pompen door me gewoon in de actie te gooien. Die 12 vs 12 zijn echt mayhem. Misschien haal ik hem wel uit de sale. Hij is gewoon geinig, al heeft ie natuurlijk niks te maken met WW2. Die x-mas themed shipment, hartstikke slecht maar wel lachen.
Zach

18 dec 2021, 22:49

RKR schreef:
17 dec 2021, 22:32

VII verliest eigenlijk zijn glans na die 2e boss. De rest is nog wel okay, maar niet zo goed als de eerste helft. Village is consistenter, maar ook minder creepy in het geheel.

RE2R is de beste RE full stop, imo. Het is een samensmelting van RE2 en de gecancelde RE1.5. Helaas verandert het bepaalde dingen tov het origineel waardoor niet alles beter is. Maar man, man, wat een meesterwerk is dit. Een van de beste games van de PS4 generatie full stop.

En RE3R is trouwens de lekkerste RE om snel uit te spelen. Wat een zalige popcorn game is dat.
Ja helemaal mee eens, eerste helft van VII is prachtig, zeker in VR. Ik ben nu wel benieuwd naar Village. Sowieso vind ik de eerste uren van Resident Evil games erg goed en daarna worden die hoogtes niet meer bereikt.

RE2R vind ik tot nu toe wel erg goed, ik ben alweer in de sewers. Het puzzelen is niet zo moeilijk als de oude RE, maar het houdt gelukkig de spanning er wel in. Misschien moet ik het origineel ook nog eens opnieuw gaan spelen, de eerste keer klikte het niet zo. Ondanks dat het ik het een fantastische setting vind. RE3R staat ook op het programma en ik moet altijd nog Code Veronica uit spelen. Code Veronica is gek genoeg de eerste RE die ik speelde, maar nooit gelukt om uit te spelen. Nu ga ik de Dreamcast versie ipv de PS2 versie spelen.
TheDarkWanderer

19 dec 2021, 10:57

Ik speel momenteel

- Forza Horizon 5
- Pokemon Shining Pearl
- Sonic The Hedgehog 4: Episode 1

Focus zit voornamelijk op de Pokemongame. Af en toe een uurtje FH5 tussendoor. En Sonic is een game waar ik bijna doorheen ben, maar waar ik nog een punt achter moet zetten.
I sense a soul in search of answers...
Galious
Moderator
Moderator

19 dec 2021, 21:21

Ik speel momenteel Alien Cat 2 op de Evercade. Erg leuke puzzel game waarin je 2 of 3 versies van jezelf tegelijk bestuurt en heelhuids door een maze vol boobytraps moet zien te loodsen om alle items te verzamelen en de exit te openen. Ben net bij level 20 aanbeland en het wordt best tricky :smile:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Slati

19 dec 2021, 22:22

Galious schreef:
19 dec 2021, 21:21
Ik speel momenteel Alien Cat 2 op de Evercade. Erg leuke puzzel game waarin je 2 of 3 versies van jezelf tegelijk bestuurt en heelhuids door een maze vol boobytraps moet zien te loodsen om alle items te verzamelen en de exit te openen. Ben net bij level 20 aanbeland en het wordt best tricky :smile:

Afbeelding
Eens! Ik vind hem ook leuk. Ik ben nog niet zo ver. Maar deze cart gaat binnenkort zeker mee op vakantie om er meer van te spelen.
Ik game op: Commodore 64, Amiga 500, Atari Lynx, RetroPie, MiSTer, Evercade, Wii U, 3DS, N64, PS4 en een Windows laptopje
KillingRaptor

21 dec 2021, 09:50

Tussen al het arcadegeweld door ben ik ook nog eens begonnen met de originele Paper Mario via Switch. Nu zo'n 7 uren bezig ermee, dit blijft echt een fantastische game!

Afbeelding
Ok Impala!
Contacteer:

23 dec 2021, 09:54

KillingRaptor schreef:
21 dec 2021, 09:50
Tussen al het arcadegeweld door ben ik ook nog eens begonnen met de originele Paper Mario via Switch. Nu zo'n 7 uren bezig ermee, dit blijft echt een fantastische game!

Afbeelding
Jazeker! Paper Mario was z'n tijd ver vooruit met een fantastische grafische stijl en unieke gameplay ideeën!
toejam

23 dec 2021, 14:57

Ik heb een totale burnout gedraaid op FH5 en die aan de kant gelegd in afwachting van mogelijke updates en extra's. Tijdje Generation Zero gespeeld en hoewel het survival-aspect erg bevalt, gewoon lekker door de Zweedse bossen sluipen, is de game best leeg. Ik snapte het hele idee van de 'rivals' in het spel ook niet en daar liep ik uiteindelijk dermate op stuk dat die ook weer verwijderd is.

Nu een stukje Viktor Vran gespeeld en MK 11 Ultimate.
Professional dabbler
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 dec 2021, 19:04

Afbeelding

Nu ik Ys Origin heb uitgespeeld en mijn vakantieperiode begonnen is wilde ik weer eens een cRPG oppakken. De keuze is gevallen op Pillars of Eternity, ik had deze game al op Steam maar ik speel momenteel de Xbox versie via Game Pass omdat daar de expansions ook bij zitten. Het eerste half uur was ik al kwijt met de character creator. Meestal kies ik voor een Human met zowel melee als magic vaardigheden maar deze keer is de keuze gevallen op een Godlike ras met Monk als beroep. Het begin van de game spreekt me direct erg aan, het voelt vertrouwd als een Infinity Engine achtige game maar dan zonder THAC0. De world-building is uitstekend alsook hoe de dialogen geschreven zijn.
dlbyvisual

24 dec 2021, 20:41

Ik ben begonnen met Nino Kuni Wrath of the White Witch. Nog nooit een Nino Kuni game gespeeld en ook geen idee of het iets voor me is, maar ik wil even wat nieuws spelen. Storytelling is so far wel echt subliem. Daarnaast ben ik zoveel mogelijk fighters aan het spelen op de Japanse Dreamcast met mijn zoon (van 3). Echt te gek. Afbeelding
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

27 dec 2021, 14:19

Twee dingen voor tussendoor:

The Legend of Heroes: Trails in the Sky
Afbeelding

Hier was ik begin 2021 al aan begonnen maar nu ik vakantie heb en weer een hoop tijd op mijn laptop in Microsoft Visual Studio verdoe dacht ik er opeens weer aan. Ik ben nog steeds bij het beginstadje Rolent side-quests aan het doen, en momenteel zit ik in een mijn om een edelsteen voor de burgemeester op te halen. Ik doe lekker rustig aan, deze game duurt zo lang dat ik liever af en toe een kwartiertje speel dan uren lang aan het grinden ben en daardoor afhaak.

Castlevania II: Belmont's Revenge
Afbeelding

Pas geleden speelde ik Castlevania (GameBoy) uit via de Castlevania Collection en nu was deel 2 aan de beurt en man wat een verschil! Deel 1 is okay, voelt wel aan als Castlevania maar speelt heel stroef en basic. Deel 2 speelt echt fantastisch en vind ik misschien nog wel leuker dan de eerste 2 games op de NES. De levels zijn gaaf, de actie is een stuk vlotter en de muziek is fantastisch.
Swey

27 dec 2021, 16:43

Breath in…. OK … het gaat eindelijk beginnen….

S K Y R I M

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”