Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

Re: Welke games speel je momenteel?

28 nov 2021, 17:19

Dit weekend begonnen aan Immortals: Fenyx Rising op de PS5

Afbeelding

Als groot BoTW fan was ik wel benieuwd en met een leuke Black Friday deal maar gekocht. Tot nu toe is het echt 90% copy-paste van BoTW, God Of War en AC, maar wel vermakelijk, mede dankzij de setting in de Griekse mythologie.
HeatherGrace

28 nov 2021, 22:02

Alice: Madness Returns
Een poosje geleden speelde ik het eerst deel. De dubbelzinnigheid vond ik héél sterk. Qua speelbaarheid was die wat verouderd, dus ik was zeer benieuwd naar de sequel die 10 jaar later kwam. Madness Returns heeft vele verbeterpunten, maar ook wat minpunten vergeleken met z'n voorganger.

Afbeelding

Out with the old; in with the mad.
De combat is lang niet houterig meer. Met verschillende enemy types, upgradeable weapons, defend en evade opties is het eindelijk een eerlijk gevecht! Ook de double jump--of liever: quadriple jump!--is een genot voor de platforming secties. Daar blijft de game gelukkig trouw aan. Platforming secties met af en toe een puzzle elemenet in thematisch en visueel gevarieerde werelden. De game speelt een stuk lekkerder dan zijn houterige, PSX-achtige voorganger.

Verder is ie mooier. Duh. 10 jaar. We keren terug naar een aantal bekende locaties en het is geweldig om ze op deze manier terug te zien! Een minpunt is voor mij wel dat ik graag wat meer Alice in Wonderland locaties had gezien. Er komt veel eigen invulling bij welke logisch is voor dit verhaal, maar toch! Het helpt ook niet dat je wordt geforceerd andere "skins" te dragen die passen bij het thema. Zonder die blauw-witte jurk is het soms even moeilijk te herinneren dat we in Wonderland zijn.

Afbeelding

Uiteraard is deze game er niet vies van om voor de volle 18 in PEGI 18 te gaan. De weird en de mad uit het vorige deel zijn in volle glorie aanwezig. Geen paranormale horror, ook niet per se de gore. Het is net bijna sprookjesachtige die uncanny valley die het zo'n aparte uitstraling geeft. Het blijft verbazen op een oncomfortabele manier.

Afbeelding

Wat dat betreft ben ik er zeer positief over. Wat ik wel jammer vind is dat het feit dat deze sequel uberhaupt bestaat de storyline van het vorige deel in zekere zinnen ontkracht. We keren terug naar Alice' representatieve mindstate: Wonderland. We dealen wederom met trauma verwerking en survivor's guild. Specifiek met de vraag: Vergeten of overwinnen? En dat vind ik een prachtige vraag om deze game op te baseren.

Forgetting is convenient. Remembering is agonizing. But the pain in the truth is worth it.

Al met al een toffe game die moeilijke en relevante vragen weet te stellen waar naar mijn mening geen enkele "serious game" tegenop kan. :wink:

Beiden delen zijn zeker een aanrader! En ik ben zeer benieuwd of McGee met een laatste afsluiter komt nu er weer 10 jaar voorbij zijn!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door HeatherGrace op 28 nov 2021, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zach

28 nov 2021, 22:43

Silent Hill: Shattered Memories (Wii)
Eerste Silent Hill die ik speel die niet door Team Silent is gemaakt. Het voelt als een slap aftreksel, weinig sfeer, nauwelijks gameplay. Het voelt weinig open aan vergeleken met de eerste drie delen. De nightmare stages zijn eerst wel interessant, maar later wordt het eerder irritant dan sfeervol. Het verhaal trekt me nog wel, dus ben benieuwd met wat de game nog op de proppen komt.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 dec 2021, 10:06

Shin Megami Tensei V
Afbeelding

Ik begin eindelijk weer een beetje tijd te krijgen om te gamen, los van hier en daar 10 minuten tijdens een busrit o.i.d. Het spel wat ik nu het meest speel is SMT V. Het was even inkomen de eerste paar uurtjes want het semi-open wereld aspect trok mij nog niet zo maar nu ik er zo'n 7 uur in zit (op weg naar de 2e baas) klikt het wel en voelt het ondanks de structuur van de wereld gelukkig nog wel als een dungeon crawler. SMT staat bekend om een relatieve moeilijkheidsgraad en dat is in dit deel eigenlijk niet anders, maar als je defensief speelt dan maak je gestaag altijd wel progressie. Wat SMT bijna altijd wel heeft zijn een ijzersterke setting en sfeer en dat is hier niet anders, al mis ik de meer 'urban' settings van Soul Hackers en SMT IV wel een beetje. SMT V speelt zich af in Tokyo maar omdat het compleet vernietigd is herken je er bijna niets van op een paar landmarks na. Ik blijf me hier voorlopig denk ik wel goed mee vermaken.
Kunstschilder1987
Contacteer:

01 dec 2021, 10:14

Ik ben begonnen met alien breed remake, voor psvita en ps3 in crossplay. Gebaseerd op de oude amiga titel uit (als ik het goed begrepen heb) 1991. Ik vind het ontzettend fijn dat deze, net als guacemelee en shakedown hawaii bvb, cross play te spelen is. Je kunt kiezen tussen vernieuwde graphics of de originele, en naast de originele games kun je ook allemaal later uitgebrachte content spelen, extra levels en dergelijke die later uitgebracht zijn.

ik ben nooit zo goed in dit soort type games, zo top down. Dus ik vermoed dat ik ergens gaandeweg ga vastlopen maar wel veel lol tot dat moment ga ervaren :innocent:
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Don Cannoli 79

02 dec 2021, 09:37

HeatherGrace schreef:
28 nov 2021, 22:02
Alice: Madness Returns

Afbeelding
Oh ja deze game wilde ik altijd nog eens een keertje oppikken. Op een gegeven moment is ie een keer van m'n wantlist verdwenen.
Nu ik dit zo lees gaat ie weer snel terug op de lijst.

Kunstschilder1987 schreef: Ik ben begonnen met alien breed remake, voor psvita en ps3 in crossplay. Gebaseerd op de oude amiga titel uit (als ik het goed begrepen heb) 1991. Ik vind het ontzettend fijn dat deze, net als guacemelee en shakedown hawaii bvb, cross play te spelen is. Je kunt kiezen tussen vernieuwde graphics of de originele, en naast de originele games kun je ook allemaal later uitgebrachte content spelen, extra levels en dergelijke die later uitgebracht zijn.
Ik vind de Amiga style graphics er beter uitzien dan de vernieuwde graphics.

En bedoel je cross-buy ? Dat je een game 1x aanschaft en dan op de verschillende Playstation systemen kunt spelen? Dat vind ik 1 vd beste uitvindingen van Sony. In sommige gevallen wist ik niet dat een game cross buy was en en als je daar dan achter komt voelt het toch een beetje als een kadootje. Ook al heb je natuurlijk gewoon betaald voor de game :biggrin:

Of je bedoelt wel echt cross play. Online tegen elkaar kunnen spelen op bijvoorbeeld Playstation en Xbox. Dat vind ik dan weer verder niet zó interessant. :wink:
Don Cannoli 79

02 dec 2021, 10:05

Afbeelding

Eigenlijk wil ik Rift Apart spelen maar ik heb helaas geen PS5. Dus ik dacht ik pak m'n (t)rusty phat PS3 er maar bij en ga gewoon a Crack in Time spelen. Die ouwe PS3 maakt een bak herrie en wordt veel te warm. Ik vond het gewoon niet verantwoord om zo verder te spelen. Dus nu ligt ie compleet uit elkaar om schoon te maken en koelpasta te vervangen. Gelukkig had ik nog een t(rusty) phat PS3 liggen en kon ik daar op verder spe....nope, ook deze maakt inmiddels een klereherrie dus die moet ik ook eerst uit elkaar halen. Maarr... ik heb nog een PS3 Slim en die doet het wél goed.
En ik vroeg me nog wel af of ik echt 3 PS3's nodig had. :biggrin:

A Crack in Time is een game die ooit eens tot de helft ofzo heb gespeeld en wil hem nu echt een keer uitspelen.
Dit is natuurlijk een hele toffe game al moet ik wel zeggen dat ik hem soms best pittig vind. Missch zijn niet alleen m'n Phat PS3's een beetje rusty.

Afbeelding

Voor de afwisseling speel ik Asura's Wrath. Die moest altijd nog eens gaan spelen en dit was een mooi moment nu ik de PS3 toch al aan had staan. Veel gehoord en gezien van deze game. Of is het geen game? Het zijn voornamelijk heel veel en lange cutscenes en quick time events en dan af en toe wat 'normale' gameplay. Eigenlijk iets wat me totaal niet aanspreekt. En toch vind ik het heel tof en speel ik steeds een nieuwe episode en ben ik benieuwd wat er verder gaat komen.
Kunstschilder1987
Contacteer:

02 dec 2021, 10:13

Don Cannoli 79 schreef:
Kunstschilder1987 schreef: Ik ben begonnen met alien breed remake, voor psvita en ps3 in crossplay. Gebaseerd op de oude amiga titel uit (als ik het goed begrepen heb) 1991. Ik vind het ontzettend fijn dat deze, net als guacemelee en shakedown hawaii bvb, cross play te spelen is. Je kunt kiezen tussen vernieuwde graphics of de originele, en naast de originele games kun je ook allemaal later uitgebrachte content spelen, extra levels en dergelijke die later uitgebracht zijn.
Ik vind de Amiga style graphics er beter uitzien dan de vernieuwde graphics.

En bedoel je cross-buy ? Dat je een game 1x aanschaft en dan op de verschillende Playstation systemen kunt spelen? Dat vind ik 1 vd beste uitvindingen van Sony. In sommige gevallen wist ik niet dat een game cross buy was en en als je daar dan achter komt voelt het toch een beetje als een kadootje. Ook al heb je natuurlijk gewoon betaald voor de game :biggrin:

Of je bedoelt wel echt cross play. Online tegen elkaar kunnen spelen op bijvoorbeeld Playstation en Xbox. Dat vind ik dan weer verder niet zó interessant. :wink:
Oke, niet om irritant te doen, maar ik ga het mogelijk nóg ingewikkelder maken :D
Ik bedoelde met cross-play eigenlijk cross save, als dat geen term was wordt ie het nu!!! :D Het is idd zo dat je beide versies (zowel ps3 als vita) in 1 aankoop hebt. Maar niet iedere cross buy game kun je dan in de cloud opslaan (zelfs zonder psplus) en dan op de andere console verder spelen.
Voorbeeldje om cross misverstanden cross te voorcrossen :happy: :happy:
- Ik speel level 1 en 2 uit onderweg op de vita, ga dan naar opties en zeg save in cloud,
- ik kom thuis en zet de ps3 aan, ga dan naar opties/ "load from cloud" en kan dan lekker door met level 3 (en vice versa).

dat bedoelde ik in ieder geval ermee! haha. Maar inderdaad kan zijn dat de termen door sony anders gebruikt worden. Nu vind ik dat sony zich aan mij moet aanpassen ipv andersom :evil2: :lol: :evil2:

Overigens, op de vita vind ik het kleine schermpje de amiga graphics heel mooi weergeven, op mn grote tv kies ik nét effe liever de vernieuwde graphics. Nu heb ik geen amiga nostalgie van vroeger uit, dat kan schelen.

toch wel maf dat in 2021 al dat gecross nog zoveel spanning kan opleveren hè?
Afbeelding
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

02 dec 2021, 11:31

Ha ik ben ook bezig met Asura's Wrath. Wilde ik ook altijd al spelen maar was er nooit van gekomen. Een aantal maanden geleden kwam Galious er ook opnieuw mee.
Don Cannoli 79

02 dec 2021, 13:11

Kunstschilder1987 schreef:
02 dec 2021, 10:13
Don Cannoli 79 schreef:

Oke, niet om irritant te doen, maar ik ga het mogelijk nóg ingewikkelder maken :D
Ik bedoelde met cross-play eigenlijk cross save, als dat geen term was wordt ie het nu!!! :D Het is idd zo dat je beide versies (zowel ps3 als vita) in 1 aankoop hebt. Maar niet iedere cross buy game kun je dan in de cloud opslaan (zelfs zonder psplus) en dan op de andere console verder spelen.
Voorbeeldje om cross misverstanden cross te voorcrossen :happy: :happy:
- Ik speel level 1 en 2 uit onderweg op de vita, ga dan naar opties en zeg save in cloud,
- ik kom thuis en zet de ps3 aan, ga dan naar opties/ "load from cloud" en kan dan lekker door met level 3 (en vice versa).

dat bedoelde ik in ieder geval ermee! haha. Maar inderdaad kan zijn dat de termen door sony anders gebruikt worden. Nu vind ik dat sony zich aan mij moet aanpassen ipv andersom :evil2: :lol: :evil2:

Overigens, op de vita vind ik het kleine schermpje de amiga graphics heel mooi weergeven, op mn grote tv kies ik nét effe liever de vernieuwde graphics. Nu heb ik geen amiga nostalgie van vroeger uit, dat kan schelen.

toch wel maf dat in 2021 al dat gecross nog zoveel spanning kan opleveren hè?
Afbeelding
Haha, oh ja cross save bestaat natuurlijk ook nog ! That didn't cross my mind at all !. Cross save is idd ook een fijne feature.
Ik heb Alien Breed alleen op de Vita gespeeld dus ik geloof je dat die retrographics op een groot scherm minder goed uit de verf komen.

Ah Miss Stone in Basic Instinct..de beste cross in de jaren 90! Al zullen er ongetwijfeld mensen zijn die liever voor Kriss Kross kiezen. :biggrin:

arjen1981 schreef: Ha ik ben ook bezig met Asura's Wrath. Wilde ik ook altijd al spelen maar was er nooit van gekomen. Een aantal maanden geleden kwam Galious er ook opnieuw mee.
Van alle games die we kunnen spelen en dan toch dezelfde aan het spelenzijn, dat vind ik altijd mooie synchronicities ! :smile: :perfect:
Kunstschilder1987
Contacteer:

02 dec 2021, 15:01

Don Cannoli 79 schreef:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
:cursing: Newman!!! :glare:
Afbeelding
Don Cannoli 79

02 dec 2021, 18:33

:lol: :lol: :lol:
KillingRaptor

07 dec 2021, 18:48

Nog steeds volop bezig met Biomutant hier, zit nu zo'n 33 uren in de game. Ik word constant afgeleid door sidequests en verkennen. Vind hem wel erg tof!
Galious
Moderator
Moderator

07 dec 2021, 23:06

Don Cannoli 79 schreef:
arjen1981 schreef: Ha ik ben ook bezig met Asura's Wrath. Wilde ik ook altijd al spelen maar was er nooit van gekomen. Een aantal maanden geleden kwam Galious er ook opnieuw mee.
Van alle games die we kunnen spelen en dan toch dezelfde aan het spelenzijn, dat vind ik altijd mooie synchronicities ! :smile: :perfect:

Asura's Wrath kan ik alleen maar toejuichen! Zo'n geweldig epische game, laat zich echt met niets vergelijken.
Veel plezier ermee! :flex: :flex: :flex: :cursing: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
nmkl pjkl ftmch
Don Cannoli 79

08 dec 2021, 17:58

Galious schreef:

Asura's Wrath kan ik alleen maar toejuichen! Zo'n geweldig epische game, laat zich echt met niets vergelijken.
Veel plezier ermee! :flex: :flex: :flex: :cursing: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Inmiddels alweer een stukkie verder en het is idd wel episch ja :smile: :perfect:

Afbeelding

Ik kreeg wat jaloerse blikken van m'n PS4 dus die krijgt nu ook maar weer eens ff wat aandacht.
Ik doe de ene avond de PS3 aan met R&C a Crack in Time en Asura's Wrath

Op de andere avond is de PS4 aan de beurt.
En daar speel ik Devil May Cry 5 op. Wat een leuke game ! En het ziet er ook allemaal heel gaaf uit. Inmiddels in level 9 aangekomen.
Ik geloof dat er ongeveer 20 levels zijn ofzo, dus het schiet al aardig op. Dit is misschien mijn nr. 1 game die ik dit jaar heb gespeeld.
Enige minpunt is af en toe de camera in tight spaces. Ben mezelf regelmatig kwijt tussen alle baddies. Voor de rest awesome !
KillingRaptor

08 dec 2021, 18:15

Asura's Wrath is epic en awesome! Ik heb nooit begrepen dat ze daar geen sequel van hebben gemaakt. En dat Asura nooit in Marvel vs Capcom is beland.
Galious
Moderator
Moderator

08 dec 2021, 19:04

Don Cannoli 79 schreef:
08 dec 2021, 17:58
Galious schreef:

Inmiddels alweer een stukkie verder en het is idd wel episch ja :smile: :perfect:

Telkens wanneer je denkt: "epischer kan het niet worden!" gaat de game er met een factor 10 overheen. Puur smullen geblazen :heart:

Enjoy the ride!
nmkl pjkl ftmch
dlbyvisual

10 dec 2021, 20:21

Halo Infinite. Series X.

Campaign. Wat een geweldige Halo is dit. So far so very good. Geeft je echt een oldschool Halo gevoel, maar ook fijne upgrades.

Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

10 dec 2021, 20:29

Ik speel momenteel Foxyland uit de Indie Heroes Collection op de Evercade. Charmant platformertje :smile:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
synergy

10 dec 2021, 20:39

Net even die Matrix Awakenings Unreal Engine 5 tech demo "gespeeld". Erg indrukwekkend!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 dec 2021, 21:27

synergy schreef:
10 dec 2021, 20:39
Net even die Matrix Awakenings Unreal Engine 5 tech demo "gespeeld". Erg indrukwekkend!
Ik ook, was mooi om te zien dat het op de Xbox Series S ook gewoon vlot draait. Eindelijk is de tech klaar om The Getaway weer terug te brengen ^_^
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 dec 2021, 13:56

The Matrix Awakens
Afbeelding

Grafisch een erg indrukwekkende tech demo van Unreal Engine 5, het laat zien wat we deze generatie nog kunnen verwachten.

Forza Horizon 5
Afbeelding

Hier steek ik af en toe een half uurtje in om wat missies te doen. Ik had ook de multiplayer van Halo Infinite geprobeerd maar ik ben gewoon niet zo goed in first-person-shooters met een controller; ik kan ze alleen op PC spelen of met pointing / gyro-controls.

Shin Megami Tensei V
Afbeelding

Inmiddels ben ik halverwege het 2e gebied. Ik vermaak me er goed mee, je voelt de 'roots' in het dungeon crawling genre ook al is de wereld veel groter.
Swey

11 dec 2021, 15:15

Ik ben bezig met de free to download GBA game Anguna Warrior of Virtue https://www.bitethechili.com/anguna/

Hele leuke Zelda clone, vol met secret doors etc. Echt leuk om te proberen.
dlbyvisual

11 dec 2021, 19:28

Apenheul schreef:The Matrix Awakens
Afbeelding

Grafisch een erg indrukwekkende tech demo van Unreal Engine 5, het laat zien wat we deze generatie nog kunnen verwachten.

Forza Horizon 5
Afbeelding

Hier steek ik af en toe een half uurtje in om wat missies te doen. Ik had ook de multiplayer van Halo Infinite geprobeerd maar ik ben gewoon niet zo goed in first-person-shooters met een controller; ik kan ze alleen op PC spelen of met pointing / gyro-controls.

Shin Megami Tensei V
Afbeelding

Inmiddels ben ik halverwege het 2e gebied. Ik vermaak me er goed mee, je voelt de 'roots' in het dungeon crawling genre ook al is de wereld veel groter.
Waarom niet even de campaign proberen? De moeite waard hoor.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 dec 2021, 19:55

dlbyvisual schreef:
11 dec 2021, 19:28
Waarom niet even de campaign proberen? De moeite waard hoor.
[/quote]

Ik moet Mike eerst zover kwijgen Halo 2 t/m 5 in co-op te spelen :)

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”