Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Galious
Moderator
Moderator

Re: Welke games speel je momenteel?

20 apr 2022, 23:02

Afgelopen paasweekend eindelijk wat uurtjes in Elden Ring kunnen stoppen. De teller tikt nog steeds niet meer dan 20 uur aan, dus op dit tempo wordt dit letterlijk mijn game of the year, oftewel de enige game die ik dit jaar speel :biggrin: Maar ja, de rest is toch niet echt relevant :smile:

Afbeelding

Voor de afwisseling heb ik vanavond nog wel een extra playthrough gedaan van Super Cyborg op de Hard difficulty. Echt een fantastische run 'n gunner, een heerlijke loveletter aan de 8-bit Probotector games, verreweg de beste die ik gespeeld heb. Nog veel toffer dan Blazing Chrome. Een absolute aanrader en dan zeker voor @Don Cannoli 79 :flex:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

21 apr 2022, 08:21

Wat nog toffer dan Blazing Chrome? Die moet ik gaan spelen dan.
Don Cannoli 79

21 apr 2022, 18:33

Shantomio schreef:
19 apr 2022, 13:28
Spoiler: weergeven
Don Cannoli 79 schreef:Afbeelding

Ik ben aan Moss: Book II begonnen op de PS(4)VR en heb nu zo'n 2 uurtjes gespeeld. Het verhaal gaat gewoon verder waar het origineel eindigde. En die heb ik nog geen week geleden uitgespeeld.

Tot nu toe voelt het allemaal erg vertrouwd aan met hier en daar een nieuw gameplayelementje en ik heb inmiddels ook al een nieuwe vijand gezien. De omgevingen zien er nog net iets beter uit en met name de gebieden buiten zien er erg sprookjesachtig uit. Nice !

Als ik 1 klein minpuntje moet noemen zijn het de laadtijden tussen de screens. Die lijken langer te zijn dan bij het origineel. Dat kan best komen omdat de gebieden vaak wat ruimer lijken te zijn. Ik speel op de base PS4 en zou me kunnen voorstellen dat het allemaal een stuk beter is op de PS5.

Voor de rest echt een toffe game en als ze dit niveau kunnen volhouden tot het eind dan kan deze het origineel nog weleens overtreffen. :lit:[/quote
Vet! Als die in de aanbieding komt moet ik die ook maar eens aanschaffen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
Zeker doen ! Is voor mij tot nu toe Game of the Year.
Don Cannoli 79

21 apr 2022, 18:38

Galious schreef:
20 apr 2022, 23:02

Voor de afwisseling heb ik vanavond nog wel een extra playthrough gedaan van Super Cyborg op de Hard difficulty. Echt een fantastische run 'n gunner, een heerlijke loveletter aan de 8-bit Probotector games, verreweg de beste die ik gespeeld heb. Nog veel toffer dan Blazing Chrome. Een absolute aanrader en dan zeker voor @Don Cannoli 79 :flex:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Oh damn, hoe heb ik die game kunnen missen? :omg:
Ja helemaal correct. Echt een game voor mij dit . En voor €6,99 heb ik hem ook maar gelijk gekocht.

Thanks Galious ! :perfect:
Ok Impala!
Contacteer:

22 apr 2022, 08:50

Ik speel Hyrule Warriors: Age of Calimity (NS). Dat is stiekem toch wel een heel vette game hoor! De gevechten zijn supersnel en vol actie! Er zijn veel verschillende mechanics ingebouwd waardoor je op allerlei manieren het gevecht kunt aangaan. Er zijn meer dan 10 verschillende personages waarmee je kunt vechten, die allemaal eigen mechanics hebben. De verhaalscenes zijn van topkwaliteit en geven je mooi wat achtergrond bij het verhaal van Breath of the Wild. Zeker een aanrader als je van actievolle games houdt!

Afbeelding

Daarnaast geniet ik van de gift that keeps on giving, de NSO N64 app. Deze maand is Mario Golf aan de beurt en die game heeft nog helemaal niets aan kwaliteit ingeboet. Weinig gimmicks en een focus op golf op héél véél verschillende parkoersen. Supertof en supermoeilijk. Heerlijk om weer te spelen! :love:

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

27 apr 2022, 22:07

13 Sentinels Aegis Rim
Afbeelding

Ik zit er pas een uur of 3 in maar deze game bevalt ook erg goed. Deels strategy game deels sidescrolling adventure in typische Vanillaware stijl maar dan met een verhaal over tijdreizen en mechs. Het zal voor mij persoonlijk het niveau van Elden Ring en Disco Elysium niet halen denk ik, maar het komt er misschien wel in de buurt!
Kunstschilder1987
Contacteer:

30 apr 2022, 18:19

KAO the Kangaroo - Round 2, PS2 (ook op gamecube en xbox)

Afbeelding

Ik had zin in een 3d platformer te spelen, en dat overkomt me niet vaak. het is namelijk niet 1 van mijn favo genres, maar soms heb je er gewoon zin in even wat anders te spelen. Dus kocht ik deze game voor 3,95 (daarbij geen verz kosten ook nog eens, dus echt top!)
En ik heb er nul spijt van, erg leuke game zover! de graphics zijn mooi, de besturing is goed, het verhaal telkens kort gehouden (wel oké maar zat ik ook niet op te wachten in deze) en er is erg veel variatie!

Afbeelding
de game heeft ook erg leuke animaties, zo klimt KAO van oor naar oor via het spinnenweb naar volgende oorden

Ik heb tot nu toe geschaatst, gesnowboard, gesprongen, met eikels gegooid, geschoten met kanon, gebokst en 2 eindbaasjes en een tussenbaas gehad. En van een sneeuwruimer en grote beer weggerend, bevers bevrijdt, trollen met een hamer in mekaar gemept met mn staart, spinnen met een boomerang van het plafond gesmeten, met mn oren aan een spinnenweb boven lava gehangen, een speedboatrace gewonnen, en er komt nu een diepzeeduiklevel aan... en ik ben pas op 47% van de game!

ik ben echt aan het genieten van deze game, vind m geweldig goed, al helemaal voor het kleine prijsje dat ie kostte. heb je m in de collectie of kom je m cheap tegen? geef 'm een kans :innocent:
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Swey

30 apr 2022, 18:50

Ik moet de PSP een beetje aandacht geven en ben eerst gestart met Mana Khemia: Student Alliance , maar whew dat is wel echt een lastige gebleken om doorheen te komen. Helaas geplaagd door de UMD curse van echt super lange laadtijden van werkelijk alles, na een uur of drie heb ik de game neergelegd, ik trok het niet meer. Nu Tales of Eternia aangeslingerd, ga eens kijken of dat wat is. Om de een of andere reden kijk ik erg op tegen een lange game spelen, misschien omdat ik eerder dit jaar al Skyrim gespeeld heb. Eens kijken of deze eerste Tales game de boel weer aan kan wakkeren
Galious
Moderator
Moderator

30 apr 2022, 22:54

Ik heb vandaag Crisis Wing uit de sale in de PS Store geplukt. Een old school shoot 'em up in de stijl van Truxton. Erg tof!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Zach

01 mei 2022, 08:25

Live a Live (SNES)

Afbeelding
Gisteren uitgespeeld. Blij dat ik de game nog voor de remake heb gespeeld. Sommige chapters zijn erg goed, zoals de sci-fi, cowboy, ninja en medieval levels. Andere zijn minder interessant. Zelf vond ik die fighting game achtige chapter erg leuk gedaan. Ik vond het battlesysteem erg goed. Het is een mix tussen srpg en turn-based rpg, waardoor er nog een extra laagje strategie bij komt kijken. Het is een erg innovatieve rpg en dat nog voor Chrono Trigger en Earthbound. Nu wel erg nieuwsgierig naar de remake.

Saga Frontier Remastered (switch)
Ik dacht dat Live a Live innovatief was, maar Saga Frontier gooit er nog een schepje bij op. Je moet vaak opslaan en goed plannen of je een vijand wel gaat bevechten of niet. Al een paar keer genadeloze game-overs gehad.

Bulk Slash (Saturn)
Ik had de Japanse versie al, maar er is nu ook een Engelse patch uit. Wel belangrijk, omdat de voice-overs tips geven waar je naar toe moet.
Leuke arcade-achtige game.
Laatst gewijzigd door Zach op 15 mei 2022, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
HeatherGrace

01 mei 2022, 14:39

De afgelopen maanden speelde ik Assassin's Creed: Odyssey!

Afbeelding

"Let the Fates come as they may. Tonight, Kassandra, we are together. All of us. One family. One rebellion."
Mijn voorgeschiedenis met Assassin's Creed kan ik kort over zijn: Ik vond er niet zo veel aan. De enige titel waar ik mijzelf in kon vinden was Assassin's Creed III: Liberation voor PlayStation Vita. Een spin-off. Geen "echte" Assassin's Creed game. Toch voelde ik mij aangetrokken tot Odyssey. Een stoere dame in de hoofdrol kan ik altijd waarderen en de Griekse setting sprak mij ook erg aan. We gaan het gewoon proberen!

Afbeelding

In a time of ancient gods, warlords and kings...
De franchise is veranderd over de jaren. Het laatste wat ik had verwacht was een forse open-world RPG die erg doet denken aan Dragon Age: Inquisition. Heb ik toch eindelijk die Xena Warrior Princess game gekregen zoals ik daar altijd van droomde! Toen ik de Map voor het eerst op mijn scherm zag dacht ik: "Alle Zeus... Kan ik daar allemaal naartoe?" En het antwoord bleek: ja.

Zoals elke RPG begin je ergens op een ver eiland zonder enig zicht op een toekomst. Je zit vast. Je wilt weg. De weide wereld in! Helaas gaat dat nooit op een makkelijke manier en als Kassandra kom je in een heus familie dilemma terecht. Iedereen wie jij dacht te zijn verloren blijken nog in leven... Maar niet voor lang. Die zoektocht spant over alle uithoeken van land en zee. Side Quests komen op een overzichtelijk tempo tevoorschijn naarmate je dieper de wereld in komt en ook zijn er zat Keeps en andere vijandige basissen om je stealth en combat skills op de proef te stellen.

Afbeelding

The Power. The Passion. The Danger...
Eigenlijk is de 'main odyssey' niet eens zo interessant. Dit is een game waar de reis is wat boeit. Eén van de bar weinige games waar ik naar een eiland ging vér boven mijn level, gewoon omdat ik wilde zien hoe het eruit zag. Het wordt van je gevraagd om veel Side Quests te doen om zo naar het level te grinden voor de volgende stap in de main odyssey. En dat is waarom ik soms het overzicht van waar precies in het verhaal ik zat verloren ging en het ware einde ook niet zo veel met mij deed.

Wat mij het meest zal bijblijven is een Side Quest op Mykonos. Gewoon een eiland waar ik even iemand moest afzetten en er ineens de '!' van een Side Quest verscheen. Ik moest een grot in, opzoek naar de leider van de rebellion: Kyra. En zij had er totaal geen moeite mij om mij te laten lopen. In de dialoog verscheen al gauw de wel bekende :heart:-optie. Hmm...Let's go for it! Wat volgde was een hele mooie verhaallijn over familie, verraad, romantiek... Ik zat er helemaal in! En toen de quest voorbij was dacht ik: Wouw. Wat een mooie game. Ik wachte op de credits, maar ineens stond ik weer op mijn schip. Ohja. Dit was gewoon een optionele side quest!

Afbeelding

Ik heb ook veel genoten van de andere characters die met jou mee reizen. Zoals Alkibiades wie demonstreert hoe absoluut niet preuts de oude Grieken waren en Sokrates met al zijn filosofische vragen. Voor de ervaren speler geen nieuwe informatie, maar Assassin's Creed doet echt zijn best om het tijdperk zo authentiek mogelijk neer te zetten. In personages, locaties en de dialoog die erover verteld.

De game is te groot om kort samen te vatten. Ik vind het zeker een aanrader voor wie opzoek is naar een kleurrijke, humoristische doch dramatische RPG waar je jezelf even helemaal in kunt verliezen. Ik heb in ieder geval genoten van de verschillende verhaallijnen en ook het personage Kassandra. Dit was weer zo'n game waar ik even van "wakker moet worden". Met de levendige personages, goed uitgedachte quests, enorme wereld en Oscar waardige muziek is het allemaal eventjes echt. :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Swey

01 mei 2022, 15:54

Zach schreef:
01 mei 2022, 08:25
Live a Live (SNES)

Afbeelding
Gisteren uitgespeeld. Blij dat ik de game nog voor de remake heb gespeeld. Sommige chapters zijn erg goed, zoals de sci-fi, cowboy, ninja en medieval levels. Andere zijn minder interessant. Zelf vond ik die fighting game achtige chapter erg leuk gedaan. Ik vond het battlesysteem erg goed. Het is een mix tussen srpg en turn-based rpg, waardoor er nog een extra laagje strategie bij komt kijken. Het is een erg innovatieve rpg en dat nog voor Chrono Trigger en Earthbound. Nu wel erg nieuwsgierig naar de remake.

Saga Frontier (PS1)
Ik dacht dat Live a Live innovatief was, maar Saga Frontier gooit er nog een schepje bij op. Je moet vaak opslaan en goed plannen of je een vijand wel gaat bevechten of niet. Al een paar keer genadeloze game-overs gehad.

Bulk Slash (Saturn)
Ik had de Japanse versie al, maar er is nu ook een Engelse patch uit. Wel belangrijk, omdat de voice-overs tips geven waar je naar toe moet.
Leuke arcade-achtige game.
Tof deze ervaringen te lezen, kan ik iets mee om te besluiten of ik de physicals aanschaf, thanks!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 mei 2022, 13:12

Death End;Request
Afbeelding

Deze game heb ik eigenlijk net uitgespeeld maar ik besefte me dat ik er waarschijnlijk nooit over in dit topic had gepost omdat ik zo verschrikkelijk traag speelde. Death End;Request wordt vaak genoemd in 'hidden gems' lijstjes en is een tamelijk low-budget RPG met horror invloeden. Het speelt zich af in een fictieve MMORPG waaruit de hoofdrolspeler niet meer uit kan loggen en gedwongen wordt om het spel uit te spelen om automatisch uitgelogd te worden. Maar omdat de game gehackt is blijkt de wereld instabiel geworden te zijn en zijn de monsters extra sterk. Overleiden in de MMORPG leidt ook tot overleiden in de echte wereld en daarmee zijn de belangen groot.

Wat deze game heel goed doet is het gevoel van 'high stakes' geven middels een soort visual novel achtige stijl verhaalvertelling, en ook de combat is erg bijzonder. Je hebt drie characters in een arena met monsters en met elk character kun je 3 acties doen; als je 3 opvolgende attacks uitvoert dan volgt er automatisch een knock-back effect die de vijand door de hele arena doet kaatsen alsof het een biljartspel is. Elke kaats tegen de rand van de arena of tegen een ander monster doet weer schade, en dus probeer je net als in biljart de beste aanvliegroute te bedenken om vijanden zoveel mogelijk schade aan te doen.

Het spel wordt echter benadeeld door de karakters zelf en door de dungeons; dungeons zijn namelijk erg herhalend en zien er tamelijk gecopy/paste en ongeinspireerd uit. Dit is de reden dat ik in de loop van maanden steeds hier en daar een kort stukje gespeeld heb tussen andere games door. Toch denk ik dat ik de sequel ooit nog wel eens ga proberen want als ze het battlesysteem behouden en de rest verbeteren dan heeft het potentie.
Kunstschilder1987
Contacteer:

07 mei 2022, 19:40

Silvan Tale, Sega GameGear

Ik had hier nog nooit van gehoord en kwam het beetje toevallig tegen. Het is een japanse game waar een vertaal patch overheen gegaan is, vergelijkbaar met het lunar patchen van snes en gba games bvb.
Deze uiterst vermakelijke schaamteloze zeldaclone ziet er heel charmant uit... het dorp haalt kracht uit de tree of life, die is momenteel aangetast en dus moet je zaden uit 6 verschillende kastelen halen... ofzoiets :evil2:

Afbeelding

1 button om je zwaard te gebruiken, 1 button om iets vsat te pakken en te duwen of naar je toe te trekken, en een vakje om items te selecteren zoals een eindbaas sleutel of een lamp om donkere ruimtes op te lichten, wat dan vanzelf gaat. En wat ik ook erg prettig vind, duw je 2x snel een richting op op de dpad kun je rennen. dat miste ik weleens bij oude zelda games alvorens je de running boots had. en om de zelda analogie verder te trekken:

Afbeelding

Inderdaad hij tilt alles op en showt t alsof die link wil nadoen. heerlijk - haha :lol:
Heb nu 2 kasteeltjes gehad, de eerste had een eindbaas, de 2e niet. save-files gaan precies in het moment zoals het op dat moment voorstaat, en af is gelijk game over, opnieuw je save file opstarten. saven kon zover alleen niet tijdens het hoofdbaas gevecht, wel net voor je de ruimte inliep. prima systeem :)
Zover bevalt het me, half uurtje denk ik ongeveer erin zitten, wellicht iets langer... later weer eens verder. maar had nog nooit van deze game gehoord. jullie wel?
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

07 mei 2022, 20:11

HeatherGrace schreef:
Dat klinkt toch wel verrassend goed als ik je avonturen lees! de AC games heb ik weleens geprobeerd maar het voelt voor mij altijd te groot aan, en als ik zie dat jij maandenlang dezelfde game hebt gespeeld, denk ik gelijk: daar heb ik dus het geduld niet voor! hahaha.

Is wel echt mooi wanneer je in een optionele quest ontzettend veel diepgang vindt en bijna vergeet dat het een sidequest is. De screenshots zien er ook werkelijk prachtig uit. terwijl ik je verhaal was ik wel onder de indruk. leuk dat je een poos helemaal hierin gestort was, das toch het gevoel dat je hoopt wanneer je een nieuwe game start!
Afbeelding
HeatherGrace

07 mei 2022, 20:12

De laatste paar avonden heb ik mij vermaakt met Firefighter F.D. 18!

Afbeelding

Defensief Buiten
Hoewel ik nu nog Aspirant ben, ben ik op brand gebied wel al volwaardig. Dus hoe kan ik beter mijn skills testen dan met deze PS2 game die zichzelf verkoopt als hyper realistisch? Romantiek, drama en gerechtigheid. Net als bij de echte brandweer. En het Konami logo staat erop! Dat kan alleen maar voor leuke dingen zorgen.

Afbeelding

Al gauw kom ik erachter waarom mijn vader altijd zo zat te steunen en te kreunen wanneer Grey's Anatomy op stond. Ik, als leek, vond het allemaal erg indrukwekkend. Maar omdat hij zelf regelmatig in een OK staat, zag hij alles wat niet met de realiteit klopte. Diezelfde bril zat ineens op mijn neus bij deze game.

Wat FD18 anders maakt dan andere brandweer "games" is dat deze een storyline heeft. Je neemt de rol aan van Dean McGregor, wie brandweerman is geworden nadat hij zijn kleine zusje in een brand verloor. Als het aan hem ligt zal er nooit meer een dodelijk slachtoffer op het nieuws zijn. De game start met een tunnelbrand, waar Dean een heldendaad verricht als hij een senator bevrijd. Uiteraard verdiend hij hier een mooi lintje voor en als de locatie waar hij deze ontvangt ook spontaan in de brand vliegt lijkt het alsof er iets meer aan de hand is dan "toevallig een brandje".

Afbeelding

De game verwacht niet dat jij die hele brand gaat blussen. In plaats daarvan wordt je op slachtoffer redding ingezet. Bij de redding van het eerste slachtoffer geeft jouw bevelvoerder door hoeveel slachtoffers er in totaal zijn. Vanaf dat moment wordt het een soort 'Dragon's Lair' achtige puzzel van trial-and-error en probeer je ervoor te zorgen iedereen binnen de tijd gevonden te hebben. En je moet ze ook állemaal redden, anders krijg je automatisch een game over. En dat voelt vreemd in een wereld die draait om "eigen veiligheid eerst". Met 300 meter slang een brandend gebouw binnen gaan dat aan het instorten is, explosies in af gaan, tientallen gasflessen staan, allemaal backdrafts plaatsvinden en dan ook nog zonder een Nummer Twee... Dat schreeuwt nou niet precies 'eigen veiligheid'. Maarja, ik snap ook dat een game best saai wordt als je 20 minuten alleen maar een gasfles aan het koelen bent. :wink:

"Hyper" realistisch is anders, maar er waren ook zeker leuke dingen! Een backdraft is bijvoorbeeld te herkennen aan rook dat door naden van deuren uitperst. Die kun je dus maar beter vanuit dekking open maken. En zodra de backdraft voorbij is, kun je de volledig ontbrande kamer verkennen. En dat ziet er stiekem erg vet uit. Ook als een ruimte vol rook staat heb je de optie om te kruipen en zo onder de rook door te kijken. En natuurlijk de mogelijkheid om te wisselen tussen een sproei en gebonden straal vond ik erg leuk om mee bezig te zijn -- waar de één voor bestrijding is en de ander voor bescherming.

Afbeelding

Makkelijk is de game niet. De Dragon's Lair vergelijking die ik eerder maakte vind ik niet eens zo slecht. Na een bepaalde boss had ik ook meer stress opgebouwd dan ik ooit in de werkelijkheid of tijdens een oefening heb gevoeld. Dus toen ik eindelijk de final boss had doodgespoten met water (Spoiler alert voor een game die niemand hier toch gaat spelen: de final boss is een mens. En die moet je verslaan met water. Juist...) was ik opgelucht om de credits te zien.

Geinige game. Leuk om even een paar avondjes te spelen met een leuk muziekje op. Maar hij had ook niet langer moeten duren. :wink:
Laatst gewijzigd door HeatherGrace op 07 mei 2022, 20:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

Galious schreef:
30 apr 2022, 22:54
Ik heb vandaag Crisis Wing uit de sale in de PS Store geplukt. Een old school shoot 'em up in de stijl van Truxton. Erg tof!
deze staat sinds je tip ook op mijn lijstje... zodra die in sale komt, of ik heb geen shmups meer over, schaf ik m aan. ziet er echt prachtig uit!
Afbeelding
HeatherGrace

07 mei 2022, 20:16

Kunstschilder1987 schreef:
07 mei 2022, 20:11
HeatherGrace schreef:
Dat klinkt toch wel verrassend goed als ik je avonturen lees! de AC games heb ik weleens geprobeerd maar het voelt voor mij altijd te groot aan, en als ik zie dat jij maandenlang dezelfde game hebt gespeeld, denk ik gelijk: daar heb ik dus het geduld niet voor! hahaha.

Is wel echt mooi wanneer je in een optionele quest ontzettend veel diepgang vindt en bijna vergeet dat het een sidequest is. De screenshots zien er ook werkelijk prachtig uit. terwijl ik je verhaal was ik wel onder de indruk. leuk dat je een poos helemaal hierin gestort was, das toch het gevoel dat je hoopt wanneer je een nieuwe game start!
De teller stond uiteindelijk op 50 uur! En ik had nog veel langer kunnen spelen, maar op gegeven moment is het ook klaar. Dan heb ik eruit gehaald wat ik wilde en alles wat nog kan komen maken mijn ervaring dan niet per se beter. :wink:

Zeker ook één van de mooiste games die ik gespeeld heb! Regelmatig zien personages er heel "blank" uit als een in-game dialoog afspeelt. Ik zeg je, ik heb nog nooit zulke hoogwaardige lichaams- en gezichtsanimatie gezien in een soortgelijke cutscene. Maar daar is de credits ook 30 minuten lang voor! Enorm team werkt eraan met een budget dat eindeloos lijkt.

Ik mis de game wel! Staat zeker wel ergens in mijn top 20. :smile:
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

07 mei 2022, 20:23

HeatherGrace schreef:
07 mei 2022, 20:16
De teller stond uiteindelijk op 50 uur! En ik had nog veel langer kunnen spelen, maar op gegeven moment is het ook klaar. Dan heb ik eruit gehaald wat ik wilde en alles wat nog kan komen maken mijn ervaring dan niet per se beter. :wink:

Zeker ook één van de mooiste games die ik gespeeld heb! Regelmatig zien personages er heel "blank" uit als een in-game dialoog afspeelt. Ik zeg je, ik heb nog nooit zulke hoogwaardige lichaams- en gezichtsanimatie gezien in een soortgelijke cutscene. Maar daar is de credits ook 30 minuten lang voor! Enorm team werkt eraan met een budget dat eindeloos lijkt.

Ik mis de game wel! Staat zeker wel ergens in mijn top 20. :smile:
pffff 50 uur! ik zat al met paper mario op de gamecube tegen de tijd aan te hikken, haha. en dat was een schijntje, ik geloof onder de 20 uur. en ik kan ook genieten van echt indrukwekkende technische dingetjes (zover ik ze herken als liefhebber maar leek). Heel mooi dat je vele uurtjes zo beloond worden. ik hoop trouwens wel dat je de credits kon doorduwen :lol:
HeatherGrace schreef:
Al gauw kom ik erachter waarom mijn vader altijd zo zat te steunen en te kreunen wanneer Grey's Anatomy op stond. Ik, als leek, vond het allemaal erg indrukwekkend. Maar omdat hij zelf regelmatig in een OK staat, zag hij alles wat niet met de realiteit klopte. Diezelfde bril zat ineens op mijn neus bij deze game.
ik herken dit helemaal als ik games of films(/series) die over kunst praten (of nog erger kunst maken simulatie) voorbij zie komen. soms is het maar gewoon fijn om leek te zijn, hahaha. het is dan ook niet dat je begint en "alle foutjes wil oppikken", maar je hebt gewoon je kennis en ervaring en dat kun je niet even uitschakelen. heel herkenbaar :D
Afbeelding
RKR

07 mei 2022, 21:41

Zit met corona sinds deze week, dus afspraken afgezegd, en lekker gamen!

Tot mijn verrassing zag ik dat Lightning Returns eindelijk op GPU staat. Daar wachtte ik al op. De enige die ik niet gespeeld. Eerder vandaag uitgespeeld en het is de beste game van de trilogie!

LR heeft het beste combat system, semi real time als FFVII R. Met 3 paradigms en 4 commands per paradigm die je kunt instellen. Maar wat de game zo leuk maakt; hij is lastig! Wees niet verrast dat Normal je in het begin heen en weer schopt. Sommige enemies kunnen je makkelijk killen, en vluchten kost een uur van je ingame tijd. Nasty, aangezien de game een time limit heeft.

Maar uiteindelijk valt dit allemaal mee. Als het kwartje eenmaal valt en je de enemies wel kent, dan win je gemakkelijk. En wat die tijd betreft, ik heb zo'n beetje 6 dagen instantly lopen skippen omdat ik de 5 main stories uit had en geen zin meer had in sidequesten (had er al 40+ gedaan), heb nog een paar enemies uitgeroeid en toen dacht ik, laat ik de game maar gewoon uitspelen. Dus nee, die time limit is overrated. Per completed main story krijg je een extra dag, en voor 36+ (ofzo) sidequests nog eens eentje die een ultra dungeon heeft maar daar heb ik maar een paar enemies in gekilled, ook geen zin in. Hij heeft een leuke NG+ trouwens, waarin je wapens kunt upgraden, en de damage limit kunt breken. Dus je kunt belachelijk OP worden als je je stats blijft improven dmv. questen. Denk niet dat ik dit ga doen, maar wel tof dat er NG+ is.

De combat dus, die is tof! Zo'n dragon killed je in het begin waarschijnlijk. Totdat je Heavy Slash hebt, en weet wanneer je moet guarden. Block tail swipe, heavy slash zijn tail er af. Block zijn claw swipes, heavy slash zijn hoofd, en ondertussen gooi je magic. Stagger, overclock, win. Het is tof.
amaretosdefractor

09 mei 2022, 13:13

Een van de beste spellen is League of Legends. Ik raad iedereen aan om het eens te proberen. Het heeft een hoop leuke personages en een mooie kaart.
Onlangs kwam ik ook jamminjars.nl tegen.
Daar kun je veel goede recensies zien over online gokkasten. Dankzij deze site kun je goed geld gaan verdienen en krijg je een hoop coole emoties en adrenaline. En je kunt een app downloaden om het makkelijk te gebruiken.
Laatst gewijzigd door amaretosdefractor op 12 mei 2022, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
TheDarkWanderer

09 mei 2022, 15:13

Ben op dit moment, als ik er al tijd voor vindt, vooral bezig met New! Pokemon Snap.
Maar ik vind het scoringssysteem nogal ondoorzichtig op veel punten. Desalniettemin: een zeer sfeervolle game!
I sense a soul in search of answers...
KillingRaptor

09 mei 2022, 19:02

Ik ben zelf vooral bezig met Lego Star Wars: The Skywalker Saga op PS4. Zit nu ergens in Episode VI (speel ze chronologisch) en het is echt een hele toffe game! De nieuwe gameplay mechanics werken erg goed en er is enorm veel te doen in de open wereld van de game, al is het eerder open galaxy. :biggrin:

Afbeelding

Verder ook behoorlijk veel bezig met retrogames in de game room.
Ok Impala!
Contacteer:

12 mei 2022, 10:40

Ik speel Zelda: Skyward Sword HD (NS). Dit was de enige mainline Zelda game die ik nog nooit gespeeld had. Ik vond het indertijd zonde om 'm op een HD TV te spelen en ik twijfelde ook of ik de Wii Remote besturing wel leuk zou vinden. De HD versie is dan eindelijk de kans om toch in deze game te duiken. Wat direct opvalt is wat een quantum leap Breath of The Wild geweest is! Nu terug gaan naar Skyward Sword is best even schakelen moet ik zeggen. Merkwaardige design keuzes, veel lege gebieden waar niet zoveel te beleven is, een heel traag begin met low-stakes quests. Het klikte niet meteen. Ondanks mijn voornemen om het zwaardvechten met motion controls een kans te geven, ben ik na 2u toch overgeschakeld op de knoppen besturing. Dat is ook even wennen, maar speelt intussen wel goed genoeg. Nu aangekomen bij m'n eerste Dungeon. Hopelijk krijgt de game vanaf hier wat vaart en urgentie. Fingers crossed! :evil2:

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

21 mei 2022, 19:09

Bowser's Fury zojuist uitgespeeld. Ik heb een lange pauze gehouden en sowieso de afgelopen maand maar weinig gegamed maar ik vond het wel een interessante ervaring. Ik vermoed dat dit begonnen is als prototype na Super Mario 3D World maar dat Odyssey het 'gewonnen' heeft.

Het is een interessante visie voor wat een open world 3D Mario game kan zijn, maar ik denk niet dat ik hier 15 tot 20 uur van had getrokken. Zeker een leuk extraatje bij de Switch versie van Super Mario 3D World, het is eigenlijk apart dat ze Bowser's Fury niet los hebben gereleased op de eShop ofzo.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”