Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

Re: Welke games speel je momenteel?

24 okt 2021, 09:20

Knap hoor! Ik zit inmiddels op 15 uur met 70% items en moet de eindbaas nog verslaan. :biggrin:
HeatherGrace

25 okt 2021, 15:45

Apenheul schreef:
24 okt 2021, 03:09
Mooi dat ie zo goed bevalt HeatherGrace! Ik heb de game inmiddels wel binnen maar moet er nog aan beginnen (ik heb overigens uiteindelijk toch niet voor de CE gekozen). Door jouw bericht krijg ik er wel erg veel zin in.
:omg:
Nou, ik help je straks graag met zoeken naar eentje hoor! Voor als je straks spijt hebt. :wink:

Maar hij is echt gaaf. Volgens mij was jij ook groot fan van Samus Returns. Daar is het een prachtige opvolger op qua stijl!
KillingRaptor schreef: Hele goede review! De game is inderdaad fantastisch ja en Samus is inderdaad enorm badass in deze.
Ingame stond er bij mij 12 uren op maar de Switch teller besloot er 15 uren of meer van te maken.
Maar echt... Spoiler :heart:
synergy schreef: Knap hoor! Ik zit inmiddels op 15 uur met 70% items en moet de eindbaas nog verslaan. :biggrin:
Gaat je lukken! En wat heb je nog een gaaf stuk voor de boeg. :love:
kingoftherain schreef:
HeatherGrace schreef:
24 okt 2021, 00:41
Overigens klopt de tijd op de save file ook niet. Bij Metroid stopt de in-game teller wanneer je stil staat en ook wanneer je de mapscreen open hebt.
Oh, dat verklaart een hoop. Ik had al het idee dat ik er al langer mee bezig was dan bij me op de teller staat. Ik ben nu bij
Spoiler: weergeven
de twee Chozo soldiers.
Geen idee of ik al een beetje in de buurt kom. Ik mis nog wel een hele zooi items, dus daar kan ik later ook nog naar gaan zoeken.
Hmm. Is altijd moeilijk te zeggen. Er is zo veel optionele content bij Metroid dat ik je niet zou kunnen vertellen wat je nog voor de boeg hebt. :biggrin:
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

25 okt 2021, 20:18

Ik was idd fan van Samus Returns, zodra ik Neo The world ends with you uit heb start ik met Metroid Dread.
Kunstschilder1987
Contacteer:

26 okt 2021, 13:48

Dirty Larry, Renegade Cop, Atari Lynx

ik zit midden in een episch avontuur via atari lynx emulators. ik ben een agent die geframed wordt door het eigen departement, mijn chef wordt aangestuurd door mr snuff... de lokale maffiabaas.
Zojuist ben ik afgegaan, en helaas ben je dan ook écht game over en zul je weer van voor af aan moeten starten :D

strakjes weer eens overnieuw beginnen, maar toffe game met mooie pixelart in de verhaal vertelling! wel jammer dat bij het spelen zelf geen achtergrond muziek heeft, behalve bij de cutscenes.. die heeft wel prachtige pixelart

startscherm:
Afbeelding

gameplayvoorbeeld:
Afbeelding

cutscene met maffiabaas mr snuff:
Afbeelding
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Galious
Moderator
Moderator

27 okt 2021, 21:09

Voordat ik in Little Nightmares II duik, ben ik begonnen aan een andere horror game die ik uit de Halloween sale heb geplukt in de PS Store en dat is Stories Untold; een "verhalende experimentele avonturengame" in 4 delen. Ik heb zojuist het 1e deel afgerond, dat speelt als een ouderwetse text adventure op de ZX Spectrum, en dat was echt heel tof gedaan. Heerlijke creepy sfeer! De andere delen zijn weer heel anders, maar het schijnt qua verhaal allemaal in elkaar te grijpen, dus ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

28 okt 2021, 07:52

wow das lang geleden dat ik deze zag. was ik zelfs helemaal vergeten. Ik geloof dat ik ook alleen het eerste deel heb gespeeld en wist niet eens dat die verder ging. misschien destijds ook wel niet? Ik ben benieuwd naar de rest
Kunstschilder1987
Contacteer:

28 okt 2021, 15:15

Zelda 2: Amida's Curse
(Nes romhack, gemaakt door ok impala!, gespeeld op de pocketgoV2)

introscherm:
Afbeelding

voor te beginnen een kleine disclaimer: ik heb namelijk een hééél klein ietsiepietsie rolletje hierin gespeeld met betrekking tot het intro en game over scherm. Daar heb ik impala even op weg geholpen, maar geloof me - dat heeft de beoordeling totaal niet beïnvloedt. Wat het wel deed is dat ik nog nooit zo gebaald heb om mijn eigen artwork terug te zien wanneer ik game over was :D
Game over scherm:
Afbeelding

Dat gezegd hebbende: ik ben geen Zelda 2 fan. ook niet van Zelda 1 op de Nes. Ze hebben wel samen de basis gelegd voor enkele andere games waar ik enorm van hou, en het zijn zeker geen slechte games... maar deel 1 is teveel random nintendo bullsh$%# secrets voor me (speel je het al opzoekend is het puzzelaspect weg en de gamefun ook voor me) en deel 2 is niet helemaal mijn genre. Daarbij is het gewoon te moeilijk om het leuk te houden. Dus begon ik een beetje huiverend aan deze game. Maar hopend dat ik een goede game zou treffen, zeker omdat ik weet hoeveel liefde en passie in dit project van Impala zitten. (ik denk dat ik tegenwoordig gewoon impala mag zeggen ipv ok impala! want iedereen weet inmiddels wel dat die gozer ok is ;) )

Dus begon ik:
Afbeelding

Ik ben enkele dorpjes verder gekomen, en de nodige powerups en items gaandeweg. Ondanks dat het niet mijn genre is heb ik me een uur of 4 denk ik alles bij elkaar erg goed mee vermaakt, misschien zelfs langer! wanneer je ergens niet van houdt, maar het vermaakt je meer dan genoeg om een paar keer door te gaan, heb je simpelweg met een goede game te maken. Ik vertel inhoudelijk niet wat je tegenkomt, om spoilers te voorkomen, maar kan wel zeggen: geen al te gekke cryptische opmerkingen in de dorpen, maar aanwijzingen die je al puzzelend verder brengen. en ook geen "i am error" remarks :D
Daarbij was de moeilijkheid in de dungeons en caves tig keer beter afgestemd. ja het is moeilijk en uitdagend, maar voelt zeker ook niet als onmogelijk. En dat is waar je als gamer op hoopt, maar zelden bij homebrew de juiste snaar wordt geraakt. HIER DUS ABSOLUUT WEL!

Afbeelding

Conclusie?
Door dit alles kan ik eerlijk zeggen dat ik een bug-free ervaring van hoog niveau gamen heb beleefd, ondanks dat ik m niet uitspeel, kan ik deze oprecht aan iedereen aanbevelen, en zou ik aan een dikke 8 komen als ik het een cijfer moest geven. Het voelt geen seconde als een homebrew - maar eerder als een officiële zelda die menig NES liefhebbers zouden koesteren in de collectie te hebben. Dhr Impala! mag trots zijn op dit pareltje dat 'ie heeft neergezet. Mocht iemand m uitspelen: mijn naam schijnt door mijn marginale rol van het op weg helpen in de pixelart van het start/game over scherm voor te komen... dus als die in het uitspeeltopic komt hoop ik dat dáár de foto van gemaakt wordt :D hahaha
ik ben tot hier gekomen, voor degene die m gaat spelen, kan die aan de hand van de gegevens bovenin en het scherm een inschatting maken:
Afbeelding
Afbeelding
Ok Impala!
Contacteer:

28 okt 2021, 16:24

Wat een mooie review Daan! Dankjewel! :smile:
KillingRaptor

28 okt 2021, 18:27

Ik ben (weeral) begonnen met The Legend of Zelda: Ocarina of Time, ditmaal via de Switch. En ik ben (weeral) helemaal hooked aan de game! Hoe vaak ik deze ook speel, hij blijft briljant.

Afbeelding
arjen1981

28 okt 2021, 19:05

het is het gemak in deze met dit soort Nintendo diensten. Maar toch mis ik wat de modding community allemaal doet in de releases van Nintendo. Het komt er gewoon niet in de buurt:

https://www.henrikomagnifico.com/zelda- ... time-3d-4k
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 okt 2021, 21:31

Metroid Dread
Afbeelding

NEO The World Ends With You was na zo'n 48 uur speeltijd uitgespeeld en dat maakte ruimte om Metroid Dread eens te proberen. Metroid Samus Returns op de 3DS stemde mij optimistisch over dit deel en de eerste pakweg 2,5 uur bevestigden mijn verwachtingen. Wat een sfeer weet MercurySteam neer te zetten, het voelt echt als een Metroid Fusion sequel aan maar dan met de controls van Metroid Samus Returns. Wel vind ik ADAM in het begin wat veel lullen voor Metroid-begrippen, maar misschien verandert dat nog.
HeatherGrace

30 okt 2021, 21:40

Apenheul schreef:
Wel vind ik ADAM in het begin wat veel lullen voor Metroid-begrippen, maar misschien verandert dat nog.
Gaat goed komen. :thumbup:
Hij is echt even je inleiding.
Afbeelding
synergy

30 okt 2021, 21:42

Apenheul schreef:
Wel vind ik ADAM in het begin wat veel lullen voor Metroid-begrippen, maar misschien verandert dat nog.
Klopt, iemand bij MercurySteam was heel blij met z'n vocoder blijkbaar. :lol:

Waarschijnlijk iets als de Roland VT-3 opgepikt. Vanaf 1:05:

Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 okt 2021, 21:59

Die klinkt inderdaad heel erg als ADAM.
HeatherGrace

30 okt 2021, 22:36

Het was in ieder geval niet hoe ik zijn "stem" voorstelde toen ik Fusion speelde, haha.
Afbeelding
kingoftherain

30 okt 2021, 23:39

Guardians Of The Galaxy

Ik heb er nu een paar uur in zitten en het bevalt wel. De combat is misschien niet perfect en ik heb al een paar bugs ervaren, maar het constante gekibbel tussen de a-holes geeft het wel een levend gevoel. Ik had in mijn aankopen topic al een paar easter eggs genoemd en ik ben er nog wel een paar tegen gekomen in de tussentijd. Het is wat meer gebaseerd op de strips dan op de films, wat ik zelf als erg prettig ervaar, dus het lijkt erop dat dit een erg geslaagd spel is.

Afbeelding
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
KillingRaptor

31 okt 2021, 12:18

Hier nog steeds Ocarina of Time. 12 uurtjes bezig en ben in de Fire Temple nu. Al dingen ontdekt die ik nooit heb gezien in de game hiervoor, ongelofelijk! En dat terwijl ik hem toch al zeker 5 keer heb uitgespeeld.
kingoftherain

31 okt 2021, 12:33

KillingRaptor schreef:
31 okt 2021, 12:18
Al dingen ontdekt die ik nooit heb gezien in de game hiervoor, ongelofelijk! En dat terwijl ik hem toch al zeker 5 keer heb uitgespeeld.
Dat is wel leuk als dat gebeurt, ja. :thumbup:
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
KillingRaptor

04 nov 2021, 18:57

Phantasy Star aan het spelen, het eerste deel maar dan de Sega Ages versie op Switch. Het is exact dezelfde game (ik speel de originele en niet de ages versie) maar met enkele grote QoL improvements! Dungeons die zichzelf mappen is het grootste voordeel. Ook kan je nu zien welke item wat doet want er zijn geen omschrijvingen in de game zelf. En de stats van equipment kan je ook zien. Dit alles in een apart menu voor deze game (via de Start knop die normaal niet wordt gebruikt).

Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

04 nov 2021, 19:32

Afbeelding

Onze professor VR gaf me laatst een leuke tip. Walkabout mini golf is precies dat: Mini golf. Met zo’n stikkie weet je wel, en zo’n balletje. Er zijn meerdere banen in verschillende settings en van elke baan kun je een moeilijkere variant unlocken. Leuk om te doen, zeker tegen iemand anders. En, de reden dat ik deze als tip kreeg: geen misselijkheid.

Afbeelding

We blijven even in VR sferen. Korte puzzle game, met als thema Alice in Wonderland. De game is kort, je doet er gemiddeld twee uur over. In de game los je puzzels op en zoek je naar uitnodigingen voor het feest van de koningin. Deze hoef je niet allemaal te hebben, maar áls je ze hebt unlock je het échte einde. Het is een snelle game, zonder al te moeilijke puzzels, maar het vinden van alle uitnodigingen kan wel wat tijd vreten. Zoals met veel VR games is het spel leuk, maar dus kort. Deze game moet het dan ook vooral van de beleving hebben, maar dat zit wel goed. Grafisch is het zo goed gemaakt, dat alleen al is echt genieten.

Afbeelding

Deze kreeg ik als tip van Daan. De originele Toki Tori op de gbc. Ik hou wel van puzzle games namelijk. Ben ongeveer halverwege de game. Leuk om te doen, al speelt het ontzettend traag… de levels zijn tot nog toe redelijk makkelijk, maar dat zal nog wel veranderen ben ik bang.

Afbeelding

Op de Evercade begonnen aan Flea. Toffe game met puzzle elementen, maar het is denk ik vooral een precisie platformer. De boss fights zijn erg moeilijk, met behulp van autoscrolling moet je in een rap tempo een parcours afleggen. En dat wordt telkens moeilijker. Ben momenteel bij boss fight 5, maar of ik die ooit daadwerkelijk ga halen…

Afbeelding

Laatst in navolging van de grote Killing Raptor, Metroid Zero Mission uitgespeeld. Dat smaakte naar meer, dus vervolgens maar Metroid Fusion opgepakt. Nog niet zo ver geraakt, maar dat komt door bovenstaande 😂.

Afbeelding

Als laatste geniet ik enorm van de Anbernic op het moment. Gisteravond ook gewoon Videopac / Odyssey games op een handheld zitten spelen. Geweldig. Dit apparaat gaat dagelijks aan momenteel.
Galious
Moderator
Moderator

04 nov 2021, 20:34

Ik ben vanavond eens begonnen aan Little Nightmares II. Wat een geweldige sfeer weet Tarsier toch weer neer te zetten hier, sound design is echt subliem. Net de eerste chapter afgerond en dat was smullen, ben benieuwd hoe het verder gaat!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

04 nov 2021, 21:41

Galious schreef:
04 nov 2021, 20:34
Ik ben vanavond eens begonnen aan Little Nightmares II. Wat een geweldige sfeer weet Tarsier toch weer neer te zetten hier, sound design is echt subliem. Net de eerste chapter afgerond en dat was smullen, ben benieuwd hoe het verder gaat!

Afbeelding
Leuk dat je dat opvalt (van het sound design). Ik heb er gisteren les in gegeven aan internationale studenten en gebruikte het als voorbeeld van 100% diegetisch sound design. Het geluid is 'hyperreal' en klopt van geen kanten maar dat is by-design om de speler alert te maken op wat belangrijk is.

Andere voorbeelden uit mijn les waren Age of Empires 4 (diegetisch) vs Civilization VI (non-diegetisch. Maar Little Nightmares is de meest interessante game die ik kan bedenken qua sound design.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

04 nov 2021, 21:42

KillingRaptor schreef:
04 nov 2021, 18:57
Phantasy Star aan het spelen, het eerste deel maar dan de Sega Ages versie op Switch. Het is exact dezelfde game (ik speel de originele en niet de ages versie) maar met enkele grote QoL improvements! Dungeons die zichzelf mappen is het grootste voordeel. Ook kan je nu zien welke item wat doet want er zijn geen omschrijvingen in de game zelf. En de stats van equipment kan je ook zien. Dit alles in een apart menu voor deze game (via de Start knop die normaal niet wordt gebruikt).

Afbeelding
Deze is gaaf ja, misschien wel mijn favoriete 8-bit RPG.
KillingRaptor

04 nov 2021, 21:56

Ja ik vermaak me er echt enorm mee tot nu toe! Die first person dungeons blijven ook indrukwekkend voor Master System, zo vloeiend dat het beweegt eigenlijk.
Kunstschilder1987
Contacteer:

05 nov 2021, 05:25

The Smurfs: Mission Vileaf - :xbox: 1
mijn pre order van de smurfjes kwam binnen gesmurft op de x-smurf one, en dus ben ik daar lekker in aan het rondsmurfen. paar leuke opvallende dingen smurften me zover op:
de difficulty smurfings:
Afbeelding

Natuurlijk de beauty Smurfin. Blijkbaar is ze "oh zo smurfy" :drool: :drool: :drool: :drool:
Afbeelding

en een algemeen gamesmurf shot:
Afbeelding

het smurft best wel pittig voor een kidsgame maar ook goed te smurfen zover! een 3d platsmurfer waarbij je giftige planten moet wegsmurfen om paden vrij te smurfen terwijl je andere smurfen moet smurfen om uit de klauwen van Gargamel te smurfen. Jammer genoeg ben ik Gargamel en Asraël nog niet tegengesmurft maar die hoop ik later in de game dan wel tegen te smurfen.

Excuus, ik kon het niet nasmurfen...nalaten :doh:
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”