Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Zach

Re: Welke games speel je momenteel?

18 okt 2021, 13:04

Metroid eindbaas is pittig. Gisteren bezig geweest om items te verzamelen. Sommige speedboosterpuzzels zijn echt wel uitdagend. Ben benieuwd of ik nu sterk genoeg ben om de game uit te spelen. Vanavond maar even proberen.
Ribbelchips

18 okt 2021, 13:40

Nog altijd bezig met het completen van Pixeljunk Monsters 2 op PS5.

Man, wat een verslavende game en wat is het tricky om alle levels op 'mayhem' te voltooien. Denk je alles helemaal dichtgetimmerd te hebben, lost de boss in de laatste wave ineens van dichtbij nog even een horde met schilden bepantserde monsters op je babies.. Noooooooo :evil:

Ik heb een paar weken geleden mijn launchmodel Switch verpatst (bleek gewild te zijn ivm homebrew opties) om bij launch een OLED te kunnen halen, maar ik heb me een beetje vergist in de beschikbaarheid en daardoor nog geen seconde van Metroid Dread kunnen spelen verdorie...
Afbeelding
Shantomio

18 okt 2021, 16:24

arjen1981 schreef:Ik ben nu zelf met teveel tegelijk bezig. Met name Lost Judgement en Deadly Premonition 2 zijn niet een goede combo om tegelijk te spelen. Dan is er één steeds de dupe maar zijn ze beiden erg tof! Ik ben ook nog bezig met Psychonauts 2. Die speel ik samen met mijn dochter. Daarvoor is die heel geschikt!
Wow, ik wist niet eens dat er een Deadly Premonition was. Hoe is hij wat betreft verhaal en Swerygekkigheid? (naast de slechte performance soms).

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

****Vooral veel (PS/Quest)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

18 okt 2021, 16:53

Shantomio schreef:
18 okt 2021, 16:24
arjen1981 schreef:Ik ben nu zelf met teveel tegelijk bezig. Met name Lost Judgement en Deadly Premonition 2 zijn niet een goede combo om tegelijk te spelen. Dan is er één steeds de dupe maar zijn ze beiden erg tof! Ik ben ook nog bezig met Psychonauts 2. Die speel ik samen met mijn dochter. Daarvoor is die heel geschikt!
Wow, ik wist niet eens dat er een Deadly Premonition was. Hoe is hij wat betreft verhaal en Swerygekkigheid? (naast de slechte performance soms).

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk
Tot nu toe geweldig. De characters zijn weer goed uitgewerkt met mooie unieke persoonlijkheden.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 okt 2021, 16:58

Ik was afgelopen weekend ook bijna aan Deadly Premonition (Origins, in mijn geval) begonnen, maar ik koos uiteindelijk toch voor No More Heroes als game om tussen de lange games door te spelen. Die bevalt overigens ook erg goed.
KillingRaptor

19 okt 2021, 18:36

Even aan een langere retrogame begonnen, namelijk Breath of Fire voor SNES (via Switch). Dit is de eerste keer dat ik een deel uit deze franchise speel, ben er nu 3 uurtjes mee bezig en hij bevalt me erg goed tot nu toe! Bedacht me zonet dat ik deze zelfs origineel heb liggen, de Super Famicom versie. :biggrin:

Afbeelding
Zach

19 okt 2021, 20:35

Metroid Dread uitgespeeld. Eindbaas was pittig, maar zodra ik de patronen door had was het eigenlijk best goed te doen.

Bij lange na niet mijn favoriete 2d metroid. Het mist wat focus voor mijn gevoel. Wel is het mijn favoriete Switch game, kom op Nintendo laat ons niet weer zo lang wachten!

Misschien in de tussentijd toch maar prime 2 en 3 eens weer gaan proberen.
Shenglong83
Contacteer:

20 okt 2021, 06:40

KillingRaptor schreef:
19 okt 2021, 18:36
Even aan een langere retrogame begonnen, namelijk Breath of Fire voor SNES (via Switch). Dit is de eerste keer dat ik een deel uit deze franchise speel, ben er nu 3 uurtjes mee bezig en hij bevalt me erg goed tot nu toe! Bedacht me zonet dat ik deze zelfs origineel heb liggen, de Super Famicom versie. :biggrin:

Afbeelding
Ik raad deel 2 van harte aan. Een van m'n favoriete (SNES) games ever.
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!

kingoftherain's spirit animal
KillingRaptor

20 okt 2021, 09:25

Shenglong83 schreef:
20 okt 2021, 06:40
Ik raad deel 2 van harte aan. Een van m'n favoriete (SNES) games ever.
Die staat ook tussen de SNES games op Switch dus daar zal ik ook wel aan toekomen uiteindelijk! :biggrin: Bedankt voor de tip alvast!
OldSchool
Contacteer:

20 okt 2021, 09:53

Nadat KillingRaptor trots liet zien dat hij Metroid Zero Mission had uitgespeeld, bedacht ik me dat ik de game wel had gespeeld, maar nooit heb uitgespeeld.

Daar probeer ik sinds gisteravond maar eens verandering in aan te brengen!
Ok Impala!
Contacteer:

20 okt 2021, 11:07

Nice! Deze heb ik enkele weken geleden ook uitgespeeld op de WiiU! Ziet er ook prima uit op de TV! :smile:
OldSchool schreef:
20 okt 2021, 09:53
Nadat KillingRaptor trots liet zien dat hij Metroid Zero Mission had uitgespeeld, bedacht ik me dat ik de game wel had gespeeld, maar nooit heb uitgespeeld.

Daar probeer ik sinds gisteravond maar eens verandering in aan te brengen!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

20 okt 2021, 11:11

Met Breath of Fire ben ik vorig jaar ook begonnen op de Switch, ik heb het denk ik een uur of 5 gespeeld en wil er nog wel een keer mee verder gaan. Ik vind het een leuke game maar battles gaan voor mijn smaak wat traag, en wel geinig dat de health-bars van eindbazen je trollen :)
KillingRaptor

20 okt 2021, 12:51

Apenheul schreef:
20 okt 2021, 11:11
Met Breath of Fire ben ik vorig jaar ook begonnen op de Switch, ik heb het denk ik een uur of 5 gespeeld en wil er nog wel een keer mee verder gaan. Ik vind het een leuke game maar battles gaan voor mijn smaak wat traag, en wel geinig dat de health-bars van eindbazen je trollen :)
Haha ja die eindbazen zijn inderdaad trolls met hun health bars, de eerste keer had ik zoiets van wtf? :lol:
Ik ben nu ook bijna 5 uren bezig en heb mijn derde party member.
RKR

22 okt 2021, 17:40

Valkyria Chronicles 4.

De complete editie is momenteel in de sale, goedkoper dan de normale editie zelfs. Hier krijg je alle DLC bij. Het is weer zalig. De eerste was een van mijn favoriete PS3 titels, de 2e was een pak minder op de PSP. Revolution was een draak en de 4 demo was goed, maar ook nauwelijks vernieuwd ten opzichte van de toen al 10 jaar oude eerste game. Dat is nog steeds zo, maar het is wel weer leuk om na al die jaren te spelen. En heb de Squad 7 DLC gefinisht en die characters kan ik nu gebruiken (maar ze levelen niet en hebben geen substories dus ik gebruik ze nog niet).
arjen1981

22 okt 2021, 20:47

Ja een pareltje net als deel 1!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 okt 2021, 20:53

Ik heb een weekendje LAN-party met 3 collega's dus ik zie wel wat het weekend brengt. We beginnen in ieder geval met Sea of Theves.

Afbeelding

Andere games in de lineup zijn Grounded en Phasmophobia.
kingoftherain

22 okt 2021, 21:18

Nog steeds Metroid: Dread en ik vind 'm erg gaaf.

Afbeelding
Spoiler: weergeven
Ik heb vandaag een onderwaterbaas verslagen waar je links en rechts de tank droog moest pompen. Die vond ik wel tof. Net een vlotte baas verslagen die voornamelijk een charge en een drop attack had en moest eindigen met een paar counters. Nu zijn de resterende E.M.M.I.'s weer online en vliegen de X je om de oren. #excited!
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
Galious
Moderator
Moderator

22 okt 2021, 21:30

Difficulty spike in de voorlaatste missie van Earth Defense Force 5. Totale chaos in een boss battle tegen een alien mothership dat qua omvang de complete stad bedekt, heerlijk. Morgen maar weer een nieuwe poging met een andere loadout :)

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

23 okt 2021, 12:36

De eerste avond LAN-party stond zoals verwacht geheel in het teken van Sea of Thieves, en we gebruikten het moment om de 'A Pirate's Life' questline te doen. Deze questline is heel sfeervol en afwisselend vergeleken met andere quests en gaat over Jack Sparrow.

Afbeelding

Deze ochtend is het Back 4 Blood geworden, misschien herinner je je die game nog van E3. Het is min of meer Left 4 Dead maar dan met wat moderne elementen en customizability.

Afbeelding
HeatherGrace

24 okt 2021, 00:15

HG pakt weer haar zeepkist, want zij speelde:

Afbeelding

Hoe. Vet. Was. Deze!! Ja, ik verklap het maar meteen. Deze game geef ik een solide 10/10. En dit is waarom!

(Spoilers zitten uiteraard netjes opgeborgen)

A New Day in the Old Town
Je komt aan op een voor jou onbekende planeet. Je bent super powerful, maar oh nee. Die slordige Samus raakt alweer al haar powers kwijt. Gelukkig heeft zij een engeltje op haar schouders en belandt altijd op plekken waar ze deze weer terug kan vinden. Het is het bekende riedeltje. Menig Metroid fan zal weten dat je er niets aan hebt om onderwater naar een verre klif te springen en dat je kleine inkepingen altijd mentaal moet markeren voor later. Elke keer jagen we naar dezelfde upgrades. Wat maakt het toch zo’n voldoening om You've acquired the Varia Suit op je scherm te zien staan?

In Metroid nemen wij de rol aan van een échte explorer. Niet als Samus, maar als onszelf. We beginnen met een blanco scherm en door te exploreren bouwen wij een map op. We komen gekke dingen tegen zoals rode deuren, blauw gloeiende blokjes, lava! Maar voordat we geforceerd de oververhitte ruimte uitrennen zien we toch echt een E-Tank liggen! Wij willen die! Want niets in Metroid is zo heilig als een E-Tank! En daar komt het andere belangrijke deel van de game: we maken ons leven makkelijker. Elke vorm van progressie zorgt er uiteindelijk voor dat we sneller door de wereld kunnen bewegen. Sneller bewegen betekent makkelijker backtracken naar nieuw geopende areas. Meer backtracking is meer upgrades. En meer upgrades betekent dat de final boss helemaal niet meer zo moeilijk is als iedereen beweert ( :wink: ). Je lost constant puzzeltjes op en wordt uitgedaagd om de kaart goed te bestuderen en te weten welk doodlopend pad ineens geopend is bij een nieuwe upgrade. Dat is Metroid's ultieme (en zeer verslavende) reward system dat al, zo goed als onveranderd, 35 jaar mee gaat. :flex:

Afbeelding

Oké, misschien niet geheel onveranderd. Voor het geval dat het niet al af te lezen is: ik vind Metroid één van de meest indrukwekkende franchises. Dus laten we het hebben over wat Dread nou specifiek zo goed maakt! We zijn immers een aantal games verder. Ten eerste: EMMIs. Fusion was mijn eerste Metroid en wat heb ik gegild toen ik achterna werd gezeten door de SA-X. Je kon niets, alleen maar wegrennen. En dat bleek een toffe mechanic voor de EMMIS, want dit dwarsboomt jouw hele reward system! Je bent echter niet compleet hopeloos. Als alle planeten op één lijn staan, je een haiku uitspreek en je jouw Switch insmeert met het bloed van een maagd kun je deze counteren en jezelf een tweede kans geven. Het gaf spanning aan een game die over het algemeen rustig speelt. Daar zo tegen de muur aan staan terwijl de EMMI zich tot zijn volle lengte uitvouwt en naar je toe waggelt... ja, dan doe je het toch wel even in je broek. Ik althans wel. Zeg ik eerlijk. Viel het in de herhaling? Persoonlijk vind ik van niet. Elke EMMI heeft namelijk een andere ability die doorschemert welke areas jij binnenkort kunt binnentreden wanneer je deze van hem afneemt (reward system!). Maar voordat je dit doet maakt het iedere encounter weer anders.

Afbeelding

Samus is f*****g stoer. Kom op. Wie ging er hier bij de allereerste boss niet even fangirlen? En dat bleek slechts het begin. Other M probeerde het narratief uit de scans te halen en hop de game in. Dit zou Samus meer een character maken. Maar wat ik bij Samus zo gaaf vind is juist dat ze geen dialoog heeft en puur op haar acties beoordeeld kan worden. Haar sterkste moment is voor mij nog altijd in Super Metroid bij de Draygon boss, waar Samus' gedachtegang lijkt te zijn: I hope this kills him before it kills me. Wie bedenkt het! En Metroid Dread zit vol met soortgelijke momentjes welke ik niet zal noemen want spoilers. Maar geloof me, Samus is nog nooit zo bad@$$ geweest als in deze game. Heel veel kudos voor het animatie team.

En over animatie gesproken: we hebben cutscenes! Jawel, deze 2D game leent zich aan hoogwaardige cutscenes waar we Samus' reacties achter haar visor kunnen aflezen. Ik vond dat zo vet! Ik denk dat dit de eerste Metroid game zal zijn geweest waar ik emotioneel werd van de story. Met vrij weinig weten ze een fantastische (voorlopige?) afsluiter neer te zetten van de Metroid legacy.
En nog vetter hoe ze in de Chozo taal één zinnetje zegt tegen Quiet Robe. Meeeeeiiiiid. Met de Lower Brinstar soundtrack erbij kon je me een dweil geven voor mijn tranen.

Afbeelding

En that's it. Dat is wat het een new day in the old town maakt. Don't fix what ain't broke. We hebben prachtige werelden die vol in de diepte gaan zoals Samus Returns dat op de 3DS deed en tevens alle andere innovatie en modernisatie die tot op die game hebben plaatsgevonden. Net zoals iedere andere Metroid hebben we thematische werelden, uitdagende gameplay, gevarieerde bosses, muziek om bij weg te dromen... Hetzelfde, maar toch een beetje anders. En soms heb je niet meer dan dat nodig. Zoals eerder gezegd spelen we dezelfde game al 35 jaar en wat mij betreft doen we dat de volgende 35 jaar nog steeds.

See you next mission.

:heart: :heart: :heart:

Overigens de eerste Metroid waar ik meteen voor de 100% ben gegaan. Kon gewoon niet aan de end game beginnen.

Afbeelding

Oh! Enne. Dat maakt mijn eindstand zo:

12. Metroid (NES)
11. Metroid Prime 2: Echoes (GC)
10. Metroid Prime: Hunters (NDS)
09. Metroid Prime 3: Corruption (Wii)
08. Metroid Fusion (GBA)
07. Metroid: Other M (Wii)
06. Metroid Prime (GC)
05. Metroid: Zero Mission (GBA)
04. Metroid II: Return of Samus (GB)
03. Metroid Dread (Switch)
02. Super Metroid (SNES)
01. Metroid: Samus Returns (3DS)
Laatst gewijzigd door HeatherGrace op 24 okt 2021, 01:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
kingoftherain

24 okt 2021, 00:33

Ik ben er nog mee bezig, maar ga het zeker lezen als ik 'm uitgespeeld heb.
Nu al benieuwd hoe snel je door de nieuwe Halo gaat, dan. :tongue2:

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
HeatherGrace

24 okt 2021, 00:41

kingoftherain schreef:
24 okt 2021, 00:33
Ik ben er nog mee bezig, maar ga het zeker lezen als ik 'm uitgespeeld heb.
Nu al benieuwd hoe snel je door de nieuwe Halo gaat, dan. :tongue2:
Haha. Volgens mij was ik toch best traag. 8 oktober plofte die op de mat. :biggrin:

Overigens klopt de tijd op de save file ook niet. Bij Metroid stopt de in-game teller wanneer je stil staat en ook wanneer je de mapscreen open hebt. Ben benieuwd wat de teller van de Switch zegt wanneer de 10 dagen verstreken zijn! Ik denk dat er toch wel iets van 15 á 18 moet staan.
Afbeelding
kingoftherain

24 okt 2021, 00:48

HeatherGrace schreef:
24 okt 2021, 00:41
Overigens klopt de tijd op de save file ook niet. Bij Metroid stopt de in-game teller wanneer je stil staat en ook wanneer je de mapscreen open hebt.
Oh, dat verklaart een hoop. Ik had al het idee dat ik er al langer mee bezig was dan bij me op de teller staat. Ik ben nu bij
de twee Chozo soldiers.
Geen idee of ik al een beetje in de buurt kom. Ik mis nog wel een hele zooi items, dus daar kan ik later ook nog naar gaan zoeken.

Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 okt 2021, 03:09

Mooi dat ie zo goed bevalt HeatherGrace! Ik heb de game inmiddels wel binnen maar moet er nog aan beginnen (ik heb overigens uiteindelijk toch niet voor de CE gekozen). Door jouw bericht krijg ik er wel erg veel zin in.
KillingRaptor

24 okt 2021, 08:54

Hele goede review! De game is inderdaad fantastisch ja en Samus is inderdaad enorm badass in deze.
Ingame stond er bij mij 12 uren op maar de Switch teller besloot er 15 uren of meer van te maken.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”