Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Fing3r

Re: Welke games speel je momenteel?

08 aug 2021, 21:41

arjen1981 schreef:
08 aug 2021, 18:25
Ik wilde deze volgende week een hele dag coop gaan spelen. De afspraak staat al. Ik ga het toch nog eerst even proberen. Op welk platform speelde je? Al zal dat vast niet uitmaken.
Ik speel hem op pc via Gamepass, hoe het op console is durf ik niet te zeggen.
Afbeelding
RKR

09 aug 2021, 18:05

Ik heb FFVII Intergrade in de aanbieding gekocht. En ben op zich wel te spreken over Intermission. Yuffie is leuk en ze speelt eigenlijk geweldig. Het combat systeem was voor mij het grootste pluspunt aan de remake, waar ik het level design, interactie etc ondermaats vind. Intermission heeft een iets verticaler level design maar het is nog steeds heel rechtlijnig. Echter is de combat dus uitstekend. Yuffie kan Ninjitsu veranderen in 1 van de 4 elementen en dus heeft zij altijd de juiste weakness bij de hand. Dan kan ze nog een evade move leren die ATB kost maar ontzettend veel iframes heeft (en weer ATB teruggeeft als je goed timed),, en ze heeft zelfs een perfect block, die de stagger bar vult en ook een tijdelijke buff geeft.

Zoals in de base game vond ik Hard mode makkelijker. Geen MP, maar wel alle skills en materias. Ben er redelijk eenvoudig doorheen gefietst, misschien 3 game overs. Het is veel leuker omdat je alles kunt doen.

Wat de base game betreft, de 60fps is zo fijn dat je niet meer terug wilt. Het maakt de battles nog veel beter. De laadtijden zijn ook gereduceerd naar een seconde of 2 voor een heel chapter. De lelijke deur textures zijn vervangen.
Kunstschilder1987
Contacteer:

10 aug 2021, 02:32

na 14 uur en 35 minuten heb ik geen zin meer in pokémon blue. Ik had deze versie gekozen omdat ik die als kind had. en op mijn 12e (ofzo) stopte ik ook ongeveer op dit moment weet ik nog wel, het is een game die voor mij te lang is om leuk te blijven. op een gegeven moment heb ik de pikachika's en conchimino's of hoe ze ook allemaal heten wel gezien. nog 2 badges alvorens het eindtoernooi zou beginnen. ik vind het best, laat het kwaad in deze maar eens zegevieren, go team rocket!!!!
Afbeelding

Nu ben ik effe opnieuw begonnen in shovel knight, shovel of hope. het was de 1e game die ik uitspeelde na de aanschaf van mn xb1, maar de 3ds variant (op een paar bonusgoodies die verschillen na gewoon dezelfde game) heb ik altijd een beetje bewaard. vannacht al een paar uurtjes erin zitten :)

Afbeelding

update -
shovel of hope (3DS) uitgespeeld!
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

10 aug 2021, 07:41

Ender Lilies: Quietus of the Knights (PS4)

Afbeelding

Vanochtend stond ie dan eindelijk in de PS Store, na de release op PC en Switch eerder dit jaar.

Het is nog te vroeg om er veel over te zeggen, maar tot dusver denk ik wel dat ik deze tof ga vinden. Een soort Hollow Knight meets talloze andere indie Metroidvanias zeg maar. :smile:
kingoftherain

10 aug 2021, 07:46

synergy schreef:
10 aug 2021, 07:41
Ender Lilies: Quietus of the Knights (PS4)

Afbeelding

Vanochtend stond ie dan eindelijk in de PS Store, na de release op PC en Switch eerder dit jaar.

Het is nog te vroeg om er veel over te zeggen, maar tot dusver denk ik wel dat ik deze tof ga vinden. Een soort Hollow Knight meets talloze andere indie Metroidvanias zeg maar. :smile:
Hé, die zag ik gister toevallig voorbij komen in de laatste soulsian video van Iron Pineapple. Die serie is wel grappig. Toevallig zat Death's Door (die ik zelf zit te spelen) er ook in.

"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
gekkehenkie

10 aug 2021, 15:57

Net Little Nightmares afgerond op de PS4 inclusief de drie DLC's. Vooral de tweede DLC was erg leuk om te doen omdat je daar jezelf moet bevrienden met een hoop gnomes om verder zien te komen. Het einde van de derde DLC was wel even slikken.

Nu begonnen aan Ratchet & Clank (PS4) en nog steeds bezig met Touch Detective 2 1/2 (NDS).
Consider yourself a hero.
toejam

10 aug 2021, 20:03

Begonnen aan Shadow of the Tomb Raider. Onderweg naar het einde van een mooie trilogie.
Professional dabbler
Galious
Moderator
Moderator

12 aug 2021, 23:49

Ik ben vanavond gelijk begonnen aan Earth Defense Force 5! De game begint met twee clunky tutorial missions, maar vanaf missie 3 breekt de vertrouwde chaos uit en word je al overspoeld door hordes giant insects, vallen er pilaren uit de lucht die nog meer insects spawnen (als een soort monster generators uit Gauntlet) en vliegt er een moederschip over de stad die het complete luchtruim bedekt. Oh yeah, this is the EDF I love :love:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
synergy

13 aug 2021, 09:45

Uiteraard geen verassing: Axiom Verge 2 (PS4)

Afbeelding

Ik denk dat ik nu ongeveer op 1/3e zit en weer helemaal hooked. :cool:

Tot nu toe is het een prima vervolg met een paar kleine vernieuwingen. De setting (en muziek) spreekt mij iets minder aan dan deel 1, maar voor de rest is het weer volop genieten. Het enige dat mij echt opvalt is dat er tot het punt waar ik nu ben nog weinig
Spoiler: weergeven
boss fights zijn geweest?
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

14 aug 2021, 10:34

Super Synergy! Ik begreep ook dat de focus dit keer meer is op melee combat. Zie jij dat ook zo terug?
synergy

14 aug 2021, 12:09

arjen1981 schreef:
14 aug 2021, 10:34
Super Synergy! Ik begreep ook dat de focus dit keer meer is op melee combat. Zie jij dat ook zo terug?
Dat klopt wel, je speelt ook veel meer met de drone in tegenstelling tot deel 1. De focus ligt trouwens wel meer op puzzelen (gebruik makende van beide werelden) en platformen dan combat in het algemeen. Heb ‘m gisteravond uitgespeeld en ben nu de map verder aan het ontdekken!
Zach

15 aug 2021, 10:56

Xenoblade Chronicles: Future Connected (Switch)
Het origineel heb ik 10 jaar geleden gespeeld. Een bijzondere game in een tijd dat er nauwelijks console JRPG's werden gemaakt. Het verhaal vond ik goed, grote uitgestrekte omgevingen en prachtige muziek. Alleen het vechtsysteem kon mij niet bekoren.
Deze epilogue voelt aan als een nietszeggende dlc story. Het verhaal is totaal niet bijzonder. Audiovisueel vind ik het erg goed. De grafische upgrade vind ik erg mooi, maar ik denk niet dat ik de originele game nog eens op ga starten. Het grootste minpunt van de game voor mij is dat het in essentie gewoon een single-player MMORPG is met een vergelijkbaar vechtsysteem. Toen ik Xenoblade 1 speelde had ik nog nooit een MMORPG gespeeld. Nu valt het kwartje en maakt ook voor mij duidelijk dat deze serie eigenlijk niet voor mij is.

Ar Tonelico Qoga: Knell of Ar Ciel (PS3)
Waarom ze het fantastische battlesysteem van deel 2 in de prullenbak hebben gegooid is mij een raadsel, maar het zal wel met de tijdsgeest te maken hebben. Qoga is op alle vlakken eigenlijk een verbetering van deel 2, minus het vechtsysteem en misschien de world building van 2.
De graphics en de isometrische stijl doen mij erg denken aan Baten Kaitos zeker als je in de dorpjes en de dungeons bent.
RKR

16 aug 2021, 12:33

FFVII Intergrade

De laatste VR summon battles gehaald. Fuck dat. Vereist een vrij specifieke strategie die niet veel aan is. Moet eigenlijk alleen nog die box challenges doen en die fucking vervelende laatste squat minigame voor platinum maar helemaal geen zin in.

Heb ook direct Weiss verslagen. Vreemde battle, vereist een hele andere aanpak dan je tot nu toe gewend bent. Wel uitdagend. Nu heeft de hele party een item die insta Limit break geeft, maar wat moet je er nog mee lol. Maar leuk, Dirge of Cerberus rotzooi in de main game nu. not.

Maar ja moest dit wel effe doen omdat ik in de oude game ook alles had gehaald. Als die game niet zo hopeloos verouderd was had ik liever die weer gespeeld.
KillingRaptor

19 aug 2021, 17:29

De originele Shantae op Switch begonnen, de eerste tempel gedaan en ben nu op weg naar de tweede. Ik was eerst helemaal de verkeerde kant opgegaan dus mocht ik helemaal terugkeren. :lol: Deze game is ook heel wat moeilijker dan de vervolgen! Maar ik ga niet opgeven.

Afbeelding
RKR

19 aug 2021, 21:13

Art of Rally is belachelijk vet zeg.

Zet de music op 100, de engine op 10 ofzo en zet een headset op je kop. Genieten.
toejam

20 aug 2021, 08:46

Gisteren even weer in Gamepass gedoken; Hades een aantal runs gedaan. Leuk principe, sommige ruimtes zijn nogal raar ingedeeld vanwege de generator. Dan zitten er vijanden en vallen achter een pilaar verstopt. Art of Rally. Stukje rondgereden. Op zich wel leuk maar niet op het level van RKR hierboven. En DiRT 5, die vond ik wel moddervet. Wel drie games waar ik alle drie nog wel eens naar terug ga keren.
Professional dabbler
Flozem

20 aug 2021, 08:53

Borderlands 3 op Mayhem 3. De Legendaries vliegen je om de oren nu… :p
KillingRaptor

20 aug 2021, 11:16

Ik heb de demo van Tales of Arise zonet gespeeld. Damn die was goed! Ziet er ook echt prachtig uit allemaal, muziek is zeer goed, speelt erg lekker,... Yep, deze komt in huis hier.

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

20 aug 2021, 11:20

NEO: The World Ends With You
Afbeelding

Ik had nooit verwacht dat we een vervolg op TWEWY zouden krijgen maar hier is ie dan. Deze sequel (met overigens slechts hele minimale verwijzingen naar deel 1 tot nu toe) benadert de sfeer van het origineel erg goed: hippe Shibuya culture. Dus zoals 15 jaar geleden verzamel en level die buttons die je speciale krachten geven in battles, bezoek je allerlei kledingwinkels om mee te gaan met de mode en buffs te ontvangen en neem je deel aan The Reaper's Game. Ik vind alleen het battle-systeem wel echt een stuk minder dan het origineel, omdat skills geen eh.. skill meer vergen maar alles gewoon onder een knopje zit. Het gevoel van teamwork zit er wel goed in maar battles zijn enorm 'samey' ongeacht wat voor skills je actief hebt. In TWEWY op DS en Final Remix op Switch was je veel meer bezig met crowd control omdat het de moeite waard was om vijanden ergens heen te lokken waar je vervolgens de fik in kon zetten maar dat kan met het battle-systeem in NEO niet, je bestuurt 4 karakters tegelijk alsof het 1 karakter is en iedereen focust acties tegelijk op 1 vijand.

Dragon Quest 2
Afbeelding

Het is niet de eerste keer dat ik DQ2 speel, ik was hier een jaar of 2 geleden aan begonnen op Android maar mijn savegame is niet meegegaan naar mijn nieuwe telefoon dus moest ik opnieuw beginnen. Daar had ik eigenlijk niet zoveel zin in want het is niet echt een bijzondere DQ maar toen ik met mijn retrospective aanbeland was bij Dragon Quest 1 (tekstje moet ik nog schrijven) toen begon het weer te kriebelen en sinds ik weer veel in de bus zit wordt die tijd gevuld met DQ2. Voor mijn gevoel ben ik weer bijna op het punt waar ik op mijn vorige telefoon gebleven was.

* edit: sinds vandaag ben ik verder dan tijdens mijn vorige playhrough.

Etrian Odyssey 2 Untold: The Fafnir Knight
Afbeelding

Ook dit is een reactie op mijn eigen retrospective-topic, dan schrijf je een stukje over Etrian Odyssey en krijg je er ineens heel veel zin in. De 3DS remake van Etrian Odyssey 2 heeft een story-mode maar ik heb gewoon voor Classic gekozen omdat ik graag mijn eigen karakters maak en verhaal voor mij echt weinig toevoegt in dit spel. Meteen was het weer wennen aan de moeilijkheid, na 2 random battles in de tutorial-section was de helft van mijn party al dood, maar het is niet ongewoon dat Etrian Odyssey games moeilijk beginnen en steeds gemakkelijker worden naarmate je meer equipment en skills krijgt. Het spelen van EO2 vervangt tijdelijk Super Robot Wars V, beide spellen zijn heel prettig om net voor het slapen nog even te spelen maar sinds het weer druk is met werk merk ik dat EO beter aansluit dan SRW.

Op Xbox Series S heb ik Tales of Arise en Titanfall 2 gedownload, daar ga ik dit weekend eens naar kijken.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

20 aug 2021, 20:30

Art of Rally vandaag ook gespeeld. Best een aardige game a la TrackMania IMO, maar dan zonder de stunt circuits. Physics voelen erg floaty aan maar dat legt meer nadruk op de skill om momentum te houden. Deze laat ik nog wel een tijdje geïnstalleerd staan.

Tales of Arise ook eens geprobeerd, eerst met een runner en daarna met het 1e karakter dat je kan kiezen. Ziet er mooi uit maar ik ben nog niet overtuigd van de gameplay, vijanden zijn echt extreeeeeeem damage-spongy. Tegen een soort mantis-eindbaas was ik voor mijn gevoel wel 10 minuten aan het slaan zonder dat het gevecht uitdagend was. Ook deze laat ik geïnstalleerd, ik moet er nog eens verder mee gaan voor ik bepaal of ik deze ga kopen.

WarioWare: Get it Together heeft ook een demo en die heeft me meteen overtuigd. Ik vond de GBA/GC game erg goed maar daarna heeft de franchise me niet meer aangesproken. In dit deel heb je niet alleen de mini-games, maar speel je die in een soort estafette met verschillende karakters die elk hun eigen controls hebben. Soms is een mini-game heel simpel met het ene karakter, maar weer heel tricky met het andere. Dit zou wel eens de beste WarioWare kunnen worden.

Titanfall 2 had ik afgelopen weekend geïnstalleerd omdat ie vaak wordt genoemd als highlight in het genre, en ik snap wel waarom want de mobiliteit en combat zijn erg gaaf, maar ik hoop dat het niet te veel in herhaling gaat vallen. We gaan het zien!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 aug 2021, 18:02

Afbeelding

Ik krijg weer Super Smash Bros Ultimate potjes en tournooitjes op het werk dus ik dacht laat ik de game nog eens opstarten en de DLC spirits halen. Alles ging prima tot de missie waar je de hele Dragon Quest XI cast moet verslaan op Legend difficulty. Zojuist leek alles goed te gaan, ik had nog 80hp over (ja in deze modus heb je gewoon HP net als in andere fighting games) en het enige poppetje wat ik nog moest verslaan had nog maar 15hp... geen enkele attack van mij connecte nog en ik werd genadeloos ingemaakt. grrrrr
KillingRaptor

22 aug 2021, 18:56

Die is inderdaad niet makkelijk. Een grote tip die ik je kan geven, bij battle items kiezen voor 'weaken minions'. Die maakt alle vijanden voor de laatste veel makkelijker om te verslaan. Zo heb ik ze uiteindelijk verslagen. Ik heb alle spirits gehaald en geloof me, deze is nog niet de moeilijkste. Sommige van de standaard legends zijn nog moeilijker vind ik (Classic DK onder andere).

Ik heb vandaag Kawaii Deathu Desu in PS Store gekocht in sale, nog geen euro voor betaald. Hij is best wel verslavend eigenlijk en ook nog tof. Jij speelt zo'n pop idol en moet alle fans van je zien af te slaan, maar op een nogal lethal manier. Het spel speelt eigenlijk als One Finger Death Punch.

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 aug 2021, 19:37

KillingRaptor schreef:
22 aug 2021, 18:56
Die is inderdaad niet makkelijk. Een grote tip die ik je kan geven, bij battle items kiezen voor 'weaken minions'. Die maakt alle vijanden voor de laatste veel makkelijker om te verslaan. Zo heb ik ze uiteindelijk verslagen. Ik heb alle spirits gehaald en geloof me, deze is nog niet de moeilijkste. Sommige van de standaard legends zijn nog moeilijker vind ik (Classic DK onder andere).
Dank voor de tip! Ik ga dat vanavond eens proberen, van het reguliere spirit board moet ik er nog veel :)
RKR

23 aug 2021, 08:38

12 Minutes.

Intrigerend? ja. Frustrerend? ook. Beetje overschat uiteindelijk. Allereerste, de VA sucks. Alleen Dafoe is goed. Het verhaal is zeer interessant, in het begin. Ik kwam stukje bij beetje verder en steeds wat meer te weten. Maar dan slaat er wel een soort herhaling toe. Bijna niks werkt, en brengt je niet verder. Je speelt hetzelfde stukje, en stelt dezelfde vragen, totdat je het juiste doet. De mogelijkheden zijn nogal beperkt. bijvoorbeeld,
haar naar buiten sturen leidt tot niks. de cop neersteken leidt tot niets. Jezelf los snijden leidt tot niets. Verstoppen leidt tot niets.etc. etc.
In het begin zat ik dus al goed vast. Dan blijkt,
je moet je wel verstoppen, maar al voordat zij weet dat jij thuis bent. Je hebt dus pakweg 10 seconden voor de enige trigger zover ik weet.
Het is heel arbitrair. En de game is heel glitchy. Ik en vooral zij zat meer dan eens vast in de scenery. Enige wat dan nog helpt is, als je kunt bewegen, de deur uitlopen voor een reset.
Ribbelchips

23 aug 2021, 16:30

Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy

Ik heb deze games op de DS al eens uitgespeeld, maar na de hype rond The Great Ace Attorney had ik ineens heel veel zin om ze opnieuw te gaan spelen. Ik zit nog in de eerste game en ben aanbeland bij de zaak rond de steel samurai (Will Powers). Het blijken echt tijdloze games te zijn. Heerlijke humor, leuke verhalen, lekker point & clicken... Love it! Zou mooi zijn als ze Apollo Justice en Miles Edgeworth ook snel bundelen!

Alex Kidd in Miracle World DX.

Ik dacht dat dit slechts een remake was met wat quality of life verbeteringen als onbeperkte continues en een save functie, maar het spel blijkt ook een aantal compleet nieuwe levels te hebben en de manier waarop je sommige bosses verslaat is ook veranderd... Het switchen tussen items en het gebruiken er van gaat me nog niet altijd even goed af..
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”