Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Retrogamepapa
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: grimmmeister

Re: Welke games speel je momenteel?

22 mar 2022, 14:45

Swey schreef:
22 mar 2022, 14:22
Ben bezig aan Reverie op de Vita TV, heel
Leuk gemaakte Zelda clone, lekker vlot maar zeker echt anders dan Zelda, tot zover genieten!
Oeh dat is een hele goeie tip zeg! Compleet gemist deze game. Die ga ik eens opsnorren!

Ik ben zelf bezig met Batman Arkham Origins. Ik had jarenlang geen zin in een Batman game, maar momenteel is onze jongste zoon van 1.5 jaar he-le-maal Batman fan, waardoor het bij mij weer ging jeuken om eens de Batman games te gaan spelen, waarvan ik ooit enkel Arkham Asylum heb uitgespeeld. Ik ga ze nu in chronologische volgorde allemaal af, en Origins bevalt mij momenteel enorm, moet ik zeggen.

Was tevens ook begonnen aan Elden Ring maar heb het momenteel ontzettend druk en ik vind het frustrerend als ik af en toe maar een uurtje of 1-2 kan spelen.
Afbeelding
Swey

22 mar 2022, 18:44

Fijn dat je er wat aan hebt! Kan het van harte aanraden, zeker voor papa’s met weinig game tijd.
Don Cannoli 79

27 mar 2022, 20:41

Afbeelding

Nog een paar dagen en dan komt Moss Book II uit op de PS(4)VR.
Zonet het eerste deel maar weer eens uitgespeeld. Ik speel zelden een game uit maar het is nu de derde keer keer dat ik Moss uitspeel. Het is ook best een goede game maar als ik eerlijk ben denk ik niet dat ik hem voor de derde keer zou uitspelen als het gewoon een platte game was. Het feit dat het in VR is maakt het zooo veel beter. Je hebt echt het gevoel dat je erbij bent in dat bos met die muis. :biggrin:

Afbeelding
Na dat schattige muisje, is het hoog tijd om weer iets mannelijks te doen :flex: Even gewoon lekker wat afknallen ofzo.
Dus de PS3 gaat aan met House of the Dead 3,4 en Overkill. Verder nog wat Time Crisis: Razing Storm en Dead Pirates, Dead Space Extraction en Mad Dog McCree.

De combinatie van de move controllers en m'n beamer werkt supergoed en de zombies en ander kanonnenvoer zien er best impressive uit on the big screen.

Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

28 mar 2022, 11:28

Ik heb gisteren eens onderzocht wat er allemaal recent is uitgebracht voor de Commodore 64. Ik moet die Xum1541 natuurlijk wel ten volle benutten! Dus effe downloaden, effe op een floppy zetten en dan lekker met de echte hardware aan de slag! De meest interessante games die ik ben gaan spelen zijn:

Don Cannoli 79

28 mar 2022, 13:41

Die Zeta Wing ziet er best indrukwekkend uit met die parallax scrolling. Awesome stuff !
Don Cannoli 79

01 apr 2022, 18:47

Afbeelding

Ik ben aan Moss: Book II begonnen op de PS(4)VR en heb nu zo'n 2 uurtjes gespeeld. Het verhaal gaat gewoon verder waar het origineel eindigde. En die heb ik nog geen week geleden uitgespeeld.

Tot nu toe voelt het allemaal erg vertrouwd aan met hier en daar een nieuw gameplayelementje en ik heb inmiddels ook al een nieuwe vijand gezien. De omgevingen zien er nog net iets beter uit en met name de gebieden buiten zien er erg sprookjesachtig uit. Nice !

Als ik 1 klein minpuntje moet noemen zijn het de laadtijden tussen de screens. Die lijken langer te zijn dan bij het origineel. Dat kan best komen omdat de gebieden vaak wat ruimer lijken te zijn. Ik speel op de base PS4 en zou me kunnen voorstellen dat het allemaal een stuk beter is op de PS5.

Voor de rest echt een toffe game en als ze dit niveau kunnen volhouden tot het eind dan kan deze het origineel nog weleens overtreffen. :lit:
Flozem

01 apr 2022, 19:15

Ik heb op de Switch de hele Baldur’s Gate trilogie uitgespeeld met een Blade en evil party. BGEE, SoD, BG2EE, ToB

En nu ben ík opnieuw begonnen met een solo campagne F/M/T. Ik ben nu halverwege BG2EE en gigantisch overpowered. Grootste uitdaging is inventory management… wel lachen.

Op Steamdeck: Valhelm en RDR2.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 apr 2022, 19:47

Flozem schreef:
Ik heb op de Switch de hele Baldur’s Gate trilogie uitgespeeld met een Blade en evil party. BGEE, SoD, BG2EE, ToB

En nu ben ík opnieuw begonnen met een solo campagne F/M/T. Ik ben nu halverwege BG2EE en gigantisch overpowered. Grootste uitdaging is inventory management… wel lachen.

Aah heerlijk. Ik heb een jaar of twee geleden BGEE in handheld mode gespeeld en dat was fantastisch. BG2EE had ik nog niet afgemaakt maar dat pak ik wel weer eens op. Vorig jaar aan Pillars of Eternity begonnen maar daar kwam ik niet zo goed doorheen, ik weet niet of die meer open wordt maar het voelde erg linear aan met misschien wel iets te veel dialogen. Het vervolg lees ik dan weer erg veel goeds over.
TheDarkWanderer

02 apr 2022, 00:26

Ik speel weer Mario Kart 8 op de Switch door de nieuwe DLC. Ben niet fan van alle nieuwe tracks, maar voor een aantal uur speelplezier is het top!
I sense a soul in search of answers...
Flozem

02 apr 2022, 11:03

Apenheul schreef:
01 apr 2022, 19:47
Flozem schreef:

Aah heerlijk. Ik heb een jaar of twee geleden BGEE in handheld mode gespeeld en dat was fantastisch. BG2EE had ik nog niet afgemaakt maar dat pak ik wel weer eens op. Vorig jaar aan Pillars of Eternity begonnen maar daar kwam ik niet zo goed doorheen, ik weet niet of die meer open wordt maar het voelde erg linear aan met misschien wel iets te veel dialogen. Het vervolg lees ik dan weer erg veel goeds over.
POE vond ik ook wat lastig doorheen te komen, en wordt pas laat in het spel minder lineair. Het schijnt dat bepaalde classes lastig te spelen zijn, en waarschijnlijk had ik me door een vreemde multiclass te nemen al behoorlijk gehandicapt…

POE2 daarentegen beviel vanaf het begin goed. Ook een enorme Pirates! vibe. Die ga ik op de Steamdeck denk ik nog uitspelen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

04 apr 2022, 07:22

Disco Elysium
Afbeelding

Ik wil hier nog niet te veel over zeggen behalve dat je deze moet spelen. Als je niet weet of het wat voor je is dan kun je je wellicht een soort samensmelting voorstellen tussen een oude narratieve Bioware RPG als Planescape Torment en een serieuze(re) point & click adventure als Indiana Jones and the Fate of Atlantis.

Tot dusver in de running voor GOAT voor mij.
Swey

04 apr 2022, 08:51

Apenheul schreef:
Disco Elysium
Afbeelding

Ik wil hier nog niet te veel over zeggen behalve dat je deze moet spelen. Als je niet weet of het wat voor je is dan kun je je wellicht een soort samensmelting voorstellen tussen een oude narratieve Bioware RPG als Planescape Torment en een serieuze(re) point & click adventure als Indiana Jones and the Fate of Atlantis.

Ok, als Apenheul dat zegt gaat deze direct voorin de rij om als volgende te spelen. Zodra ik klaar ben met Flynn Son of Crimson. Super goed gemaakte indie action platformer overigens met prachtige pixelart.
OldSchool
Contacteer:

04 apr 2022, 15:58

Ik ben nog altijd bezig met de Commodore 64!

Gespeelde games zijn onder andere:

Afbeelding
Maze of Death
Je begint met een zwart scherm en je moet van het groene begin punt tot het groene eindpunt komen. Elke keer dat je een muur raakt ga je dood, maar de muur blijft wel staan, in het rood). Combinatie van puzzle game en memory. (Kon geen filmpje vinden)

Fing3r

05 apr 2022, 09:43

Apenheul schreef:
Disco Elysium
Afbeelding

Briljante game dit, echter voor de mensen die hem op de Switch willen gaan spelen, hij is technisch niet helemaal top. Ik heb de game even on hold staan omdat ik 2 a 3 uur progressie kwijt ben geraakt door een crash :(

Maar de game blijft je boeien omdat je steeds weer verder wilt zoeken naar verklaringen en erachter wilt komen hoe de karakters zich verder ontwikkelen.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Swey schreef:
04 apr 2022, 08:51
Ok, als Apenheul dat zegt gaat deze direct voorin de rij om als volgende te spelen. Zodra ik klaar ben met Flynn Son of Crimson. Super goed gemaakte indie action platformer overigens met prachtige pixelart.
Ik wil alleen maar even als tip meegeven: ga er blind in. In tegenstelling tot veel andere RPGs zijn archetypes in Disco Elysium niet zozeer een middel om obstakels te overkomen; zie het meer als een middel om meer over de wereld te leren kennen. Dus kies een archetype dat je interessant vindt of maak een eigen archetype.

Wat ik persoonlijk wel doe is altijd 1 skillpoint open houden zodat ik tijdens het exploren nog kan bepalen wat ik ermee ga doen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 apr 2022, 09:47

Fing3r schreef:
Briljante game dit, echter voor de mensen die hem op de Switch willen gaan spelen, hij is technisch niet helemaal top. Ik heb de game even on hold staan omdat ik 2 a 3 uur progressie kwijt ben geraakt door een crash :(

Maar de game blijft je boeien omdat je steeds weer verder wilt zoeken naar verklaringen en erachter wilt komen hoe de karakters zich verder ontwikkelen.
Heb je het lang geleden gespeeld? Pas geleden kwam er een grote patch uit die de load-times o.a. behoorlijk heeft ingekort. Ik ben pas een week geleden begonnen maar heb in zo'n 10 uur speeltijd nog geen crash gehad. Misschien ligt het aan die patch.
Fing3r

05 apr 2022, 10:22

Afgelopen vrijdag heb ik hem nog gespeeld en is hij dus gecrashed, waarschijnlijk pik ik de game ergens deze week weer op als de frustratie uit mijn systeem is 😁
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

05 apr 2022, 14:32

Montezuma's return, gameboy color

vandaag begon een kickstarter voor de directe NES port van montezuma's revenge, om de atari 2600 versie naar de 8bit nintendo te krijgen. Mooi project waar ook de originele creator schijnbaar bij betrokken is. Ik heb zelf geen NES, speel de games via emulatie, maar het bracht mij bij het vervolg, montezuma's return, op de gameboy color. ik denk niet dat ik m uitspeel, vind het erg moeilijk ook, maar heb er wel veel plezier van en vind het er prachtig uitzien op mijn gemodde gbc:

Afbeelding

Afbeelding

Crash Bandicoot 4; it's about time, XB1

Daarnaast bezig met Crash 4, sommige stukken zijn vermakelijk, andere stukken frustrerend... eigenlijk een gevoel dat ik altijd wel bij crash games heb. Je kunt kiezen tussen een moderne gamestijl (ongelimiteerde levens en gebruik maken vd checkpoints in de levels) of t oude welbekende format. ik speel af en toe een level of 2 tussendoor en heb de eerste speelstijl aangezet. Dit is voor mij geen game om een hele avond achter elkaar te pompen. Vind wel de graphics erg geslaagd overigens, mooie characterdesigns van de vijanden ook, die met veel liefde en creativiteit bedacht zijn.

Afbeelding
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

16 apr 2022, 11:53

Disco Elysium
Afbeelding

Ik zit inmiddels in dag 3 en ik mijn obsessie met deze game heeft Elden Ring naar de achtegrond verdrongen. Dag 2 halen bleek toch lastiger dan ingeschat omdat ik geen rekening had gehouden met de overnachtingskosten in het hotel, hierdoor moest ik helaas een quest-item verkopen bij de pawn-shop om verder te kunnen. Wel heb ik vandaag na 15 uur mijn eerste crash gehad, Fing3r waarschuwde daar al eerder in dit topic voor.

Elden Ring
Afbeelding

Na een pauze van een paar weken (te druk met werk) heb ik Elden Ring weer opgepakt en heb ik de Raya Lucaria Academy gedaan. Bijzondere en memorabele eindbaas, hoewel die wel ietwat gimmicky is. Hopelijk heb ik volgende week weer wat meer tijd om verder te spelen.

Monster Hunter Rise
Afbeelding

Omdat Sunbreak deze zomer uitkomt ben ik verder gegaan met alle Village Quests solo uit te spelen. Inmiddels ben ik HR6 (de cap zit momenteel op 7 totdat de expansion uit is) dus dat gaat wel lekker. Wel is mijn (in-game) currency nu helemaal op omdat ik voor high rank Mizutsune een nieuw armor moest craften en compleet upgraden om niet ge-oneshot te worden door de waterstraal.
Flozem

16 apr 2022, 12:43

Red Dead Redemption 2 op mijn Steamdeck. Net begonnen met hoofdstuk 3. Best een paar leuke twists, maar gevoelsmatig erg rechtlijnig. Sure, ik kan sidequests doen, maar mijn hoofdmissies staan vaak in de weg. :p

Speelt prima met Proton 6.3.8
Kunstschilder1987
Contacteer:

17 apr 2022, 09:06

Road 96, :xbox: One

Afbeelding

Slechts zelden begeef ik me in story driven games, maar deze trailer trok me en ben er dit weekend helemaal ingedoken. Ik zal alleen dingen weggeven die in de eerste paar min van de game duidelijk worden, dus wees niet bang voor spoilers. Je speelt in een land - vergelijkbaar met Texas in de jaren negentig qua moderniteit en bewoners - in het jaar 1996 waar een dictator heerst. Hier speel je -first person waar ik normaal ook niet van hou maar in deze game werkt het perfect- verschillende tieners die de grens over proberen te komen, lees te ontsnappen. Iedere roadtrip is uniek, je komt soms zelfde locaties als personages tegen (soms overlappen verhaallijnen zich erg mooi) maar het blijft uniek. Door de keuzes die je maakt beïnvloed je je eigen kansen om te slagen de grens over te komen, maar ook de verhaallijnen van de andere personages (die dan weer anders handelen/reageren in de volgende tiener die je speelt.

Afbeelding

Ook al ben ik nog niet bij het einde, wijst alles erop dat ook veel keuzes het einde zullen beïnvloeden. Kortom een game met hele hoge replayvalue lijkt het te zijn.
De gameplay lijkt een beetje op die van Heavy Rain ofzo, in de manier van besturen, maar voelt wel véél vrijer aan. Niet dat je overal zomaar naartoe kunt lopen, maar je bent ook zeker niet in een hokje gepropt. enfin... het voelt heel prachtig aan, spoort aan tot ontdekken, maar je kunt ook bewust kiezen het niet te doen... en alles heeft weer invloed op het vervolg.
In deze game gebeuren alleen dingen die echt zouden kunnen gebeuren (geen sci-fi dus oid) en zijn er bijna altijd opties te kiezen hoe ik zelf ook gehandeld zou hebben mocht ik me in dergelijke situaties bevinden. Hierdoor voelt het allemaal als heel "reëel" aan ofzo, if that makes sense?

Afbeelding

Zo, nu heb ik het heel spoilervrij gehouden maar toch een idee gegeven :innocent:
Alle characters die je tegenkomt zijn erg uitgesproken, interessant, voorzien van goede voice-acting en een goed achtergrondverhaal, waar je in kunt storten maar hoeft niet perse.

Ik heb 7 episodes (lees tieners die proberen te ontsnappen met hun roadtrip) zover gespeeld en ga zeker verder. zou het zover een 8/10 geven, hopelijk dat een interessant einde dat cijfer nog omhoog kan gooien :)
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Swey

17 apr 2022, 10:32

Begonnen met Disco Elysium, ik vind het wat moeilijk doorheen komen, ik had niet verwacht dat het zoveel text Zou zijn. Het klikt nog Niet helemaal.
Ben als game ernaast begonnen met Super Mario World en dat is echt geweldig genieten, geweldig dat zo’n oude game gewoon nog helemaal good vibes geeft bij het spelen!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 apr 2022, 11:41

Swey schreef:
17 apr 2022, 10:32
Begonnen met Disco Elysium, ik vind het wat moeilijk doorheen komen, ik had niet verwacht dat het zoveel text Zou zijn. Het klikt nog Niet helemaal.
Ben als game ernaast begonnen met Super Mario World en dat is echt geweldig genieten, geweldig dat zo’n oude game gewoon nog helemaal good vibes geeft bij het spelen!
Bij mij sloeg het ook niet direct aan. Geef Disco een uur of 3, laat de sfeer op je inwerken en luister naar de dialogen (ipv actief lezen). De game gaat meer over je in de wereld verdiepen dan objectives aftikken. Als het dan nog niet klikt dan denk ik dat het misschien gewoon niet bij je smaak past.
Don Cannoli 79

19 apr 2022, 09:18

Ik heb Moss: Book ii inmiddels uitgespeeld en ik heb hem voorlopig als mijn Game of the Year genoteerd. :perfect:

Afbeelding

Ik ben niet echt een grote Nintendo gamer. Ik vind het allemaal wel tof maar met alle keus die ik heb speel ik uiteindelijk liever op andere systemen. Dus het werd hoog tijd dat ik de WiiU ook echt eens wat aandacht gaf. Ik ben met Super Mario 3D World begonnen. Ik ben tot wereld 6 gekomen maar heb eigenlijk geen zin meer om verder te spelen. Best een leuke game en heb me prima vermaakt maar heb het wel gezien zo. Ik vond het platformen nog best lastig. Door het camerastandpunt vond ik het moeilijk in te schatten waar ik heen sprong. Veel Witte Tanooki's gezien :biggrin:

Thanks Mario, i'm out !

Afbeelding

Waar ik de WiiU eigenlijk voor heb aangezet is Zelda breath of the Wild .
Veel van gezien en gehoord en nu dan eindelijk zelf mee aan de slag.

Link gaat het moeilijk krijgen om mijn aandacht vast te houden want openworld games zijn totaal niet mijn ding. Ik word liever aan het handje vastgehouden in een lineaire game. Toch zijn er af en toe openworld games waarbij het wel klikt. Ik hoop dat het nu ook zo gaat. Dus Ik ga hem wel echt een kans geven. Voor mij betekent dat minimaal een uur of 6 spelen. Heb er nu iets van 2 uur in zitten. So far so good.
Shantomio

19 apr 2022, 13:28

Don Cannoli 79 schreef:Afbeelding

Ik ben aan Moss: Book II begonnen op de PS(4)VR en heb nu zo'n 2 uurtjes gespeeld. Het verhaal gaat gewoon verder waar het origineel eindigde. En die heb ik nog geen week geleden uitgespeeld.

Tot nu toe voelt het allemaal erg vertrouwd aan met hier en daar een nieuw gameplayelementje en ik heb inmiddels ook al een nieuwe vijand gezien. De omgevingen zien er nog net iets beter uit en met name de gebieden buiten zien er erg sprookjesachtig uit. Nice !

Als ik 1 klein minpuntje moet noemen zijn het de laadtijden tussen de screens. Die lijken langer te zijn dan bij het origineel. Dat kan best komen omdat de gebieden vaak wat ruimer lijken te zijn. Ik speel op de base PS4 en zou me kunnen voorstellen dat het allemaal een stuk beter is op de PS5.

Voor de rest echt een toffe game en als ze dit niveau kunnen volhouden tot het eind dan kan deze het origineel nog weleens overtreffen. :lit:
Vet! Als die in de aanbieding komt moet ik die ook maar eens aanschaffen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk

****Vooral veel (PS/Quest)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”