Oh ja, ik lees dat het UE4 is geworden ipv Dragon Engine. Ik ga deze game hoe dan ook wel een keer oppikken. Ook al ben ik niet zo'n fan van games met sterk aanwezige RPG elementen blijft er genoeg over wat ik wel tof vind.RKR schreef: ↑01 mar 2023, 10:30Like a Dragon: Ishin
Hij is geweldig weer. Maar helaas schijnt door dat het een PS3 generatie Yakuza game is. Dus het speelt houteriger dan de Dragon Engine games, er zijn meer laadschermen en alles is wat trager. Dat terzijde is Ishin een fantastische Samurai game. De combat, qua controls dus ook inferieur, is erg goed vanwege de 4 stijlen die je hebt. Ik hang nog in chapter 5, ben chicken races aan het grinden. Dit is de beste source of income. Heb zo'n beetje 100k tags, daarmee kun je talloze platinum medals kopen en doorverkopen voor near unlimited funds.
De game heeft ook wel een tof crafting systeem. Ishin is denk ik de meest RPG achtige Yakuza game, misschien op 7 na die natuurlijk turn based is.
Welke games speel je momenteel?
Bericht
Re: Welke games speel je momenteel?
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Ik zit nu in chapter 8 zelf. Het is wat je zegt. De originele PS3 release schijnt er door. Maar de personages en wat historisch voor mijn gevoel ook nog helemaal klopt maakt dat snel goed. Volgende week wil ik er even uitgebreider over schrijvenRKR schreef: ↑01 mar 2023, 10:30Like a Dragon: Ishin
Hij is geweldig weer. Maar helaas schijnt door dat het een PS3 generatie Yakuza game is. Dus het speelt houteriger dan de Dragon Engine games, er zijn meer laadschermen en alles is wat trager. Dat terzijde is Ishin een fantastische Samurai game. De combat, qua controls dus ook inferieur, is erg goed vanwege de 4 stijlen die je hebt. Ik hang nog in chapter 5, ben chicken races aan het grinden. Dit is de beste source of income. Heb zo'n beetje 100k tags, daarmee kun je talloze platinum medals kopen en doorverkopen voor near unlimited funds.
De game heeft ook wel een tof crafting systeem. Ishin is denk ik de meest RPG achtige Yakuza game, misschien op 7 na die natuurlijk turn based is.
Bericht
Maar je kunt dus inzetten op alle outcomes bij laatste scherm van dividend, exit en start race. Gegarandeerd 40k+ tags per keer. Het meest time consuming is nog alles selecteren.
Buiten de PS3 quirks vind ik dit misschien wel de beste. Vechten blijft nuttig, vanwege material drops en trooper recruits. Die korte bandit caves vind ik ook leuk om te doen. Ze leveren veel spul op. Dat hele trooper systeem vind ik wel grappig. Er zit vast wel OP stuff tussen.
Het zijn gewoon die controls, camera, immersie, snelheid van tekst, confirms etc die de game minder vloeiend maken dan de Dragon Engine games. Ook het ingaan van bepaalde gebouwen is weer via laadscherm zoals pre-Yakuza 6. En als je vecht duurt het even voordat je begint, je kunt ook niet elkaar winkels in rammen enzo... de belichting en aantal NPC zijn minder, de Dragon Engine games lijken op het eerste gezicht niet veel anders maar het is een wereld van verschil als je veel Yakuza games speelt.
Ishin is dan wel UE4, maar ze hebben alle assets er gewoon rechtstreeks ingedrukt. Dit zal ongetwijfeld goedkoper zijn geweest dan remaken in Dragon Engine. Ze konden voor Kiwami 2 veel assets lenen uit Y6. Van de Feodale Yakuza waren natuurlijk geen current-gen versies voor handen dus ik snap het wel.
Mocht je issues hebben met geld, omdat craften etc nogal duur is... als je op chicken race inzet, je doet Exit, en dan snel Start Race, krijg je je inleg terug maar je wint de payout wel gewoon. Je hoeft dus nooit te save scummen want je verliest nooit wat. Dit is een enorme glitch natuurlijk.arjen1981 schreef: ↑01 mar 2023, 21:08Ik zit nu in chapter 8 zelf. Het is wat je zegt. De originele PS3 release schijnt er door. Maar de personages en wat historisch voor mijn gevoel ook nog helemaal klopt maakt dat snel goed. Volgende week wil ik er even uitgebreider over schrijvenRKR schreef: ↑01 mar 2023, 10:30Like a Dragon: Ishin
Maar je kunt dus inzetten op alle outcomes bij laatste scherm van dividend, exit en start race. Gegarandeerd 40k+ tags per keer. Het meest time consuming is nog alles selecteren.
Buiten de PS3 quirks vind ik dit misschien wel de beste. Vechten blijft nuttig, vanwege material drops en trooper recruits. Die korte bandit caves vind ik ook leuk om te doen. Ze leveren veel spul op. Dat hele trooper systeem vind ik wel grappig. Er zit vast wel OP stuff tussen.
Het zijn gewoon die controls, camera, immersie, snelheid van tekst, confirms etc die de game minder vloeiend maken dan de Dragon Engine games. Ook het ingaan van bepaalde gebouwen is weer via laadscherm zoals pre-Yakuza 6. En als je vecht duurt het even voordat je begint, je kunt ook niet elkaar winkels in rammen enzo... de belichting en aantal NPC zijn minder, de Dragon Engine games lijken op het eerste gezicht niet veel anders maar het is een wereld van verschil als je veel Yakuza games speelt.
Ishin is dan wel UE4, maar ze hebben alle assets er gewoon rechtstreeks ingedrukt. Dit zal ongetwijfeld goedkoper zijn geweest dan remaken in Dragon Engine. Ze konden voor Kiwami 2 veel assets lenen uit Y6. Van de Feodale Yakuza waren natuurlijk geen current-gen versies voor handen dus ik snap het wel.
Laatst gewijzigd door RKR op 02 mar 2023, 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Ik heb Ishin niet zo hoog zitten als jou. Hoe verder we onderweg zijn hoe minder dit soort remakes toch worden. Het is tof wat allemaal opgepoetst is maar ook subquest voelen toch wat gedateerd als je van Like a Dragon komt.
Ik heb nog nooit zonder geld gezeten
Met name door de subquests en random gevechten. Ik zwem in het geld ook en Anna krijgt mij niet kaal geplukt.
De combat is oke. Meer diversiteit dan normaal. Maar ik merk dat ik ook veel modes links laat liggen.
De historische setting Kyo vind ik wel geweldig en past heel goed bij de personages.
Ik heb nog nooit zonder geld gezeten

De combat is oke. Meer diversiteit dan normaal. Maar ik merk dat ik ook veel modes links laat liggen.
De historische setting Kyo vind ik wel geweldig en past heel goed bij de personages.
Bericht
De subquests zijn inderdaad heel matig. Dit vond ik eigenlijk ook van Kiwami 2, die natuurlijk van de PS2 kwamen. Subquests zijn in principe pas echt top geworden vanaf Zero.
Het is meer dat ik Ishin de beste had gevonden als het een recente release had geweest, met alle voordelen van dien. Ik word nu te vaak uit de immersie gehaald door bepaalde beperkingen. Mijn favoriet zijn eigenlijk de Judgment games, Y6 en Like a Dragon (7). Ik denk dat jij ze om dezelfde redenen goed vind, het zijn echt van die gamey games. Absurditeiten, veel te doen, het probeert niet realistisch te zijn zoals de zoveelste Horizon of Naughty Dog game. Kleurrijke looks ook, echt early 2k's design toen games nog duidelijk games waren. Maar verhaaltechnisch zijn ze altijd sterk.
Vind trouwens de character models ook tof. Ze zijn volledig ongerelateerd, maar de character die Majima's likeness gebruikt is bijvoorbeeld is in Ishin wel net zo idioot als Majima en wordt zelfs Mad Dog genoemd. Je ziet ze natuurlijk ook gewoon als Kiryu en Majima maar ze zijn het niet. Die bro van Saito is gebaseerd op Shibusawa, de eindbaas van 0. Die adviseur is Kuze. Izo is Nishiki. Haruka is wel gewoon Haruka, lol.
Het is meer dat ik Ishin de beste had gevonden als het een recente release had geweest, met alle voordelen van dien. Ik word nu te vaak uit de immersie gehaald door bepaalde beperkingen. Mijn favoriet zijn eigenlijk de Judgment games, Y6 en Like a Dragon (7). Ik denk dat jij ze om dezelfde redenen goed vind, het zijn echt van die gamey games. Absurditeiten, veel te doen, het probeert niet realistisch te zijn zoals de zoveelste Horizon of Naughty Dog game. Kleurrijke looks ook, echt early 2k's design toen games nog duidelijk games waren. Maar verhaaltechnisch zijn ze altijd sterk.
Vind trouwens de character models ook tof. Ze zijn volledig ongerelateerd, maar de character die Majima's likeness gebruikt is bijvoorbeeld is in Ishin wel net zo idioot als Majima en wordt zelfs Mad Dog genoemd. Je ziet ze natuurlijk ook gewoon als Kiryu en Majima maar ze zijn het niet. Die bro van Saito is gebaseerd op Shibusawa, de eindbaas van 0. Die adviseur is Kuze. Izo is Nishiki. Haruka is wel gewoon Haruka, lol.
- Ok Impala!
- Contacteer:
Bericht
Persoonlijk zou ik je de Wii versie van deze game aanraden als je een brandweer sim zoekt. De port naar de 3DS is blijkbaar erg slecht, want de Wii versie is prima speelbaar weet ik uit eigen ervaring. Blussen met de Wii Mote werkt ook prima. Aanradertje als je 'm een keer ziet liggen.HeatherGrace schreef: ↑28 feb 2023, 18:54Eén van mijn aankopen van Zwolle uitgeprobeerd, helaas valt ie nogal tegen. Na Firefighter FD18 op PS2 was ik benieuwd naar andere brandweer games. Real Heroes: Firefighter 3D op 3DS stond bovenaan mijn lijstje, maar na 1 minuut wist ik eigenlijk al dat dit geen succes ging worden. Nou denk je op 3DS: Tof! Aiming met gyro controlls! Niet dus. Daarvoor gebruik je de stylus. Nou is dat geen groot probleem, maar dan verwacht je wel dat je geen lazy effect hebt waardoor het lijkt alsof de game constant op 10 FPS draait. Je omdraaien is nog moeilijker dan classic Tomb Raider! Ik denk dat ie maar gewoon "leuk in de kast" zal staan.![]()
![]()
- HeatherGrace
Bericht
Toevallig heb ik de Wii versie ook liggen! Ik die zeker uitproberen. Thanks!

- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Samen met Dynamike heb ik het Nintendo Switch Online account geupgrade zodat we toegang hebbem tot Mega Drive, N64 en GBA. Tijd om Shining Force weer eens te spelen, daar ben ik vaker aan begonnen maar die heb ik nooit uitgespeeld.
- Mark
Bericht
Haha ok, goed punt. Dat gaat vrij langzaam. Toch vind ik de controls bij TR1 niet heel slecht, ze hebben over een hoop nagedacht. Even wennen was het wel.
- HeatherGrace
Bericht
Zeer zeker niet. Als je eenmaal door hebt dat de wereld op een grid staat (inclusief, zonder uitzondering, álle puzzels) dan heeft het iets charmants.

- marxkemp
- Contacteer:
Bericht
Merge and Blade is een fantasy-puzzelspel op Xbox Gamepass en Steam. Je gaat grootschalige gevechten aan met monsters met je eigen squadron dat is gemaakt met behulp van merge mechanics. Ik krijg er een Might and Magic: Clash of Heroes feeling van!

- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
- marxkemp
- Contacteer:
Bericht
Speciaal voor jou een post met screenshot voor je gemaakt, omdat je niet zoveel discord

Bericht 
Ondertussen al ruim 275 uur in Darktide gestoken. Ik blijf het elke dag spelen (vaak met een maat van me, zie plaatje boven), en ondanks dat het aantal maps niet heel groot is, blijft de gameloop ontzettend verslavend. Verder ziet de game er schitterend uit (zelfs op lagere settings) is de sound geweldig (deze maakt ook echt deel uit van de game) en is de muziek van Jesper Kyd (o.a. Hitman, Assassin's Creed, Vermintide, Borderlands) werkelijk fantastisch; een mix tussen gotisch klassiek, techno en industrial. Ze hebben onlangs het crafting systeem een update gegeven, waardoor de game buiten de maps om een stuk meer diepgang krijgt. En van wat ik heb begrepen zijn ze er nog lang niet klaar mee en komen er nog heel wat updates uit.

Ondertussen al ruim 275 uur in Darktide gestoken. Ik blijf het elke dag spelen (vaak met een maat van me, zie plaatje boven), en ondanks dat het aantal maps niet heel groot is, blijft de gameloop ontzettend verslavend. Verder ziet de game er schitterend uit (zelfs op lagere settings) is de sound geweldig (deze maakt ook echt deel uit van de game) en is de muziek van Jesper Kyd (o.a. Hitman, Assassin's Creed, Vermintide, Borderlands) werkelijk fantastisch; een mix tussen gotisch klassiek, techno en industrial. Ze hebben onlangs het crafting systeem een update gegeven, waardoor de game buiten de maps om een stuk meer diepgang krijgt. En van wat ik heb begrepen zijn ze er nog lang niet klaar mee en komen er nog heel wat updates uit.
Bericht
Ik zit momenteel in mijn derde run van The Last of Us. Na het origineel op PS3 en de remaster op PS4, nu dan de remake op PS5. Het blijft een fantastische game, natuurlijk grotendeels gedragen door het geweldige verhaal. Ik ben net ontsnapt aan Davids mannen nadat ze me hebben ontmaskerd als het meisje dat samen met Joel hun mannen bij de universiteit heeft afgeslacht. M'n paard is dood en ik ben nu weer in het huis waar David me straks zal vinden. Hierna ga ik ook nog een re-run doen van TLOU Part 2, waarvan ik de PS5 upgrade ook nog niet heb gespeeld.
- Fing3r
Bericht
Ik heb nu zelf door de serie ook de drang om het eerste deel weer te spelen, mogelijk ga ik hem nu op de pc doorlopen.
Sent from my J9210 using Tapatalk
Sent from my J9210 using Tapatalk
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ik had de demo van Void Terrarium 2 gespeeld, dat smaakte naar meer en zodoende zocht ik naar een fysiek exemplaar van deel 1 voor Switch. De PS4 en PS5 versies zijn nog goed aan te komen voor drie tientjes of minder maar de goedkoopste voor Switch vond ik via Amazon voor 80 euro (en de een-na-goedkoopste was 130 euro). Nja.. toch maar besteld..
Een dag later kreeg ik bericht van de verkoper dat ie de game niet meer op voorraad had en dat ik mijn geld terugkreeg. Kom ik toevallig op amazon.de een dag later een nieuwe aanbieding tegen voor 40 euro en inmiddels is die naar mij onderweg. Toch maar weer mooi 40 euro bespaard.
Een dag later kreeg ik bericht van de verkoper dat ie de game niet meer op voorraad had en dat ik mijn geld terugkreeg. Kom ik toevallig op amazon.de een dag later een nieuwe aanbieding tegen voor 40 euro en inmiddels is die naar mij onderweg. Toch maar weer mooi 40 euro bespaard.
Bericht
Nog steeds bezig met Puyo Puyo Tetris op de Vita, super toffe game maar wel echt een heel stuk lastiger dan ik verwacht had. Ik heb bij een “ boss” al 100 pogingen aangetikt voor ik erlangs kwam. Maar zeker aan te raden.
Daarnaast begonnen aan de LRG remake van shantae ( GBC) op de switch, leuk tot nu toe
Daarnaast begonnen aan de LRG remake van shantae ( GBC) op de switch, leuk tot nu toe
- Mark
Bericht
Je lijkt m'n vrouw wel, zij heeft ook nooit geld uitgegeven als ze een aanbieding koopt maar altijd geld bespaard.Apenheul schreef: ↑15 mar 2023, 11:08Ik had de demo van Void Terrarium 2 gespeeld, dat smaakte naar meer en zodoende zocht ik naar een fysiek exemplaar van deel 1 voor Switch. De PS4 en PS5 versies zijn nog goed aan te komen voor drie tientjes of minder maar de goedkoopste voor Switch vond ik via Amazon voor 80 euro (en de een-na-goedkoopste was 130 euro). Nja.. toch maar besteld..
- Mark
Bericht
Nadat @HeatherGrace Tomb Raider op de PS1 laatst noemde had ik wel weer zin om die weer uit te spelen en dat is weer gelukt. Blijft een gave game, klassieker.
En omdat @Swey en @synergy het over Record of Lodoss War hadden en erg positief waren, heb ik die deze week maar aangeschaft. Deze week maar eens mee beginnen, Swey en syngery zijn sterke influencers hier.
En omdat @Swey en @synergy het over Record of Lodoss War hadden en erg positief waren, heb ik die deze week maar aangeschaft. Deze week maar eens mee beginnen, Swey en syngery zijn sterke influencers hier.
- KillingRaptor
Bericht
Laat ik dan maar als derde zeggen dat Record of Lodoss War erg goed is! Extra bevestiging dat je een goede koop hebt gedaan.Mark schreef: ↑22 mar 2023, 12:41Nadat @HeatherGrace Tomb Raider op de PS1 laatst noemde had ik wel weer zin om die weer uit te spelen en dat is weer gelukt. Blijft een gave game, klassieker.

- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ik heb gisteren de Resident Evil 4 demo gespeeld. Het is zo lang geleden dat ik het origineel gespeeld heb dat ik niet meer wist hoe de game precies begon. Ik had nog wel de scene met de verbranding in het dorp onthouden, en dat je vervolgens wordt opgejaagd door dorpelingen en een man met een kettingzaag. Het blijft een goede game al voegen de nieuwe graphics voor mij persoonlijk niet veel toe, de sensatie komt van het gevoel ingesloten te zijn door zombies en je een weg te navigeren door het dorp. Waarschijnlijk ga ik deze game wel kopen.
- HeatherGrace
Bericht
Hij was leuk, maar zo ondermaats met voorgaande delen. Dat gevoel van insluiting dat ik regelmatig terug lees herken ik bijvoorbeeld helemaal niet. Daar heb ik veels te veel kogels en wapens voor.
Eens zien of de "remake" stijl die ik zo goed vind aan Resi 2 en 3 deze voor mij beter maakt!
Ik ben ook erg benieuwd naar deze. Heb onlangs de remaster gespeeld, mijn eerste ervaring met deze game, en mijn gevoel blijft die quote uit Revenge of the Sith: "So this is how [Resident Evil] falls. With thunderous applause."Apenheul schreef: ↑29 mar 2023, 10:51Ik heb gisteren de Resident Evil 4 demo gespeeld. Het is zo lang geleden dat ik het origineel gespeeld heb dat ik niet meer wist hoe de game precies begon. Ik had nog wel de scene met de verbranding in het dorp onthouden, en dat je vervolgens wordt opgejaagd door dorpelingen en een man met een kettingzaag. Het blijft een goede game al voegen de nieuwe graphics voor mij persoonlijk niet veel toe, de sensatie komt van het gevoel ingesloten te zijn door zombies en je een weg te navigeren door het dorp. Waarschijnlijk ga ik deze game wel kopen.
Hij was leuk, maar zo ondermaats met voorgaande delen. Dat gevoel van insluiting dat ik regelmatig terug lees herken ik bijvoorbeeld helemaal niet. Daar heb ik veels te veel kogels en wapens voor.

Eens zien of de "remake" stijl die ik zo goed vind aan Resi 2 en 3 deze voor mij beter maakt!

- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ik denk niet dat de remake je op andere gedachten gaat brengen.
- HeatherGrace
Bericht
Ik hoop zo dat er nog een remake komt van 1 of Code Veronica!
Nee? Hij echt 1 op 1 zeker, hè? Ik wil hem alsnog spelen, want Resi 4 was absoluut geen slechte game. Maar voor mij geen échte Resident Evil met de puzzels, survival en de metroidvania...
Ik hoop zo dat er nog een remake komt van 1 of Code Veronica!