Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
ghoul

Re: Welke games speel je momenteel?

09 sep 2022, 17:38

toejam schreef:
09 sep 2022, 15:55
Ik vond hem heel tof maar was op enig moment whiny little bitch brother wel een beetje stront zat. Ik heb hem uiteindelijk ook niet uitgespeeld volgens mij.

Zit nu in hoofdstuk 4 en ja het kereltje is wel een beetje 'n verwend mamma's kindje. Maar zijn oudere zus pakt hem af en toe goed aan en misschien dat de encounters met de ratten hem een toontje lager doen zingen :biggrin:. Eens kijken of ik hem kan uitspelen dit weekend. Tot nu toe vind ik het wel nog steeds vet; vooral de mooie omgevingen.

Spoiler: weergeven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

09 sep 2022, 19:43

toejam schreef:
09 sep 2022, 15:55
Ik vond hem heel tof maar was op enig moment whiny little bitch brother wel een beetje stront zat. Ik heb hem uiteindelijk ook niet uitgespeeld volgens mij.
Maar toch een stuk fijner dan het kind in de laatste God of War vond ik ;)

Ik heb heir echt van genoten. Kijk ook erg uit na het vervolg in oktober!
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 10 sep 2022, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Fing3r

09 sep 2022, 20:57

A plague tale was voor mij wel de verrassing van 2020 denk ik, het is bekend dat sommige mensen het niet kunnen waarderen maar een game waarbij je niet als een machtige krijger met een bijl om je heen slingert is ook wel eens lekker :D
AfbeeldingAfbeelding
Swey

10 sep 2022, 10:03

Begonnen aan Ys II, geinig om die oude bump combat mee te maken, het is wel grindy maar de snoeiharde gitaar combat music is wel echt lekker :)
KillingRaptor

10 sep 2022, 10:30

Swey schreef:
10 sep 2022, 10:03
Begonnen aan Ys II, geinig om die oude bump combat mee te maken, het is wel grindy maar de snoeiharde gitaar combat music is wel echt lekker :)
De muziek in de Ys games is altijd geweldig ja!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 sep 2022, 21:55

Here comes Niko
Afbeelding

Een 'wholesome platformer' van een drietal afgestudeerden van twee jaar geleden. Heeft Nintendo platformer sensibilities van rond het N64/GameCube tijdperk en draait min of meer om collectables. Als je daarvan houdt dan zit je met deze game wel goed. De game is ook genomineerd voor drie Dutch Game Awards.
toejam

13 sep 2022, 13:25

toejam schreef:
02 sep 2022, 10:24
Ik heb Elden Ring even aan de kant gelegd en ben begonnen aan Mass Effect Andromeda. Het is nog steeds niet echt werelds ondanks alle patches maar ik voel me toch een beetje verplicht om in elk geval 1 playthrough te doen.
Gisteren mijn eerste architect verslagen. Ondanks dat de game technisch best rammelt was dit toch wel behoorlijk episch. Ik merk dat ik wel van de game geniet want in essentie bevat het wel wat Mass Effect goed maakt. De random dialogen, de diepgang van de strijd. Het grote conflict is nog een beetje schimmig want er zijn wel heel veel partijen die er een aandeel in hebben wat ik nog niet zo goed kan plaatsen.
Professional dabbler
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 sep 2022, 11:40

Pokemon Sword
Afbeelding

Ik begrijp niet zo goed waarom de Pokemon-community zo kritisch van zich liet horen bij Pokemon Sword & Shield. Ik ben bij het laatste gevecht en vind het een van de leukste uit de serie. Het is lang niet zo vernieuwend als ik verwacht had; die open zones heb ik overgeslagen en wat er overblijft is zo traditioneel als je je maar voor kan stellen met lineaire Routes tussen gyms. Wel is de game extreem gemakkelijk voor mijn gevoel, ik heb eigenlijk nog geen gevecht verloren, maar het kan ook zijn dat dat er ervaring is met deze serie.
Galious
Moderator
Moderator

18 sep 2022, 12:36

Ik tik inmiddels de 80 uur aan in Elden Ring. Ik heb flink wat kilometers kunnen maken tijdens mijn verlof, maar die is morgen voorbij, dus zal het daarna wel weer een stuk langzamer gaan. Maar ik ga in elk geval langzaam maar zeker richting het einde, pak nog steeds elke cavern, mining tunnel, catacomb en boss fight mee die ik onderweg tegen kom en dat zijn er echt enorm veel. De exploration is zo ongelofelijk tof en rewarding in deze game. Ik vind het ook erg gaaf dat met name de catacombs een steeds groter puzzel element krijgen in de latere gebieden. Love it!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Don Cannoli 79

18 sep 2022, 13:58

Galious schreef:
18 sep 2022, 12:36
Ik tik inmiddels de 80 uur aan in Elden Ring. Ik heb flink wat kilometers kunnen maken tijdens mijn verlof, maar die is morgen voorbij, dus zal het daarna wel weer een stuk langzamer gaan. Maar ik ga in elk geval langzaam maar zeker richting het einde, pak nog steeds elke cavern, mining tunnel, catacomb en boss fight mee die ik onderweg tegen kom en dat zijn er echt enorm veel. De exploration is zo ongelofelijk tof en rewarding in deze game. Ik vind het ook erg gaaf dat met name de catacombs een steeds groter puzzel element krijgen in de latere gebieden. Love it!
Spoiler: weergeven
Afbeelding
80 uur ! :omg:
En dus nog steeds interessant.
Ik wil deze game ooit eens een kans geven. Maar eerst wil ik dan voor derde keer aan Bloodborne beginnen. Daarna missch Demon Souls remake en dan Elden Ring. Dan gaatnog wel een paar jaar duren denk ik.

Vind je deze nou leuker en of beter dan Bloodborne? Of is dat een hele lastige vraag voor op de luie zondagmiddag? :biggrin:
RKR

18 sep 2022, 15:48

Modern Warfare 2 Beta

Het speelt erg tof, wel lage TTK. Killstreaks zijn volgens mij zwaar generfed. Ik heb tot dusver met meerdere Cruise Missiles, SAE bombing runs en een Stealth bomber nog geen enkele kill gehaald haha. Laatste game 23-5. Maar zonder enige killstreak kills dus.

Het is vergelijkbaar met 2019, maar de maps die hier al in zitten vind ik een pak leuker.
Galious
Moderator
Moderator

18 sep 2022, 15:57

Don Cannoli 79 schreef:
18 sep 2022, 13:58
80 uur ! :omg:
En dus nog steeds interessant.
Ik wil deze game ooit eens een kans geven. Maar eerst wil ik dan voor derde keer aan Bloodborne beginnen. Daarna missch Demon Souls remake en dan Elden Ring. Dan gaatnog wel een paar jaar duren denk ik.

Vind je deze nou leuker en of beter dan Bloodborne? Of is dat een hele lastige vraag voor op de luie zondagmiddag? :biggrin:
Dat is inderdaad een hele lastige vraag voor op de zondagmiddag! :biggrin:

Ik weet niet of ik Elden Ring beter of leuker vind dan Bloodborne. Wat Elden Ring in elk geval wel heeft, is de beste From Soft wereld tot nu toe. Ik vind het heerlijk om elk hoekje en gaatje van de gigantische en ongelofelijk gevarieerde open wereld te verkennen, en dat wordt ook rijkelijk beloond door de game met enorm gave rewards van optionele dungeons en bosses tot complete hidden gebieden, en natuurlijk tal van wapons, armor, spells, etc, etc. Door al dat exploren heb ik na 80 uur nog steeds niet de volledige world map unlocked :omg:

Wat ik aan Elden Ring minder sterk vind, zijn de boss encounters. Er zitten enorm veel bosses in, maar ik heb nog niet echt veel memorabele encounters gehad zoals in Bloodborne, Dark Souls III of Sekiro. Er zijn maar heel weinig bosses geweest die niet na 1 of 2 keer al kapot gingen. Dat komt deels doordat ik al zoveel van de wereld verkend heb, dat ik veel flask en wapen upgrades heb gevonden en dus niet echt meer 'git gud' hoef te worden tegen een boss (zoals tegen een Orphan of Kos, een van mijn favoriete From bosses aller tijden), zo voelt het soms. En dat mis ik wel. Dat is dus een beetje de keerzijde aan zo'n grote open wereld.

Maar ik heb nog lang niet alles gezien, gedaan of geprobeerd en voorlopig zullen er nog wel enkele tientallen uurtjes in gaan zitten, denk ik. En dat is een mooi vooruitzicht :love:
nmkl pjkl ftmch
Don Cannoli 79

18 sep 2022, 19:19

:biggrin:

Nou ik heb hem dan nu definitief op de wishlist gezet. Klinkt allemaal goed. En van de gameplay die ik er al van gezien had leek het me al wel wat.

Dus,thanks , en veel plezier er nog mee ! :thumbup:
arjen1981

19 sep 2022, 08:48

Ja Elden Ring is echt enorm groot. Je blijft je verbazen. Ik zat ruim over de 100 uur toen ik echt klaar was en alles had gezien en had verkend wat ik wilde zien. Ik weet nog dat we een week voor Elden Ring uit kwam een interview te zien kregen waarin werd gezegd dat Elden Ring niet veel langer was dan een Dark Souls. Toen was dit een aangename verrassing.

Wel jammer dat TGS geen hint naar een uitbreiding gaf zeg!
KillingRaptor

19 sep 2022, 09:59

Ik ben enkele dagen terug begonnen met Spider-Man op PS4. Dit is echt wel mijn soort game! Ik word ook zo snel afgeleid door alles op de map, vind het geweldig. :biggrin:

Afbeelding

En ik speel ook nog steeds dagelijks MultiVersus, zit al ergens boven de 120 uren gameplay en ik vind hem nog steeds erg tof om te spelen. En ik ga het zeggen ja, ik speel hem liever dan Smash Bros.

Afbeelding
Zach

20 sep 2022, 21:14

Valkyrie Elysium demo (PS4)
Een schande voor de franchise. Lege grote mappen, saaie gameplay, nauwelijks sfeer en nietszeggend verhaal en characters.
In tijden niet zo'n saaie demo gespeeld.

Star Ocean: The Divine Force demo (PS4)
Ik ben geen groot fan van Star Ocean en heb sinds deel twee geen Star Ocean meer gespeeld. Het is een soort Xenoblade-lite qua exploratie. Grote open-world achtige mappen waar niets in te beleven valt. Maar gelukkig is er DUMA een soort jetpack die je een paar seconden als Superman kan laten vliegen. Het scheelt het eindeloos wandelen in de lege wereld. Op het moment dat ik eindelijk een dorpje had bereikt, kon ik maar tegen enkele personen praten. Toch wel een manco in moderne rpg's en zorgt dat je minder in de wereld komt.

Bedankt Square Enix voor de demo's, dat scheelt weer 100 euro. :biggrin:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

21 sep 2022, 09:12

Dragon Quest II

Na 3 jaar en een deleted save game heb ik eindelijk Dragon Quest II uitgespeeld. Hoewel de game veel verbeteringen heeft t.o.v. deel 1 vond ik het toch een stuk minder leuk. Je hebt in tegenstelling tot deel 1 een party, de wereld is groter, het verhaal is complexer; maar toch komt het niet lekker samen en was ik enorm vaak verdwaald. Dan bleek je een cryptisch item op een hele specifieke tile te moeten gebruiken o.i.d. om verder te kunnen. Richting het einde van de game moest ik ook grinden want in het laatste gebied was een enorme difficulty spike waardoor mijn characters minstens 5 levens te kort kwamen. Maar het avontuur is nu afgerond en ik denk dat ik wacht op de HD-2D versie van Dragon Quest III voordat ik weer een stap in deze serie maak.
RKR

22 sep 2022, 15:21

Zach schreef:
20 sep 2022, 21:14
Valkyrie Elysium demo (PS4)
Een schande voor de franchise. Lege grote mappen, saaie gameplay, nauwelijks sfeer en nietszeggend verhaal en characters.
In tijden niet zo'n saaie demo gespeeld.

Star Ocean: The Divine Force demo (PS4)
Ik ben geen groot fan van Star Ocean en heb sinds deel twee geen Star Ocean meer gespeeld. Het is een soort Xenoblade-lite qua exploratie. Grote open-world achtige mappen waar niets in te beleven valt. Maar gelukkig is er DUMA een soort jetpack die je een paar seconden als Superman kan laten vliegen. Het scheelt het eindeloos wandelen in de lege wereld. Op het moment dat ik eindelijk een dorpje had bereikt, kon ik maar tegen enkele personen praten. Toch wel een manco in moderne rpg's en zorgt dat je minder in de wereld komt.

Bedankt Square Enix voor de demo's, dat scheelt weer 100 euro. :biggrin:
Elysium vond ik geen reet aan maar SO toch best goed hoor. Kon wel eens de beste in de franchise worden, geen enorm hoge bar maar 2 vond ik toch best sterk op de PS1.

Gameplay is gewoon in orde, combat vind ik ook wel tof, DUMA erg cool omdat je het ook in traversal kunt gebruiken. Hij lijkt in ieder geval meer om handen te hebben dan het wel erg karige SO V.

Het is uberhaubt een wonder dat we deze 2 sequels zien.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 sep 2022, 21:44

Ik ben persoonlijk heel blij met de focus van Square-Enix de afgelopen jaren waarin niet alles op 1 of 2 IPs's gevestigd is; doet me aan de SNES en PS1 tijd denken.

NEO: The World Ends With You, Triangle Strategy, Diofield Chronicle, Saga remasters, Forspoken,,Legend of Mana remaster,Tactics Ogre remaster: geef mij alles!

Bovenstaande demo's moet ik nog proberen, ik heb alleen met de Star Ocean franchise nog helemaal geen ervaring.
Ok Impala!
Contacteer:

23 sep 2022, 16:15

Apenheul schreef:
Ik ben persoonlijk heel blij met de focus van Square-Enix de afgelopen jaren waarin niet alles op 1 of 2 IPs's gevestigd is; doet me aan de SNES en PS1 tijd denken.

NEO: The World Ends With You, Triangle Strategy, Diofield Chronicle, Saga remasters, Forspoken,,Legend of Mana remaster,Tactics Ogre remaster: geef mij alles!

Bovenstaande demo's moet ik nog proberen, ik heb alleen met de Star Ocean franchise nog helemaal geen ervaring.
Ik kan dat helemaal onderschrijven. Ze komen ook met geheel nieuwe ideeën zoals Harvestella. Ik merk dat het nu weer interessant wordt om de nieuwe Square aankondigingen te zien omdat je weet dat je verrast kunt worden! :smile:
Zach

23 sep 2022, 19:45

Apenheul schreef:

Dat is inderdaad een mooie selectie. Alleen vallen Valkyrie en Star Ocean helaas niet in die categorie.
Ok Impala!
Contacteer:

27 sep 2022, 16:43

Ik zit nu zo'n 40u in Xenoblade Chronicles 3 (NS) en ik kan met een gerust hart zeggen dat we weer helemaal terug zijn bij het hoge niveau van deel 1. Begrijp me niet verkeerd, deel 2 was een mooie game, maar de Animé, puberale, onderdelen hadden ze van mij wel weg mogen laten. Deel 3 laat dat allemaal ver achter zich en brengt Xenoblade weer terug naar de sfeer van deel 1. Een verhaal dat zichzelf serieus neemt, sterke dialogen, gebalanceerde karakters... Deze game is simpelweg adembenemend. Alles straalt de kwaliteit van een triple-A game uit. Zoveel oog voor detail, zoveel te beleven en zien. Ik beweeg me uiterst traag door dit avontuur, onderzoek ieder hoekje en beleef iedere quest. Dat heb ik eigenlijk vrijwel nooit met een game, maar Xenoblade Chronicles 3 weet me zeer te overtuigen!

Kortom, fantastische game... :love:

Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

27 sep 2022, 21:27

Ik ga nu richting de 90 uur in Elden Ring, maar nog steeds ontdek ik nieuwe gebieden :omg:
Net de tweede Astel fight (Astel, Stars of Darkness) gedaan, dat is toch wel mijn favoriete boss encounter in de hele game tot dusver. Super gave fight als pure melee character :flex: Had zo een Bloodborne boss kunnen zijn :love:
nmkl pjkl ftmch
Don Cannoli 79

02 okt 2022, 16:03

Na het epische Ghost of Tsushima ben ik direct doorgegaan naar nog een Ghost game:
Ghostbusters the Video Game Remastered voor PS4

Het origineel van 2009 heb ik nooit gespeeld dus nu de kans om dit alsnog te doen in HD.
Ik speel hem op de PS5 dus dan is het zelfs in 4K / 60fps.
Grafisch is de game best gedateerd en ook de gameplay komt duidelijk uit een ander tijdperk. Geeft niks, daar was ik op voorbereid.

Afgezien van de bump in resolutie schijnt er niet veel anders te zijn dan in het origineel. Veel mensen missen de (online)multiplayer die
er uitgesloopt is helaas. Voor mij persoonlijk geen probleem.

Inmiddels heb ik hem uitgespeeld en eigenlijk is het misschien helemaal niet zo'n goede game. Zeker niet als je net Ghost of Tsushima hebt gespeeld maar heb me er gewoon heel prima mee vermaakt.
En dat komt grotendeels doordat de originele cast van de twee films er in zitten. Het voelt gewoon als de échte 3de Ghostbusters film die we nooit hebben gekregen. Al moet ik zeggen dat ik Ghostbusters: Afterlife ook geen verkeerde movie vond. :omg:
Ribbelchips

03 okt 2022, 14:43

Monster Boy & The Cursed Kingdom

Wat een briljante game is dit. Hoewel het niet de naam mag dragen is dit waarschijnlijk de beste Wonder Boy game tot nu toe en tevens de beste Metroidvania die ik in hele lange tijd heb gespeeld. Prachtige handgetekende graphics en interessante en gevarieerde locaties, vol met geheimen en puzzels. En net als in The Dragon's Trap ook weer transformaties die je voor flink wat van die puzzels nodig bent. Ik zit er nu een uur of 10 in en ben net iets over de helft. Een fucking schandaal dat deze game niet fysiek in Europa is uitgegeven, maar volgens mij is de digitale versie redelijk vaak voor onder de €20 te vinden. Als de Wonder Boy serie je ook maar iets aanspreekt is dit echt een musthave.

Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”