Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Zach

Re: Welke games speel je momenteel?

06 jun 2022, 10:51

Kunstschilder1987 schreef:
06 jun 2022, 10:48
The X-Files, PlayStation

Afbeelding

Ik heb eens gekozen voor een pure nostalgietrip. Ik ben opgegroeid met een werkende single moeder, die vaak ook in kroegen werkte als bardame om zo wat bij te verdienen. als jonge tieners maakten ik en mijn broer er dan lekker "gebruik van" door stiekem langer op te blijven, en mijn broer wilde dan altijd "the x-files" kijken. meestal pakte ik dan een boek, het was niet zo voor mij en ik moest er eerder om lachen dan dat ik het echt spannend vond, maar na verloop van tijd zat ik toch vaker mee te kijken dan ik vooraf dacht. het is heerlijk fout en maakt ook grapjes om zichzelf in de serie, echter werkt het dus toch wat verslavend.

Afbeelding

Nu was ik de PSX rom lijsten aan het bekijken voor mijn laatste projectje, het hacken van een psclassic mini, en daar kwam ik deze tegen. 4 discs, das niet niks! dus eens op emuleren gezet en het blijkt een heuse interactieve film-game, met point and click adventure tussendoor. Wanneer je die laatste eruit zou halen, had het een aflevering kunnen zijn van de serie! dezelfde acteurs, opname technieken, zelfs enkele van de echte locaties uit de serie komen erin terug.

Spoilervrij de start van het verhaal uitleggen:
Mulder en Scully zijn plots verdwenen (komen wel in de beelden voor dus geen zorgen!) en jij moet uitvogelen als een echte speurneus, wat er aan de hand is :)... nou dat is toch écht spoilervrij hè?

Afbeelding

Dit is een voorbeeldje van de tools die je in je scherm krijgt waarmee je verder probeert te komen en meer clues probeert te ontdekken van wat er gaande is. Het kent enkele timed momenten waarin je in een split second de juiste keus moet maken. ik zet dan effe een save state aan, (lang leve emulatie!) maar daar heb ik vooralsnog geen gebruik van hoeven maken.

Afbeelding

het is wel een game waar je écht dat ene moment moet zien te vinden om het verhaal verder te krijgen, wanneer je dat effe niet ziet om welke reden dan ook zit je soms effe vast.... das het enige nare dat ik zover van de game kan zeggen.

Afbeelding
Ik heb ze geprobeerd te bellen met de "portable" van de fbi, maar niemand nam op :lol:

Voor fans van de serie een absolute mustplay lijkt het zover, ik denk dat ik bijna halverwege ben momenteel. Ik ga in ieder geval verder speurneuzen de komende dagen! Maar wel alleen als het donker is voor dat extra eery effect... zou het me lukken om de waarheid te ontdekken wat er gebeurd is met ons favoriete ET speurneuzenduo? Zal toch wel moeten lukken? want uit betrouwbare bron weet ik...

Afbeelding
Gaaf hoor ik heb deze origineel voor de PS1. Je moet ook eens de X-Files game checken op de PS2. X-Files maar dan in een survival horror jasje.
Don Cannoli 79 schreef:
06 jun 2022, 08:36
Zach schreef:
05 jun 2022, 23:32
The Legend of Zelda: Breath of The Wild (Wii u)
Nu ik in een Zelda-mood ben geef ik BOTW weer eens de zoveelste kans. Ik ben weer verder gegaan met mijn save file van een uurtje of 30. Nu heb ik de 2e Divine Beast (Gerudo) verslagen en ik ben bijna aanbeland bij de 3e Divine Beast (Goron).
Het exploreren is leuk (lees: via de bergen naar de volgende locatie gaan ipv het pad), maar ik mis wel de originele Zelda gameplay.
Ah ik ben eigenlijk ook bezig met BotW op de WiiU. Bij mij is die arme Link niet eens van het eerste plateau af gekomen.
Het ligt vooral aan mij. Als de zon schijnt staat het gamen op een laag pitje. En ik speel sowieso liever wat kleinere games.

Jij bent al een stuk verder met een save file van 30 uur :biggrin: Have fun !
Ik vind open-world games echt lui game design. Je bent meer bezig met het reizen dan daadwerkelijke gameplay. Het is altijd ren-knop inhouden en als een idioot door de landschappen heen gaan. Ook de reden dat ik MGS5 en deze game zolang heb laten liggen.
Kunstschilder1987
Contacteer:

06 jun 2022, 11:37

Zach schreef:
06 jun 2022, 10:51
Gaaf hoor ik heb deze origineel voor de PS1. Je moet ook eens de X-Files game checken op de PS2. X-Files maar dan in een survival horror jasje.
Das wel een gaaf iets om origineel te hebben, toch een aparte game in de psx library!
bedankt voor de tip, maar ik ben geen survival horror fan, en aangezien ik ps2 niet emuleer maar origineel speel geef ik daar liever niet mn centjes aan uit. zou ik deze game waarschijnlijk ook niet gauw gedaan hebben... maarja das dan het voordeel van emuleren dat je gratis wat dingen kunt proberen die je anders niet gauw speelt :)
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Zach

11 jun 2022, 08:42

The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Wii U)
Ik kon de vinger er niet op leggen, want ik vind de game niet slecht. Het steekt mij het meest dat het gewoon geen goede Zelda game is.
Als open-world game is het mega gaaf om zelf te bepalen waar je heen gaat en wat je gaat doen en dat er meerdere manieren zijn om ergens te komen. Als Zelda-game mis ik de dungeons, de progressie, items en eigenlijk ook de binding met de wereld. De manier van storytelling zorgt voor nog meer afstand van de wereld.

Eigenlijk heeft elke 3D-Zelda na OOT een gimmick die zoveel effect heeft op de game, dat ik er minder plezier beleef. Bij Majora en Wind Waker had ik dat persoonlijk wat minder en die zie ik nog echt als top Zelda's, maar vanaf TP valt het mij wel op. Begrijp mij niet verkeerd er zitten natuurlijjk ook nog hele toffe momenten in TP, SS en BOTW.
Ok Impala!
Contacteer:

13 jun 2022, 15:55

Na het volledig doorwerken van "A Guide to Japanese Role-Playing games" (https://www.bitmapbooks.com/products/a- ... ying-games) , heb ik een lijstje van zo'n 20 JRPGs die ik nog wel eens wil gaan spelen. De eerste die me meteen opviel was Chronicle of the Radia War voor de NES. Aangezien ik zelf volop bezig ben met de ontwikkeling van een ARPG voor de Gameboy, leek het me interessant om deze revolutionaire 8-bit ARPG te spelen. En dat valt niet tegen!

De game heeft een hoog tempo doordat de gevechten een mix van actie en turn-based zijn. Je kunt zelf gewoon aanvallen en je teamgenoten door middel van opdrachten specifieke acties laten uitvoeren. In principe zijn er random battles, maar deze vinden gewoon plaats op de overworld zelf (net zoals in Chrono Trigger), de encounter rate is echt extreem laag (wat ik nog nooit gezien heb bij een NES game). De soundtrack is upbeat en lijkt op Final Fantasy III (NES). Het verhaal is snel en interessant, je kunt zelfs om hints vragen als je even niet meer weet waar je heen moet. En dat allemaal gemaakt in 1991(!). Al met al heeft deze game wat weg van een Mana game op de NES. Leuke ontdekking en zeer inspirerend, deze ga ik zeker nog verder spelen! :smile:

Ook interesse? Je kunt de Engelse vertalingspatch hier downloaden: https://www.romhacking.net/translations/102/

Afbeelding

Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

14 jun 2022, 04:58

WILD ARMS, PlayStation
op de :ps: Classic Mini
Ok Impala! schreef:
Na het volledig doorwerken van "A Guide to Japanese Role-Playing games" (https://www.bitmapbooks.com/products/a- ... ying-games) , heb ik een lijstje van zo'n 20 JRPGs die ik nog wel eens wil gaan spelen.
Mogelijk heeft jouw rpg-enthousiasme aanstekelijk gewerkt!
na hele lange tijd, en enkele spoofs de laatste maanden (paper mario op gc en the longest 5 minutes op psvita) ben ik ook eens terug in het genre dat ik verdomd lang links heb laten liggen. lange tijd had ik veel meer behoefte aan actie... een enkele arpg kon nog wel eens tussendoor maar de echte turnbased rpg's kwamen me heel lang mn str*t uit.
Echter, met de komst van de psp en de psclassic mini ben ik weer eens nieuwe dingen aanhet proberen... laatst point & click adventures met xfiles (uitgespeeld) en beavis en butthead (niet uitgespeeld - zeker mee vermaakt) ben ik nu dus eens wat aan het aanrommelen in WILD ARMS

Afbeelding

Afbeelding

1e indruk na een uurtje:
Positieve punten zover:
De dorpen, overhead, graphics zijn mooi. Het battlesysteem vind ik tot nu toe prettig, al heb ik nog niet met een party van meerdere personen gespeeld. De muziek is ook prettig. De items worden beschreven als je op een knop doet - dat geeft veel duidelijkheid.
negatieve punten zover:
in het begin moet je een character kiezen, maar nergens wordt je uitgelegd dat je de verhalen van de andere 2 ook moet doorspelen (ik dacht gewoon dat je een character koos als startpunt... wist niet dat het zo werkte, kwam er per toeval achter).
en het grootste minpunt... de graphics van de battles zelf:
Afbeelding

De vijanden zien er dan vreselijk slecht uit. ik snap het: beginperiode van 3d etc.... maar als dit het resultaat is, terwijl je zo mooi 2d weergeeft had je dat in de gevechten beter ook kunnen doen. achja... het stoort me gelukkig niet dusdanig dat ik m af wil zetten. heb wel even overwogen om m dan maar als psn classic ps1 game op de psp te spelen. We spelen gewoon door op de psclassic. :thumbup:

Ik weet dat deze 30+ uurtjes zal nodig hebben om m uit te spelen. Of ik dat volhoud, geen idee. we gaan het zien! maar Kunstje doet zijn kunstje dus weer eens voor het eerst sinds lange tijd in een échte retro rpg :)

Hydra Castle Labyrinth, PSP

Over genres waar ik me maar zelden aan waag gesproken: een gratis indie metroidvania! Deze is aanlokkelijk omdat het nét groot genoeg is om interessant te zijn, maar ook geen dermate grote wereld dat je met mappen zit te werken of urenlang enkel aan het reizen bent. het voelt als 2d platformen in een wat grotere puzzel, met telkens nieuwe wapens/powers waarmee je bij de 7 eindbazen komt.

Afbeelding

ik ben bij nr 5 aangekomen. ik begreep dat deze ook op switch is te spelen. het is leuk in zijn eenvoud. een jumpbutton, een 2e wapen, en een zwaard button naast de d pad. het voelt heel natuurlijk aan, is nog nergens écht heel moeilijk en voelt als redelijk ontspannen gamen aan... tot nu toe. Aanrader!

Afbeelding

voor wie m ook eens wil proberen op de psp, is hier de downloadlink. ook waar je m moet plaatsen op je psp (in welke map) staat er ook aangegeven. https://cdromance.com/psp/hydra-castle- ... -homebrew/
Afbeelding
Ok Impala!
Contacteer:

14 jun 2022, 06:20

Kunstschilder1987 schreef:
14 jun 2022, 04:58
Ok Impala! schreef:
Na het volledig doorwerken van "A Guide to Japanese Role-Playing games" (https://www.bitmapbooks.com/products/a- ... ying-games) , heb ik een lijstje van zo'n 20 JRPGs die ik nog wel eens wil gaan spelen.
Mogelijk heeft jouw rpg-enthousiasme aanstekelijk gewerkt!
Mooi om te horen! JRPGS zijn een prachtig genre, als je de mooie games weet te vinden! :smile:

Wild Arms is een leuke game, deed mij aan Lufia denken! Ik heb Wild Arms op m'n Vita gespeeld, dat systeem ook erg geschikt voor PS1 RPGs, dan vallen de gedateerde graphics wat minder uit de toon! :evil2:
OldSchool
Contacteer:

14 jun 2022, 07:42

Ik speel eigenlijk alleen nog Fire Emblem (GBA) op het moment. Ik zit rond de 20 uur, ben in chapter 26x. Ik denk dat ik deze eerst ga uitspelen, voor ik weer aan wat anders ga beginnen!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

14 jun 2022, 07:45

OldSchool schreef:
14 jun 2022, 07:42
Ik speel eigenlijk alleen nog Fire Emblem (GBA) op het moment. Ik zit rond de 20 uur, ben in chapter 26x. Ik denk dat ik deze eerst ga uitspelen, voor ik weer aan wat anders ga beginnen!
Apenheul approves of this post.
KillingRaptor

14 jun 2022, 08:24

Met 3 games bezig momenteel. Als eerste mijn avondgame en dat is The Quarry, de nieuwe van Supermassive Games. Dit is zo'n game die ik het liefst 's avonds speel met alle lichten uit en ik vind hem erg goed. Ben nu in de vijfde chapter aangekomen als ik me niet vergis.

Afbeelding

Dan ook nog met een retrogame bezig, namelijk Godzilla: Monster of Monsters op de NES. Deze heb ik al zo lang liggen, al verschillende keren kort opgestart maar nooit echt doorgespeeld. Zeker ook wel een toffe game dit, enige nadeeltje is dat hij veel last heeft van slowdowns in de levels. Zit nu ergens halverwege de game, had eens opgezocht hoeveel stages er zijn. Gelukkig werkt hij met een password systeem want het is geen game die je in een uurtje uitspeelt.

Afbeelding

En gisteren heb ik nog eens een Steam game gekocht (jawel, het gebeurt af en toe nog eens :tongue2:) en hem gelijk begonnen, namelijk Epistory: The Typing Chronicles. Ik speel wel graag van dat soort typing games en deze is echt heel goed, al anderhalf uurtje erop zitten.

Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

14 jun 2022, 13:15

KillingRaptor schreef:
14 jun 2022, 08:24
Met 3 games bezig momenteel. Als eerste mijn avondgame en dat is The Quarry, de nieuwe van Supermassive Games. Dit is zo'n game die ik het liefst 's avonds speel met alle lichten uit en ik vind hem erg goed. Ben nu in de vijfde chapter aangekomen als ik me niet vergis.

Afbeelding
Die dame had duidelijk nooit verwacht dat je tot chapter 5 zou weten te geraken :lol:
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

14 jun 2022, 13:22

Ok Impala! schreef:
14 jun 2022, 06:20
Mooi om te horen! JRPGS zijn een prachtig genre, als je de mooie games weet te vinden! :smile:

Wild Arms is een leuke game, deed mij aan Lufia denken! Ik heb Wild Arms op m'n Vita gespeeld, dat systeem ook erg geschikt voor PS1 RPGs, dan vallen de gedateerde graphics wat minder uit de toon! :evil2:
Toevallig noemde ik het op discord ook zo, het voelt "Lufiaans" aan, haha. het is inderdaad in veel opzichten eenzelfde gevoel. ik had inderdaad ook even overwogen om het op de psp te gaan spelen, maar ik zet eens een keertje door met een rpg met consolegamen. als ik handheld game dan zet ik al gauw filmpjes en derg aan op de achtergrond en geef je een deel van de sfeer te grabbel.

Ligt uiteraard aan mij :innocent:
Ik heb er wel een mapje mee klaarstaan met psp iso's op de pc, mocht het rpg virus me écht weer grijpen :tongue2:
Afbeelding
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

16 jun 2022, 15:20

Shredder's Revenge natuurlijk!

Afbeelding
marxkemp
Contacteer:

16 jun 2022, 15:26

synergy schreef:Shredder's Revenge natuurlijk!

Afbeelding
Hier ook. Begint al tof!

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

KillingRaptor

16 jun 2022, 16:56

Same here! Wat een geweldige game dit! Al in episode 13 van de story mode.
synergy

16 jun 2022, 17:30

Damn jij gaat hard! :lit:

Ja, de fanservice druipt er van af. Echt een waardige opvolger van de Turtles beat 'em up franchise. Alles klopt gewoon.
KillingRaptor

16 jun 2022, 17:55

synergy schreef:
16 jun 2022, 17:30
Damn jij gaat hard! :lit:

Ja, de fanservice druipt er van af. Echt een waardige opvolger van de Turtles beat 'em up franchise. Alles klopt gewoon.
Uitgespeeld. :biggrin:
Prachtige game, zeker weten! Deze gaat nog heel veel gespeeld worden.
KillingRaptor

18 jun 2022, 19:37

Alweer drie playthroughs gedaan ondertussen in Shredder's Revenge en hij blijft keer op keer fantastisch. Ook nog steeds bezig met The Quarry maar die komt op zijn einde. En ik ben vandaag ook eens begonnen met Lego Builder's Journey op PC, hele toffe en sfeervolle puzzelgame die er prachtig uitziet.

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 jun 2022, 20:26

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge
Afbeelding

Gespeeld (en vandaag uitgespeeld) via Game Pass op mijn Xbox Series S. Erg mooi gemaakt en het heeft echt die retro Turtles esthetiek. Deze ga ik nog wel een paar keer doorspelen gok ik!

Titan Quest + Immortal Throne en Ragnarok Expansion.
Afbeelding

Samen met Nesrunner ben ik Titan Quest opnieuw aan het spelen, de game is prima speelbaar op console en het is gaaf dat er extra content is voor zo'n oude game. We zijn pas net in Act 2 aangekomen dus we hebben nog tientallen uren voor de boeg.

13 Sentinels Aegis rim
Afbeelding

Ik begin weer iets meer tijd voor gaming te krijgen en onderweg speel ik nu vooral 13 Sentinels. Inmiddels zit ik zo'n 20 uur in het spel en ik ben redelijk hooked, het verhaal doet smaken naar meer en de real-time strategy batles zijn best wel interessant.
Ribbelchips

22 jun 2022, 11:56

Gister Life is Strange: True Colors uitgespeeld. Grappig eigenlijk, ik ben best een sucker voor deze serie terwijl deze echt de vervideogamisering is van woke en ik dat in het echte leven bijzonder slecht trek. Maar de gameplay is leuk, de personages interessant en het feit dat iemand een superpower heeft zonder dat ie direct een superheld wordt die de wereld redt en door de lucht vliegt is gewoon heel vet. Net als in de voorgaande delen is het hoofdpersonage een minderheid (deze keer zelfs vier checkboxes, vrouw, Aziaat, biseksueel en wees) en de setting is wederom een fictief Amerikaans dorp, Haven in dit geval. Redelijk verrassende plottwinst op het eind, frisse LARP mini game, grafisch een grote stap vooruit tov LiS 2 (Haven is echt schitterend gedetailleerd) en ook nog eens twee best verslavende speelbare arcade kasten (waaronder een leuke Arkanoid variant). Heb me echt weer enorm vermaakt met deze game. Het spel zit echt ramvol leuke grapjes, en details. Ook de soundtrack is weer ouderwets goed (dit keer zelfs een aantal gelicenceerde tracks, waaronder Kings of Leon)

Afbeelding

Enige minpunt van de game vind ik de prijs. De vorige games waren steeds episodical waarbij het eerste deel goedkoop of zelfs gratis was en de drie of vier delen daarna iets van 8-10 euro, waardoor je ongeveer 35 betaald. (of 30 als je wachtte op de fysiek versie), maar deze kostte gewoon de volle 60 ballen bij release. Gelukkig is ie inmiddels regelmatig in de sale. Ik heb 'm voor 22 ofzo bij Amazon besteld. Voor dat geld echt wel een mustplay als je een beetje van het genre houdt.
Afbeelding
KillingRaptor

22 jun 2022, 12:24

Zelf met drie games bezig. Als eerste nog steeds Shredder's Revenge op PS4, heb hem al vier keer uitgespeeld met verschillende personages en speel ook regelmatig online. Hij blijft echt zo super!

Afbeelding

Dan ben ik ook eindelijk begonnen met Chrono Cross op Switch enkele dagen terug. Ben er nu zo'n 4-5 uurtjes mee bezig en hij is zeker wel tof. Het battle systeem is wel even wennen in het begin.

Afbeelding

En als laatste ben ik ook nog bezig met Call of Juarez: Gunslinger op PC. Ik had deze al zo lang staan op Steam en eindelijk eens besloten om hem op te starten. Erg toffe first person western shooter dit! De game heeft enorm veel stijl en dat vind ik geweldig.

Afbeelding
Don Cannoli 79

22 jun 2022, 19:09

Best wat mensen die de nieuwe Turtles game spelen.Voor mij is het ook PIZZATIME natuurlijk !! Maar dan ook echt alleen gewoon ff een pizza eten. Want Shredder's Revenge lijkt me supergaaf maar ik probeer een keertje niet te doubledippen. Ik wacht op de fysieke release, en gelukkig hoef ik niet lang te wachten.

Ik speel in de tussentijd zoals gebruikelijk allerlei arcade-achtige games die ik ff tien minuten , of ff een leveltje of wat kan spelen zoals:

Slipstream op de PS4
Dit is best een leuk spelletje. Er zitten wel een hoop dingen in die niet helemaal lekker zijn uitgewerkt vind ik waardoor het niet een echte musthave is maar voor die €8,99 in de PS store heb ik er nog geen moment spijt van gehad. Protip: Lekker op "Automatic Drifting" laten staan in de settings en dan moelijkheidsgraad wat hoger zetten. Op "Manual Drifting" wordt de game erg frustrerend omdat het niet helemaal lekker werkt. (mijn mening) :smile:

Op de PC speel ik;

Steel Assault

Ik zat te wachten op een PS4 release voor deze game maar weet niet of ie er komt. Dus heb ik ddeze laatst in een sale voor de PC gekocht. Precies mijn type game.

En ook Super XYX is helemaal mijn type game. Deze is niet echt bekend denk ik maar is echt een hele fijne verticale shoot'em up. Het lijkt een beetje bullethell maar dat is het echt niet. Het zit ergens in het midden tussen een echte oldschool shooter en een Bullethell game.. Heet dat niet Bulletheaven? Geen idee, maar precies goed ,toffe game. Missch is de voorloper Neo XYX van NG: DEV TEAM beter bekend. Dat is een indie van een paar jaar terug uitgebracht op de NEO GEO en Dreamcast. Die gast (Gryzor) achter die game heeft dus zelf een vervolg hierop uitgebracht genaamd Super XYX. De game is op Steam te vinden maar heb hem zelf op itch.io gekocht. Wel een paar euro duurder maar geen DRM dus dat is het me zeker waard.

Hij werkt ook aan een shoot'em up voor de Mega Drive genaamd ZPF. Ja de namen voor de games zijn erg origineel.

KillingRaptor

22 jun 2022, 19:21

Neo XYX heb ik liggen voor de Dreamcast, gave game dat!
Don Cannoli 79

22 jun 2022, 19:36

KillingRaptor schreef:
22 jun 2022, 19:21
Neo XYX heb ik liggen voor de Dreamcast, gave game dat!
Ah een kenner ! :biggrin:
Cool dat je die hebt, ik was destijds te laat om hem te kunnen kopen en vind hem nu een btje te duur geworden. Ik speel de game overigens wel stiekem op m'n gemodde Dreamcast met GDEMU.
KillingRaptor

22 jun 2022, 19:52

Don Cannoli 79 schreef:
22 jun 2022, 19:36
Ah een kenner ! :biggrin:
Cool dat je die hebt, ik was destijds te laat om hem te kunnen kopen en vind hem nu een btje te duur geworden. Ik speel de game overigens wel stiekem op m'n gemodde Dreamcast met GDEMU.
Is die zo duur geworden dan? Wist ik niet eens. :biggrin:
Mijn enige Dreamcast game in een DVD doosje, springt er wel uit zo in de collectie!
Don Cannoli 79

22 jun 2022, 20:09

Standaard versie is rond de € 100,- op eBay. Dus nog niet superduur maar wel meer dan ik er aan wil uitgeven.
Haha, dat springt er wel uit ja. Dat heb ik zelf met Gunlord voor de Dreamcast. Dat is ook een NG: DEV.TEAM/GRYZOR game in een DVD doosje.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”