Gaaf hoor ik heb deze origineel voor de PS1. Je moet ook eens de X-Files game checken op de PS2. X-Files maar dan in een survival horror jasje.Kunstschilder1987 schreef: ↑06 jun 2022, 10:48The X-Files, PlayStation
Ik heb eens gekozen voor een pure nostalgietrip. Ik ben opgegroeid met een werkende single moeder, die vaak ook in kroegen werkte als bardame om zo wat bij te verdienen. als jonge tieners maakten ik en mijn broer er dan lekker "gebruik van" door stiekem langer op te blijven, en mijn broer wilde dan altijd "the x-files" kijken. meestal pakte ik dan een boek, het was niet zo voor mij en ik moest er eerder om lachen dan dat ik het echt spannend vond, maar na verloop van tijd zat ik toch vaker mee te kijken dan ik vooraf dacht. het is heerlijk fout en maakt ook grapjes om zichzelf in de serie, echter werkt het dus toch wat verslavend.
Nu was ik de PSX rom lijsten aan het bekijken voor mijn laatste projectje, het hacken van een psclassic mini, en daar kwam ik deze tegen. 4 discs, das niet niks! dus eens op emuleren gezet en het blijkt een heuse interactieve film-game, met point and click adventure tussendoor. Wanneer je die laatste eruit zou halen, had het een aflevering kunnen zijn van de serie! dezelfde acteurs, opname technieken, zelfs enkele van de echte locaties uit de serie komen erin terug.
Spoilervrij de start van het verhaal uitleggen:
Mulder en Scully zijn plots verdwenen (komen wel in de beelden voor dus geen zorgen!) en jij moet uitvogelen als een echte speurneus, wat er aan de hand is... nou dat is toch écht spoilervrij hè?
Dit is een voorbeeldje van de tools die je in je scherm krijgt waarmee je verder probeert te komen en meer clues probeert te ontdekken van wat er gaande is. Het kent enkele timed momenten waarin je in een split second de juiste keus moet maken. ik zet dan effe een save state aan, (lang leve emulatie!) maar daar heb ik vooralsnog geen gebruik van hoeven maken.
het is wel een game waar je écht dat ene moment moet zien te vinden om het verhaal verder te krijgen, wanneer je dat effe niet ziet om welke reden dan ook zit je soms effe vast.... das het enige nare dat ik zover van de game kan zeggen.
Ik heb ze geprobeerd te bellen met de "portable" van de fbi, maar niemand nam op![]()
Voor fans van de serie een absolute mustplay lijkt het zover, ik denk dat ik bijna halverwege ben momenteel. Ik ga in ieder geval verder speurneuzen de komende dagen! Maar wel alleen als het donker is voor dat extra eery effect... zou het me lukken om de waarheid te ontdekken wat er gebeurd is met ons favoriete ET speurneuzenduo? Zal toch wel moeten lukken? want uit betrouwbare bron weet ik...
![]()
Ik vind open-world games echt lui game design. Je bent meer bezig met het reizen dan daadwerkelijke gameplay. Het is altijd ren-knop inhouden en als een idioot door de landschappen heen gaan. Ook de reden dat ik MGS5 en deze game zolang heb laten liggen.Don Cannoli 79 schreef: ↑06 jun 2022, 08:36Ah ik ben eigenlijk ook bezig met BotW op de WiiU. Bij mij is die arme Link niet eens van het eerste plateau af gekomen.Zach schreef: ↑05 jun 2022, 23:32The Legend of Zelda: Breath of The Wild (Wii u)
Nu ik in een Zelda-mood ben geef ik BOTW weer eens de zoveelste kans. Ik ben weer verder gegaan met mijn save file van een uurtje of 30. Nu heb ik de 2e Divine Beast (Gerudo) verslagen en ik ben bijna aanbeland bij de 3e Divine Beast (Goron).
Het exploreren is leuk (lees: via de bergen naar de volgende locatie gaan ipv het pad), maar ik mis wel de originele Zelda gameplay.
Het ligt vooral aan mij. Als de zon schijnt staat het gamen op een laag pitje. En ik speel sowieso liever wat kleinere games.
Jij bent al een stuk verder met een save file van 30 uurHave fun !