Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
KillingRaptor

Re: Welke games speel je momenteel?

12 jan 2022, 16:00

arjen1981 schreef:
12 jan 2022, 15:41
The Medium - XBOX Series X
Afbeelding
Layers of Fear of de daarop volgende spelen heb ik nooit gespeeld van deze Poolse developer maar grepen vaak wel mijn interesse. Ik ben immers een groot fan van survival horror in de form van Fatal Frame en Silent Hill. En daarbij was dit lange tijd een mooie Series X exclusive en sclusives trekken mij ook altijd wel. Maar The Medium viel mij echt ontzettend tegen. Het begon goed maar werd al snel eentonig langdradig en een slecht bestuurbare walking simulator. Niet voor deze ervaring.
Verkeerde topic? :biggrin:
KillingRaptor

12 jan 2022, 16:02

Ben zelf met twee games bezig momenteel. Als eerste God Hand op PS2. Geniale beat 'em up dit! De humor is volop aanwezig, het speelt fantastisch maar hij is ook behoorlijk uitdagend. Zit momenteel vast bij een boss battle.

Afbeelding

En 's avonds speel ik momenteel Until Dawn op PS4. Deze is veel beter dan ik had verwacht! Echt wel een toffe horrorgame en ze hebben mij al een aantal keren serieus liggen gehad met hun jumpscares.

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 jan 2022, 18:36

Hard West
Afbeelding

Een geliefd genre van mij (strategy RPG) met een spraakmakende setting. Hard West speelt zich af in een (nog) dystopische(re) versie van het Wilde Westen waarin de angst voor het bovennatuurlijke mensen tot totale wanhoop en depressie dwingt. Denk Wild West meets Lovecraftian cosmische horror maar dan zonder Elder Gods. In het introductiescenario probeer je je moeder te redden van een stel bandieten, om uiteindelijk alleen maar haar hoofd aan te treffen in een landgoed. Het speelt een beetje als Mario + Rabbids Kingdom battle met een gesimplificeerd XCOM gameplay-model, maar de stakes voelen erg hoog. Dit komt vooral omdat je vaak maar een paar kogels in het magazijn van je revolver kan hebben voordat je een actiepunt moet spenderen aan herladen, en ook dat vaak 1 raak schot al genoeg is. je kan je character uitdossen met allerlei wapens en items, maar bijzonder is dat je speelkaarten kan gebruiken voor passive skills; en deze speelkaarten kunnen ook bonussen verschaffen als je bepaalde combinaties activeert.

Het is overigens mijn 3e poging dat ik de game speel; de eerste twee pogingen waren gestrand omdat mijn geld op was en ik daardoor letterlijk niet door kon spelen. Na voor de intro een walkthrough erbij genomen te hebben heb ik eindelijk de juiste stappen weten te nemen en nu kan ik zonder walkthrough fijn verder spelen.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

12 jan 2022, 18:48

KillingRaptor schreef:
12 jan 2022, 16:00
arjen1981 schreef:
12 jan 2022, 15:41
The Medium - XBOX Series X
Afbeelding
Layers of Fear of de daarop volgende spelen heb ik nooit gespeeld van deze Poolse developer maar grepen vaak wel mijn interesse. Ik ben immers een groot fan van survival horror in de form van Fatal Frame en Silent Hill. En daarbij was dit lange tijd een mooie Series X exclusive en sclusives trekken mij ook altijd wel. Maar The Medium viel mij echt ontzettend tegen. Het begon goed maar werd al snel eentonig langdradig en een slecht bestuurbare walking simulator. Niet voor deze ervaring.
Verkeerde topic? :biggrin:
Oops
Don Cannoli 79

13 jan 2022, 18:59

Ik loop tegen het einde van Asura's Wrath op de PS3. Moet nog 2 episodes geloof ik. Ik heb de game via m'n beamer gespeeld waardoor alles extra gigantisch en episch overkwam. :biggrin:

Tussendoor speel ik Battle Axe op de PS4. Deze game is uitgebracht door Numskull games en dat zegt me eigenlijk niet zoveel. Belangrijker is dat ie is ontwikkeld door Bitmap Bureau en de legendarische Pixel eindbaas Henk Nieborg. En die hebben samen Xeno Crisis gemaakt. Dat vind ik een erg fijne game dus Battle Axe was ik erg nieuwsgierig naar.

Leuke arcade-achtige game die wel wat van Golden Axe wegheeft maar dan vanuit een ander camera standpunt.
Hij is met vier levels wel écht aan de korte kant, zelfs voor een arcade-achtige game. Gelukkig is er ook infinite/survival mode.
Het ziet er in ieder geval allemaal supergaaf uit, klinkt mooi, en de controls zijn prima. Ik heb hem fysiek opgepikt voor 30 euro ofzo en dat vind ik een prima prijsje want ik ga dit de komende tijd nog wel vaker spelen.

Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

15 jan 2022, 11:29

Record of Lodoss War: Deedlit in Wonder Labyrinth via Xbox Game Pass

Afbeelding

Ik heb zojuist de eerste eindbaas verslagen van Record of Lodoss War, een metroidvania in de stijl van SOTN en de GBA / DS Castlevania games. Het voelt een beetje low-budget maar speelt lekker en dat is het belangrijkst. Persoonlijk vind ik deze game leuker dan Bloodstained. Fijn dat je via Game Pass dit soort games kunt ontdekken, op basis van arjen's tip in het topic over point & click adventures heb ik Unpacking ook alvast geinstalleerd.
Galious
Moderator
Moderator

16 jan 2022, 21:42

Ik kom de laatste tijd niet veel verder dan een potje Gynoug op de PS4, maar dat blijft wel een hele gave game :smile:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Fleder

17 jan 2022, 07:03

Until Dawn: Rush of blood op de Playstation VR. Lightgun game + achtbaan + horror + VR. Heerlijk. Hopelijk komt er ook nog een keer een VR versie van House of the dead Overkill uit. Of überhaupt een nieuw deel...

toejam

17 jan 2022, 09:46

Tegen al mijn logica in heb ik gezondigd en ben ik aan de Mass Effect Legendary Edition begonnen via Gamepass. En ondanks dat het nog steeds dezelfde irritaties heeft als voorheen heeft de game me weer compleet in het Mass Effect-universum gezogen.
Professional dabbler
Retrogamepapa
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: grimmmeister

17 jan 2022, 09:53

toejam schreef:
17 jan 2022, 09:46
Tegen al mijn logica in heb ik gezondigd en ben ik aan de Mass Effect Legendary Edition begonnen via Gamepass. En ondanks dat het nog steeds dezelfde irritaties heeft als voorheen heeft de game me weer compleet in het Mass Effect-universum gezogen.
Haha! Voor mij was Mass Effect echt ontzettend belangrijk. In de jaren voordat Mass Effect uitkwam vond ik games allemaal een beetje tegenvallen. Ik miste een wauw-factor ergens. Mass Effect had dat voor mij wel, en niet een beetje ook. Het was precies het type game qua speelstijl, sfeer en setting wat ik al jarenlang als een droom had. Alsof de makers het uit mijn brein hadden geplukt.

De gebreken en minpunten die Mass Effect heeft, merk ik daarom nog altijd weinig van. Nu ik jouw post hier lees, wil ik er weer aan gaan beginnen, ook al staan er hele andere games op de planning!

Zelf ben ik momenteel bezig met Far Cry Primal, die ik heel tof vind maar zoals alle Ubisoft games tegenwoordig: veel te groot. Wel wil ik deze nu eens echt uitspelen.
Verder ben ik voor mijn website bezig met Castlevania 3, Stranglehold en The Evil Within.
En ik ben eindelijk weer Zelda: Twilight Princess gaan spelen. Nog nooit uitgespeeld, terwijl ik alle versies van de game in bezit heb haha!
Afbeelding
arjen1981

17 jan 2022, 10:14

Ik heb mij gestort op Spelunky 2 en daarna ook nog weer deel 1.

Afbeelding

Daarmee is poef je hele weekend weg. Er zijn weinig games die je er zo inzuigen.
toejam

17 jan 2022, 11:47

Retrogamepapa schreef:
17 jan 2022, 09:53
De gebreken en minpunten die Mass Effect heeft, merk ik daarom nog altijd weinig van. Nu ik jouw post hier lees, wil ik er weer aan gaan beginnen, ook al staan er hele andere games op de planning!
Ja, mijn opmerking komt ook meer voort uit mijn algemene gedachte dat ik alle remakes en remasters zoveel mogelijk links laat liggen. Zeker een serie als Mass Effect die ik destijds op de 360 volledig op Insanity doorgespeeld heb. Vind dan van mezelf dat ik beter wat anders kan spelen voor een echt nieuwe spelervaring :)
Professional dabbler
Kunstschilder1987
Contacteer:

17 jan 2022, 12:06

Galious schreef:
16 jan 2022, 21:42
Ik kom de laatste tijd niet veel verder dan een potje Gynoug op de PS4, maar dat blijft wel een hele gave game :smile:
ja sorry hoor, maar...
Spoiler: weergeven
Gynoug is Genoeg!
:doh: :wallbash: :dontknow: :poop: :happy:
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Ok Impala!
Contacteer:

17 jan 2022, 19:18

Ik ben begonnen aan Breath of Fire: Dragon Quarter (PS2). Door velen wordt dit gezien als één van de moeilijkste JRPGs die er bestaan. De meningen zijn daarom nogal verdeeld over deze game. Ik was eigenlijk altijd wel intrigued door de grafische stijl en de sfeer die uit de screenshots en de premise sprak. Dus nu ga ik 'm dan echt proberen! Wish me luck... :confused1: :cool:

Afbeelding
KillingRaptor

17 jan 2022, 19:37

Ik ben vandaag met South Park: The Stick of Truth begonnen op PS3. Hilarische game dit, ongelofelijk! :lol:

Afbeelding
Ok Impala!
Contacteer:

24 jan 2022, 08:01

De Kunstschilder kan trots op me zijn! :evil2:

Afbeelding
KillingRaptor

24 jan 2022, 08:39

Ben met The Legend of Zelda: Link's Awakening op Switch begonnen. Heb deze voor €25 kunnen kopen in sales in de Mediamarkt afgelopen zaterdag. Erg toffe game tot nu toe! Vind het grafisch stijltje ook echt prachtig. Lang geleden dat ik de Game Boy versie heb uitgespeeld ook.

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 jan 2022, 08:58

De Link's Awakening remake voelt tegelijk heel fris aan als heel trouw aan het origineel. Ik zal deze remake waarschijnlijk ook nog wel enkele keren herspelen.
Ok Impala!
Contacteer:

24 jan 2022, 09:59

KillingRaptor schreef:
24 jan 2022, 08:39
Ben met The Legend of Zelda: Link's Awakening op Switch begonnen. Heb deze voor €25 kunnen kopen in sales in de Mediamarkt afgelopen zaterdag. Erg toffe game tot nu toe! Vind het grafisch stijltje ook echt prachtig. Lang geleden dat ik de Game Boy versie heb uitgespeeld ook.

Afbeelding
En ik weet niet of je 'm in het Nederlands speelt? Maar de vertaling was verrassend goed, helemaal top voor de kinderen en erg leuk om te zien hoe ze humor hebben vertaald! :smile:
KillingRaptor

24 jan 2022, 12:51

Neenee altijd in het Engels hier!
Shenglong83
Contacteer:

24 jan 2022, 15:18

KillingRaptor schreef:
South Park: The Stick of Truth. (...) Hilarische game dit, ongelofelijk! :lol:
Als je die tof vond zou je eigenlijk gelijk door moeten met Fractured, But Whole.
Rechtstreeks vervolg met vrijwel dezelfde humor, waar de kids geen zin meer hebben in fantasy en verder spelen als superhelden.
Backlog Overwinnaar 2021: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
KillingRaptor

24 jan 2022, 16:47

Shenglong83 schreef:
24 jan 2022, 15:18
KillingRaptor schreef:
South Park: The Stick of Truth. (...) Hilarische game dit, ongelofelijk! :lol:
Als je die tof vond zou je eigenlijk gelijk door moeten met Fractured, But Whole.
Rechtstreeks vervolg met vrijwel dezelfde humor, waar de kids geen zin meer hebben in fantasy en verder spelen als superhelden.
Ik heb hem dit weekend voor €8 gekocht dus zal er binnenkort zeker van komen!
Shenglong83
Contacteer:

25 jan 2022, 07:04

In de aanloop naar Pokemon Legends Arceus ben ik weer even terug gegaan naar m'n andere Pokemon games op Switch, Pokemon Sword en Let's Go Eevee. Mijn doel is nu om m'n Pokedex in beide games compleet te maken.

Gelijk dus maar een oproep:
Als er hier nog andere Pokefans zijn die me hierbij willen helpen en/of komende tijd (vooral ook na de release van Arceus!) willen samenwerken voor een volle dex dan hoor ik het graag!

Afbeelding
Backlog Overwinnaar 2021: You must defeat Sheng Long to stand a chance!

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”