Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

Re: Welke games speel je momenteel?

15 nov 2021, 07:28

Die eindbaas vond ik ook bijzonder lastig, tot op een gegeven moment het "klikte" en alle parries goed lukten. Vooral die parries zijn echt mega belangrijk om snel uit te lokken.

Kwam er bijna met full health van af (uiteraard krijg je ook health in fase 1 en fase 3 als je die ballen kapot maakt).
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

15 nov 2021, 08:34

Ik zal het tijdens de middagpauze nog eens proberen, ik heb de parry bij deze eindbaas nog niet helemaal onder de knie.
Swey

15 nov 2021, 13:39

Ik ben weer bezig met een nieuwe “ new” gameboy game voor mijn review series. Verwacht eind van de week het uit te spelen. Horror-mysterie adventure dit keer!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

16 nov 2021, 20:57

:wallbash:
synergy schreef:
15 nov 2021, 07:28
Die eindbaas vond ik ook bijzonder lastig, tot op een gegeven moment het "klikte" en alle parries goed lukten. Vooral die parries zijn echt mega belangrijk om snel uit te lokken.

Kwam er bijna met full health van af (uiteraard krijg je ook health in fase 1 en fase 3 als je die ballen kapot maakt).
Ik had vandaag die klik zoals jij het beschrijft. Bijna elke parry lukte in fase 1, ik bleef in fase 2 redelijk buiten schot en fase 3 was haast voorbij voordat ik het in de gaten had.

Speeltijd 9:02:16

Prachtige game, meer MercurySteam sidescrolling Metroid games please!
synergy

16 nov 2021, 21:23

Apenheul schreef:
16 nov 2021, 20:57
Ik had vandaag die klik zoals jij het beschrijft. Bijna elke parry lukte in fase 1, ik bleef in fase 2 redelijk buiten schot en fase 3 was haast voorbij voordat ik het in de gaten had.

Speeltijd 9:02:16

Prachtige game, meer MercurySteam sidescrolling Metroid games please!
Gefeliciteerd! Ja apart is dat hè? Zo lastig de hele tijd en opeens valt alles goed zeg maar. Fase 3 stelt inderdaad niet zoveel voor als je rustig blijft. :smile:

En inderdaad, hopelijk hoeven we niet meer zo lang te wachten op een volgende "2D" Metroid als deze keer!
Slati

17 nov 2021, 19:21

Briley Witch Chronicles
Ik game op: Commodore 64, Amiga 500, Atari Lynx, RetroPie, MiSTer, Evercade, Wii U, 3DS, N64, PS4 en een Windows laptopje
TheDarkWanderer

18 nov 2021, 19:29

Apenheul schreef:
07 okt 2021, 00:12
Final Fantasy Explorers
Afbeelding

Final Fantasy explorers voor 3DS is een soort Phantasy Star Online lite, best aardig om in online co-op te spelen (de servers zijn nog online). Elk soort quest is zoals oude MMORPGS met flink wat 'versla X beestjes' achtige quests maar het ziet er voor een 3DS game erg mooi uit en de wereld is gevarieerd.
Wellicht heb je er nu al wat meer uren in zitten. Hoe bevalt/beviel de game. Want hij ziet er erg vet uit moet ik zeggen.
I sense a soul in search of answers...
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 nov 2021, 20:05

TheDarkWanderer schreef:
18 nov 2021, 19:29
Apenheul schreef:
07 okt 2021, 00:12
Final Fantasy Explorers
Afbeelding

Final Fantasy explorers voor 3DS is een soort Phantasy Star Online lite, best aardig om in online co-op te spelen (de servers zijn nog online). Elk soort quest is zoals oude MMORPGS met flink wat 'versla X beestjes' achtige quests maar het ziet er voor een 3DS game erg mooi uit en de wereld is gevarieerd.
Wellicht heb je er nu al wat meer uren in zitten. Hoe bevalt/beviel de game. Want hij ziet er erg vet uit moet ik zeggen.
Het ziet er heel mooi uit maar in je eentje is het behoorlijk eentonig. Ik speel het eigenlijk alleen in co-op gelegenheden.
KillingRaptor

19 nov 2021, 17:38

Twee games begonnen vandaag. Ik had wat Switch games gekocht in de eShop sale en daarvan alvast al begonnen met Blaster Master Zero. Ben nu in de vijfde area aangekomen en ik vind hem echt heel erg tof tot nu toe.

Afbeelding

En dan ook nog begonnen met Klonoa 2: Lunatea's Veil op PS2. Deze heb ik al liggen van 2013 maar nooit gespeeld, even verandering in brengen dus! Het is echt een hele toffe platformer net als het eerste deel (daarvan heb ik de remake op Wii uitgespeeld).

Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

19 nov 2021, 21:03

Klonoa is echt tof inderdaad!

Ik ben in de Halo Infinite Multiplayer gedoken. Ben echt wel onder de indruk.
RKR

20 nov 2021, 18:57

Hij is zeker leuk. Ik heb zo'n 30 games gespeeld denk ik. De maps zijn bijzonder goed, en de gameplay is lekker. Speel op de S, en het ziet er ook in performance mode erg scherp uit. Vind de XP progression wel heel karig, en alle rewards zitten zo te zien achter de pass. Maar die zijn cosmetisch, dus het boeit me eigenlijk ook geen reet. Hierdoor zit je ook vast aan die introductions, wat mij totaal niet boeit en tijd kost.

Matchmaking is wat traag, en ik moet de app steeds relaunchen als ik vanuit quick resume weer wil matchmaken. Ik hoef ook geen oddball of CTF games achter elkaar, liever heb ik een Slayer en een control playlist. Maar ik denk dat ik helemaal geen MP shooter hoef te kopen dit najaar. Halo is beter dan Vanguard en BF.
arjen1981

20 nov 2021, 19:29

Ik denk dat ik ook met gemak al wel 50 games gespeeld heb. Blijf er vandaag ook weer naar terug komen.

Echt bizar want het is jaren geleden dat ik voor het laatst met zoveel enthousiasme een online multiplayer FPS speelde (battlefield bad company 2 ofzo?). Nu heb ik Halo 1 en 2 ook best wel wat multiplayer gespeeld maar was het voor mij destijds altijd wel een 2e rang FPS ondanks de populariteit haalde het voor mij bij lange na niet bij Quake en UT niet. Ik keek eigenlijk niet eens uit naar Helo Infinite maar ik dacht ik probeer het toch weer eens. Niet dat het onbekend was want ik heb elke Halo game wel gespeeld en ook de originele Destiny erg veel. Maar de laatste Halo's waren gewoon niet echt meer mijn ding. Maar na alle backlash en ontwikkel hells komt dit echt wel als een verrassing.

Het speelt echt heerlijk inderdaad. De wapens zijn vertrouwd en super strak en de mappen zijn top. Ik laat alle gamemodes aan staan bij de matchmaking want er is gewoon geen mode die ik niet leuk vind. (Ik vind de matchmaking overigens aardig rap gaan maar heb ook zo'n 10% van de games die uiteindelijk falen)

Het enige dat me nu tegen valt zijn de cut scenes. Het viel en stoorede mij direct in de Tutorial maar ik hoorde het zojuist ook al in de video van DF. Natuurlijk totaal geen issue voor MP maar het is wel zonde voor een campaign op 8 december.

Oja er is nog wel een ander iets dat mij stoort. Goed het is gratis dus ik snap dat ze aan cosmetics moeten verdienen met een season pass. Maar het XP systeem beloond spelers door bepaalde challenges aan te gaan. Maar wat je dus nu ziet is dat zodra spelers de challenge in een game hebben gehaald zij de game leaven en naar de voglende challenge gaan. Oops. Dat is natuurlijk killing voor MP. Hoop dat daar ook nog wat op gevonden wordt ;)
RKR

20 nov 2021, 21:41

Daarom houd ik ook niet zo van die challenges. Het is heel simpel op te lossen, check ze pas af aan het einde van de game. Maar ik heb MW 2019 bijv. een maand of 4 gespeeld en ik was vrijwel gemaxed tijdens Season 1, had bijna alles gedaan en dus ook ca 80 kills met een handgun waardoor je natuurlijk wel je team (en je k/d lol) benadeelt. Of ik zat te campen omdat ik 15 Chopper Gunner kills moest hebben. Destiny net zo. Heb ik ook een half jaar non-stop gespeeld, steeds Iron Banner gemaxed. In het begin kreeg je alleen punten voor een win dus ging na een grote achterstand in de beginfase iedereen al weg. Die bounties waren ook ruk eigenlijk, X kills met een shit wapen.

Ik ben gewoon voor progression zoals in BF4. Je krijgt vooral veel XP als je goed speelt en de match wint. Af en toe een ribbon voor een x aantal kills met een weapon class, dat komt vanzelf. Maar ja Halo is zonder Battle Pass wel heel karig qua handouts, dit is natuurlijk omdat de Multiplayer F2P is. Helaas, want GP bezitters hebben de full game sowieso.
Galious
Moderator
Moderator

20 nov 2021, 22:24

Ik heb net Electronic Super Joy 2 opgepikt uit de sale in de PS Store voor €1,50 en ben er gelijk aan begonnen. It's electronic, pretty super, and it gives me joy. No false advertising here! :perfect:

Ik heb een paar jaar geleden het eerste deel gespeeld en ik had wel zin om de boel weer eens lekker bij elkaar te vloeken met een pittige precision platformer :smile:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

21 nov 2021, 09:25

RKR schreef:
20 nov 2021, 21:41
Daarom houd ik ook niet zo van die challenges. Het is heel simpel op te lossen, check ze pas af aan het einde van de game. Maar ik heb MW 2019 bijv. een maand of 4 gespeeld en ik was vrijwel gemaxed tijdens Season 1, had bijna alles gedaan en dus ook ca 80 kills met een handgun waardoor je natuurlijk wel je team (en je k/d lol) benadeelt. Of ik zat te campen omdat ik 15 Chopper Gunner kills moest hebben. Destiny net zo. Heb ik ook een half jaar non-stop gespeeld, steeds Iron Banner gemaxed. In het begin kreeg je alleen punten voor een win dus ging na een grote achterstand in de beginfase iedereen al weg. Die bounties waren ook ruk eigenlijk, X kills met een shit wapen.

Ik ben gewoon voor progression zoals in BF4. Je krijgt vooral veel XP als je goed speelt en de match wint. Af en toe een ribbon voor een x aantal kills met een weapon class, dat komt vanzelf. Maar ja Halo is zonder Battle Pass wel heel karig qua handouts, dit is natuurlijk omdat de Multiplayer F2P is. Helaas, want GP bezitters hebben de full game sowieso.
Ja precies wat ik ook dacht. Waarom vink je het niet af als de match over is. Ik ben wel blij dat het enkel en alleen cosmetisch is voor zover ik heb gezien.
Ok Impala!
Contacteer:

24 nov 2021, 16:15

Faxanadu en Zelda II hebben een warm plaatsje in mijn hart. Dus toen de demo van Astalon: Tears of the Earth (NS) bij mij precies dat gevoel opwekte met een vertrouwd aanvoelende gameplay en soundtrack, kon ik de volledige versie natuurlijk niet laten liggen. Erg leuke game waarbij je tussen drie personages moet switchen om een reusachtige toren te verkennen. Ik denk dat deze ook leuk is voor fans van Mega Man en Shovel Knight. Aanradertje! :smile:

Afbeelding
TheDarkWanderer

25 nov 2021, 10:54

Ik speel nu Super Monkey Ball: Banana Mania op de Switch

Wat een heerlijke game. Moeilijkheidsgraad is niet te hoog, maar hier en daar moet je zeker even oefenen om de levels te halen. Wat ik leuk vind is dat de gehaalde levels punten opleveren die je kunt uitgeven aan unlockables. Kleine gimmick: Sonic en Tails zijn unlockable characters. Kies je die, dan veranderen in de bananen in ringen.

Daarnaast nog 12 minigames. Niet allemaal even geslaagd, maar hier en daar reden voor grote hilariteit in de local couch co-op.

Afbeelding
I sense a soul in search of answers...
KillingRaptor

25 nov 2021, 18:24

Twee games begonnen vandaag, als eerste Biomutant op de PS4. Het is een open world action game met RPG elementen in, uurtje of drie bezig geweest al en hij bevalt zeker tot nu toe!

Afbeelding

En ook met Bolt op de PS2 begonnen, deze is echt verrassend tof! Ik had hier vroeger wel eens de demo van gespeeld op de 360 maar nooit de volledige game in huis gehaald. Ik vond hem het makkelijkst voor PS2 en via Joydo gekocht, ook al twee uurtjes bezig geweest.

Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

25 nov 2021, 19:28

De release van Pokémon Brilliant Diamond en Shining Pearl was voor mij een herinnering dat ik de originele Pearl nog ergens had liggen, nooit aan begonnen. Bij deze dus.
Paar uur bezig, voor nu bestaat m'n team uit starter Turtwig, vroeger pickup Shinx, m'n favoriet Psyduck, HM dump Bidoof en 2 fillers.
Tegelijk kwam ik er achter dat ik blijkbaar DS games op m'n 3DS kan spelen.. nooit geweten!
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!

kingoftherain's spirit animal
Ok Impala!
Contacteer:

26 nov 2021, 06:27

Shenglong83 schreef:
25 nov 2021, 19:28
Tegelijk kwam ik er achter dat ik blijkbaar DS games op m'n 3DS kan spelen.. nooit geweten!
Fantastisch dat je dit nu nog ontdekt! Dit was voor mij indertijd de belangrijkste reden om te upgraden naar 3DS, zodat ik op een beter scherm DS games kon spelen. Als ik overall kijk heb ik denk ik meer DS dan 3DS games op m'n 3DS XL gespeeld! De DS heeft zo'n fantastische library, altijd iets te ontdekken! :smile:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 nov 2021, 10:39

Ik heb al lange tijd niets nieuws gespeeld, veel te druk met werk en ik heb mezelf ook weer een hobbyproject met urgente deadline op de hals gehaald. Maar Animal Crossing speel ik nog steeds met enige regelmaat voor een kwartiertje per dag. Behalve dat speel ik af en toe nog wat Super Robot Wars V.

Afbeelding

Op papier is de game niet voor mij want ik heb echt helemaal niets met anime laat staan robots, en het strategy gameplay gehalte is zeer dun. Toch vind ik het prettig speelbaar omdat je het bite-sized kan spelen, al heb je maar 5 of 10 minuten. Het gaat mij dan vooral om de leukste poppetjes sterk maken, ze krijgen ook steeds spectaculairdere special movies. Inmiddels zit ik bijna aan het einde van het spel; de main-quest kent 52 missies en daarvan heb ik er al 48 gehad. Ook heb ik alle 20+ DLC missies al uitgespeeld. Volgens de Switch heb ik er al meer dan 50 uur in zitten en ik denk dat de totale speeltijd straks ergens rond de 55 uur zal blijken.
Kunstschilder1987
Contacteer:

26 nov 2021, 10:49

Ok Impala! schreef:
24 nov 2021, 16:15
Faxanadu en Zelda II hebben een warm plaatsje in mijn hart. Dus toen de demo van Astalon: Tears of the Earth (NS) bij mij precies dat gevoel opwekte met een vertrouwd aanvoelende gameplay en soundtrack, kon ik de volledige versie natuurlijk niet laten liggen. Erg leuke game waarbij je tussen drie personages moet switchen om een reusachtige toren te verkennen. Ik denk dat deze ook leuk is voor fans van Mega Man en Shovel Knight. Aanradertje! :smile:
als mega man en shovelknight liefhebber eens op de shortlist gezet :) zal vast wel binnenkort op mn xb1 verschijnen!
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Galious
Moderator
Moderator

27 nov 2021, 22:04

Ik ben eens begonnen aan The Angry Video Game Nerd Adventures: Remassturd (love that pun :biggrin: ) uit de AVGN I & II Deluxe collectie. Ik ben een grote fan van de Nerd, dus deze stond al een tijdje op de radar. Erg vermakelijk tot dusver! :smile:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Kunstschilder1987
Contacteer:

28 nov 2021, 04:54

Galious schreef:
27 nov 2021, 22:04
Ik ben eens begonnen aan The Angry Video Game Nerd Adventures: Remassturd (love that pun :biggrin: ) uit de AVGN I & II Deluxe collectie. Ik ben een grote fan van de Nerd, dus deze stond al een tijdje op de radar. Erg vermakelijk tot dusver! :smile:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
de games zijn hard as hell maar prachtig gemaakt en geweldige gameplay hè! ik vind ze ook erg tof. Leuk dat je je er ook zo mee vermaakt!

Zelf had ik een lijstje games voor ogen dat ik komende tijd op de Game Gear wilde spelen. Toen ik daar wat titels van noemde op de Discord werd me door meerderen deze naar voren geschoven, waaronder Galious zelf, dus is deze gelijk naar de top van het lijstje gegaan!
Afbeelding

Afbeelding

Het begin is leuk waar je start bij het einde van de vorige wonder boy game, de graphics zijn geweldig mooie pixel art. tot nu toe is het wel een beetje where the fuck do i go? game, maar dat voelt hier niet als een straf, echter onderdeel van de grotere puzzel. ook prettig dat er een paswoord systeem is om verder te gaan. het nadeel van originele hardware met een flashcart is dat er geen savestates zijn (wat zijn we toch ook verwend tegenwoordig! haha) maar gelukkig lijkt dat goed opgevangen en lijkt dat goed te werken. alleen heb je niet alle extra items dan opgeslagen, maar wel alle belangrijke dingen. heeft ook wel iets en houdt me nog langer bezig!

Enfin, ik snap de heren van de discord in ieder geval helemaal dat deze gespeeld MOET worden :innocent: :heart:
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

28 nov 2021, 11:56

Altijd wanneer mijn nichtje van 3 langskomt wil ze Paper Mario Origami King spelen. Nu ik haar door de wereld zie lopen krijg ik nog meer waardering voor de world-building in deze game, meer dan de laatste 3 Paper Mario games (alles vanaf TTYD) is het een coherente wereld waarin ze veel kan exploreren en dingen ontdekken. Mooie game dus.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”