Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Swey

Re: Welke games speel je momenteel?

10 okt 2021, 00:03

Ik heb stilletjes weg zitten chippen aan Grindstone, een geweldige puzzle-chain game
Met RPG elementen. Echt hele dikke aanrader maar de game is echt verdomde lang, na 150 levels trok ik het niet meer en had ik er voor mijn gevoel alles uitgehaald, bleek dat er totaal 230
Levels zijn. Die pak ik in de toekomst nog weleens op. Inmiddels bezig met Hero Must Die, Again. JRPG met een twist dat je als held die de demon lord verslagen hebt,maar na het gevecht zelf ook sterft.je mag voor vijf dagen terugkomen uit de dood om je geliefde te zoeken. Interessant tot nu toe maar de battle system is echt een beetje mwah.
Kunstschilder1987
Contacteer:

10 okt 2021, 07:18

ik ben een paar dingen door elkaar aan het spelen. Ik ben begonnen aan PAnzer Dragoon, velen van jullie zeiden hoe geweldig deze zou zijn. Het is niet helemaal mijn genre, ik ben ook geen fan van starwing/starfox, wat leuke games zijn maar niet helemaal voor mij. En toch.... toch blijf ik panzer doorspelen. Dat is denk ik wel het bewijs van jullie gelijk, dat ik ondanks dat het niet mijn game is toch blijf doorspelen...
Verder zit ik in minecraft story mode, erg vermakelijke telltale game zover op xb1.
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
KillingRaptor

11 okt 2021, 18:42

Ik ben eens begonnen met Kotodama: The 7 Mysteries of Fujisawa op Switch. Visual novel gemengd met puzzels, het is niet slecht tot nu toe eigenlijk. Heeft wel wat ecchi momenten in de puzzels. :lol:

Afbeelding
kingoftherain

11 okt 2021, 19:21

Ik weet niet, maar als ik zo naar de rechterkant van het plaatje kijk, dan zie ik echt zo'n KillingRaptor spel. :wink:
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
KillingRaptor

11 okt 2021, 19:29

kingoftherain schreef:
11 okt 2021, 19:21
Ik weet niet, maar als ik zo naar de rechterkant van het plaatje kijk, dan zie ik echt zo'n KillingRaptor spel. :wink:
Hahaha! Maar jij bent er ook schuldig aan hoor nu met je Senran Kagura! :lol: I'm not alone anymore.
kingoftherain

11 okt 2021, 19:47

KillingRaptor schreef:
11 okt 2021, 19:29
Hahaha! Maar jij bent er ook schuldig aan hoor nu met je Senran Kagura! :lol: I'm not alone anymore.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik ontken ALLES!!! :tongue2:

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
KillingRaptor

11 okt 2021, 20:07

kingoftherain schreef:
11 okt 2021, 19:47
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik ontken ALLES!!! :tongue2:
Afbeelding
kingoftherain

11 okt 2021, 20:43

KillingRaptor schreef:
11 okt 2021, 20:07
Afbeelding
Hahaha, het gebruik van memes gaat lekker vandaag. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

RKR

12 okt 2021, 23:40

Returnal

Zwaar verslaafd. In het begin was de liefde er nog niet, maar na een tijdje in Biome 1 te hebben gespeeld begon ik het te begrijpen. De currency, de wapens, de buffs en debuffs. Zie dit als een Hades, maar dan beter vanwege de vette shoot em up gameplay.

Ik ben in Biome 4. Die had ik in 1 go kunnen halen, ware het niet dat ik wilde stoppen en eigenlijk de meeste side areas liet liggen voor wat het was en ook niet ben gaan craften. Uiteindelijk gewoon een pistool gepakt (ik was de OP Rotgland wel beu) om de boss mee te doen. Die boss kreeg ik tot redelijk ver in de laatste healthbar ook nog. Ik had ook wel een hoog proficiency level. Had Biome 1 en 2 gegrind en 3 nog niet eerder gehaald. In Biome 3 was ik zwaar OP, met 250% health, veel damage upgrades (ook nog bonus voor adrenaline levels en bonus als ik malignant debuffs droeg) en hoge defense. Kon die boss gewoon tanken lol. Biome 4 is echter de nieuwe spawn plek, dus het maakt niet veel uit. Je hoeft dus niet alle Biomes in 1 go te doen.

Parasites zijn je vrienden, wat je wilt is een debuff als fall damage of minder damage doen als je stilstaat want dat is echt whatever en stilstaan moet je hier nooit doen. Een debuff als damage on item pickup is echt nasty, heb ik een run mee gedaan en dat wordt uiteindelijk te gortig. Ook reset het steeds je adrenaline. 50% melee reduction zou ik ook niet gauw doen, want melee is enorm effectief hier.

Er is wel een kanttekening. Ik ben tot 3x toe met een goede build in Biome 3 gecrashed. Hard crash van het niveau rebuild je PS5 database en fix de external storage. Nu had ik eindelijk geen crash en wilde ik het meteen halen. Het is een groot nadeel want je kunt niet saven. Echter is iedere run weer anders dus ja, ik begon een dag later gewoon weer en vond weer andere goede shit. Dit moet wel gefixt worden. Als je er op googled is het geen incident.

Maar ik dacht dat Lost Judgment een lock was voor mijn GOTY (die game heb ik recent uitgespeeld), Returnal is een goede kanshebber.
KillingRaptor

13 okt 2021, 19:19

De originele Metroid op NES eens aan het spelen. Man, zonder map erbij en zonder savestates (ik speel hem op Switch) is dit echt niet te doen. Hij speelt wel tof maar die dingen heb ik wel nodig. :lol:

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

13 okt 2021, 19:40

Ik had hetzelfde KR, Metroid Zero Mission is in feite een remake van Metroid maar dan met map en save points :)
KillingRaptor

13 okt 2021, 21:28

Apenheul schreef:
13 okt 2021, 19:40
Ik had hetzelfde KR, Metroid Zero Mission is in feite een remake van Metroid maar dan met map en save points :)
Die heb ik gisteren uitgespeeld, vette game! Maar het is me gelukt en de originele is ook gedaan, met map en savestates weliswaar. :lol:
kingoftherain

15 okt 2021, 20:13

Metroid: Dread (NS)

Deze speel ik voornamelijk op het moment, al doe ik het lekker op mijn elfendertigste. Voorlopig bevalt het wel. De E.M.M.I.'s zorgen af en toe voor wat paniekmomenten als je niet weet waar je heen moet. Ik zit best vaak op de kaart te kijken waar ik precies heen moet, maar dat draagt wel bij aan de immersion.

Afbeelding

Xuan Yuan Sword 7 (PS4)

Deze kreeg ik vandaag binnen en ik was hier wel heel benieuwd naar. Ik heb nu iets meer dan een uur gespeeld en ik heb wel wat combat gehad, maar het was best veel verhaal tot nog toe. De combat is een beetje souls-achtig, dus dat is altijd wel een plus, maar je hebt wel verschillende difficulty settings. Het ziet er niet prachtig uit en sommige stukjes zijn wel heel erg scripted, maar ik denk dat als het eenmaal op gang komt, het een leuk spel kan zijn. Hoop ik.

Afbeelding

Swey

16 okt 2021, 12:29

Inmiddels Hero Must Die Again mee gestopt, heb het vier keer uitgespeeld en kwam erachter dat ik nog lang niet bij de true ending was door verkeerde paths te kiezen. Spel is interessant, maar het is heel veel herhaling, steeds dezelfde dialogen en dungeons, de koek was voor mij snel op.
Nu bezig met Bloodstained ritual of the night, nu twee uur in zitten, speelt
Lekker weg tot zo ver
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

16 okt 2021, 14:48

Sinds maandag ben ik terug van mijn korte vakantie en was mijn game-tijd weer enorm beperkt.

NEO: The World Ends With You
Afbeelding

Inmiddels zit ik haast 30 uur in de game en voor mijn gevoel ben ik op ongeveer 2/3e. De combat begint eentonig te voelen, je hebt weliswaar honderden skills die je kan mixen/matchen zoals je wilt maar velen zijn afgezien van de grafische effecten nagenoeg inwisselbaar en geven weinig tactische diepgang. Wel blijft de sfeer mij aantrekken en maak ik dagelijks wel een half uurtje vrij (dikwijls in het OV) om een stukje verder te spelen. Ik doe mooi rustig aan en in tegenstelling tot het eerste deel ben ik nu veel meer bezig met character customization in de vorm van kleding en attributen aanschaffen.

Cruis 'n Blast
Afbeelding

De game heb je in twee uur uitgespeeld maar daarna begint de fun eigenlijk pas echt, je hebt namelijk een aantal knotsgekke unlockables zoals de UFO, Triceratops, Hammerhead Shark en een hoop bizarre auto's die je door in-game currency uit te geven of sleutels uit te geven kunt bemachtigen, en kunt upgraden. Heb je ooit een Triceratops met LED-strip 200 km/u zien rennen? Alle courses in het spel hebben drie sleutels om te vinden en het doet me een beetje aan Diddy Kong Racing denken in hoe het spel mij verleidt om courses herhaaldelijk opnieuw te spelen om ze allemaal te vinden.

Animal Crossing: New Horizons
Afbeelding

Animal Crossing wordt nog regelmatig opgestart maar de AC Direct heeft de game weer helemaal op mijn netvlies geplaatst. Ik ga hier denk ik nog tientallen uren aan verliezen. Heerlijk spel.
Shenglong83
Contacteer:

16 okt 2021, 21:40

Nog steeds Metroid Dread.
Zit inmiddels al meer dan een uur vast op de laatste boss. :lol:

Ik hou het voor nu even voor gezien.
Morgen een nieuwe poging, waarschijnlijk na wat backtracken voor verborgen health en ammo powerups die ik vergeten ben.
You must defeat Sheng Long's WIFE to stand a chance!

kingoftherain's spirit animal
Zach

17 okt 2021, 08:50

Metroid Dread

Ik zit zo ongeveer richting het einde. Althans daar ga ik vanuit, omdat ik nu de screw attack heb. De game ligt erg in het verlengde van Samus Returns, alleen speelt het een stuk beter. Pro controller is ook wel beter dan de 3DS XL. Gelukkig ook iets minder focus op de counter attack dan SR. Soms ziet de game er fantastisch uit, andere keer doet het erg klinisch aan. De presentatie qua verhaal ligt ook helemaal in mijn straatje.

Ik vind het een gave game, maar net als Samus Returns duurt de game te lang. De map vind ik erg onoverzichtelijk, waardoor ik eigenlijk nauwelijks kan vinden waar ik nog niet ben geweest. De map zit ook erg ingewikkeld in elkaar met de vele teleports. Ergens in het midden van de game was het echt even lastig waar ik moest zijn, terwijl er ook veel momenten zijn geweest waar ik de perfecte weg heb gekozen richting het nieuwe item of boss fight. Eris op een gegeven moment wel erg veel herhaling met (mini-) bossfights, terwijl er ook een aantal zeer indrukwekkende boss fights zijn. De eerste keer met een EMMI is indrukwekkend, maar na een keer of 3 vind ik het niet erg boeiend meer.

Net als Samus Returns zou een less is more principe goed kunnen uitpakken voor een vervolg. Niet alleen de lengte van de game, maar ook bijv. de vele abilities. In mijn hoofd worstel je dan ook met vele buttoncombinaties, terwijl je de focus moet houden bij een baas die als je niet uitkijkt je in 4 klappen afmaakt. Maar misschien ben ik ook niet veel meer gewend qua actiegames.
KillingRaptor

17 okt 2021, 09:24

Ik moet nu eerlijk zeggen dat ik de game eigenlijk te kort vond, en dat heb ik wel met de meeste Metroid games. Ik had deze uit in 12 uren en dat was inclusief alle items verzamelen, mag van mij wel langer zijn want ik kan enorm genieten van deze games.
Zach

17 okt 2021, 09:53

KillingRaptor schreef:
17 okt 2021, 09:24
Ik moet nu eerlijk zeggen dat ik de game eigenlijk te kort vond, en dat heb ik wel met de meeste Metroid games. Ik had deze uit in 12 uren en dat was inclusief alle items verzamelen, mag van mij wel langer zijn want ik kan enorm genieten van deze games.
Ik kan mij voorstellen dat het uitpluizen van de map en alle geheimen erg leuk is. Op een gegeven moment deed ik dat ook met Samus Returns en zal dat ook wel met Dread doen. Ik heb zelf de voorkeur voor de meer gestroomlijnde stijl van Zero Mission en Fusion.
Galious
Moderator
Moderator

17 okt 2021, 11:50

Ik ga eindelijk richting het einde van Earth Defense Force 5. Vind het nog steeds een heerlijke game, maar 110 missies in de campaign mode is toch echt wel een beetje teveel van het goede. Op een gegeven moment mis je ook structuur in de missie opbouw en word je regelmatig op 'filler missies' gestuurd zonder dat er nieuwe vijanden of challenges bijkomen om de hoeveelheid campaign content echt te rechtvaardigen. Mission 100 was in elk geval wel lekker insane, met tientallen kaiju en gigantische mechs tegelijk strijdend op het battlefield. Dat belooft wat voor de echte finale!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
kingoftherain

17 okt 2021, 12:20

Mooi, dan ben je lekker warm gedraaid voor als EDF 6 volgend jaar uitkomt. :thumbup:

Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 okt 2021, 14:31

Hehe, ik ken dat soort ervaring met de Super Robot Wars serie; een overload aan content. Mooi rustig aan doen Galious ;)
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

18 okt 2021, 11:31

Ik ben nu zelf met teveel tegelijk bezig. Met name Lost Judgement en Deadly Premonition 2 zijn niet een goede combo om tegelijk te spelen. Dan is er één steeds de dupe maar zijn ze beiden erg tof! Ik ben ook nog bezig met Psychonauts 2. Die speel ik samen met mijn dochter. Daarvoor is die heel geschikt!
Retrogamepapa
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: grimmmeister

18 okt 2021, 12:43

Ik heb als main focus nu horror games, omdat ik er wil proberen nog een paar te reviewen op mijn site. Alleen zo weinig tijd :(

Als échte oldschool game ben ik bezig met Monster Bash op de pc, een echt jeugdsentiment voor mij die gelukkig te vinden was op GOG:
Afbeelding

Daarnaast eindelijk eens echt The Evil Within gaan spelen, die ik beter vind dan verwacht! Ik hoop die eind deze week uitgespeeld te hebben, waarna ik verder wil gaan met The Sinking City.

Tussendoor weer in de Metroid vibe gezogen toch (hoe zou dat nou toch komen zeg?!?), en heb ik Federation Farce... eh Force weer eens een kans gegeven, alsook wil Metroid: Samus Returns eens echt helemaal uitspelen, voordat ik aan Metroid Dread ga beginnen.
Afbeelding
kingoftherain

18 okt 2021, 12:45

Retrogamepapa schreef:
18 okt 2021, 12:43
Ik heb als main focus nu horror games, omdat ik er wil proberen nog een paar te reviewen op mijn site. Alleen zo weinig tijd :(

Als échte oldschool game ben ik bezig met Monster Bash op de pc, een echt jeugdsentiment voor mij die gelukkig te vinden was op GOG:
Afbeelding

Daarnaast eindelijk eens echt The Evil Within gaan spelen, die ik beter vind dan verwacht! Ik hoop die eind deze week uitgespeeld te hebben, waarna ik verder wil gaan met The Sinking City.

Tussendoor weer in de Metroid vibe gezogen toch (hoe zou dat nou toch komen zeg?!?), en heb ik Federation Farce... eh Force weer eens een kans gegeven, alsook wil Metroid: Samus Returns eens echt helemaal uitspelen, voordat ik aan Metroid Dread ga beginnen.
Als ik me niet vergis is Apogee bezig met een remaster van Monster Bash. En als ik me wel vergis niet. :tongue2:

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”