Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Welke games speel je momenteel?

01 apr 2020, 21:14

koekiemonster schreef:
01 apr 2020, 19:30
Dank voor de tip! Had je die ook niet in de podcast?
Ik had Steamworld Heist in de podcast :)
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

04 apr 2020, 18:22

Vanavond is het tijd! Volgens een maat van die vanmiddag al begonnen is, is het de demo on steroids en noemt het zelfs een briljante game. Nou, dat gaan we zelf wel even ontdekken, maar ik heb er echt heel veel zin in!

Afbeelding
Afbeelding
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

04 apr 2020, 18:36

Have fun! Die van mij is nog steeds onderweg (sinds vorige week donderdag). Dus ik baal. :sad1:
Zach

04 apr 2020, 18:47

Aah cool ik dinsdag pas.
kingoftherain

04 apr 2020, 18:52

Mooi! Veel plezier, man!
Ik dacht eerst dat er iets mis was met mijn PS4 omdat de trophies niet wilden syncen, maar dat blijkt dus te maken te hebben met het feit dat het spel officieel nog niet uit is. Had ik nog nooit eerder meegemaakt.
"My life is a chip in your pile. Ante up!" ~ Setzer Gabbiani, Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

04 apr 2020, 19:39

Dynamike schreef:
04 apr 2020, 18:22
Vanavond is het tijd! Volgens een maat van die vanmiddag al begonnen is, is het de demo on steroids en noemt het zelfs een briljante game. Nou, dat gaan we zelf wel even ontdekken, maar ik heb er echt heel veel zin in!

Afbeelding
Volgens een collega die het al heeft uitgespeeld is de game mooi en leuker dan verwacht, maar het verhaal viel hem tegen (als in: minder dan het origineel, maar wellicht op zichzelf nog wel goed).
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 apr 2020, 00:48

kingoftherain schreef:
04 apr 2020, 18:52
Mooi! Veel plezier, man!
Ik dacht eerst dat er iets mis was met mijn PS4 omdat de trophies niet wilden syncen, maar dat blijkt dus te maken te hebben met het feit dat het spel officieel nog niet uit is. Had ik nog nooit eerder meegemaakt.
Klopt, zodra de digitale uitkomt worden trophies ook gesynced. Hoeveel tijd heb je er inmiddels inzitten? Ik zit nu op 3 uur 40 speeltijd (iets meer dan 4 uur real life time) en ben nog side-quests aan het doen. Beetje katten zoeken enzo :laugh:
Afbeelding
kingoftherain

05 apr 2020, 05:24

Dynamike schreef:
05 apr 2020, 00:48
Hoeveel tijd heb je er inmiddels inzitten? Ik zit nu op 3 uur 40 speeltijd (iets meer dan 4 uur real life time) en ben nog side-quests aan het doen. Beetje katten zoeken enzo :laugh:
Bij de Sector 7 slums en de sidequests kreeg ik een beetje een Final Fantasy XII gevoel. Op de goede manier. Ik heb zeker geen hekel aan dat spel.
Ik zit net over de 8 uur en ben met chapter 6 bezig. Tot nog toe ben ik één ding tegen gekomen (in chapter 4 of 5) dat ze van mij óf anders hadden mogen doen óf weg hadden mogen laten. Ik hoop dat het niet te vaak terug komt.

Let op: mogelijke spoiler!!!
Spoiler: weergeven
Het nieuwe karakter Roche stunt met z'n motor alsof hij vindt dat Dante van Devil May Cry een beginneling is. In Devil May Cry vind ik dat best, maar hier vind ik dat gewoon wat minder passen. Zal wel iets japans zijn
"My life is a chip in your pile. Ante up!" ~ Setzer Gabbiani, Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
StarWolf

05 apr 2020, 08:03

Animal Crossing New Horizons, de beste manier om door deze tijd van thuis heen te komen :)
Afbeelding
Zach

05 apr 2020, 12:03

kingoftherain schreef:
05 apr 2020, 05:24

Let op: mogelijke spoiler!!!
Spoiler: weergeven
Het nieuwe karakter Roche stunt met z'n motor alsof hij vindt dat Dante van Devil May Cry een beginneling is. In Devil May Cry vind ik dat best, maar hier vind ik dat gewoon wat minder passen. Zal wel iets japans zijn
Ik had mij bedenkingen daar al bij. Nomura gaat full-on Kingdom Hearts blijkbaar met deze game :thumbdown:
Laatst gewijzigd door Zach op 07 apr 2020, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Galious
Moderator
Moderator

06 apr 2020, 22:48

Ik ben volgens mij in het een-na-laatste hoofdstuk van Fist of the North Star: Lost Paradise aanbeland. Het is dat ik het FotNS universum zo gaaf vind, anders was ik waarschijnlijk al afgehaakt, want de Yakuza template voelt hier verder wel heel erg plichtmatig. De story pacing is verschrikkelijk (zelfs naar Yakuza standards) en de game leunt behoorlijk zwaar op grindy filler content om de duur te rekken.

Voor de main story moest ik vanavond bijvoorbeeld vanuit de stad door de wasteland rijden naar punt B. Ik ben de stad nog niet uit met m'n auto, of er wordt een sub-story getriggerd die me weer terug de stad in brengt. Maar ik wil verder met de main story, dus hop weer naar de auto lopen, de stad uit en op naar punt B. Eenmaal bij punt B aangekomen blijkt de weg geblokkeerd door rotsblokken en moet ik terug naar de stad naar de mechanic voor een car upgrade waarmee ik door de blokken kan beuken. De mechanic stuurt me vervolgens terug naar punt B om materialen te verzamelen voordat ik die upgrade kan installeren. Na die materialen bij elkaar gesprokkeld te hebben aldaar moet ik dus wéér terug naar de mechanic in de stad om de auto te upgraden zodat ik eindelijk door de blokkade op punt B kan rijden en verder kan naar m'n doel...

...En dat blijkt dan een NPC te zijn die niks weet en me weer terug naar de stad stuurt om daar mijn oor te luister te leggen :doh: :doh: :doh:

Nu weet ik in elk geval waarom het The Wasteland heet. For wasting my time!! :laugh:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Don Cannoli 79

07 apr 2020, 19:29

Oh mijn copy van Fist of the North Star is net afgeleverd door DHL. Krijg na het lezen van jouw impressie al echt zin om die game te spelen ! :lol:

Gelukkig vind ik het FotNS universum ook erg tof , dus ik ga me er heus wel mee vermaken denk ik.

Maar nu nog even niet. Er zitten nog steeds een aantal colossi op me te wachten in Shadow of the Colossus.
en ik ben Half-Life op de PS2 ook nog aant spelen.
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

07 apr 2020, 21:33

Ik heb 9 PSVita memorycards. Gezien ik afgelopen weekend vrijwel mijn gehele fysieke collectie (op 18 stuks na) heb verkocht aan Jur was ik toch wel benieuwd wat ik allemaal op de memorycards had staan.

En toen zat ik ineens uuuuuuren te gamen. Rayman Legends, je bent geweldig!
- portable-games.nl
Galious
Moderator
Moderator

07 apr 2020, 22:22

Don Cannoli 79 schreef:
Oh mijn copy van Fist of the North Star is net afgeleverd door DHL. Krijg na het lezen van jouw impressie al echt zin om die game te spelen ! :lol:

Gelukkig vind ik het FotNS universum ook erg tof , dus ik ga me er heus wel mee vermaken denk ik.

Maar nu nog even niet. Er zitten nog steeds een aantal colossi op me te wachten in Shadow of the Colossus.

Ik weet de game wel te verkopen, he? Misschien moet ik iets met marketing gaan doen ofzo :laugh:

Maar als je van FotNS en Yakuza houdt, dan komt het wel goed. Het is zeker een vermakelijke game, maar niet de gedroomde kruising tussen Ken's Rage en Yakuza, dat blijven de betere games. Maar Lost Paradise zou van mij alsnog een solide 3 (Fists of the North) Stars out of 5 krijgen als ik 'm een rating moest geven :)
nmkl pjkl ftmch
Don Cannoli 79

08 apr 2020, 10:05

koekiemonster schreef:
Ik heb 9 PSVita memorycards. Gezien ik afgelopen weekend vrijwel mijn gehele fysieke collectie (op 18 stuks na) heb verkocht aan Jur was ik toch wel benieuwd wat ik allemaal op de memorycards had staan.

Ik las al dat je de fysieke collectie van de hand heb gedaan. Best wel stoere move, dat was vast geen makkelijke beslissing.
Wel tof dat je al die memorycards vol met games hebt staan. Game on ! :thumbup1:
Don Cannoli 79

08 apr 2020, 10:32

Galious schreef:
07 apr 2020, 22:22
Don Cannoli 79 schreef:

Ik weet de game wel te verkopen, he? Misschien moet ik iets met marketing gaan doen ofzo :laugh:

Maar als je van FotNS en Yakuza houdt, dan komt het wel goed. Het is zeker een vermakelijke game, maar niet de gedroomde kruising tussen Ken's Rage en Yakuza, dat blijven de betere games. Maar Lost Paradise zou van mij alsnog een solide 3 (Fists of the North) Stars out of 5 krijgen als ik 'm een rating moest geven :)
Hahaha, anti-marketing is het ! :lol:
Vorig jaar mn eerste Yakuza game uitgespeeld en ik ben zeker van plan meer delen te gaan spelen. Al denk ik wel dat ik max 1 per jaar wil doen.
Ken's Rage moet ik nog altijd een keer oppikken. De Fist of the North Star game die ik regelmatig speel en die je vast wel kent is deze:

Afbeelding

Het is de arcade fighting game voor de Atomiswave van SEGA/Arc System Works. Het is wel een bootleg die ik heb maar de game speelt er niet minder om. De PS2 port heb ik ook. Die game heet :
Hokuto no Ken: Shinpan no Sōsōsei Kengō Retsuden (北斗の拳 ~審判の双蒼星 拳豪列伝~

Vrij vertaald: Fist of the North Star: The Twin Blue Stars of Judgment - History of the Fist Masters)

Ja dat moest ik googlen :smile:
Galious
Moderator
Moderator

08 apr 2020, 14:08

De arcade game heb ik helaas nog nooit gespeeld, maar die lijkt me wel heel erg gaaf. Oh man, als Arc System Works nou eens een nieuwe FotNS fighter zouden maken in de stijl van Guilty Gear Xrd en Dragon Ball Fighter Z... :drool:
nmkl pjkl ftmch
Don Cannoli 79

08 apr 2020, 15:35

Galious schreef: De arcade game heb ik helaas nog nooit gespeeld, maar die lijkt me wel heel erg gaaf. Oh man, als Arc System Works nou eens een nieuwe FotNS fighter zouden maken in de stijl van Guilty Gear Xrd en Dragon Ball Fighter Z... :drool:
Oh ja een nieuwe versie van Arc System Works zie ik ook echt wel zitten !!
Al moet ik zeggen dat deze er ook echt nog wel goed uitziet. Ook de PS2 versie ziet er nog goed uit. De stijl vd graphics zorgt ervoor dat het er niet snel gedateerd uitziet vind ik.

PS2 promofilmpje van deze game:
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

08 apr 2020, 16:09

Don Cannoli 79 schreef:
08 apr 2020, 10:05
koekiemonster schreef:

Ik las al dat je de fysieke collectie van de hand heb gedaan. Best wel stoere move, dat was vast geen makkelijke beslissing.
Wel tof dat je al die memorycards vol met games hebt staan. Game on ! :thumbup1:
Het is enerzijds jammer, maar aan de andere kant... het ruimt erg op in mijn hoofd en in mijn huis.

En blijkbaar heb ik genoeg digitale games voor een leven lang plezier. Ik schrok van het aantal haha. 👍🏻
- portable-games.nl
Don Cannoli 79

08 apr 2020, 19:05

Ja ik kan me vooral voorstellen dat het in je hoofd opruimt. En met 9 memcards vol heb je ook echt wel genoeg te gamen.

Mooie grote duim erbij... Tja daar heb je nou ook gewoon weer ruimte voor he :smile:
Zach

09 apr 2020, 21:41

FFVII: Remake

Alsof de ontwikkelaar van Kingdom Hearts een poging doet om een remake te maken van Final Fantasy VII. Aan de ene kant zie en voel ik de spirit van FFVII, maar er fietsen ook zoveel slechte KH, FFXIII en FFXV invloeden door heen.
Laatst gewijzigd door Zach op 10 apr 2020, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Galious
Moderator
Moderator

09 apr 2020, 22:15

Na Fist of the North Star ga ik snel door met de volgende titel uit m'n backlog: Velocity 2X op de PS4. Hele gave combinatie van shoot 'em up en run 'n gun platformer. Ik ga deze alleen niet op de hoogste versnelling kunnen spelen zoals de game aanmoedigt, 'cos my brain simply does not compute op zulke snelheden en dan ga ik alle knoppen door elkaar halen :laugh:
Maar ook op de een-na-hoogste versnelling is het smullen geblazen van de actie :thumbup1:

Afbeelding

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Don Cannoli 79

10 apr 2020, 15:04

Velocity 2X is een toffe game ! Nadat ik hem digitaal al voor de PS4 en Vita had gekocht heb ik hem ook nog fysiek op de PS4 gehaald. Leuke game om af en toe wat leveltjes te doen. De afwisseling tussen shmuppen en run ' and gunnen vind ik weer eens wat anders dan standaard. En idd no way dat ik dit fatsoenlijk op hoge snelheid kan bijhouden.
LesserMagic
Contacteer:

10 apr 2020, 17:31

Afbeelding

De laatste paar dagen veel uren in Animal Crossing: New Horizons gestoken.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 apr 2020, 20:22

Het museum is geopend, hulde :)

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”