Nintendo Switch

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Shmupz

Re: Nintendo Switch

04 feb 2021, 16:27

@KillingRaptor
Nee, ik kan nog geen equipment kopen!

@Ok Impala!
Smoothies? Mij niet gezien. iig niet voor Ring Fit oid.
Ik vind Ring Fit meer voor de fun. Ik sport echt ruim voldoende en wil dat niet vervangen door Ring Fit, haha.
Als strak de klimhallen en boulderhallen weer open zijn hang ik daar weer rond! ;) Oh en de zwembaden.. Mis die kilometers zwemmen!
Tot die tijd doen we het met de thuis work-outs, wandelen, fietsen en een klein beetje Ring Fit.

Dat van die sets herhalen of meerdere oefeningen doen heb ik inderdaad gelezen. Hoe "moeilijker" hoe meer herhalingen je moet doen.
Haha, ja de hartslagmeter dat geloof ik hoor..
Ok Impala!
Contacteer:

04 feb 2021, 16:31

Ik bedoelde smoothies in het spel... :lol:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

04 feb 2021, 16:45

Dit is voor mij een deju vu hehe ^_^

Toen Steef het in de podcast over Ring Fit Adventure had toen haalde hij er ook allerlei randzaken bij waarbij het voor mij niet duidelijk was wat nou met de game en wat nou met Steef zelf te maken had :)
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

04 feb 2021, 17:07

Apenheul schreef:
04 feb 2021, 13:57
Gozert schreef:
04 feb 2021, 12:42
Die hartslagfunctie kun je overigens volledig links laten liggen. Die is zo onbetrouwbaar als de pest. Ik heb dat vergeleken met een borstband-hartslagmeter (welke maximaal 2% afwijkt van een medisch ECG), en dat lijkt gewoon nergens op. Daar zit vaak tientallen slagen per minuut verschil tussen. :lol:
Ha, Steef zei ook ooit dat de metrics in Ring Fit Adventure behoorlijk aan de conservatieve kant zaten t.o.v. fitnessapparatuur en zijn stappenteller. Ring Fit zat altijd ruim onder wat andere meetapparatuur aangaf en dat motiveerde niet :)
Ja, precies. Leuke poging, en potentieel ook interessante data, maar dus gewoon geen waarde aan hechten. Dit wordt ook aangegeven op het scherm in-game overigens.

Het is overigens absoluut geen must om een accurate hartslagmeting te hebben voor algemeen gebruik, maar als je er wel echt gericht mee wil werken (bijv. om progressie te meten, ideale intensiteit te bepalen, bepaalde trainingszones op te zoeken, etc.) raad ik toch aan om extra apparatuur te overwegen. Ik zou dat echter eerder verwachten bij iemand die ook serieus gaat of wil gaan sporten en/of hele specifieke doelen nastreeft. Dat zal niet de voornaamste populatie zijn binnen Ring Fit Adventure gebruikers.

Daarmee wil ik de game overigens absoluut niet tekort doen (sterker nog, dit is momenteel mijn favoriete game uit 2019 :D). Het is maar één relatief klein aspect, en verder is het echt een prima tool om mensen in algemene zin allround fitter te krijgen. Ik zie zelfs mogelijkheden als ondersteuning van sommige fysiotherapeutische behandelingen; zeker bij patiënten die wat meer moeite hebben om motivatie op te brengen om huiswerkoefeningen te doen of na de behandeling actief te blijven. Die doelen en feedback die je krijgt kunnen dan heel waardevol zijn, de oefeningen zijn goed en worden vrij duidelijk uitgelegd en je kunt het altijd in de comfort, warmte en droogte van je eigen huis oppakken. :)
Gozert
Moderator
Moderator

04 feb 2021, 17:09

Ok Impala! schreef:
Deze is mooi. :lol:

Smoothies zijn in principe je vervanger voor potions, elixirs, etc. Ze kunnen je hartjes aanvullen, bepaalde stats boosten, oefeningen omzetten naar een andere kleur, etc.
kingoftherain

04 feb 2021, 17:23

KillingRaptor schreef:
04 feb 2021, 14:00
Ik vond het al vreemd dat de game zei dat ik een very light exercise had terwijl ik helemaal buiten adem was. :lol:
Dat belooft wat. :lol: :lol: :lol:
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
KillingRaptor

04 feb 2021, 17:35

Gozert schreef:
Ik zie zelfs mogelijkheden als ondersteuning van sommige fysiotherapeutische behandelingen; zeker bij patiënten die wat meer moeite hebben om motivatie op te brengen om huiswerkoefeningen te doen of na de behandeling actief te blijven. Die doelen en feedback die je krijgt kunnen dan heel waardevol zijn, de oefeningen zijn goed en worden vrij duidelijk uitgelegd en je kunt het altijd in de comfort, warmte en droogte van je eigen huis oppakken. :)
Dat heb ik eigenlijk wel. Ik moet in beweging blijven van de dokters voor mijn rug maar zo wat buiten rondwandelen of fietsen zonder doel is echt niet mijn ding. Daarom heb ik ook de game aangeschaft en het houdt me zeker voldoende in beweging! Al 10 dagen op een rij bezig nu, eerste dag hield ik het zo'n kleine 10 minuutjes vol en nu al makkelijk 25 minuten dus het helpt zeker wel.
Afbeelding
Gozert
Moderator
Moderator

04 feb 2021, 18:20

KillingRaptor schreef:
04 feb 2021, 17:35
Gozert schreef:
Ik zie zelfs mogelijkheden als ondersteuning van sommige fysiotherapeutische behandelingen; zeker bij patiënten die wat meer moeite hebben om motivatie op te brengen om huiswerkoefeningen te doen of na de behandeling actief te blijven. Die doelen en feedback die je krijgt kunnen dan heel waardevol zijn, de oefeningen zijn goed en worden vrij duidelijk uitgelegd en je kunt het altijd in de comfort, warmte en droogte van je eigen huis oppakken. :)
Dat heb ik eigenlijk wel. Ik moet in beweging blijven van de dokters voor mijn rug maar zo wat buiten rondwandelen of fietsen zonder doel is echt niet mijn ding. Daarom heb ik ook de game aangeschaft en het houdt me zeker voldoende in beweging! Al 10 dagen op een rij bezig nu, eerste dag hield ik het zo'n kleine 10 minuutjes vol en nu al makkelijk 25 minuten dus het helpt zeker wel.
Dat is echt supertof om te horen! Erg fijn dat het voor je werkt en je een mooi alternatief hebt voor de gebruikelijke adviezen die je eigenlijk niet bij je passen. :smile: Goed dat je al progressie hebt geboekt en hopelijk helpt het op termijn ook met je klachten!
Shmupz

05 feb 2021, 21:45

Ok Impala! schreef:
Ja, weet ik veel. :happy: Ik heb het spel een uur gespeeld man, had ook geen idee dat je dingen kon kopen. :investigate:

Ik ben nu vooral aan het wachten op Super Mario 3D World op de Switch trouwens. :love: Ik vond die game erg leuk op de Wii u!
Hebben meer van jullie die besteld?
KillingRaptor

06 feb 2021, 12:38

Shmupz schreef:
05 feb 2021, 21:45
Ik ben nu vooral aan het wachten op Super Mario 3D World op de Switch trouwens. :love: Ik vond die game erg leuk op de Wii u!
Hebben meer van jullie die besteld?
Ik ben nog serieus aan het twijfelen wat ik ga doen met die. Ik zou erg graag die Bowser's Fury spelen maar ik zie dat je die in drie uurtjes kan uitspelen (zes uren als je voor 100% gaat). Maar 3D World vond ik ook wel tof op de Wii U. Hmmm...

Afbeelding
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

06 feb 2021, 12:47

Ik vind nieuwprijs voor mezelf te duur, 80% van de game heb ik al op Wii U gespeeld en hoewel Bowser's Fury mij erg leuk lijkt en ik de moeilijkste Super Mario 3D World (rainbow-road) levels nooit heb uitgespeeld denk ik dat ik eigenlijk net zo goed de Wii U weer een keertje aan kan sluiten. Maargoed, ik kijk het nog even aan.
KillingRaptor

11 feb 2021, 18:13

Er is een behoorlijk bevestigend gerucht dat Star Wars: Republic Commando wel eens naar de Switch zou kunnen komen in de dichte toekomst. Er is blijkbaar een patch op Nintendo's eShop servers verschenen voor de game en hij zou terug door Aspyr geport worden (die ook de andere Star Wars titels naar Switch heeft gebracht). Ik hoop dat dit klopt, heb deze altijd al eens willen spelen!
Afbeelding
Ok Impala!
Contacteer:

16 feb 2021, 15:47

Morgen kunnen we zien of de geruchten waar zijn. Een 50(!) minuten durende Nintendo Direct is aangekondigd voor morgen om 23u. Dus niet op donderdag, maar op zaterdag woensdag laat in de avond! :smile:

https://www.nintendolife.com/news/2021/ ... h_february
Laatst gewijzigd door Ok Impala! op 16 feb 2021, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Fing3r

16 feb 2021, 16:07

Vreemde zaterdagen heb jij Impala 🤣

Morgenavond in ieder geval, ben wel benieuwd wat ze voor ons in petto hebben. Ik zit dan in ieder geval klaar voor de stream 😁
Afbeelding
KillingRaptor

16 feb 2021, 17:06

Nice, ga ik zeker kijken! Benieuwd wat ze gaan tonen van Smash Bros. ook.
Afbeelding
Ok Impala!
Contacteer:

16 feb 2021, 17:08

Fing3r schreef:
16 feb 2021, 16:07
Vreemde zaterdagen heb jij Impala 🤣
Duidelijk teveel tegelijk aan het doen! :giggle:
Ribbelchips

18 feb 2021, 11:19

Beetje gemengde gevoelens over de Direct. Na bijna een jaar zonder nieuwe aankondigingen en updates over games als Breath of the Wild 2, Metroid Prime 4, Bayonetta 3 en geruchten over een pro-model van de Switch, moet je toch wel je best doen om een laag verwachtingspatroon voor jezelf aan te houden.

Ik heb een aantal toffe games voorbij zien komen waarbij Project Triangle Strategy er toch wel bovenuit steekt. Een (2022) game in de sfeer van Octopath Traveler, maar dan met een flinke dosis Fire Emblem. Ik ben ook blij dat er een derde deel van Splatoon aan zit te komen, al vind ik het wel vreemd dat die 2022 nu wel al getoond werd, maar dat najaar 21 dus nog compleet onduidelijk is. Ook mistte ik Pokemon Snap, die volgens mij toch echt dit voorjaar verschijnt. En daar zou de focus van de Direct toch echt op liggen..

Qua Skyward Sword HD hink ik op twee gedachten. Ik ben erg blij dat ze button-control toegevoegd hebben, want motion was voor mij de reden dat ik de game nooit langer dan een uur heb gespeeld. Dat ga ik nu dus wel doen. Alleen... waarom zie die game er minder uit dan Wind Waker HD en Twilight Princess HD op de Wii U? Het lijkt wel alsof ze helemaal niets hebben gedaan met de textures, maar gewoon de resolutie hebben opgeschroefd. Wat nog los staat van het design van 'androgyne Link'

Verder nog wat games voorbij zien komen die misschien leuk zijn als (goedkoop) tussendoortje. Mario Golf, World's End, No More Heroes 3, Legend of Mana remake ect..

Al met al een 'okayish' Direct voor mij, maar als je er zo lang naar uitkijkt en er wordt met geen woord gerept over de Zelda 35 viering, BotW2 schittert door afwezigheid en ipv daarvan krijgen we een momenteel lelijk ogende Skyward Sword HD als goedmakertje dan ben je toch wat teleurgesteld...
Swey

18 feb 2021, 22:13

Die joy cons zijn nu al nergens meer te krijgen . Is dit zo’n limited edition of is de verwachting dat ze weer in stock komen?
Iemand nog een betrouwbare site die ze nog wel heeft?
Galious
Moderator
Moderator

18 feb 2021, 22:25

Swey schreef:
Die joy cons zijn nu al nergens meer te krijgen . Is dit zo’n limited edition of is de verwachting dat ze weer in stock komen?
AllYourGames heeft ze nog:

https://www.allyourgames.nl/nintendo-sw ... ce=beslist
nmkl pjkl ftmch
Swey

18 feb 2021, 23:29

Galious schreef:
18 feb 2021, 22:25
Swey schreef:
AllYourGames heeft ze nog:

https://www.allyourgames.nl/nintendo-sw ... ce=beslist
Thanks!
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

20 feb 2021, 14:00

Ik laat dit hier achter. En… ik vind dat de huidige manier hoe Nintendo met de industrie omgaat inmiddels schadelijk.

Afbeelding

Je hoeft het niet te kopen, maar dan heb je ook geen alternatief uit de eigen stallen de eerste tig maanden. Of ports, of niks…
- portable-games.nl
Marth Daul

Re: Nintendo Switch - registreren console ?

21 feb 2021, 08:12

Sinds gisteren ook de "trotse" bezitter van een Switch. Mijn eerste Nintendo console sinds de N64 ... En dat komende van een persoon die vindt dat de Super Nintendo de BESTE console is aller tijden maar soit ... ( mijn vriendin heeft wel een Gamecube en een Wii en de Wii U komt er zeker ook nog daar ik er een toch een mooie collectie aan games voor heb )
Moet ( of kan ) je je console online registreren ? Ik heb al een Nintendo account aangemaakt maar ik zie nergens een optie om de console te registreren ?
En met al de problemen met de controllers leek me dit toch maar beter om te doen.
May the Force be Cute :cool:
KillingRaptor

21 feb 2021, 09:25

Marth Daul schreef:
Sinds gisteren ook de "trotse" bezitter van een Switch. Mijn eerste Nintendo console sinds de N64 ... En dat komende van een persoon die vindt dat de Super Nintendo de BESTE console is aller tijden maar soit ... ( mijn vriendin heeft wel een Gamecube en een Wii en de Wii U komt er zeker ook nog daar ik er een toch een mooie collectie aan games voor heb )
Moet ( of kan ) je je console online registreren ? Ik heb al een Nintendo account aangemaakt maar ik zie nergens een optie om de console te registreren ?
En met al de problemen met de controllers leek me dit toch maar beter om te doen.
Eerst en vooral gefeliciteerd met je aankoop! Echt een prachtige console van Nintendo vind ik zelf.
Ik denk niet dat je je console kan registreren online, je hebt wel een account dat je ook online kan gebruiken op de website (daar kan je zelfs games uit de eShop kopen). Als je games fysiek koopt kan ik je wel aanraden om die te registreren op de Switch, even op start (+) drukken en dan registreren voor gouden punten. Met die gouden punten krijg je namelijk kortingen in de eShop.

De Wii U... Het is dat je er al een collectie voor hebt anders ging ik zeggen hou het bij de Switch. De meeste Wii U exclusives zijn namelijk al geport naar de Switch ondertussen.
Afbeelding
Flozem

21 feb 2021, 09:44

koekiemonster schreef:
20 feb 2021, 14:00
Ik laat dit hier achter. En… ik vind dat de huidige manier hoe Nintendo met de industrie omgaat inmiddels schadelijk.

Afbeelding

Je hoeft het niet te kopen, maar dan heb je ook geen alternatief uit de eigen stallen de eerste tig maanden. Of ports, of niks…
Precies dit... niks mis met ports - meer mogelijkheden om die ene game nog eens te spelen; vooral als die game op geen enkele andere console is uitgekomen. Maar die prijs slaat nergens op.
Marth Daul

21 feb 2021, 09:57

KillingRaptor schreef:
21 feb 2021, 09:25
Marth Daul schreef:
Eerst en vooral gefeliciteerd met je aankoop! Echt een prachtige console van Nintendo vind ik zelf.
Ik denk niet dat je je console kan registreren online, je hebt wel een account dat je ook online kan gebruiken op de website (daar kan je zelfs games uit de eShop kopen). Als je games fysiek koopt kan ik je wel aanraden om die te registreren op de Switch, even op start (+) drukken en dan registreren voor gouden punten. Met die gouden punten krijg je namelijk kortingen in de eShop.

De Wii U... Het is dat je er al een collectie voor hebt anders ging ik zeggen hou het bij de Switch. De meeste Wii U exclusives zijn namelijk al geport naar de Switch ondertussen.
Thx voor de info.

Ja, vind ik ook een pluspunt voor de Switch dat de meeste Wii U games er ook op zijn uitgekomen. Degene die ik ontbreek op de Wii U komen er sowieso op de Switch.
May the Force be Cute :cool:

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”