Nintendo Switch

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

Re: Nintendo Switch

10 jan 2021, 15:44

Ik heb wel interesse in het spelen met een clubje hier. En goed dat je de pijl noemd zeg! Dit wilde ik ook doen maar was ik helemaal vergeten. Die pijl irriteerde mij ook. Waar World de juiste quality of life improvements bracht vind ik niet dat deze dat is. Het doet echt afbreuk aan de map! Ik vond het speuren naar het monster juist zo bijzonder aan de serie. Nu hoef je niet eens meer op de map te kijken...

Kwa Armor en craften zit het denk ik wel goed. De direct liet daar ook wel wat los over Hamon the Blacksmith.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 jan 2021, 23:30

Mizutsune heb ik nu ook solo neer met de hamer. Hamer en great sword zijn mijn go to wapens in de serie maar ik wil echt eens mijn horizon verbreden.
arjen1981

11 jan 2021, 10:16

Bij World had ik daarom bewust een bow gepakt. Ik heb de demo met de chargeblade gespeeld maar wil ik eigenlijk straks misschien wel de duel blades proberen om nog weer even heel wat anders te kiezen

Gaijin Hunter is al weer druk bezig met zijn imressies van alle wapens:
https://www.youtube.com/channel/UCT84SV ... _iMfpKbFbA
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 jan 2021, 11:13

Er zitten tegenwoordig zoveel wapens in Monster Hunter, en in de laatste 3 games (Generations Ultimate, World en Rise) zijn er zoveel elementen bijgekomen dat je misschien pas echt bekwaam kunt worden met 3 of 4 wapens als je honderden uren investeert. Ik ben altijd Great Sword user geweest, elke keer dat ik een MH speel begin ik opnieuw met dat wapen omdat ie heel erg voor solo play geschikt is; het doet veel damage, je kan blocken en de staart van een monster afhakken. Met de hammer kan ik ook goed solo-en omdat de damage-output zo hoog is. Dual blades gebruik ik persoonlijk alleen in bombing strategy multiplayer potjes waarbij het doel is om het monster zo snel mogelijk te laten slapen en vervolgens big barrel bombs te plaatsen en via die route te winnen; op deze manier heb ik vaak binnen 20 minuten een flagship monster kunnen verslaan. Bowgun ben ik nooit goed in geworden, ik weet nog dat ik in Tri (meen ik) enorm veel moest grinden om een heavy bowgun te kunnen craften met de juiste abilities en volgens mij heb ik toen slechts 2 van de 3 parts weten te maken ondanks dat ik er 100+ uur voor heb moeten grinden. Destijds was dat wel de high-level strategy: 4 spelers met heavy bowguns en cluster ammo.
arjen1981

11 jan 2021, 11:54

Zo diep ben ik er noot in gedoken. Ik heb World, en deel 4 het meest gespeeld en Tri daarvoor een stuk. Gaijin Hunter was eens te gast op 8-4 play ik vond dat hij hem daar zo goed uitlegde. Dit is Capcom. En eigenlijk is Monster Hunter gewoon Street Fighter. Een Axe, Sword, Shield of Bow is niet anders dan Zangief, Ryo of Chun li. Het zijn gewoon characters welke die 100uren tot het echt masteren nodig hebben.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 jan 2021, 12:12

Zo diep als destijds zal ik ook niet meer in een Monster Hunter game (of enig andere game) duiken denk ik :)

Die 8-4 play aflevering met Gaijin Hunter heb ik ook ooit geluisterd, volgens mij was Gaijin Hunter al actief toen ik ooit met de serie begon. En er zit wel wat in die fighter game vergelijking inderdaad, alleen dan zonder dat je je tegenstander hoeft te voorspellen. Punch-Out zie ik er ook wel in terug in dat je snelle reflexen moet opbouwen voor signalen die aangeven wat het monster gaat doen, en van een smal window of opportuntiy gebruik moet maken om effectieve schade te doen.
KillingRaptor

14 jan 2021, 14:19

Nieuwe trailer en release datum voor New Pokémon Snap! Hier kijk ik echt naar uit, het origineel blijf ik nog steeds een hele goede spin-off vinden.

Afbeelding
Marth Daul

Re: Nintendo Switch - vraagje "code in the box"

29 jan 2021, 02:23

Een vraagje, ik krijg normaal volgende maand een Switch, vind ik persoonlijk ook de perfecte aanvulling op men Xbox dus een win win.
Nu heb ik op de site van Nedgame gezien dat er bij heel veel games "code in the box" staat terwijl dat er bij andere sites niet of bijna verborgen ergens te lezen valt?

Dus hier mijn vraag, en nog een bijkomende als jullie het niet erg vinden:
- kan je op de game duidelijk zien dat het om een "code in the box" gaat, staat het er standaard ergens op of zijn er lijsten van welke switch games zo uitkomen ?( persoonlijk snap ik dit eigenlijk niet echt goed, verkoop dan gewoon een digitale downloadkaartje zoals bij de rest ?? )
- zijn de switch games die wel nog fysiek uitkomen echt games op hun eigen of is het zoals bij de andere current gen gewoon een disc die je er in steekt en daarna toch alles moet downloaden ?
Als verzamelaar vind ik het steeds erger dat het goed kan zijn dat ik in een toekomst bv. geen enkele van mijn Xbox one games kan spelen omdat de download servers niet meer bestaan terwijl bij 99% van bv. de 360 games ik de game gewoon zo van de disc kan spelen, zonder de toevoegingen dan wel.
May the Force be Cute :cool:
kingoftherain

29 jan 2021, 05:05

Ja, dat zetten ze er bij mijn weten altijd op, zoals hieronder bij Boerderij Leven. Ik heb zelf ook geen enkel code-in-a-box spel. Het percentage code-in-a-box spellen is ook niet zo groot, heb ik het idee.

Je hebt wel spellen waar je nog het één en ander moet downloaden (Starlink en Wolfenstein II in ieder geval), maar verder heeft Nintendo dat wel goed op orde, waardoor je het niet hebt over 50+ gig, ofzo. De grootste fysieke spellen die ik erop heb staan zijn Starlink (9,4 gig), Ultimate Alliance 3 (4,5 gig), Super Smash Bros. Ultimate zonder DLC (2,3 gig) en Pokémon Sword (1,7 gig). Zelfs het constant bijgewerkte Animal Crossing is maar 682 MB. Bij mijn weten staat het ook altijd op de cover, als je een hoop data moet downloaden, zoals bij Wolfenstein II (zie foto hieronder), die 22 gig van je Switch vraagt. En nee, het wordt er inderdaad niet mooier van.

Voordat ik dit definitief postte, wilde ik toch nog even wat controleren en zo vond ik Switch box covers van Wolfenstein: Youngblood waar niet opstaat dat het een code-in-a-box is. Dat is dan wel weer irritant.

Ik heb zelf op het moment 23 fysieke spellen en 7 digitale, maar ik heb een half jaar geleden wel een extra sd kaart van 128 gig erbij gekocht. Op de originele 32 gig kaart staan nu alleen het systeem en de savegames, en op die van 128 staan alle spellen (plus nog 28 demo's) en ik heb daarop nu nog 49 gig over. Dus dat is wel heel anders dan bijvoorbeeld op de Xbox One en PS4.

En ik bedenk net dat ik wel één soort van code-in-a-box spel heb. Mario Kart Live: Home Circuit. Daar zit geen game card bij, maar ook geen code. Die kun je in principe gewoon downloaden van de eShop, al heb je er zonder de bijbehorende onderdelen niks aan.

Dat verzamelaarselement waar je het over hebt snap ik maar al te goed (en velen hier met mij, vermoed ik). Zo heb je op de PS5 Godfall. Dat leek me best een leuk spel, dus die had ik op een gegeven moment in pre-order staan... totdat bekend werd dat je PlayStation Plus nodig hebt om de single player te spelen. Ja sorry, dan haak ik af. Mochten ze dat er ooit uit patchen, dan wil ik 'm nog wel een keer aanschaffen, maar op deze manier niet.

Code-in-a-box banner

Afbeelding

Download vereist banner

Afbeelding
"My life is a chip in your pile. Ante up!"
Setzer Gabiani - Final Fantasy III / VI

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
N00b Extraordinaire's YouTube channel
KillingRaptor

29 jan 2021, 07:34

Wat kingoftherain dus zeg! Wat Smash betreft zijn dat ook alle updates, want ook al heb je de DLC niet zal de game zich toch updaten zodat je wel kan spelen tegen mensen die de DLC personages hebben. Die internet download required banner bovenop de box (zoals Wolfenstein) hebben ze volgens mij aangepast nu maar kan dat wel met geen 100% zekerheid zeggen. Die code in a box vind ik ook stom, als ik me niet vergis had Theo hier op het forum hier zo Mortal Kombat gekocht op Switch zonder dat hij het zelf wist dat het een code in a box versie was.
Afbeelding
Marth Daul

29 jan 2021, 11:41

Thx guys voor de antwoorden, op die "Boerderij" game staat het er inderdaad netjes op, op een game die ik onlangs wou kopen totaal niet ...
KillingRaptor

29 jan 2021, 11:43

Marth Daul schreef:
Thx guys voor de antwoorden, op die "Boerderij" game staat het er inderdaad netjes op, op een game die ik onlangs wou kopen totaal niet ...
Welke game was dat dan? Het is echt gevaarlijk aan het worden zo als het er totaal niet opstaat.
Afbeelding
Marth Daul

29 jan 2021, 15:18

KillingRaptor schreef:
Marth Daul schreef:
Welke game was dat dan? Het is echt gevaarlijk aan het worden zo als het er totaal niet opstaat.
SteamWorld Dig 2, op de voorkant zie ik het toch nergens staan. Vraag is dus of er 2 versies in omloop zijn of niet, ik vind dit alvast zeer verwarrend en snap niet waarom Nintendo het op deze manier doet ...
kingoftherain

29 jan 2021, 17:44

KillingRaptor schreef:
29 jan 2021, 07:34
Wat Smash betreft zijn dat ook alle updates, want ook al heb je de DLC niet zal de game zich toch updaten zodat je wel kan spelen tegen mensen die de DLC personages hebben.
Dat klinkt wel logisch, inderdaad. Had ik niet aan gedacht.
Marth Daul schreef:
Oh fijn, dat is wel irritant. :thumbdown:

kingoftherain by day, N00b Extraordinaire by...er...whenever I feel like it. Watch me suck at games.
KillingRaptor

29 jan 2021, 17:50

Marth Daul schreef:
29 jan 2021, 15:18
KillingRaptor schreef:
Marth Daul schreef:
SteamWorld Dig 2, op de voorkant zie ik het toch nergens staan. Vraag is dus of er 2 versies in omloop zijn of niet, ik vind dit alvast zeer verwarrend en snap niet waarom Nintendo het op deze manier doet ...
Het zou best wel eens kunnen dat er twee varianten in omloop zijn. Ik zie wel games met effectief cartridge in van Steamworld Dig 2 op YouTube. Die is van Rising Star Games als uitgever.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

29 jan 2021, 18:52

Die van Rising Star Games heb ik zelf fysiek en daar staat het hele spel op cartridge.
Marth Daul

29 jan 2021, 19:18

Apenheul schreef:
29 jan 2021, 18:52
Die van Rising Star Games heb ik zelf fysiek en daar staat het hele spel op cartridge.
Deze hier is van Rising Star, maar er staat in de omschrijving van de site te lezen dat het gaat om een "code in the box" ??

[url]https://www.dreamland.be/e/nl/dl/ninten ... vD_BwE/url]
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

29 jan 2021, 19:35

Marth Daul schreef:
Deze hier is van Rising Star, maar er staat in de omschrijving van de site te lezen dat het gaat om een "code in the box" ??

Ah idd ja. Ik denk dat de website hier de verkeerde boxart bij geplaatst heeft wat IMO wel kwalijk/slordig is. Ik weet niet anders dan dat altijd heel duidelijk op de voorkant van de boxart aangegeven staat dat bv een download required is bij Switch games. Zelfs soms wanneer het eigenlijk niet eens required zou zijn en het spel zonder download ook gewoon start (Need for Speed Hot Pursuit, Outer Worlds naar ik gelezen heb). Code in a box releases hebben rechtsonderin een tekst staan en rechtsbovenin een wit labeltje dat reguliere releases niet hebben.
Marth Daul

29 jan 2021, 19:44

Apenheul schreef:
29 jan 2021, 19:35
Marth Daul schreef:

Ah idd ja. Ik denk dat de website hier de verkeerde boxart bij geplaatst heeft wat IMO wel kwalijk/slordig is. Ik weet niet anders dan dat altijd heel duidelijk op de voorkant van de boxart aangegeven staat dat bv een download required is bij Switch games. Zelfs soms wanneer het eigenlijk niet eens required zou zijn en het spel zonder download ook gewoon start (Need for Speed Hot Pursuit, Outer Worlds naar ik gelezen heb). Code in a box releases hebben rechtsonderin een tekst staan en rechtsbovenin een wit labeltje dat reguliere releases niet hebben.
Ik denk dat je gelijk hebt en dat Dreamland een verkeerde cover heeft gebruikt. Heb juist eens op Nedgame gekeken en daar staat het er inderdaad steeds op in een witte kader op de voorkant. Blijft verwarrend natuurlijk op deze manier maar ben al blij dat de game ook fysiek bestaat al is ie precies nergens meer te verkrijgen ... :crying: :crying: :crying:
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 feb 2021, 13:06

Ok... ik ben om. Ik heb Ring Fit Adventure gekocht :wallbash: :wallbash: :wallbash:
Afbeelding
kingoftherain

01 feb 2021, 13:35

Dynamike schreef:
Ok... ik ben om. Ik heb Ring Fit Adventure gekocht :wallbash: :wallbash: :wallbash:
Cue montage!

KillingRaptor

01 feb 2021, 13:38

Dynamike schreef:
Haha nice! Ik ben er nu een weekje mee bezig en merk toch wel dat ik me wat fitter voel. In het begin hield ik het nog geen 10 minuten vol maar nu doe ik toch ongeveer 20-25 minuten per dag.
Afbeelding
Shmupz

01 feb 2021, 23:53

Nice!!!
Ik zie idd @KillingRaptor elke dag Ring Fit spelen terwijl ik lekker onderuit gezakt met m'n bak chips op schoot Mario zit te spelen! Goed bezig man!
Ring Fit is erg vermakelijk, toffe game om in beweging te komen!

Wanneer gaan jullie Just Dance met mij spelen? Ik zal m'n vriendinnen dan ook uitnodigen, komen jullie dan wel? :wink: :lol:
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

02 feb 2021, 00:14

Dynamike schreef:
Mooi! Welkom bij de club! Tijd voor een :flex: smily. ;)
kingoftherain

02 feb 2021, 05:59

Shmupz schreef:
Ik zie idd @KillingRaptor elke dag Ring Fit spelen terwijl ik lekker onderuit gezakt met m'n bak chips op schoot Mario zit te spelen!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Shmupz schreef:
Wanneer gaan jullie Just Dance met mij spelen? Ik zal m'n vriendinnen dan ook uitnodigen, komen jullie dan wel? :wink: :lol:
<kijkt naar Raptor en Gozert>
Nou? Jongens?

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”